PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיקום צלבים - דרייבשאפט



ibinder
01-05-09, 11:26
הי,

ב LR, רוב המכוניות שאני ראיתי, כולל שלי, מגיעים כאשר הדרייבשאפט מורכב בצורה של צלב ישר מול צלב בזוית קלה.

יש הרבה מאוד דעות בנושא צורת הרכבת דרייב-שאפט.
ומכל מיני אנשים שדיברנו על הנושא, הדיעות די חלוקות, אך רובם טוענים כי יש להכריב את הדרייבשאפט בצורה ישרה (צלב מול צלב).
חבר שלומד ברופין (הסכמה), התחיל את הדיון בכיתה אתמול, וגם שם קיבל תשובה כי יש להכביש את היוק בצורה ישרה.

בספר הרכב, וב Microcat הציור עצמו מראה הרכבה ישרה.
על-פי הנראה בעין, בדיסקו השיניים זהות לחלוטין בכל היקף היוק (עד כמה שאני זוכר, אצלי בדיפנדר TD5, יש שן אחת גדולה, ולא ניתן להרכיב בצורה אחרת פרט לזוית), אך גם ניסיון לשינוי שחבר שלי עשה לא עבד בצורה יפה, כי יוק נכנס לשיניים הזחיחות בצורה קשה.



מי הדרך הנכונה להרכיב את היוק לדרייבשאפט? על-מנת שלא לבטל או להגבילך את צורת ההנעה שלו?


עידן

איציק - 4X6ZH
01-05-09, 13:18
אין כאן כל דיון !
יש הרכבה נכונה והיא רק אחת
יוק מול יוק .
כאשר הכונה ליוק בצד הדריאשפט . ( עוד לפני הצלב )
כל U יהיה בדיוק במישור של ה U השני .
ורק בצורה כזאת אתה מקבל ביטול של הכוחות הפועלים על מערכת גל ההניעה .

איציק

-->