צפייה בגרסה מלאה : לוח שעונים
שלום לכל החברים :D :D
מעונין לשפץ את כל הדשבורד של הסיקס
ובכלל זה לבטל מפסקים עלומים להוסיף שעונים / מפסקים וכו'
זוכר שנתקלתי בשרטוט/סכימה של לוח שעונים וכתבה שמישהו
עשה עבודה שכזו. :?
מי שזוכר או מי שיודע או מי שיש לו רעיונות
אשמח מאוד לשמוע :)
עבדכם הקטן :roll:
ונטיל 8)
נתחיל במה שפורק:
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d846add597a573c4c27a1d23becd0020000.a spx
נעבור למה שטדי הכין (פלטת אלומיניום שבה הוא חתך חורים במידות של השעונים וההגה אפשרי בעזרת מקדח קוס במידה. את החורים של המנורות ושל כפתורי מערכת החימום ע"י קידוח מוביל ועבודה עם ג'יגסו או משורית ברזל קטנה ופינישים עם שופין.)
את הפלטה, אחרי שעברתי עם שופין על כל החורים ווידאתי התאמה של השעונים והנורות השונות לקחתי לפרס שייתן כיפוף 90 מעלות לתחתית בשביל החוזק.
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d844345947d0fcb45b49c5843c350020000.a spx
אח"כ מתקינים את השעונים השונים.
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d84190802e189c540e1806aa12b30020000.a spx
ובסוף מרכיבים על האוטו.
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d846d54bacf8bb04d7b9f702cb1f0030000.a spx
נקודות נוספות:
החורים לחיבור הדש אל הבודי אצלי לא בשימוש ביגלל שהבודי הוא של סופה.
חסרה המנורה של הווישרים, התפרקה לי בטעות שלשום.
השעונים שיש הינם לפי הסדר וולטמטר, חום מנוע, סל"ד, לחץ שמן.
בעיקרון אם תסתכל טוב, חסר לי מקום למפסק של הווישרים (בגלל שיש ארבעה שעונים כל הספידומטר זז שמאלה ולכן גם הפיקוד של מערכת החימום זז שמאלה.) אצלי מערכת החימום לא קיימת ולכן השתמשתי במקום של אחד הפקדים שלה עבור המפסק ווישרים, אין שום בעייה למקם אותו נגיד מעל המפסק תאורה.
את התא כפפות הייתי צריך לשפצר קצת מפני שאין על הפלטה של הלוח שעונים את הבליטות שיש במקורי אבל עם קצת אילטור מסתדרים (אצלי בניתי תא כפפות ענק מפני שאין לי מערכת חימום התא כפפות מגיע עד קיר האש) התא כפפות עצמו בנוי מפח 0.5 מ"מ שאין בעייה לכופף בייד לכל צורה שתחפוץ.
זהו, אם יש עוד שאלות אתה מוזמן לשאול.
עירא
אם אתה מעוניין אני יכול לברר לך, יש מיפעל שעושה אותם בחיתוך בלייזר.
אני ממש לא זוכר עלויות, אני משער שהן מגיעות עד 500 ש"ח. אבל אל תתפוס אותי במילה.
אני לקחתי אלומיניום שכופף למידות הנכונות ועשיתי את החורים לבד. את כל מערכת המיתוג העברתי לקונסולה על הכלוב.
אהלן עירא :D
נראה ממש טוב ויפה רק מס' שאלות הבהרה: :?:
1. מאיפה משיגים את הפלטה? מדוע לא צבעת אותה ? (ענין של טעם)
2. מדוע לא מיקמת את המתגים בחלק שמשמאל להגה ?
3.אני מעונין להרכיב את יחידת השליטה של המזגן / חימום -
היכן כדאי למקם אותה.
4.מדוע הוספת שעון חום מנוע - האם השעון בספידומטר לא פועל?
5.כיצד מוסיפים שעון סל"ד - כלומר להיכן מחברים אותו במנוע וכו'?
6.אני מעונין גם להחליף את ידית האיתות של הסיקס לידית איתות של סופה שכוללת גם את האורות הגבוהים-
כיצד ניתן לבצע זאת ואיפה ניתן לקנות את החלק?
7.בגי'פ שלי לא קיים מפסק של אורות חניה -כיצד ניתן להרכיב אותו?
מודה מראש :wink: לכל המשיבים על העזרה :P
ונטיל
AvigdorAharon
01-06-04, 09:58
.בגי'פ שלי לא קיים מפסק של אורות חניה -כיצד ניתן להרכיב אותו?
מפסק האורות הראשי כולל את אורות החניה.
משיכה ראשונה - אורות חניה
משיכה שניה - אורות מעבר
לחיצה על המפסק שעל הרצפה (בצד שמאל) - אורות דרך
אלא אם יש אצלך מפסק אחר?
אביגדור
1. א. משיגים מכל מפעל שמתעסק עם מתכות במיוחד מפעלי CNC וכיפוף.
ב. לא מפריע לי הצבע וצביעה על אלומיניום זה לא משהו פשוט, לכן אם אתה מתכנן צביעה בצבע ספציפי אולי כדאי שתעבוד עם פח.
2. אם תסתכל בלוח שעונים הישן שלי תראה שגם בו משמאל להגה יש רק מפסק תאורה והתכנון של הפלטה הזו הוא על בסיס הלוח הישן (חשוב לציין שיש שני דגמים של לוחות שעונים ולכן יכול ליהיות שאצלך יש משהו שונה.)
3. לגבי היחידת שליטה של המזגן/חימום הייתי משאיר בדיוק במקום שהיא נמצאת אצלי היום ואת המפסק של הווישרים הייתי מעביר מעל המפסק תאורה משמאל להגה.
4. השעון חום החשמלי היה לי פעם, פעם זה לפני שתיקנתי את השעון החשמלי בספידומטר, ובקטע של חום מנוע לא מזיק שייש שני שעונים (אחד מגבה את השני)
5. שעון סל"ד (לפחות אחד כמו שלי) מקבל מינוס, פלוס, פלוס של תאורת לוח שעונים, וכבל שמגיע מהקויל (אצלי תאמת הוא מגיע מהדיסטרביוטר כי יש לי דיסטרביור שחור גדול שבו הקויל הוא חלק פנימי.)
6. החלפה כזו היא דבר מאוד לא פשוט, היא מצריכה פירוק של מוט ההג והחלפתו (לא חייבים להחליף את כולו, אבל חלקים נרחבים ממנו לפחות)
7. כמו שאביגדור כתב, בהנחה שיש לך את המפסק המקורי חצי משיכה רק אורות לוח שעונים וחנייה, משיכה מלאה אורות מלאים כשההחלפה בין אור גבוה לנמוך מתבצעת בעזרת המפסק ברגל.
עירא
סליחה על הבילבול :oops: :oops:
אני התכוונתי לאורות חרום - אלה שמפעילים את הוינקרים משני הצדדים.. קפיש????? :roll: איפה הם מתחבאים?? :shock:
לגבי מוט ההגה , אני חושב שאצלי בסיקס יש מוט של סופה ןלכן ישנה אפשרות
להתקין את מוט האיתות של הסופה ולהעביר את האורות הגבוהים מהרצפה לידית
שזה יותר נוח לי. 8)
לגבי החלק שמשמאל להגה אני חשבתי לערוך שם את כל המפסקים בשתי עמודות
ומצד ימין להגה יהיו הספידומטר + 4 שעונים : סל"ד, לחץ שמן, טעינה,חום מנוע.
אח"כ למקם את יחידת החימום / קרור כשמתחת מקום לרדיו טייפ ובהמשך תא הכפפות...ובהמשך הרגל של הבחורה.... :wink:
אז אם מישהו יש לו עוד רעיונות או יכול לעזור לי בתכנון
תודתי שלוחה לו מראש.... :lol:
ממני ונטיל
טוב, הנה מה שהולך אצלי.
אני ויתרתי מראש על מערכת החימום ותא כפפות ושאר מותרות.
מה שנישאר לי זה שעון מרכזי, שי שעונים עליוניים לחום מנוע.
שעון תחתון צד ימין מד טעינה, צד שמאל לחץ שמן.
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d84fa98e78d5f624105b1f06d7ef0020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d8462eb1c9bea034192830b3e1260020000.a spx
והקונסולה של המתגים
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d8499d9625ff35b492a8dd0b41520020000.a spx
ותמונה כללית
http://imgsrv.pic4u.co.il/2c4d8490eb3baea4e74a5a8e53496fa0020000.a spx
האורות חרום נימצאים על ההגה, מצד ימין ליד הסוויטץ'
1. גם במוט הגה של סופה וגם בשל CJ המפסק של האיתות חירום זו ידית קטנה שלוחצים אותה פנימה (לפעמים הידית עצמה כבר לא קיימת) שננמצאת מתחת לסוויץ' פלוס מינוס
2. תשובה בהמשך.
3. אתה חייב דבר ראשון כשאתה ניגש לתיכנון להחליט מה הדרישות שלך. מה הכוונה כל המפסקים, אילו מפסקים? מה הם עושים?. לגבי הפקדים של מערכת החימום הייתיח משאיר אותם כמה שיותר קרוב למיקום המקורי מפני שהם מחוברים לכבלי פלדה ואם תשנה את מיקומם יכול ליהיות שהכבל לא יגיע, ולשפצר לזה הערכות זה ברוך.מה שהייתי ממליץ לך מבחינת עיצוב, פלוס מינוס כמו שיש לי ואת המפסקים הנוספים שאתה מדבר עליהם אפשר לדחוף משמאל להגה יש שם מספיק מקום.
עירא
לגבי ידית איתות שמחליפה בין אור גבוהה נמוך, זה לא כל כך פשוט. הידית מהווה גם שליטה על המנוע ווישרים והמנוע של השפריצר לשמשה. בעיקרון תוריד את הספר טיפולים לסופה, החל מעמ' 258 פלוס מינוס יש שם קצת הסבר על איך זה בסופה. אצלך, צריך שהמוט אכן יהיה תקין לגמרי ואז להשתמש בצמה שבקצה שלו ולהתאים אותה למערכות של הרכב, כלומר רת החוטים שמחליפים בין האור גבוהה ונמוך לחבר לריליי שיעשה את ההחלפה עצמה לגבי הווישרים צריך לראות איך זה עובד בסופה ולהתאים את זה ל-CJ.
עירא
עופר
מוט ההגה בסיקס שלך הוא לא של סופה.
לגבי מפסק ה-דאבל-וינקר: כשסידרתי את מערכת החשמל שלו, ככל הזכור לי לא השמשתי אותו. בכל מקרה - המפסק הוא היכן שכתבו לך. נדמה לי, אם אני זוכר נכון, שחיברתי את המנורות האחוריות בתצורה אירופאית ולא אמריקאית.
ידית וינקר הכוללת מחליף אורות מצריכה העברת מוט ברזל דק בתוך מוט ההגה, ואינני ממליץ לך לעשות זאת, זה מסובך מדי. אם תרצה, תשיג מוט הגה של סופה, אבל גם את המוט המקשר לתיבת ההגה ותחליף את שניהם קומפלט.
AvigdorAharon
01-06-04, 22:46
שמיל כתב:
ידית וינקר הכוללת מחליף אורות מצריכה העברת מוט ברזל דק בתוך מוט ההגה
למה? האם זו לא החלפה ע"י מיקרוסוויטץ' הנמצא בתוך ידית האיתות? האם בכל הרכבים הפרטים כיום יש מוט ברזל כפי שאתה מתאר?
שפוך קצת אור, גם אני מתכנן לשים יד על ידית איתות של סופה וביום מן הימים לבצע זאת.
מרגיז אותי מאוד, שבזמן גשם קליל, צריך להדליק ולכבות את המגבים לסרוגין, כי לא חשבו על השהיה למגבים בשנות ה-40...כמו כן, ב CJ סטנדרטי מיקום כפתור המגבים קצת לא נח לטעמי...(אני נשמע כמו מי שנוהג ברכב שטח יפני...אוי אוי אוי)
אביגדור
לגבי מפסק ה-דאבל-וינקר: כשסידרתי את מערכת החשמל שלו, ככל הזכור לי לא השמשתי אותו. בכל מקרה - המפסק הוא היכן שכתבו לך. נדמה לי, אם אני זוכר נכון, שחיברתי את המנורות האחוריות בתצורה אירופאית ולא אמריקאית.
אהלן שמיל
כנראה שתפסתי את השור בקרניו......
אם תוכל להבהיר לי :
1. מדוע לא חיברת את המפסק המדובר ואיך אני יכול ל"השמיש" אותו ?? :roll:
2. מה ההבדל בין תצורה אמריקאית לאירופאית ואיך זה ישפיע במקרה ואני רוצה להחזיר את הוינקרים הגדולים של הסיקס?? :oops:
3.איפה ניתן להשיג מוט הגה של סופה כולל הכל?? והאם זה בעייתי להחליף אוטו?? :P
3. כמו כן האם ניסיתם לתקן את שעוני החום והדלק בספידומטר :shock: ??
יש לי עוד שאלות בקנה.. :roll: .....
אז.....תשאר פתוח בערוץ 8)
בנתיים ....סע ברכה חמה לידידנו הדוב
ממני ה-ונטיל
אביגדור - צור קשר בפרטי או בפלאפון, אם תרצה לבוא לראות איך בנוי. יש לי מוט כזה מפורק, ממתין להרכבה, כולל החלפת האורות והוישרים, וכולל מנגנון כוונון זוית הגה, ואולי תקבל טיפ קטן על הסבת מוט של אמריקאית מודרנית יותר.
עופר -
למה לא חיברתי? - אמרתי שלא בטוח שחיברתי. ייתכן שהוא עובד. תבדוק. אם לא, תצטרך לשנות לקונפיגורציה האמריקאית, ויש סכימות חשמל כאן באתר.
תצורה אירופאית - הוינקר עובד בנפרד מאור הבלם, באמריקאית אור הבלם מהבהב בצד בו הוינקר עובד.
מוט הגה של סופה - חפש בפירוקיות, תצטרך גם את המוט המחבר אותו לתיבת ההגה, כי הסיומת של מוט הגה סופה שונה. [מלבנית, ולא עגולה מחורצת].
לא נגעתי בשעוני החום והדלק, ואפילו לא בדקתי אותם. זה לא היה חשוב לבעל הרכב.
AvigdorAharon
02-06-04, 21:46
היישר!!
אביגדור
שמיל
1.בדקתי וזה לא עובד - מפסק אורות חרום :oops:
2.האם תוכל לארגן לי גם מוט קומפלט של סופה לצורך התקנה אצלי? 8)
כולל ידית איתות
3.עדיין לא הבנתי מה אני צריך לעשות אם אני רוצה להחליף את הוינקרים
האחוריים לקופסאות גדולות של סיקס שכוללות גם אורות רוורס :shock:
בתודה מראש
:lol:
ונטיל
רק בשביל לסבר את האוזן.
מחלף אורות של סופה שנמצא בתוך ההגה עולה מעל 400 שח.
מחלף אורות ברגל של סיקס עולה 15 שח :)
אז קח את זה בחשבון כשאתה עושה שינויים כאלה.
עופר -ונטיל:
תוריד מכאן את הספר, יש בו את סכימת מערכת החשמל, ופשוט תבדוק את נחיבורים בחוטים מתחת להגה, את אילו שמתחברים למערכת האיתות. אינני זוכר בע"פ את הצבעים. קנה מולטיטסטר, ותתחיל לעבוד.
בבדיקה אתמול, אגב, עם בעל הרכב, איתות החירום כן עבד לפני המכירה.
מוט של סופה - חפש בפירוקיות, זה לא יהיה זול בכלל.
פיגומציק
לא יותר פשוט להיסתכל בגיפ של גולני
100 מטר מהבית שלך
:shock:
נ.ב זה רק מראה כמה אתה מיתעניין בסובב אותך
זה הדש שאני הכנתי - אלומניום חתוך בלייזר מצופה פורמיקה חתוכה בלייזר .
מי שרוצה קובץ DXF לדש יכול לפנות אלי ואשלח לו
צביקה
http://www.pic4u.co.il/view/picture.aspx?idx=297e6a5d66074e799f339da f6d72ac18http://www.pic4u.co.il/view/picture.aspx?idx=297e6a5d66074e799f339da f6d72ac18
AvigdorAharon
14-06-04, 15:19
כנראה יש בעיה עם התמונה, אני לא מצליח לראות...
אביגדור
ועכשיו
http://imgsrv.pic4u.co.il/98bbd3ccef554a05584a3e9aa8f5fc60020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/98bbd39f7cf3c497884873a6fc9e9900020000.a spx
עכשיו רואים.
תתחדש...
איזה שעון יש מימין להגה ומה אמור להיכנס בהכנה משמאל?
מימין יש שעון טורים
משמאל יכנס בעתיד שעון זמן מקורי
כמו במקור.
אצלי הרכבתי שעון סל"ד מימין, כמו במקור, אבל משמאל שעון לחץ שמן בגודל זהה לש/עון סל"ד.
במקום שהתפנה משעון לחץ השמן יהיה שעון טמפ' שמן מנוע.
די והותר שעונים לCJ.....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.