PDA

צפייה בגרסה מלאה : מערכת מתלים אחורית 4link לגרנד צ'ירוקי wj



גניסלב רונן
06-05-09, 12:39
הי ,

בהמשך לכשלים חוזרים של המערכת המקורית ,התפוח של ה A ARM שנשבר כבר פעמיים ,כתוצאה מזוויות קיצוניות שמייצרות עומס וקשיחות של מערכת המתלים על החלק היחידי שלא חוזק ...... החלטתי לשדרג:D.

בדקתי מהן האופציות ומצאתי שתים טובות של המרת מערכת המתלים האחורית הקיימת 3LINK{שאצלי שודרגה לזרוע AARM משולשת משופרת של IRON ROCK } ,
1. {rock krawler { rear suspension 4 link wj
2. {clayton's offroad {rear end 4 link for long arms sys

בחרתי בשניה כיוון שלדעתי היא בנויה נכון יותר ,תושבות הזרועות הן אנכיות ומאפשרות תנועה חופשית וקלה יותר מאשר תושבות אופקיות שמגבילות עוד לפני שמגיעים לנקודות הקיצון של תנועות הזרועות ,התושבת האחורית לזרועות יושבת על מיקום התפוח המקורי ומשתמשת באותם התבריגים של התפוח ,כמו כן אינה מחייבת ריתוכים לסרן .
***ד"א - שתי המערכות מחייבות שינוי של מסלול מערכת הפליטה ושינוי מיקום הדודים.

לא הזמנתי מערכת שלמה כיוון שיש לי את המערכת של IRON ROCK LONG ARMS ,
כך שהזמנתי זרועות מתכווננות ותושבת אחורית לסרן עם כוונה לייצר כאן תושבות קדמיות לזרועות באיזור קצה קורות האורך של השלדה/תושבות של ה LONG ARMS .

בדקתי אפשרות לייצור התושבות עם מספר סדנאות עד שמצאתי "חיבור", בן אדם+מחיר .
העבודה בוצעה בסדנת רמות בחולון אצל חזי בצלאל שאותו הכרתי במפגש האינדיאנים {הוא היה אחד מהמציגים -בי"ס לנהיגה וסדנת שיפורים },
כנראה שבכל זאת יש עוד כמה נותני שירות מעולים ובמחירים הגיונים, אז בכלל.....
מקצוען ללא פשרות ,נקודה .

לאחר יצור ,התקנה ,בדיקה וכיוונונים אחרונים יצאתי למבחן בשטח ובכביש ,
התנהגות הכביש השתנתה רק במעט כל החלק האחורי יותר גמיש כך שיש בסיבובים חזקים תזכורת לכך שאני נוהג ברכב אמריקאי {ה"שיוט" הוא ממש קל בזכות בולמיםFOX וקפיצים חזקים } אבל ממילא ברכב שמבחירה בד"כ אינו עולה על מהירות 120 קמ"ש {מאיץ רק לצורך עקיפות }גם ככה לא התכוונתי לעשות את ירידות ערד סדום על 160 קמ"ש ...
התנהגות בשטח - תענוג .הכל יותר נעים ורגוע מרגיש משוחרר לעומת קשיחות בעבר{רק של החלק האחורי} ,החלק האחורי באמת "עובד" והסרן משחק יפה .

בקיצור למי שעולה על 3" ומעלה ומטייל שטח טכני - מומלץ .

"על הדרך" ובמקביל הותקן פילטר אוויר כפול פתוח של BOMZ -צליל משגע מעל 4000 סל"ד ומגן דיפרנציאל קדמי HD של SOLID .

מצ"ב תמונות

רונן

eysham
06-05-09, 13:10
סחתיין!!! נראה טעים!
מה הלאה? NOS?

רק מה, תן תמונות עם מתלה פתוח של הרכב מהצד, לראות את המערכת בעבודה.

איל

גניסלב רונן
06-05-09, 13:58
סחתיין!!! נראה טעים!
מה הלאה? NOS?

רק מה, תן תמונות עם מתלה פתוח של הרכב מהצד, לראות את המערכת בעבודה.

איל


טרם הספיקותי לצלם .....:shock:

sos4u
06-05-09, 20:15
רונן
כל הכבוד,
הזרועות נראות מוכרות משום מה ... סוף סוף עוד גרנד עם חלקים של קלייטון...
ד"א יש מצב שיהיה בקרוב ZJ נוסף עם קיט מלא LA ...

אכן, נראה מדליק, צריך תמונות עם מהלך פתוח ...

grand
06-05-09, 21:00
רונן, אתה חולה רוח :)
אבל.. כל הכבוד, בנית רכב שלא נופל מהמשופרים ביותר בארה"ב.
תספר קצת על הפילטר הפתוח.
יש שינוי? סחיבה, תאוצה, מומנט, דלק?

eysham
06-05-09, 21:13
יש שינוי? סחיבה, תאוצה, מומנט, דלק?

צליל....

גניסלב רונן
07-05-09, 09:50
צליל....

צליל....ותיקון /פיצוי על ההעמסות כתוצאה מהבניה -העליה מנתוני STOCK אשר "עייפו" את התגובות המקוריות -הסחיבה והתאוצה אותו כנ"ל לגבי המומנט.
על צריחת הדלק אין מה לדבר ! אני בהדחקה כיוון שאין כל דרך אחרת להתמודד עם העניין.
סתאאאאם ........
כיוון שממילא המוצצת מונעת וננהגת ביום יום ע"י המפקדת ,עושה אולי 3-4 ק"מ ליום ,
בשימושי רק לצורך טיולים אז אין לי טענות וגם לא כוונה לגזגז אותה בקרוב מחוסר כדאיות ומפחד מהמערכות והשירות {אלא עם יהיו שינויים דרמטיים -מחיר דלק למעלה מחיר גז למטה מחיר מערכת למחטה וק"מ נצרך למעלה }.


תמונות בהמשך ....

גניסלב רונן
16-05-09, 15:14
תמונות :rolleyes: ....

גניסלב רונן
16-05-09, 15:16
ועוד .....

knight
16-05-09, 16:50
צליל....

בדרך כלל ששמים פילטר פתוח מחברים גם מין חוצץ כלשהו כדי שלא יכנס אוויר חם מהמנוע, אתה יכול לראות את זה בכל הקיטים של K&N ושאר החברות. לא רצית להתקין אחד כזה?
מניסיון אישי עם פילטרים פתוחים הם בהחלט עוזרים רק לסאונד אפשר להגיד, אולי עוד כוח סוס אחד פה ושם,אבל כמובן לא משהו "שמרגישים". באחת מהמכוניות שהיו לי עם פילטר פתוח, הרכבתי פילטר משומן, השמן הרס את ה- MAF SENSOR. יש רכבים שצריך רק פילטר יבש.
שלך יבש? נראה מענייו מאוד, בחיים לא ראיתי בשום רכב פילטר כפול כזה.
עוד שאלה, אתה נוסע על מערכת פליטה מקורית לגמרי?

גניסלב רונן
16-05-09, 19:49
בדרך כלל ששמים פילטר פתוח מחברים גם מין חוצץ כלשהו כדי שלא יכנס אוויר חם מהמנוע, אתה יכול לראות את זה בכל הקיטים של K&N ושאר החברות. לא רצית להתקין אחד כזה?
מניסיון אישי עם פילטרים פתוחים הם בהחלט עוזרים רק לסאונד אפשר להגיד, אולי עוד כוח סוס אחד פה ושם,אבל כמובן לא משהו "שמרגישים". באחת מהמכוניות שהיו לי עם פילטר פתוח, הרכבתי פילטר משומן, השמן הרס את ה- MAF SENSOR. יש רכבים שצריך רק פילטר יבש.
שלך יבש? נראה מענייו מאוד, בחיים לא ראיתי בשום רכב פילטר כפול כזה.
עוד שאלה, אתה נוסע על מערכת פליטה מקורית לגמרי?

הי knight

אכן ישנה האופציה של החוצץ אך אני לקחתי משהו אחר שבעצם התצורה שלו מבטל את אפשרות החוצץ.
מה עוד שהפילטר הזה בניגוד למה שאתה מתאר יושב בנקודה הכי גבוהה במנוע ובמעבר מים ....... שכבר היינו בסרט הזה .

הפילטר במקור הוא יבש אך בתנאי ארצינו בניגוד לתנאי ארץ המקור כל פילטר לדעתי חייב שימון כדי לתפוס את האבק ,
לקחתי חומר של ריפוד מאד אוורירי שימנתי אותו עם שמן UNI יעודי לפילטר אוויר עטפתי את הפילטר בשכבה דקה וגרבתי עליה גרב נילון { סקסית 40 דניר שחורה} .
הגרב תופסת את השכבה הגסה של האבק/חול וגם מחזיקה/חובקת את השכבת חומר הבידוד על הפילטר .
מה שעובר דרך הגרב נתפס בשכבת הבידוד ,מה שעובר דרך שכבת הבידוד יתפס בפילטר .
מקוה שהנ"ל ישמור על המנוע מאבק וחול ארצינו .
שמעתי ממספר חברה שהיה להם שנורקל שנכנס מלא חרא יחד עם האוויר הקר למנוע .

לגבי מע' פליטה ,דוד פתוח של "גיבסון" מלבד זה הכל רגיל .

רונן

knight
17-05-09, 13:12
הי knight

אכן ישנה האופציה של החוצץ אך אני לקחתי משהו אחר שבעצם התצורה שלו מבטל את אפשרות החוצץ.
מה עוד שהפילטר הזה בניגוד למה שאתה מתאר יושב בנקודה הכי גבוהה במנוע ובמעבר מים ....... שכבר היינו בסרט הזה .

הפילטר במקור הוא יבש אך בתנאי ארצינו בניגוד לתנאי ארץ המקור כל פילטר לדעתי חייב שימון כדי לתפוס את האבק ,
לקחתי חומר של ריפוד מאד אוורירי שימנתי אותו עם שמן UNI יעודי לפילטר אוויר עטפתי את הפילטר בשכבה דקה וגרבתי עליה גרב נילון { סקסית 40 דניר שחורה} .
הגרב תופסת את השכבה הגסה של האבק/חול וגם מחזיקה/חובקת את השכבת חומר הבידוד על הפילטר .
מה שעובר דרך הגרב נתפס בשכבת הבידוד ,מה שעובר דרך שכבת הבידוד יתפס בפילטר .
מקוה שהנ"ל ישמור על המנוע מאבק וחול ארצינו .
שמעתי ממספר חברה שהיה להם שנורקל שנכנס מלא חרא יחד עם האוויר הקר למנוע .

לגבי מע' פליטה ,דוד פתוח של "גיבסון" מלבד זה הכל רגיל .

רונן

תודה על התגובה המפורטת! אתה עושה הכל לבד על האוטו?

גניסלב רונן
17-05-09, 13:19
תודה על התגובה המפורטת! אתה עושה הכל לבד על האוטו?
בשאיפה כל מה שאני יכול -
כל זמן שיש כלים מתאימים וזמן ושאינו מצריך ליפט ,
נהנה לעשות לבד ,מה שאני לא מכיר מנסה לקבל "הדרכה" מפורומים .

רונן

eysham
17-05-09, 13:36
WOW!!

רק חסרים גלגלים שחורים... ;)

איל

גניסלב רונן
17-05-09, 13:45
WOW!!

רק חסרים גלגלים שחורים... ;)

איל

אינשאללה אוטוטו...:twisted::twisted::twisted:

sos4u
19-05-09, 04:19
תמונות :rolleyes: ....

כל הכבוד רונן, תמונות מדהימות.

-->