גניסלב רונן
06-05-09, 12:39
הי ,
בהמשך לכשלים חוזרים של המערכת המקורית ,התפוח של ה A ARM שנשבר כבר פעמיים ,כתוצאה מזוויות קיצוניות שמייצרות עומס וקשיחות של מערכת המתלים על החלק היחידי שלא חוזק ...... החלטתי לשדרג:D.
בדקתי מהן האופציות ומצאתי שתים טובות של המרת מערכת המתלים האחורית הקיימת 3LINK{שאצלי שודרגה לזרוע AARM משולשת משופרת של IRON ROCK } ,
1. {rock krawler { rear suspension 4 link wj
2. {clayton's offroad {rear end 4 link for long arms sys
בחרתי בשניה כיוון שלדעתי היא בנויה נכון יותר ,תושבות הזרועות הן אנכיות ומאפשרות תנועה חופשית וקלה יותר מאשר תושבות אופקיות שמגבילות עוד לפני שמגיעים לנקודות הקיצון של תנועות הזרועות ,התושבת האחורית לזרועות יושבת על מיקום התפוח המקורי ומשתמשת באותם התבריגים של התפוח ,כמו כן אינה מחייבת ריתוכים לסרן .
***ד"א - שתי המערכות מחייבות שינוי של מסלול מערכת הפליטה ושינוי מיקום הדודים.
לא הזמנתי מערכת שלמה כיוון שיש לי את המערכת של IRON ROCK LONG ARMS ,
כך שהזמנתי זרועות מתכווננות ותושבת אחורית לסרן עם כוונה לייצר כאן תושבות קדמיות לזרועות באיזור קצה קורות האורך של השלדה/תושבות של ה LONG ARMS .
בדקתי אפשרות לייצור התושבות עם מספר סדנאות עד שמצאתי "חיבור", בן אדם+מחיר .
העבודה בוצעה בסדנת רמות בחולון אצל חזי בצלאל שאותו הכרתי במפגש האינדיאנים {הוא היה אחד מהמציגים -בי"ס לנהיגה וסדנת שיפורים },
כנראה שבכל זאת יש עוד כמה נותני שירות מעולים ובמחירים הגיונים, אז בכלל.....
מקצוען ללא פשרות ,נקודה .
לאחר יצור ,התקנה ,בדיקה וכיוונונים אחרונים יצאתי למבחן בשטח ובכביש ,
התנהגות הכביש השתנתה רק במעט כל החלק האחורי יותר גמיש כך שיש בסיבובים חזקים תזכורת לכך שאני נוהג ברכב אמריקאי {ה"שיוט" הוא ממש קל בזכות בולמיםFOX וקפיצים חזקים } אבל ממילא ברכב שמבחירה בד"כ אינו עולה על מהירות 120 קמ"ש {מאיץ רק לצורך עקיפות }גם ככה לא התכוונתי לעשות את ירידות ערד סדום על 160 קמ"ש ...
התנהגות בשטח - תענוג .הכל יותר נעים ורגוע מרגיש משוחרר לעומת קשיחות בעבר{רק של החלק האחורי} ,החלק האחורי באמת "עובד" והסרן משחק יפה .
בקיצור למי שעולה על 3" ומעלה ומטייל שטח טכני - מומלץ .
"על הדרך" ובמקביל הותקן פילטר אוויר כפול פתוח של BOMZ -צליל משגע מעל 4000 סל"ד ומגן דיפרנציאל קדמי HD של SOLID .
מצ"ב תמונות
רונן
בהמשך לכשלים חוזרים של המערכת המקורית ,התפוח של ה A ARM שנשבר כבר פעמיים ,כתוצאה מזוויות קיצוניות שמייצרות עומס וקשיחות של מערכת המתלים על החלק היחידי שלא חוזק ...... החלטתי לשדרג:D.
בדקתי מהן האופציות ומצאתי שתים טובות של המרת מערכת המתלים האחורית הקיימת 3LINK{שאצלי שודרגה לזרוע AARM משולשת משופרת של IRON ROCK } ,
1. {rock krawler { rear suspension 4 link wj
2. {clayton's offroad {rear end 4 link for long arms sys
בחרתי בשניה כיוון שלדעתי היא בנויה נכון יותר ,תושבות הזרועות הן אנכיות ומאפשרות תנועה חופשית וקלה יותר מאשר תושבות אופקיות שמגבילות עוד לפני שמגיעים לנקודות הקיצון של תנועות הזרועות ,התושבת האחורית לזרועות יושבת על מיקום התפוח המקורי ומשתמשת באותם התבריגים של התפוח ,כמו כן אינה מחייבת ריתוכים לסרן .
***ד"א - שתי המערכות מחייבות שינוי של מסלול מערכת הפליטה ושינוי מיקום הדודים.
לא הזמנתי מערכת שלמה כיוון שיש לי את המערכת של IRON ROCK LONG ARMS ,
כך שהזמנתי זרועות מתכווננות ותושבת אחורית לסרן עם כוונה לייצר כאן תושבות קדמיות לזרועות באיזור קצה קורות האורך של השלדה/תושבות של ה LONG ARMS .
בדקתי אפשרות לייצור התושבות עם מספר סדנאות עד שמצאתי "חיבור", בן אדם+מחיר .
העבודה בוצעה בסדנת רמות בחולון אצל חזי בצלאל שאותו הכרתי במפגש האינדיאנים {הוא היה אחד מהמציגים -בי"ס לנהיגה וסדנת שיפורים },
כנראה שבכל זאת יש עוד כמה נותני שירות מעולים ובמחירים הגיונים, אז בכלל.....
מקצוען ללא פשרות ,נקודה .
לאחר יצור ,התקנה ,בדיקה וכיוונונים אחרונים יצאתי למבחן בשטח ובכביש ,
התנהגות הכביש השתנתה רק במעט כל החלק האחורי יותר גמיש כך שיש בסיבובים חזקים תזכורת לכך שאני נוהג ברכב אמריקאי {ה"שיוט" הוא ממש קל בזכות בולמיםFOX וקפיצים חזקים } אבל ממילא ברכב שמבחירה בד"כ אינו עולה על מהירות 120 קמ"ש {מאיץ רק לצורך עקיפות }גם ככה לא התכוונתי לעשות את ירידות ערד סדום על 160 קמ"ש ...
התנהגות בשטח - תענוג .הכל יותר נעים ורגוע מרגיש משוחרר לעומת קשיחות בעבר{רק של החלק האחורי} ,החלק האחורי באמת "עובד" והסרן משחק יפה .
בקיצור למי שעולה על 3" ומעלה ומטייל שטח טכני - מומלץ .
"על הדרך" ובמקביל הותקן פילטר אוויר כפול פתוח של BOMZ -צליל משגע מעל 4000 סל"ד ומגן דיפרנציאל קדמי HD של SOLID .
מצ"ב תמונות
רונן