PDA

צפייה בגרסה מלאה : אורך מהלך הקפיץ



שעיה כליף
07-05-09, 18:09
מהלך הקפיץ חייב להיות מוגבל אחרת הוא עלול לרדת מקו הציר ולעבור את תחום האלסטיות ואף להשבר (שברתי שני קפיצים במסע האחרון).

שאלתי היא מה אורך המהלך האידיאלי ? להלן הנתונים :
המרחק בין תחתית העלה התחתון לתחתית המאיה הוא כ 8 ס"מ.
כרגע המרחק בין קצה הבמפ סטופ לסרן הוא 10 ס"מ.
בכוונתי להגביל את הגובה בכדי למנוע הישנות השבירה.

מה יהיה לדעתכם אורך המהלך המומלץ ?
מה היתם אומרים על הגבהת הבמפ סטופ ב 4 ס"מ ?(בהתחשב בכך שהגומי יתכווץ בבלימה).

GodsFather
11-05-09, 10:57
תצליב את הרכב עד ליישור הקפיץ וקבע את הבמפ-סטופ לנקודה הזו או חצי ס"מ עד ס"מ יותר נמוך (כלומר לא להגיע ליישור מלא).

הגומי לא מתכווץ יותר מידי (ברמה של מ"מ בודדים), אלא אם יש לך במפ-סטופ לא מקורי ורך במיוחד.

שעיה כליף
11-05-09, 16:58
רעיון נהדר
אני אעדכן שאסיים תודה

אלון_ק
11-05-09, 18:34
שי,

למה הגעת למסקנה שהקפיץ יוצא מתחום העבודה שלו?

שעיה כליף
12-05-09, 07:59
שי,

למה הגעת למסקנה שהקפיץ יוצא מתחום העבודה שלו?

המרחק בן הבמפ סטופ לסרן גדול ממהלך הקפיץ - כך שאין למעשה הגנה עליו.
תוסיף לזה קפיץ אחרון הקצר ביותר שנשבר באחורי
ובקדמי נשבר הקפיץ מתחת למאיה - הכל בצד אחד של הרכב.
גרם לי להסיק שהקפיצים יצאו מתחום העבודה.

החשש כמובן הוא יציאה מתחום האלסטיות ובמקרה הגרוע שוב שבירה.

אלון_ק
12-05-09, 10:27
ברוב המקרים קפיצים נשברים מתופעה שנקראת התעייפות. אלא אם שינית משהו בתצורת הקפיצים שלך בזמן האחרון ובנוסף הקפיצים שלך חדשים, אני חושב שהמסקנה המתבקשת היא שגם במקרה שלך הקפיצים נשברו מהתעייפות.
אם הקפיצים חדשים זה סיפור אחר. גם אם הם לא חדשים (נניח בני שנתיים-שלוש) אבל הגבהת את הרכב באופן כלשהו בזמן האחרון (שבועות בודדים אחורה לכל היותר) אזי יש מקום להסיק שאולי מדובר בבעיה גיאומטרית. אחרת אני חושב שאין מה למהר ולקבוע שהבעיה היא בשל גודל משרעת הקפיץ.

לקפיץ מותר לעבור את התחום בו הוא ישר לגמרי. אולי ברכב שלך ספציפית זה לא מצב רצוי, אבל מבחינת ריכוזי מאמצים בקפיץ אין שינוי עם מעבר נקודה זו.

מרחק הבמפ-סטופ, אגב, אכן נשמע קצת גדול לסמוראי.

-->