PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיצי RE על ZJ - למי יש מעל לשנה ??



sos4u
08-05-09, 06:55
אשמח לשמוע תגובות ממי שמשתמש בקפיצי RE על ZJ מעל לשנה, אופי הנסיעה, עומס על הרכב, - והאם חווה קריסה של הקפיץ ? או איבוד, אי אילו ס"מ ?

אצלי נראה לאחר כשנה של שימוש די מאסיבי,[נסיעה יומית של כ 40-50 ק"מ , וטיולי סופשבוע כמעט כל סופשבוע ..] אך ללא עומס מיוחד כי הקפיצים האחוריים קרסו לחלוטין תוך פחות משנה של שימוש, וכי עכשו, בכל קפיצה הבולמים נסגרים עד תומם. מה שלא קרה בחודשים הראשונים.

מבדיקה עם הספק בחו"ל הוא יחליף את הקפיצים במסגרת האחריות, [אמריקאים - כל הכבוד להם ] אך בכל מקרה מעניין לשמוע חוו"ד של משתמשים נוספים, האם מישהו חווה תופעה שכזאת ?

האם זה לא יקרה שוב עם סט קפיצים חדש ?

talw
08-05-09, 08:41
היי יוסי
שלי מעל 3 שנים
הרכב קדימה\אחורה ירד בכמה ס"מ בודדים
לפי דעתי זה תלוי מאוד כמה מישקל אתה מעמיס על הרכב
יש מסה קריטית שבה הסלילים לא חוזרים לעצמם וזה קורה מהר מאוד
אם לא מעמיסים גלגל ספר על טמבון ברזל אחורי,מיכל גז בתא המיטען,300 ק"ג ציוד על הגגון,3 ילדים ואישה ונותנים בראש בנחל פארן הקפיצים ישרדו לנצח.

טל

sos4u
08-05-09, 09:29
אז זהו שעל זה בדיוק רציתי לדבר ...
חוץ מפגוש עם גלגל מחוץ לרכב, שזה נניח בהגזמה כולל חישוב המנוף יגיע ל 100ק"ג, אין לי מיכל גז, [ היה בקודם ..] ובמשך השבוע אני נוסע ללא מטען בכלל, ולבד ברכב, רק עם הדיסק של הגששים ...

ברוב הטיולים אני עם ילד עד שניים, בטיולים, ארוכים [ אחת לחודש ] אני אכן נוסע מלא ב 4 אנשים + ציוד, אבל גם אז, משקל הציוד לא עולה על 100 ק"ג במקסימום. ו4 אנשים מתוכם 2 זה חצי ... [ ילדים ]


כך שנראה לי שאין זה מצב של עומס יתר.

בכל מקרה העניין בהתייעצות עם RE - נראה מה ילד יום.

ניר ל
08-05-09, 10:01
4.5 " כבר 3 שנים , 30 אלף ק"מ , בשנה האחרונה על בולמי פוקס,
הרכב עומד יפה וסימטרי, לא נראה לי שהצלחתי לסגור את הקפיצים האלה עד לבאמפ-סטופ אי פעם בקפיצה, גם לפי סימני האבק והמים על הבולמים. בראייה נראה שאכן הם שקעו מהמצב המקורי המאד מתוח שבו היו בעת ההתקנה, אבל באופן סימטרי בכל הפינות, הם עדיין קשיחים יחסית ללא שינוי מהותי לאורך זמן.
רוצה להבין,
האם הרכב ירד משמעותי בגובה ? האם נשאר בגובה סביר והקפיצים נעשו רכים ? האם הבולמים תקינים ?

sos4u
08-05-09, 11:38
הרכב שקע כ - 8-10 ס"מ סימטרי בשני הקפיצים האחוריים. הבעיה היא שהם נהיו רכים והתחושה היא שאין קפיץ ...
כתוצאה מכך כבר "הצלחתי" לשבור בולם אחד, כיוון שהבולמים סוגרים עד סוף מהלכם, מה שלא קרה מעולם לפני כן.

כרגע הבולמים במצב לא משהו ויוחלפו לאחר פתרון בעיית הקפיצים.

eysham
08-05-09, 12:48
כל אחד והבעיות שלו.
אם הגראנד שלי היה מאבד 8-10 ס"מ הייתי מחרשה... :oops:

לגבי השקיעה, נראה לי ששנה זה מוגזם בכל פרמטר, ועובדה ש-RE מכירים בזה ומחליפים.
עם כל האמריקקיות, אם היית מבקש משהו לא סביר לא היו מחליפים.

מה שכן, אני לא זוכר בדיוק את הסטאפ שלך (Clayton long arms??) , אבל אם יש זרועות ארוכות אז זה משפיע.
כל ק"ג משפיע יותר על הכיווץ של הקפיץ.
מנוף גדול = פחות כח

איל

grand
08-05-09, 13:50
הרכב שקע כ - 8-10 ס"מ סימטרי בשני הקפיצים האחוריים. הבעיה היא שהם נהיו רכים והתחושה היא שאין קפיץ ...
כתוצאה מכך כבר "הצלחתי" לשבור בולם אחד, כיוון שהבולמים סוגרים עד סוף מהלכם, מה שלא קרה מעולם לפני כן.

כרגע הבולמים במצב לא משהו ויוחלפו לאחר פתרון בעיית הקפיצים.

הקפיצים שוקעים במשך הזמן בכ 2-3 ס"מ ומגיעים לגובה ה"מוצהר" של היצרן, הרי לאחר התקנה הרכב עלה יותר מ 4.5".
מה שכן.. יש לRE כנראה מספר יצרנים שמייצרים להם את הקפיצים, אני זוכר הבדלים די משמעותיים בין רכב לרכב שהוזמן אותו קיט מRE, כולל הבדל ברמת הקושי ובעובי הסליל!!.

האם מותקנים לך תושבות שמאריכות את הבמפ-סטופים מאחור? אם לא.. כנראה שזו הסיבה, בגלל הLA יתכן מצב שהקפיץ נסגר בהצלבות מעבר למה שהוא אמור, ואז הוא עלול להנזק ולאבד מהקושי שלו.

-->