PDA

צפייה בגרסה מלאה : רישיון לאופנוע ים - מישהו יודע את הפרוצדורה?



UNIX
10-05-09, 20:50
איך איפה ? כמה ? למה?

oren148
10-05-09, 21:03
שלום,

פשוט מאד. ממש כמו ברכב ישנו מיבחן העיוני שבו תצטרך לענות על שאלות תאורטיות בכמה נושאים:
1.עזרה ראשונה
2.זכויות מעבר(רוב השאלות.. לדוגמא אם סירה עם מנוע מגיע מצד ימין וממול סירת מפרש מי מפנה דרך...וכ'ו).
3.סימול ימי = דגלים ומשמעותם.

ניתן לבצע בכל יום שלישי (נכון לפני 8 שנים שאני הוצאתי רשיון) במרכז השייט צמוד למגרש של הפועל תל אביב בת"א ( אם אתה לא מת"א כנס ל www.gov.il (http://www.gov.il) שם יש תאריכים ומקומות בערים שונות). רוב האנשים לוקחים קורס של 2-3 שעות ואז ניגשים.

לאחר שעברת את המבחן העיוני ניגשים למעשי. שהוא כולל:
1.לימוד של שלוש סוגי קשרים(הצלה גרירה...)
2.ומעבר בין מצופים ימיים (חמישה אם אינני טועה) בצורת סללום איטית ולאחר מן מהירה נגעת במצוף = נכשלת. לאחר מכן הוצאת אדם מהמים (בדמוי מצוף) יש לגשת בשייט איטי לעבר מצוף שוב שהאופנוע ים לא יגע לתת מכה עם היד וזהו.

עלויות:
קורס כולל טסט לא כולל אגרות =1000 ש"ח בממוצע עד שאתה עובר.
אגרות, אני חושב שזה לא רלוונטי מהתקופה שבה אני הוסמכתי.

בקיצור אם אתה אדם מוכשר טיפה תוך שבועיים יש לך את הרשיון.

בהצלחה ותהנה,
לצערי מכרתי את שלי לפני שבועיים
:mad::mad::mad:

UNIX
10-05-09, 23:35
תודה רבה על המידע
מה צריך לבדוק כשקונים אחד ?
בכלל מה מומלץ ?
למישהו שלא מבין כלום בתחום ?
האם אפשר למכור את האופנוע לאחר העונה ? ?
תודה רבה

shimixx
11-05-09, 00:16
ברוך !
עצה ידידותית שתחסוך לך הרבה כסף תסכול וכאב ראש
אם אתה לא מקציב לכלי לפחות 30 וגם זה גבולי בכדי לרכוש מהמודלים החדישים שזה אומר
מנועי 4 פעימות מנועים אטומים אז וותר על הרעיון .

oren148
11-05-09, 08:09
ברוך !
עצה ידידותית שתחסוך לך הרבה כסף תסכול וכאב ראש
אם אתה לא מקציב לכלי לפחות 30 וגם זה גבולי בכדי לרכוש מהמודלים החדישים שזה אומר
מנועי 4 פעימות מנועים אטומים אז וותר על הרעיון .


מסכים עם התפיסה...
נכון מאד מומלץ לקנות אופנוע ים ארבע פעימות משום שזה אופנוע עם מערכת סגורה מלבד קירור האגזוז המנוע אינו נוגע במי ים. 30K ש"ח זה תקציב גבולי. תוכל למצוא את ראשוני הדגמים של ארבע פעימות אי שם בשנת 2003 אולי 2004. אני ב2006 רכשתי סידו חדש מעופר אבניר בסכום של 75K ש"ח. ומכרתי אותו לאחר שלוש שנים ב44K ש"ח. היום אתה יכול לקנות מיבואן מקבילי את אתו הדגם שעולה אצל היבואן הרשמי 80K ש"ח ב53K ש"ח. אך ללא אחריות=גם לאחריות יש מחיר והוא לא צריך להיות כזה מוגזם. בכל אופן כדי שהעניין יהיה כדאי וגם נוח לכיס וגם כיף לים ממולץ שותף!! כן כן יש בנושא הזה המון יתרונות.
טסט=כושר שיט אחת לשנתיים 800 שח.
ביטוח=חובה כ300$ לשנה. מבטחים בחו"ל.

UNIX
11-05-09, 09:39
טוב הבנתי אתכם תודה רבה על העצות
ירדתי מזה לעת עתה
נשמע לי מטורף להפסיד סכום כזה של כסף בתקופה של 3 שנים
נחכה שהמחירים של המנועים האטומים ירדו

nissany
11-05-09, 10:21
טוב הבנתי אתכם תודה רבה על העצות
ירדתי מזה לעת עתה
נשמע לי מטורף להפסיד סכום כזה של כסף בתקופה של 3 שנים
נחכה שהמחירים של המנועים האטומים ירדו


ירידת הערך זו לא הבעייה היחידה
לא נשארו כמעט חופים להורדה של האופנוע
אז תוסיף לעניין עלות דלק לכינרת בכל פעם ..300 -400 ש"ח
אה .. ובערך 100 ש"ח דלק (98 אוקטן ) לשעה במיים (אופנוע שוקל בערך 350 ק"ג +רוכב מאחורה ואיזה אבוב או סקי נגרר גם יותר )

oren148
11-05-09, 10:59
ירידת הערך זו לא הבעייה היחידה
לא נשארו כמעט חופים להורדה של האופנוע
אז תוסיף לעניין עלות דלק לכינרת בכל פעם ..300 -400 ש"ח
אה .. ובערך 100 ש"ח דלק (98 אוקטן ) לשעה במיים (אופנוע שוקל בערך 350 ק"ג +רוכב מאחורה ואיזה אבוב או סקי נגרר גם יותר )


הכוונה שלי לא הייתה בכלל להוריד אותך מהעניין!! זה דבר כיף שאין כדוגמתו!
לגבי הדלק 350 שח מספיק בקלות ל3-4 שעות עם סקי\אבוב! (וזה בכנרת בלבד כי אין גלים אז המנוע תמיד בקצה היכלות,כלומר בסל"ד הגבוהה תמיד).

בים הנתונים עולים כלומר אתה יכול ב 350 שח בקלות לסחוב 5 שעות. שזה המון אני לא מכיר משהן שיכול לרכב 5 שעות בכל ירידה. נכון זה יקר אבל שוב פעם זה כיף כיף כיף. לגבי מקומות להורדה אכן הם הצטמצמו אבל עדיין יש.

אני לא הייתי מוכר ואפילו משדרג, אולם אני בשלב בחיים שהכסף מושקע במקום אחר. אין לי ספק שאני יחזור לתחביב.

זאביק
11-05-09, 13:56
לגבי הדלק 350 שח מספיק בקלות ל3-4 שעות עם סקי\אבוב!
דובר על 300-400 ש"ח נסיעת כביש לכינרת ובחזרה.
זה בנוסף לעלות הדלק של אופנוע הים

ש01
11-05-09, 15:23
קשה אך אפשרי למצא אופנועי ים עם מנועי 2 פעימות שטופלו באהבה וכן מצבם בהחלט סביר.
חשוב לבדוק היכן טופלו (מוסך איכותי), וכיצד נרחצו לאחר יום פעילות במי הים התיכון/האדום.
אופנועים אלו יהיו, לרוב, קלים יותר.
לבדוק קודם כל נזקים בתחתית (האם הקפידו לעצור בעומק 1/2 מטר או לא), נזקי גוף, סדקים, ניקיון המנוע ואיכות הנעה.
אל תוותר,
מדובר בכיף אדיר, עמוס אדרנלין ובילוי אישי/זוגי או משפחתי נפלא.

black
11-05-09, 16:37
תנסה למצוא עוד חבר שמעוניין באופנוע ים. העלויות יהיו לך קלות יותר ולא תצטרך לדאוג להכול לבד.
מה גם שיש לך אופנוע יש פתאום הרבה חברים שבאים איתך . צריך להסיע את כולם.ובסוף אתה צריך לשטוף את הכלי ולדאוג לתחזוקתו לבד.

nmalka
22-05-12, 12:20
איך איפה ? כמה ? למה?

רישיון לאופנוע ים מורכב מחלק עיוני וחלק מעשי. את החלק העיוני עושים במשרד הרישוי בימים קבועים ואת החלק המעשי עושים במועדון השיט שבו אתה עושה את הרישיון. הקורס הוא בדרך כלל 2-3 מפגשים ועולה כ 1500 ש"ח
לפרטים נוספים:
http://xn--4dbjbaqaeunoozx2cq.com/
בהצלחה

-->