צפייה בגרסה מלאה : נעילות אוטומטיות או ARB
eldadarnon
13-05-09, 22:42
הדילמה היא כמובן ענין של תקציב!!!!
הרעיון הוא התקנה של שתי נעילות, קדמית ואחורית והכל שאלה של תקציב.
אם התקציב לא היה פקטור בהחלטה אז ישר הייתי הולך על נעילות ARB
ומכיוון שהתקציב כן משחק תפקיד חשבתי על שתי נעילות אוטומטיות, ובכדי להקטין את הסיכון בכביש, להחליף את הלוקרים הקדמיים בלוקרים מכניים, ע"מ שלא יווצר איזשהו כשל תוך כדי נסיעה.
השאלה היא, האם משהו התנסה בהתקנת שתי נעילות אוטומטיות על "ג'וק" מסוג ג'ימני?!!
תאמין לי אל תשבור את הראש יותר מידי
נעילה אחורית אוטומטית אחת צמיגים 215 שטח מלא ואת עולה הכול..
ואם לא אז תתחיל להתאמן..
ואם גם אז לא.. אז תבוא נראה מה אפשר לעשות עם העליה הזאת..
אבל 2 נעילות אתה לא צריך.. מנסיון:]
(העתקתי את התגובה שלי מהשרשור שננעל...)
מנסיון,הבעיה העיקרית היא דווקא ביחסי ההעברה.
ג'ימני עם 2 נעילות כמעט ולא מפרפר,ועומס רב פועל על מערכת ההנעה עד כדי חימום כמעט מיידי של הגיר (במקרה של גיר אוטומטי),ובלאי אדיר על הקלאץ' בידני.
הפתרון שאני ביצעתי הוא החלפת תיבת ההעברה לשל סמוראי עם יחס העברה 4.16 (אעלה תמונות בקרוב...),מה שמאפשר שימוש מינימלי בקלאץ' ויכולת זחילה שמאפשרת לרכב לנצל את 2 הנעילות ולעבור כמעט הכל במהירות 0 קמ"ש...
קח בחשבון שנהיגת שבילים ב- 4X4 תהפוך ללא נעימה...כמו כן יש לבצע החלפה של בית הסטליטים כדי שהנעילה תתאים.
מורי.
"תיבת העברה" הכוונה לכל הגיר או רק לטרנספר ? עם יחס נמוך .
GodsFather
14-05-09, 12:47
תיבת העברה=טרנספר , ההשפעה היא גם בHI אבל מינורית ביחס העברה שמורי מציע ולרוב גם משפרת את הביצועים.
מצטרף להמלצות של מורי, נעול כפול ללא יחס העברה משופר, במקרה של ג'ימני (וסמוראי) , יגמור את הקלאצ'.
באותו הקשר , יחס העברה משופר ונעילה אחורית בלבד יכולים לעשות פלאים ולפעמים לא מצריכים את הקדמית, כמובן שהכל תלוי גם באופי הטיולים.
ואני שואל-
מה כ"כ לחוץ לשים שתי נעילות? סגרת כבר את שאר הפינות ? (שיפור מערכת מתלים,צמיגים וכו').
השיפור אחרי נעילה אחת אדיר, שים אחורית אוטומטית ותראה אם יש טעם להמשיך בקדמית. ג'ימני לטעמי הוא לא פלטפורמה מספיק טובה לרכב עבירות אמיתי, על אף היכולות הבסיסיות המצויינות.
GodsFather
14-05-09, 13:16
טעם או לא ,זה לא העניין.
מתלים משופרים הם רק בשביל הנוחות, לא בשביל מהלך במקרה של ג'מני, ה5 ס"מ שיפור במהלך מתלה לא משתווה לרכב נעול כפול. צמיגים גם כן עושים נפלאות בשיפור העבירות, אבל שוב הנעילה לוקחת.
הדבר היחיד שמונע את הנעילה הקדמית ברכבים אנמים כמו ג'ימני וסמוראי הוא עניין יחסי ההעברה והעלות הנוספת המתבקשת מכך, אבל השיפור משמעותי ביותר. זה לא רק היכולת לשים את הנעילה אלא היתרון הנוסף והוא השליטה ברכב בזמן תיקול מכשול, אין איבוד מומנט, הכל באיטיות ומתינות, הכוח (המועט אבל מספק) זמין יותר.
מי שנסע על רכב עם יחסי העברה משודרגים מבין מיד (ועם הרכב גם נעול כפול, אדרבא ואדרבא).
פיספסת את כוונתי. רכב נעול כפול יכול תאורטית לעבור במקומות עם עבירות קשה מאוד, אבל לא תוכל לממש את הפוטנציאל הזה בדר"כ אם הרכב לא שודרג לצורך זה- הגבהה, צמיגים שטח גדולים (=> שדורשים יחסי העברה) כדי להרחיק הסרנים משטח טרשי, וכו'.
ואם אתה מכוון לייעוד כזה, אז (שוב, לטעמי) ג'ימני זו לא פלטפורמה מתאימה, ויש טובות ממנה.
GodsFather
14-05-09, 14:03
אני לא מסכים איתך אבל בוא לא ניקח את זה לשם בשרשור הזה.
לגבי יחסי ההעברה - כבר הסכמנו שזה מחייב בשביל הנעילה הכפולה, וכן, עוד יתרון הוא האפשרות לעליה במידת הצמיג (חוקיות בצד).
עוד דבר חשוב לפני שנועלים 2נעילות..
ברגע שאתה נועל את הרכב קדימה ואחורה תשכח מטיולים בדיונה או סתם טיולים רגועים שמצריכים שילוב של 4X4, ברגע שאתה שם נעילה קדמית אתה גורם לרכב להיות רכב לשטח טכני בלבד..
תתחיל באחת אחורית וצמיגים טובים..
תרגיש שלא מספיק.. תבוא נראה איך אנחנו מתקדמים
שבת שלום:]
eldadarnon
14-05-09, 23:30
חברים יקרים!
דבר ראשון תודה רבה על ההענות!
דבר שני השאלה היא לגבי נעילה קדמית אוטומטית אם לא הייתי ברור!!!
את השיפורים הראשוניים של עליה במידת צמיג, בולמים וקפיצים משופרים והחלפה ליחסי העברה נמוכים כבר עברתי.
האם כדאי על הגו'ק הקטן להתקין נעילה אוטומטית, או שנשאיר את התענוג של נעילה קדמית אוטומטית לרכבים אחרים ולנו נשאיר את הנעילה היקרה והטובה של ARB (אך ורק משיקולי בטיחות)
GodsFather
15-05-09, 02:37
עוד דבר חשוב לפני שנועלים 2נעילות..
ברגע שאתה נועל את הרכב קדימה ואחורה תשכח מטיולים בדיונה או סתם טיולים רגועים שמצריכים שילוב של 4X4, ברגע שאתה שם נעילה קדמית אתה גורם לרכב להיות רכב לשטח טכני בלבד..
תתחיל באחת אחורית וצמיגים טובים..
תרגיש שלא מספיק.. תבוא נראה איך אנחנו מתקדמים
שבת שלום:]
בני, אני לא יודע מאיפה הבאת את הקשקוש הזה. רכב נעול כפול ועם מומנט (יחסי העברה משודרגים) יסע בלי סוף בדיונות, בטח ובטח רכב קל משקל כמו ג'ימני.
ולגבי פותח השרשור , אם אתה אומר שכבר טיפלת בהכל , ובעיקר שמת יחסי העברה משודרגים ועדיין לא מספיק לך - לך על נעילה אוטומטית! את ההפרש במחירים בין זה לARB תוציא על דלק בטיולי ניסויים כדי ללמוד איך היא והרכב מתפקדים ואיך אתה מתאים את עצמך לכך ויישאר לך המון עודף.
עוד דבר חשוב לפני שנועלים 2נעילות..
ברגע שאתה נועל את הרכב קדימה ואחורה תשכח מטיולים בדיונה או סתם טיולים רגועים שמצריכים שילוב של 4X4, ברגע שאתה שם נעילה קדמית אתה גורם לרכב להיות רכב לשטח טכני בלבד..
תתחיל באחת אחורית וצמיגים טובים..
תרגיש שלא מספיק.. תבוא נראה איך אנחנו מתקדמים
שבת שלום:]
אני גם חושב שצריך להתחיל עם צמיגי שטח טובים לפני נעילות, לצמיגי שטח יש עוד משמעויות מעבר לאחיזה וזה עמידות לתנאי שטח שאין לצמיגים מוכווני כביש, יש מעט צמיגים שמכונים 50" שבאמת מותאמים לשטח מבחינת המבנה והשכבות.
מעבר לזה, ההתבטאות הזו לגבי "תשכח מטיולים בדיונה או סתם טיולים רגועים" ממש לא מובנת, כשלעצמה היא שטות גמורה אבל יכול להיות שזו לא הכוונה?
חברים יקרים!
דבר ראשון תודה רבה על ההענות!
דבר שני השאלה היא לגבי נעילה קדמית אוטומטית אם לא הייתי ברור!!!
את השיפורים הראשוניים של עליה במידת צמיג, בולמים וקפיצים משופרים והחלפה ליחסי העברה נמוכים כבר עברתי.
האם כדאי על הגו'ק הקטן להתקין נעילה אוטומטית, או שנשאיר את התענוג של נעילה קדמית אוטומטית לרכבים אחרים ולנו נשאיר את הנעילה היקרה והטובה של ARB (אך ורק משיקולי בטיחות)
אהה! זה לא היה מובן מאליו מהתחלה...
כן, לך על זה :cool:
חברי הטוב ביותר!!
בתור חובבן אני ממליץ לך לקנות שתי נעילות קידמיות, הרי אני מכיר אותך שאתה תתרגל לרכב ולהתנהגות שלו.
בעיה נוספת שעולה שכנראה אישתך גם תנהג ברכב ולכן יש סיכון נמוך מאוד, אבל צריך להתחשב שהיא כנראה לא תכיר את התנהגות הרכב עם הנעילה קידמית (אני מתייחס לנסיעה בכביש - 4X2)....
בקיצור, למרות שלא הובלתי לזה, אני אומר שתחכה לי שאני גם אקנה נעילות ונרכיב אותם ביחד ברכבים (קידמי, אחורי, רזרבי מה שתרצה!!)!!
GodsFather
19-05-09, 10:32
אחלה חבר אתה :)
שיקנה 2 נעילות קדמיות ? כי יש לו שני סרנים מקדימה ואחד מאחורה ? :)
ולגבי השילוב של נעילה קדמית ונסיעה ב2X4 - אין כזה שילוב , כי הסרן לא פעיל ולכן לא משפיע, אז האישה לא תרגיש עד שתשלב ונקווה שאת זה היא עושה בשטח בכל מקרה ולא בכביש 8-)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.