צפייה בגרסה מלאה : התאמת קפיצים.
איך מתאימים בולם לאוטו מקדימה?
הבולם אמור להיות הגובל לסליל,האם יש צורך לפרק מיצב ,ואם כן אז איך יודעים עד כמה הגלגל צריך לרדת? ברגע שמפרקים מיצב ובולם הסליל במצב רפוי ועלול לצאת מהמקום.אז איך בדיוק קובעים עד כמה הוא יהיה משוחרר אם בכלל.
ועוד דבר, עשיתי הגבהה של אינטש קדימה האם זה אומר שאני צריך בולם של אינטש יותר ארוך בפתיחה? ואם כן אז מה קורה בסגירה של הבולם?
עמי.
בצ'רוקי שלך הבולם לא משמש גובל, ולא רצוי שישמש כזה.
יש במפ סטופ שמגביל את מהלך המתלה, אין מה לדאוג הקפיץ לא יפול אף פעם :)
רמי אז מה בדיוק מגביל את המהלך.
בהנחה שמנתקים מוט מייצב,ומה אורך הבולם שאני צריך להתקין.
עמי.
הבמפ סטופ ( אותו מוט עם גומי בקצהו שנמצא בתוך הקפיץ) נותן את ההגבלה, ברגע שהסרן עולה מדי הוא נתקע באותו במפ סטופ ולא יכול לעלות יותר.
בכדי למדוד אורך בולם צריך לפרק את הבולמים ואת המוטות המייצבים ובעזרת ג'ק עגלה גבוה או הייליפט להעלות גלגל עד שהסרן נתקע בבמפ סטופ ולקחת מידות מקצה עד קצה צד אחד פתוח וצד אחד סגור.
דרך נוספת אולי למדוד אורך, על הליפט לנתק בולמים ולראות אם הסרן "צונח" אם כן הבולם משמש גובל והוא קצר למדוד בכמה ס"מ יורד ולפי זה לקבוע אורך. לאחר מכן מרימים צד של הסרן עד סגירת הבמפ סטופ ומודדים מצב סגור מעין לעין.
דרך ג. הכי פשוטה ונקיה, :lol: :lol: להכנס למאגרי מידע שיש באינטרנט או פורומים שונים כמו JEEPSUNLIMITED לבצע חיפוש או שאילתה ומייד תקבל תשובה.( זה מה שאני עשיתי).
חוץ מזה מה אני מבין, אתה שועל ותיק ממני וצריך כבר לדעת את זה. :mrgreen:
עמי.
בצ'רוקי שלך הבולם לא משמש גובל, ולא רצוי שישמש כזה.
יש במפ סטופ שמגביל את מהלך המתלה, אין מה לדאוג הקפיץ לא יפול אף פעם :)
הבמפ-סטופ מגביל בסגירה (ברור שלא הבולם כיוון שהוא לא היה מחזיק מעמד יותר מדי זמן ...), אבל מה מגביל בפתיחה?
אדי.
מה שעוצר סגירה בצד אחד, עוצר את הסרן בפתיחה בצד השני....
אדי.
מה שעוצר סגירה בצד אחד, עוצר את הסרן בפתיחה בצד השני....
עד כמה שאני יודע, ברוב, אם לא בכל, כלי הרכב בעלי קפיצי סליל זה לא ככה אם אין גובל מהלך לפתיחה (למשל בולם). יצא לי כבר לראות קפיצים שיצאו מהמקום בגלל החוסר בגובל לפתיחה - כמו דרופ קיט ... אבל בלי לחזור למקום :) .
אדי.
הקפיץ לא יכול ליפול.
מעבר לבמפ סטופ. הפנהרד עוצר את זוית הסרן, יתרה מזאת נסה לפרק קפיץ בצ'רוקי או בגראנד, הוא לא יצא ללא לום רציני או מכווץ קפיצים אפילו לאחר ניתוק המייצבים, הבולמים, והפנהרד.
קצת תמונות להדגמה.
שימו לב על סגירת הבמפ סטופ מצד ימין ומצד שמאל הקפיץ מתוח אך לא נופל.
http://207.150.192.12/temp/z8jeepzj/photos/images/79-2.jpg
רמי יש לך טעות קטנה .ברגע שאתה מפרק מיצב ובולם הקפיץ יוצא חלק.
ולא רק שיוצא חלק אצלי הוספתי ספיסר של אינטש אחד ועדיין הקפיץ נכנס בקלות.
ברוב המוחלט של רכבים עם קפיצים ספראלים המתלה בנוי כך שהמיצב והבולם עצמו מגבילים את המהלך,במידה והמיצב ינותק ויורכב בולם ארוך יותר הקפיץ יפול.
עמיקם שלום
מניסיוני עם צ'ירוקי שהיה ברשותי גם אני הגבהתי את הרכב מקדימה ע"י ספייסר
אבל 1.75 אינץ וזה גם היה סולידי מאוד.
בצ'ירוקי הגבהה כזו עדיין לא מצריכה החלפת בולמים קידמיים כי הבולם קדימה מאפשר עוד
הרבה מהלך מעבר למה שהקפיץ + הספייסר (כ-5 ס"מ) אבל אין מצב שבו הקפיץ יפול כמו
מה שקורה בדיסקברי כאשר הבולם לא מגביל את המהלך כי בצ'ירוקי יש מעין מוביל +גומי של הבמפ סטופ שמשמש כמו החרוט ששמים בדרופ קיט של לנדרובר
לכן אתה יכול ללא חשש לנתק את הסטבילייזר הקידמי זה מוסיף המון ליכולת ההצלבה של הצ'ירוקי בשטח ולרכות הכללית של הרכב בשטח.
לדעתי כדאי לך מקדימה להשים ספייסר 2-1.75 אינץ כפי שנמכר בארה"ב בקיטים וזה יהיה יעיל יותר (פחות חופש בפתיחה מקסימלית).
בכל מקרה לא מומלץ לבצע עם הרכב פעלולים של קפיצות כלומר ריחוף למי שמתקין ספייסרים.
מאחורה-כדי להשוות את הגובהה במקרה הזה אני ממליץ על עירגול ושם באמת רצוי להשים בולמים קצת ארוכים יותר אבל לא חייב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.