PDA

צפייה בגרסה מלאה : קורוזיה ממצבר



gali
16-05-09, 16:18
למה מתחילה התופעה של קורוזיה במצבר? מחוץ לפקקים ובקוטב שמאל.
האם זו תופעה של פריקה עצמית? המצבר בדרך לעולם שכולו טוב?

גלדיאטור
16-05-09, 19:55
חיפוש של צמד המילים קורוזיה במצבר מוציא כמה תגובות
בינהן
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10100&highlight=%F7%E5%F8%E5%E6%E9%E4+%E1%EE%F 6%E1%F8

בלי הקשר אם הרכב לא עושהלך בעיות בהנעה וכו
נקה את זה עם מים או עם מברשת ברזל(לא לגעת בעיניים)

מי מכיר את המיתוס שאומר שבאם ישתינו על הקטבים הקורוזיה לא תשוב??

ערן המסוקס
17-05-09, 21:31
נראה לי כמו עסק שעלול להיות כואב מאוד.

מנקים טוב עם מים. מורידים את נעלי הכבל מהמצבר ומנקים גם הקטבים ואת נעלי המצבר בצד הפנימי. לאחר מכן מורחים מעט ואזלין על הקטבים, מרכיבים ומהדקים נעליים ומורחים שכבת ואזלין חיצונית.

לא למלא מים מעבר לגובה הלוחות.

putzman
17-05-09, 21:59
קורוזיה נטו, אפשר פשוט לנקות על ידי שפיכה של מים רותחים על הקטבים ועל האזורים ה"נגועים"
מעבר לקורוזיה אפשר גם לנתק באמת את הקטבים ואת החוטים המחוברים אליהם ולשפשף בעזרת מברשת ברזל או "בד שמיר" או "נייר שיוף" או איך שלא תקראו לדבר הזה..
אם גם אחרי הטיפול הזה, כל העניין עדיין לא נראה משהוא אז הכי טוב זה פשוט להחליף קטבים... עניין ממש זול וממש פשוט.

מה גורם לקורוזיה??
אני גם ישמח לדעת :)

AvigdorAharon
19-05-09, 07:08
לאחר מכן מורחים מעט ואזלין על הקטבים,

או גריז דיאלקטרי

אביגדור

gali
19-05-09, 21:37
לא למלא מים מעבר לגובה הלוחות.

לא היה חסר מים, אני אנסה בקרוב ניקוי יסודי של הכל כולל הכל ונראה אם יחזור.
העניין הוא שישנה גם קורוזיה מהפקקים ולא רק בקטבים.

landrover
19-05-09, 22:48
קורוזיה מהפקקים ?

למה אתה מתכוון ?

שנישפכה משם חומצה ואיכלה דברים ?

אמיר.

gali
20-05-09, 08:24
קורוזיה מהפקקים ?

למה אתה מתכוון ?

שנישפכה משם חומצה ואיכלה דברים ?

אמיר.

כן.

eran4x4
20-05-09, 09:00
קורוזיה היא תוצר של החומצה....

אם החומצה התחילה לצאת באופן מוגבר מהמצבר - רוב הסיכויים שיש טעינת יתר (טעינת יתר = התחממות של המצבר = חומצה מבעבעת = אלקטרולית מתאדה).

טעינת יתר יכולה להיגרם מהגורמים הבאים:

1. מבעיה במיצב - יש למדוד מתח על המצבר בזמן שהמנוע פועל הן בסל"ד נמוך והן בסל"ד גבוה - למיטב זכרוני אם מעל 13.7 וולט יש לך טעינת יתר (המיצב יכול להיות חלק מהאלטרנטור או יחידה חיצונית).

2. מצבר בסוף דרכו - תא מקוצר - ברגע שאחד התאים מתקצר - שאר התאים מקבלים מתח גבוה יותר ממה שהם אמורים (המתח שאמור ליפול על התא המקוצר מתחלק על שאר התאים ולכן כל תא תקין מקבל מתח גבוה יותר ממה שהוא אמוא לקבל).
מדוד מתח כאשר המנוע כבוי - אם המתח מתחת ל 12 וולט והמצבר אחרי טעינה (נסיעה) רוב הסיכוים שיש לך תא מקוצר - במצב תקין ומצבר טעון אתה אמור לראות מתח שבין 12.5 ל 13 וולט.

gali
20-05-09, 16:37
תודה ערן אני אבדוק היום בערב.
אבל אם במנוחה אני מקבל מתחת ל 12V הוא לא יהיה מסוגל להניע את הסטרטר, בינתיים הוא מניע.

ב- WISH-LIST שלי יהיה יום אחד 2 מצברי CAT או אופטימה מחוברים דרך מפצל טעינה. יכול להיות שהפרויקט מתקדם מהר משחשבתי.

eran4x4
21-05-09, 05:52
תודה ערן אני אבדוק היום בערב.
אבל אם במנוחה אני מקבל מתחת ל 12V הוא לא יהיה מסוגל להניע את הסטרטר, בינתיים הוא מניע.

ב- WISH-LIST שלי יהיה יום אחד 2 מצברי CAT או אופטימה מחוברים דרך מפצל טעינה. יכול להיות שהפרויקט מתקדם מהר משחשבתי.

בהרבה מקרים גם מצבר עם תא מקוצר\מת מצליח להניע..... לא להרבה זמן, אבל מצליח...

איל מ
14-04-19, 08:39
מחיה את השרשור (הכותרת היותר אינפורמטיבית שמצאתי).
מצבר של סטארטאפ, בן (בערך) שנתיים. החליף מצבר של סטארטאפ שהחזיק כמעט 7 שנים.
בניגוד לקודמו, המצבר הנוכחי מפתח קורוזיה ("מלח" בפי העם) על הקוטב השלילי. אין קורוזיה באזור המכסים (אין פקקים, זה מצבר "ללא טיפול" ). התופעה קיימת במצבר הזה כמעט מתחילת דרכו (עד כמה שאני מצליח לזכור). מתח טעינה ומתח מצבר אחרי מנוחה נראים תקינים.
הייתי רוצה לדעת אחת ולתמיד ממה זה יכול להיות.

zivo
14-04-19, 12:56
בין המצברים, עשית משהו עם החיווט, קטבים?

איל מ
14-04-19, 18:04
כלום

opl
14-04-19, 18:08
גוגל אומר ש:
Corrosion on the terminals is due to hydrogen gas being released from the acid in the battery. It mixes with other things in the atmosphere under the hood and produces the corrosion you see on the terminals. Generally, if the corrosion is occurring on the negative terminal, your system is probably undercharging. If on the positive side, it is probably overcharging. Most often it will be seen on the negative side because the battery is usually in an undercharged situation. This is just the nature of the beast, I'm afraid.

-->