PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת פילטר אוויר סגור בפתוח,והשפעתו,או השלכות על המנוע



rikmik
17-05-09, 22:31
שלום חברים ,לאחר שעשיתי חיפוש ,לא מי יודע מה ,אולי כי אניני בקיא במיוחד בחיפושים,
יש לי שאלה שהרבה זמן אני "בוחש" בה.
הרי את הרכבים שלנו בעלי הטורבו או לא,יושבים אנשים חכמים ומתחננים אותם,כמו אחד ממרכיבי הרכב,הפילטר אוויר...שאיבת אוויר,ספיקה(?),,,ועוד כל מיני מרכיבים,,,
עכשיו בא אני "החכם" ורוצה לשים לאוטו פילטר אוויר פתוח וכמובן אם כונס אוויר (ופוזה...)
שאלה שלי..האם זה לא מזיק למנוע? לא משנה ספיקות?האם זה באחרך בריא יותר,לא משנה את צריכת הדלק?לא משנה את צורת עבודתו של המנוע,נזקים??
לצורך ההמחשה נגיד אני רוצה ליזם את זה על מנוע 2500 דיזל טורבו.......
או מנוע בנזין 1600....
תודה לעונים,,,אולי סוף סוף אני אחכים....:p

GodsFather
17-05-09, 23:04
מיקי,

הנושא מוכר בפורום הזה וכל הדעות אומרות שהחסרונות עולים על היתרונות (יתרונות שמעטים הוכיחו בדינמומטר ורובם מסתכמים בפסיכולוגיה)

פילטר פתוח מצריך תחזוק יקר יותר (קיט שימון וניקוי עולה באיזור המאה שקל ומחזיק 3-5 טיפולים), הפילטר מתפורר עם הזמן ועלותו הראשונית יקרה אלא אם קיבלת אחד בחינם.
יכולת הסינון לא בהכרח טובה יותר מפילטר רגיל ומכאן שגם לכלוך יכנס למערכת ויזיק.

כמה עולה פילטר רגיל ?

אם אתה רוצה לשפר את איכות האויר הנשאב, שים שנורקל (בקוטר נכון ולא סתם צינור שהיה זרוק בחצר ונוח לשימוש).

ועכשיו ניתן לשאר חברי הפורום לתת משנתם.

rikmik
17-05-09, 23:11
[

אמיר
מה שאני מצליח להבין ממך שבעיקר פוזה ,זה לא נותן כלום...
אבל נצא מתוך הנחה...לצורך ההמחשה שאני לוקח מנוע 1600 אם אותו פילטר שלו,רק
מגדיל את הבית,ועושה לו כונס אוויר על המנוע....מה אז?

סופת המדבר
17-05-09, 23:21
חלק מהאנשים יגידו שהאוטו ניהיה ''חיה רעה''
אבל לפי דעתי זה רק פסיכולוגי
תעשה ניסיון לא יודע איזה רכב יש לך תוריד לגמרי את הפילטר אויר
שהתיבה תישאר פתוחה ואז תישמע איזה רעש בערך יהיה לך (טיפה יותר חלש)
ואולי גם תרגיש איזה שיפור .... לך תדע..
אבל חוץ מזה עוד איזה כמה חודשים תרגיש שהאוטו נחלש
ואחרי עוד כמה חודשים בודדים כבר תתחיל לחפש מנוע מפרוק וזה בדוק..
לי היה ויטרה שגם רציתי קצת רעש שמתי פילטר פתוח אחרי כמה חודשים הלך הראש מנוע
האיש שעשה לי ת'שיפוץ ראש אמר לי (בלי שידע) שאני עם פילטר פתוח
כי כל השסטומים היו משוייפים כמו נייר זכוכית.. מהחול או אבק גס שעברו ת'פילטר
ואחרי הראש הורדתי ת'פילטר אבל כבר היה מאוחר אחרי חודשים בודדים
המנוע כבר בקושי נסע (רינגים)

חבר שלי שהיה לו גם פילטר פתוח בסופה גם הלך לו מנוע וכשהוא פתח
את המנוע כל הסעפת יניקה היתה מלאה בבוץ

rikmik
17-05-09, 23:26
[
סופת המדבר
הבנתי את מה שאתה אומר ,ויכול והיות שזו גם אחת הסיבות שהלך לי המנוע בזמנו...אבל לא הבאתה את דעתך בקשר למה ששאלתי אחרי תגובתו של אמיר...
אם אני לוקח את הפילטר המקורי משאיר אותו כמו שהוא...רק נותן לו פתח יניקה יותר גדול,נגיד על ידי כונס על המנוע...מה אז?

איש
18-05-09, 00:15
אז במקרה הכי אופטימלי תגדיל את הכוח סוס ב 0.01 ובמקום לפתוח ברמזור ב10 שניות עד 100 (במקרה הטוב ) תפתוח ב9.9 שניות . האם זה מה שאתה מחפש ?
אם אתה באמת מחפש שיפור למנוע זה לא הכיוון .
רוצה יותר כוח ? תגדיל את הדיזה של הקרבורטור .

rikmik
18-05-09, 00:20
[QUOTE=איש;247318]אז במקרה הכי אופטימלי תגדיל את הכוח סוס ב 0.01 ובמקום לפתוח ברמזור ב10 שניות עד 100 (במקרה הטוב ) תפתוח ב9.9 שניות . האם זה מה שאתה מחפש ?
אם אתה באמת מחפש שיפור למנוע זה לא הכיוון .
רוצה יותר כוח ? תגדיל את הדיזה של הקרבורטור .[/QU
איש
תודה על תגובתך,לא מחפש פתיחות,ולא מהרויות...סתם לידע הכללי,,, וכן קונה רכב לילדה,,,
הפתעה,,,וחשבתי להכניס לו קצת פוזה,אם יתרון,
אך כניראה יתרון זה לא!

kobiarava
18-05-09, 00:25
אבל נצא מתוך הנחה...לצורך ההמחשה שאני לוקח מנוע 1600 אם אותו פילטר שלו,רק
מגדיל את הבית,ועושה לו כונס אוויר על המנוע....מה אז?

מה אז? אז עדיין יש לך מנוע של מכונת תפירה, אבל בנוסף יש לך גם פוזה (מגוכחת) כלשהי, שלטעם רבים מתאימה לכל מיני בני דודים וערסים דלי תקציב...
מיקי, עזוב שטויות, בית פילטר הוא לא שיפור מנוע, וגם לא כונס על מכסה המנוע, אם הוא לא משמש (במערכת גדישה) לאינטרקולר. רוצה להכניס יותר אויר למנוע-אתה חייב להגדיל את לוע המצערת בתור התחלה, אולי גם סעפת משופרת, הגדלת מעברי יניקה ושסתומים, ובמקביל-תוספת דלק. או פשוט לעבור לרכב שיש לו מנוע רציני יותר...






קובי

דרור ברלי
18-05-09, 00:58
אני נוסע עם פילטר K&N כבר ברכב רביעי שלי. כל אחד מוזמן לבדוק איך הוא נראה מבפנים ואיך נראים בית המצערת וסעפת היניקה.
להגיד לכם שבזכות הפילטר באמת נמדדו הרבה יותר סוסים? קשה להתחייב על דבר כזה. בהחלט יש רעש מגניב ותחושה של תגובת דוושה מהירה יותר.
באלפא ובחיפושית שהיו לי, עם מנועים מוגדלים ומשופרים, מאיידים גדולים מהמקור ומערכות פליטה חופשיות בנויות מהיסוד, תוספת הכוח הורגשה בהחלט. בסופה יש לי רק בית מצערת מוגדל ומתאם, אולי זה משנה יותר ואולי פחות.

פילטר K&N עשוי מבד גזה שמוחזק בתוך רשת ברזל צפופה ואינו מתפורר גם אחרי הרבה מאוד שנים... אולי במסנני הספוג זה קורה.

ערכת הניקוי של K&N מספיקה לי ליותר מ-5 ניקויים... ולאורך זמן עלות התיחזוק של קרב הסינון זולה מהחלפת מסנני נייר מקוריים. מה עוד שקרב סינון מקורי מנייר עולה מעל 110 שקלים (האחרון שקניתי לפני כ-5 שנים... ולא להתפתות לתחליפי סיני שמיועד למיצובישי L300) ולא תמיד מחזיק מעמד 10K ק"מ בין טיפולים. לפעמים אחרי טיול מאובק הוא כל כך מזוהם, עד שאי אפשר לנקות אותו בלחץ אוויר וצריך לזרוק אותו. גם כך הניקוי בלחץ אוויר מזיק לו ועלול לקרוע אותו וממש לא מומלץ.
מי שממש חושש מתנאי אבק קיצוניים יכול להלביש על הפילטר גרב ניילון של אשתו/חברה שלו שישמש כקדם-פילטר ויסנן את הליכלוך הגס יותר, או שישקיע באופן חד-פעמי כמה עשרות שקלים ב"גרב" ספוגית-פלסטית ייעודית של K&N שמולבשת על הפילטר.

בקיצור - לפני שחורצים דיעה כדאי לשמוע עוד צדדים. מסננים "פתוחים" איכותיים כמו K&N משמשים בארה"ב ובאירופה בעשרות אלפי כלי רכב גם בשטח וגם במירוצים כבר עשרות שנים. על רכבי כביש משופרים, שם הפילטר הזה הוא ברירת מחדל, אני כבר לא מדבר... לא יודע באיזה סוגי מסננים השתמשו כל הורסי המנועים המוזכרים בשירשור, ואיך תחזקו אותם, האם טבלו במים עמוקים או לא, וכו' וכו'... בזמנו הכרתי לא מעט טמבלים שלא שימנו את הפילטר לאחר הניקוי וגם כאלה שנסעו ללא פילטר כלל... על כאלה אין לי מה לומר.

בכלל - רוב ה"שיפורים" לא ממש מורגשים לכשעצמם או נותנים תוספת קטנה יחסית ולא תמיד משמעותית, אלא בשילוב עם עוד שיפורים ושינויים.
רוצה להרגיש תוספת כוח משמעותית? פילטר + בית מצערת מוגדל + צ'יפ + מזרקים + הגדלת מנוע + גל זיזים + סעפת פליטה משופרת + צנרת אגזוז בקוטר גדול יותר + דוד מפלט FREE-FLOW = תוספת של הרבה מאד סוסים.

rikmik
18-05-09, 00:58
קובי...
מנועה של מכונת תפירה...קרעתה אותי מצחוק.....מה שנכון נכון ,צודק!!
צודק בקשר לפוזה,בדיוק כפי שציינתה...אבל אתה יודע ,הצעירים...
בכל מצב ,מודה לך,ולכל האחרים,,,החכמתי!!
לא מיתכוון להיכנס לכל המערכת שציינתה,,,הרכב הזה לא שווה את זה!
אולי עוד שנה,,אולי שנתיים...נעביר אותה לרכב יותר רציני...
מכל הלב תודה רבה לכם,כרגיל מקצועניים ומדוייקים!
מיקי:)

rikmik
18-05-09, 01:04
בכלל - רוב ה"שיפורים" לא ממש מורגשים לכשעצמם או נותנים תוספת קטנה יחסית ולא תמיד משמעותית, אלא בשילוב עם עוד שיפורים ושינויים.
רוצה להרגיש תוספת כוח משמעותית? פילטר + בית מצערת מוגדל + צ'יפ + מזרקים + הגדלת מנוע + גל זיזים + סעפת פליטה משופרת + צנרת אגזוז בקורט גדול יותר + דוד מפלט FREE-FLOW = תוספת של הרבה מאד סוסים.[/QUOTE]

דרור,
אם כל מה שאתה מציע,אני יכול לקנות עוד שני רכבים כאלו ספייר לדעתי...:eek:
ברור לי עד מאוד מה שהסברתה כמו התגובה של קובי...הבנתי..."נעזוב" אותי משטויות שלי,
ומילדתי שתיהייה בריאה....שתיסע כך ותהנה.....
תודה
מיקי

coas
18-05-09, 09:30
בהתכתבות עם חובב ג'יפים אמריקאי שמתפרנס כמכונאי במוסך של קרייזלר עלה העניין של פילטר אוויר פתוח. מהתרשמותו מרבית הרכבים עם מנועי ה4.0L שעברו אצלו החלפת מנוע או שיפוץ, היו עם פילטר פתוח כזה או אחר או פילטר high performance בתוך בית הפילטר המקורי.

Air Filtration and Flow Test (http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm)

http://63.240.161.99/bitog/airfilter/compet.jpg

ערן המסוקס
18-05-09, 09:35
אצלי בג'יפ, הורדתי פילטר אויר לגמרי. הצליל מגניב ביותר.. הסחיבה? נראה לי שאפילו היתה ירידה קלה בסחיבה, או שלא היה שינוי בכלל. וזה לעומת פילטר האויר שעבר כ15 אלף ק"מ עם שטח מדברי כל סופ"ש.

הבדיקה נעשתה, כי חששתי שפילטר האויר סתום.

asafk
18-05-09, 11:07
השוואה שנעשתה בשנה שעברה, בתנאי אבק, בין פילטרים תחליפיים מהרבה סוגים לבין פילטר מקורי של ג'יפ מראה ש באופן ברור הפתוחים מסננים פחות טוב. זה לא סובייקטיבי, זו תוצאה של בדיקת מעבדה.
לגבי הכוח - מנוע שנושם טוב יותר מוציא יותר כוח. הנשימה הטובה יותר היא בין השאר בזכות פחות התנגדות בפילטר, אבל יותר חשוב בזכות מעברי אוויר גדולים יותר, גם "מעל" וגם "מתחת" למנוע. הפילטר הפתוח יאפשר ליותר אוויר להיכנס כאשר בית המצערת גדל. בקונפיגורציה מקורית ייתכן שיפור מה בכוח, אבל כאמור... אם הרכב נוסע בתנאי אבק - הסינון נפגע וזה לא טוב. יש יוצאים מהכלל בהם הסינון נפגע מעט מאוד או אפילו משתפר - פילטרים drop-in רב פעמיים כמו של K&N בתוך מערכת עם סינון קדם או אלמנט ציקלוני שזורק לכלוך החוצה לפני שהוא מגיע לפילטר. אני לא בטוח מה התועלת שלהם, אבל יכול לספר לכם שבכל הפורדים שאתם רואים בכביש צבועים בצבע חום, זה מה שיש, מקורי מפורד, במקום הפילטר נייר המקורי. למה אני מספר לכם את זה? כי הרבה פעמים אני אומר "אם זה היה כל כך טוב היצרן היה מרכיב את זה", אז הנה.

אסף.

coas
18-05-09, 11:30
אבל יכול לספר לכם שבכל הפורדים שאתם רואים בכביש צבועים בצבע חום, זה מה שיש, מקורי מפורד, במקום הפילטר נייר המקורי. למה אני מספר לכם את זה? כי הרבה פעמים אני אומר "אם זה היה כל כך טוב היצרן היה מרכיב את זה", אז הנה.

אסף.

במצב השוק כיום כל יצרן ישמח לכמה אגורות מחסות למוצר או מחיר מוזל לעסקת ענק.

לא צריך ללכת רחוק, ראה מה AMC הרכיבו בג'יפ כדיי לחסוך כמה סנט, T4, קרטר BBD, מרכב לא מגולון....

אם קראת את המבחן הנ"ל K&N טוענים ל99% יעילות בהשוואה לפילטר נייר מקורי, דהיינו גם הם טוענים ליעילות מופחתת מלכתחילה. בנוסף, מה ההשלכות של אותו אחוז חסר לאורך זמן ותנאי דרך קשים מהרגיל? מה הירידה ביכולת הסינון אחרי X מחזורי ניקוי?

עדיין לא מצאתי בשום מקום תוצאות בדיקה אמינות המצביעות על שיפור בביצועים כתוצאה משימוש בפילטר HP, כן מצאתי הוכחות ליכולת סינון נחותה לעומת פילטר נייר.

כדיי לסנן חלקיק בגודל X מיקרון צריך רשת סינון עם מעברים של X-1 מיקרון לכל היותר. אם K&N גילו דרך לסנן את X דרך X+1 ומעלה הם אוליי ראויים לפרס נובל בפיזיקה. אם לא, הם ראויים לפרס נובל בשיווק.

asafk
18-05-09, 15:22
אני מסכים על כל מה שכתבת, וזה מה שכתבתי בעצמי.
אבל דבר אחד - יש שיפור מוכח בביצועים כאשר הפילטר הפתוח נדרש כדי לתמוך ביכולת נשימה (מילוי נפחי) טובה מהמקורית של המנוע. כמה? לא הרבה, אבל יש. ורק בתנאי הזה, גם אני לא מכיר תוצאות מוכחות כאשר מדובר במנוע סטנדרטי.

אסף.

eysham
18-05-09, 16:33
כדיי לסנן חלקיק בגודל X מיקרון צריך רשת סינון עם מעברים של X-1 מיקרון לכל היותר. אם K&N גילו דרך לסנן את X דרך X+1 ומעלה הם אוליי ראויים לפרס נובל בפיזיקה. אם לא, הם ראויים לפרס נובל בשיווק.

כן, רק אתה לא מתייחס לשטח הפנים של הפילטר, שאם הוא יותר גדול אז יהיו יותר חורים בגודל X-1 מה שיגדיל את סה"כ ספיקת האוויר.

את זה ניתן להשיג ע"י הגדלת שטח הפנים הכללי של הפילטר (בקלות בפילטר חיצוני) או הגדלת אחוז המעבר שלו תוך שימור השטח הכללי (בעיקר לדרופ-אין) ע"י הקטנת המרווחים שבין החורים.

איל

coas
18-05-09, 18:15
פילטר דרופ אין הוא בעל אותו שטח פנים בהכרח מעצם היותו מתאים לאותה קופסה.

פילטר חיצוני יכול להיות בעל שטח פנים גדול יותר, לרוב זה לא המקרה ולפילטר חיצוני/פילטר פתוח חסרונות משלו, הרבה.



הקטנת המרווחים שבין החורים.
לא הבנתי, הקטנת המרוחים בין החורים היא ... הגדלת החורים..?
נשמע כמו הצעתו של חושם לבעית החורים בגרביים, לגזור אותם.

חנן-ג'יפולוג
18-05-09, 19:08
ברכבים שאני מכיר מותקן חיישן לתת לחץ שנותן התראה בלוח השעונים על מסנן אוויר סתום, כשהלחץ שאחרי המסנן מגיע ל0.03 אטמוספרה פחות מהלחץ הברומטרי. בד"כ לא מגיעים למצב שהמסנן סתום עד כדי כך והוא מוחלף הרבה קודם בטיפול תקופתי. בשביל שההתראה תידלק צריך שהמסנן יהיה סתום ברמה כזו שמכמות האדמה שיוצאת ממנו ניתן למלא עציץ קטן.

אז במקרה הרע ביותר ה"נזק" שמסנן אוויר רגיל יכול לגרום לנשימה הוא בהפחתה של 3 אחוז ובד"כ זה עומד על הרבה פחות.
ומסנן אוויר פתוח לא חוסם משהו?

אז איפה המקום לשיפור כאן, אם בכלל? הרי ללחץ שהוא שווה או גבוה יותר מהלחץ האטמוספרי לא תגיעו בשום מקרה ללא גדישה.
אם בכלל ניתן לשפר משהו בתחום הזה, אז בכל מקרה מדובר על אחוזים שהם פחות מטעות המדידה, בין אם המדידה היא בתחושות תחת או במכשיר מדידה.

eysham
18-05-09, 20:51
תחשוב על לוח שיש בו חורים בקוטר 1 ממ.
באותו לוח אפשר לקדוח מאה חורים.
אבל אם תקדח יותר צפוף יכנסו בלוח מאה עשרים חורים.
גודל הלוח לא השתנה אבל אחוז המעבר אוויר גדל בעשרים אחוז.
קסם...

בפילטר זה אותו דבר. רק יותר קטן.

איל

coas
18-05-09, 21:51
תיאורטית זה נכון, מעשית היית מקבל משטח בעל חוזק קריעה נמוך.
פילטר לא בנוי משכבה אחת כמו רשת סינון ולא עשוי ממתכת, פילטר מכל סוג בנוי שכבות מרובדות, אינן אחידות, אפקט הסינון הוא פועל יוצא של צפיפות (חורים) כל שכבה וכפולה של מספר השכבות ושטח הפנים. החומר הוא מעין נייר או פוליאוריטן.
ושוב, הגדלת כמות החורים בשכבה תיצור ריבוד חלש עם סבירות גדולה יותר לחפיפה.

מעבר לכל הנאמר לעיל, למה לטרוח על תחזוקת פילטר כאשר ניתן להחליף לאחד חדש בעלות של 100-150 ש"ח? במיוחד כאשר אין תועלת מוכחת בפילטר רב פעמי.

כן כדאי לבחור בפילטר חד פעמי איכותי, כזה שקיפולי הנייר בו אחידים, צפופים ואם יש אז גם שכבת ספוג בתחתית הפילטר, בחלקו החיצוני.

ד ו ר ו ן
18-05-09, 22:22
פילטר דרופ אין הוא בעל אותו שטח פנים בהכרח מעצם היותו מתאים לאותה קופסה.
.
לא בהכרח, פילטר של K&N לדוג' בעל כפלים עמוקים יותר מאשר הכפלים של פילטר מקורי של טויוטה, בנוסף למקורי יש רשת מתכת בשביל חוזק מבני שחוסמת לא מעט ממעבר האויר.
אם ניקח את הדיון על יעילות הסינון הצידה עדיין בהשוואה בין 2 הפילטרים אתה יכול לראות שאתה מרוויח הרבה שטח פנים מסנן ביחס למקורי.

rikmik
19-05-09, 22:58
טוב,לאחר כל מה שקראתי כאן,,,והתענינות עם כמה חברים ,וויכוחים לא קטנים,,,
האם הם צודקים באומרם שנכון שפילטר אוויר פתוח לא נותן יותר כח למנוע, אבל מצד שני הם טוענים שבסך הכל,אם אני לוקח לצורך העיניין פילטר בעל רמת סינון כמו המקורי ונותן לו אפשרות לינוק כמות אוויר יותר גדולה ,זה בסך הכל בריא למנוע ולכל המערכת שעובדת בחום...וגם פה אם אנני טועה ,קראתי שמנוע טורבו או בכלל,אם יש לו יניקת אוויר יותר קרה,דהיינו מבחוץ,יותר טוב למנוע, תקנו אותי אם אני טועה...

ד ו ר ו ן
19-05-09, 23:14
אם אני לוקח לצורך העיניין פילטר בעל רמת סינון כמו המקורי ונותן לו אפשרות לינוק כמות אוויר יותר גדולה ,
אין לגמרי ארוחת חינם- אם רמת הסינון זהה=נכנס X כמות של אבק פנימה אז במכפלת נפח אויר גדול יותר אתה מכניס יותר אבק..
השאלה האם זה מה שמשנה משהו?

coas
20-05-09, 13:33
ISO 5011 Test- Air filter test (http://web.archive.org/web/20060704233604/http://home.usadatanet.net/%7Ejbplock/ISO5011/SPICER.htm)

או מכאן (http://www.esnips.com/doc/21c617a2-cebe-4177-bb3f-95c59cf7386b/ISO-5011-Duramax-Air-Filter..)

http://web.archive.org/web/20060704233604/http://home.usadatanet.net/%7Ejbplock/ISO5011/Spicer_files/image002.jpg

http://web.archive.org/web/20060704233604/http://home.usadatanet.net/%7Ejbplock/ISO5011/Spicer_files/image004.jpg

http://web.archive.org/web/20060704233604/http://home.usadatanet.net/%7Ejbplock/ISO5011/Spicer_files/image006.jpg

ערן המסוקס
21-05-09, 12:03
בקשר לתוספת הכח, אז כך.

השאלה היא האם המנוע דורש יותר נשימה ממה שהפילטר המקורי נותן. כי אם לא, אז בההחלט אין שום תופסת כח אם תשים לו פילטר פתוח או גדול יותר.

בקשר לאוויר קר, ייתכן והוא יתרום משהו למנוע ברמה מסויימת, ואולי זניחה. אך בכל מקרה, פילטר פתוח שואב את האויר מתא המנוע החם בדרך כלל. ולא רק זאת, אלא שתא המנוע, הוא אחד המקומות המאובקים והמלוכלכים יותר בנסיעת שטח ובכלל.

מרגיש שהמנוע נחנק ע"י פילטר אויר קטן מידי? נסה למצוא פילטר אויר גדול יותר שיכנס לך בתא המנוע. כך גם תשפר את יכולת הנשימה וגם תשפר את איכות הסינון.

ד ו ר ו ן
21-05-09, 20:48
בקשר לתוספת הכח, אז כך.
השאלה היא האם המנוע דורש יותר נשימה ממה שהפילטר המקורי נותן. כי אם לא, אז בההחלט אין שום תופסת כח אם תשים לו פילטר פתוח או גדול יותר.
בקשר לאוויר קר, ייתכן והוא יתרום משהו למנוע ברמה מסויימת, ואולי זניחה. .
בקשר לאויר "קר", לאחר העברת פתח היניקה של הרכב החוצה לגמרי=שנורקל לא הרגשתי שום שינוי, לא לטובה ולשמחתי גם לא לרעה, לא בהרגשת בטן של סחיבה ולא בצריכת דלק שונה.
לציין שהשנורקל שיפר משמעותית גם את יכולת הנשימה התאורטית כי קוטר צנרת האויר עלה מ2" בערך לקוטר של 3" פילטר אויר מקורי.


אך בכל מקרה, פילטר פתוח שואב את האויר מתא המנוע החם בדרך כלל. ולא רק זאת, אלא שתא המנוע, הוא אחד המקומות המאובקים והמלוכלכים יותר בנסיעת שטח ובכלל.
זה לא נכון בהכרח, הרבה פילטרים דוג' K&N או UNI יושבים בתוך בית הפילטר המקורי עם הצנרת שמובילה החוצה מתא המנוע.

rikmik
21-05-09, 21:04
בקשר לתוספת הכח, אז כך.

השאלה היא האם המנוע דורש יותר נשימה ממה שהפילטר המקורי נותן. כי אם לא, אז בההחלט אין שום תופסת כח אם תשים לו פילטר פתוח או גדול יותר
]ערן ,לא זאת הייתה הכוונה.לתוספת כח[/COLOR]

בקשר לאוויר קר, ייתכן והוא יתרום משהו למנוע ברמה מסויימת, ואולי זניחה. אך בכל מקרה, פילטר פתוח שואב את האויר מתא המנוע החם בדרך כלל. ולא רק זאת, אלא שתא המנוע, הוא אחד המקומות המאובקים והמלוכלכים יותר בנסיעת שטח ובכלל.
יש הטוענים שכן ויש שלא,אבל הכוונה איננה מתא המנוע ,אלה ליצר כונס חיצוני על מיכסה המנוע,
והכוונה איננה דווקה לרכב שטח,נניח שזה ל,,,סתם כל רכב אחר אם מנוע 1600 ומעלה...


מרגיש שהמנוע נחנק ע"י פילטר אויר קטן מידי? נסה למצוא פילטר אויר גדול יותר שיכנס לך בתא המנוע. כך גם תשפר את יכולת הנשימה וגם תשפר את איכות הסינון.
המנוע לא ניחנק...סתם עלו לי כל מיני מחשבות ומנסה להבין לעומקו של הדבר...

תודה על תשובתך
מיקי

rikmik
21-05-09, 21:07
לציין שהשנורקל שיפר משמעותית גם את יכולת הנשימה התאורטית כי קוטר צנרת האויר עלה מ2" בערך לקוטר של 3" פילטר אויר מקורי.



דורו,,,,יש דווקא מי שטוען ,שגם כמות האבק\לכלוך,תיהיי יותר גדולה....

ד ו ר ו ן
21-05-09, 21:19
לציין שהשנורקל שיפר משמעותית גם את יכולת הנשימה התאורטית כי קוטר צנרת האויר עלה מ2" בערך לקוטר של 3" פילטר אויר מקורי.
דורו,,,,יש דווקא מי שטוען ,שגם כמות האבק\לכלוך,תיהיי יותר גדולה....
אז כמי שהתעסק בעניין באופן מקצועי אני אומר לך חד משמעית שזה לא נכון.
יש לזה הסבר ארוך למדי אבל בקצרה זה נעוץ בגודל גרגרי חול ואבק (גדלים נפרדים) שהרוח ורכבים אחרים מרימים באויר, כמה שאתה עולה גבוה יותר יש פחות חלקיקים שהצליחו להתרומם ופחות ג'יפה שמגיעה לפילטר.
כלומר פתח יניקה של רכב סטנדרטי חוטף את כל הג'יפה וככל שפתח השאיבה גבוה יותר אתה מקבל פחות ג'יפה.

rikmik
21-05-09, 21:34
"כלומר פתח יניקה של רכב סטנדרטי חוטף את כל הג'יפה וככל שפתח השאיבה גבוה יותר אתה מקבל פחות ג'יפה."


אז אם נניח שאני כן מייצר כונס על מיכסה המנוע,פתח יניקה גדול,,,סינון מקסימלי,ברמת הגרב ניילון,,,
אז...טוב ,יעיל,או לא שווה כלום,,,עלומר לא עשיתי בעצם כלום?

מיקי

ד ו ר ו ן
21-05-09, 21:38
"כלומר פתח יניקה של רכב סטנדרטי חוטף את כל הג'יפה וככל שפתח השאיבה גבוה יותר אתה מקבל פחות ג'יפה."


אז אם נניח שאני כן מייצר כונס על מיכסה המנוע,פתח יניקה גדול,,,סינון מקסימלי,ברמת הגרב ניילון,,,
אז...טוב ,יעיל,או לא שווה כלום,,,עלומר לא עשיתי בעצם כלום?

מיקי
בגובה של המכסה מנוע לא עשית כלום אם לא שיפרת את יכולת הסינון.

rikmik
21-05-09, 21:46
דורון...כתבתי...."...,סינון מקסימלי,ברמת הגרב ניילון,,,"...
הרבה פתח יניקה..הרבה סינון...

-->