בסמוראי אם צריך לנסוע לאחור לאחר שיחרור לוקרים ואם כן אז למה?
ממש לא משום שבסמוראי קיים המנגנון האולטימטיבי לרכב שטח והוא הלוקר הידני שם הנעילה של הלוקר מתבצעת ידנית וכן השיחרור, היעילות כאן שאין מצב שתיקרע לך צינורית הנוזל ההידראולית כמו ברכבים עם לוקרים אוטומטיים וזה אומר פחות תקלות. עצם נסיעת רכבים עם לוקרים אוטומטיים נועדה לשחרר את הלוקר (לא בכל הרכבים) מקווה שקיבלת תשובה מספיק מקיפה פשות נועלים ידני ופותחים ידני ללא כל נסיעה אחורה או קדימה
גם אני פעם שמעתי שמועה כזאת ולפי מה שהבנתי ממנוסים ממני זה לא נכון..
מה שכן כדאי לנסוע קצת ברוורס לפני שמעבירים בתיבת ההעברה ממצב 4*4 ל 4*2 כי אז הגלגלי שיניים משתחררים יותר בקלות וגורמים פחות בלאי לטרנספר
יואל