PDA

צפייה בגרסה מלאה : ראש מנוע / קומפרסיה



שוש
28-05-09, 03:07
ביצעתי החלפת ראש מנוע במוסך לניסאן אלמרה בגלל התחממות ונזק לראש. הוחלף ראש חדש
שעבר בדיקה כמובן. כעת הם טוענים שצריך לעשות רינגים בגלל בריחת קומפרסיה.
שאלתי - איזה סוגי בדיקת קומפרסיה אמינות יש ?
האם יש בדיקה שאומרת לאיפה בורח הלחץ ? (לשסתומים, לקרטר ...)

יש לי חשד שהעבודה על הראש לא הייתה טובה. כעת האוטו רועד מאד במצב עומד. הוא לא
מעשן. איך אפשר לבדוק האם הרעידות ו/או בריחת קומפרסיה (אם יש) הם תוצאה של העבודה
על הראש החדש ???

שוש

סופת המדבר
28-05-09, 08:07
צריך לבצע בדיקה שנקראת ''נפילת לחץ''
דוחפים לחץ לצילינדרים ורואים (שומעים) מאיפה הבריחה

וכן יכול ליהיות מצב שבגלל שעשו ראש ועשו לו שטח..
ז'תומרת שהשחיזו את הצד שיושב על הצילינדרים בשביל לישר אותו אז עכשיו
יש יותר לחץ בצילינדרים (היחס דחיסה עולה- האוטו ניהיה יענו טיפה יותר ''חיה'')
ואז אם הרינגים היו טיפה עייפים אז עם הלחץ הזה זה גומר אותם
הכל תלוי במצב המנוע שלך יש רכבים חדשים ששיפוץ ראש לא משפיע עליהם
יש רכבים שהשיפוץ משפיע על הרינגים ויש רכבים שהלחץ הולך דווקא לקרנק
והוא הולך תוך כמה חודשים מיום השיפוץ

השאלה איך בדקו לך שבורח קומפרסיה? עם שעון?
ומה ז'תומרת בורח קומפרסיה? כאילו הלחץ נמוך?
תן יותר פרטים..

tzagi
28-05-09, 08:27
הרבה רכבים שהתחממו טוב יסבלו מרינגים מכווצים, וזה יגרום לאיבוד קומפרסיה, הסיפור שלך לא יוצא מהכלל.

אתה לא צריך מכשור מתוחכם לגלות את זה:
1. שחרר את פקק השמן ועזוב אותו משוחרר במקומו
2. תניע העגלה, תן לו לעבוד בסרק
3.צפה בפקק, אם הוא מרחף או עף (אם או בלי מכת גז)....... המנוע מאבד קומפרסיה.

שוש
28-05-09, 17:27
צריך לבצע בדיקה שנקראת ''נפילת לחץ''
דוחפים לחץ לצילינדרים ורואים (שומעים) מאיפה הבריחה

וכן יכול ליהיות מצב שבגלל שעשו ראש ועשו לו שטח..
ז'תומרת שהשחיזו את הצד שיושב על הצילינדרים בשביל לישר אותו אז עכשיו
יש יותר לחץ בצילינדרים (היחס דחיסה עולה- האוטו ניהיה יענו טיפה יותר ''חיה'')
ואז אם הרינגים היו טיפה עייפים אז עם הלחץ הזה זה גומר אותם
הכל תלוי במצב המנוע שלך יש רכבים חדשים ששיפוץ ראש לא משפיע עליהם
יש רכבים שהשיפוץ משפיע על הרינגים ויש רכבים שהלחץ הולך דווקא לקרנק
והוא הולך תוך כמה חודשים מיום השיפוץ

השאלה איך בדקו לך שבורח קומפרסיה? עם שעון?
ומה ז'תומרת בורח קומפרסיה? כאילו הלחץ נמוך?
תן יותר פרטים..


כמו שאמרת , יש לחץ נמוך בשתי בוכנות כך לפחות נאמר לי.
השאלה העיקרית שלי, מכיוון שאומרים ל שצריך לעשות רינגים שזו המסקנה שלהם בגלל
הקומפרסיה, האם יש בדיקה שקובעת חד משמעית שבריחת לחץ בהנחה שיש, היא מכיוון השסתומים או מהבוכנות / רינגים ?????????

סופת המדבר
28-05-09, 19:00
מבצעים בדיקת נפילת לחץ ואם הלחץ בורח דרך הבוכנות\צילינדרים
אז הלכו הרינגים..

לדעתי שים ת'אוטו חצי שעה בשמש ואז הרדיאטור יעלה לקרבורטור... :idea:;)

BackDoorMan
28-05-09, 20:05
בדוק תצרוכת שמן,
רינגים נשחקים אבל יתכן מאוד שגם הסליבים , בד"כ מכונאים מנוסים מסרבים לעשות חצי עבודה
ובצדק.
אוברול מלא יעלה בד"כ יותר מהחלפת מנוע.

יקיר גרין
29-05-09, 03:11
כמו שאמרת , יש לחץ נמוך בשתי בוכנות כך לפחות נאמר לי.
השאלה העיקרית שלי, מכיוון שאומרים ל שצריך לעשות רינגים שזו המסקנה שלהם בגלל
הקומפרסיה, האם יש בדיקה שקובעת חד משמעית שבריחת לחץ בהנחה שיש, היא מכיוון השסתומים או מהבוכנות / רינגים ?????????

אין בחיים חד משמעית ...
הדרך לבדוק היא לבצע בדיקת קומפרסיה רגילה, ואז לטפטף מעט שמן דרך הפלאג, ולחזור על הבדיקה. אם הקומפרסיה עולה, אז יש בריכה של קומפרסיה דרך הרינגים, אם התוצאה נשארת זהה, אז הבריכה היא דרך הראש (או שסתומים או אתם ראש).

-->