התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כשל מפתיע בדיפ' דנה 30



ערן המסוקס
31-05-09, 08:35
בטיול שבועות שהיה הסופ"ש, בשעת אחה"צ, גילינו טנדר L200 נטוש בשטח. בעוד חברי בחנו את מה שנשאר מהרכב ואני עמדתי במרחק מה. כשרציתי לבוא אליהם להאיץ בהם לעזוב, הג'יפ שלי סרב לזוז.. תפוס. לא קדימה ולא אחורה.

בדקתי, ומצאתי שהדיפרנציאל הקדמי תפוס. מדובר בסרן קדמי בן שנה, שנקנה כאשר הוא במצב חדש. שחרור לוקרים והמשך טיול ב2X4 HIGH כמובן, כדי לא לסובב את גל ההינע הקדמי.

הגעה לחניית הלילה, פרוק מכסה דיפ'.

בדרך חשבתי לעצמי שזה בורג קורונה שהשתחרר ונפל, או שן שנשברה. ברגע שהוצאתי את המכסה, נפל על האדמה הפין הפציל, זה שמחזיק את הקרוס שאפט במקומו. ומה שתפס את הדיפ' היה הקרוס שאפט עצמו, שהיה חצי בחוץ ונשען כנגד הפיניון.

אחרי שהחזרתי אותו למקומו, בדקתי אם הפין נכנס בלחץ, ואכן נראה שהוא תקין ונכנס בלחץ. לא לקחתי סיכון, ניסיתי להרחיב אותו מעט, והוא נשבר :mad: אז שמתי בורג ואום במקומו (עם הרבה לוקטייט על האום, ליתר בטחון).

יש לציין שהסרן הקדמי נעול לוקרייט.

האם התופעה הזאת מוכרת? איך לעזאזל קורה שהפין הפציל הזה בורח החוצה? כדאי להזמין פין פציל חדש, או עדיף להשאר עם בורג ואום, הישנים והטובים.

מוני אורבך
31-05-09, 09:38
ערן זה לא פין פציל !!!
בכול הדפירנציאלים שאני פרקתי (כולל דנה 30) זהו פין מתכת פלדה בקוטר 6 מילימטר (עד כמה שאני זוכר).
הפין ננכנס בלחץ באמצעות פטיש או פרס, וזו הסיבה שאינו נופל החוצה.
יתכן ומשהו אצלך הכניס במקום הפין, פין פציל שאינו רחב דייו כדי להטפס כמו שצריך?
בכל מקרה, לעניות דעתי עדיף הפין בקוטר המתאים, מבורג.
זוהי סביבה חמה, מלאה בשמן. בהחלט סביר שהלוקטיט יעלם והבורג יפתח.
עובדה שבכול הדיפים שאני מכיר יש שם פין שנכנס בלחץ ולא בורג.

איציק - 4X6ZH
31-05-09, 10:48
הבורג יכול להיות טוב רק בתנאי שהוא יושב בתוך הקדח ללא כל חופש .
נכנס למקומו בדפיקות .!
הפתרון של הבורג כפתרון זמני הוא טוב .
אבל לאורך זמן החופש ( שיש בין הבורג לקרוס שפט ) יכולים ליצר נקודת שבר בבורג
ושוב אתה בבעיה .
יש פין פלדה ששמו ROLL PIN חומר מאד קשה שיש לו חריץ לכל אורכו וקדח אמצעי . הפין הזה גמיש .
ויכול לאבטח את הקורס שאפט . ( ואתה גם יכול להשחיל חוט ברזל לאבטחה דרך הרול פין )

איציק

ערן המסוקס
31-05-09, 11:02
כמובן שזה לא היה פין פציל.. אלא הגליל מתכת הקפיצי המקורי.. שנכנס בלחץ.

הבורג ששמתי קטן בקוטרו ונכנס עם חופש.. ייתכן באמת שהוא יכול להשבר, למרות שאין עליו שום עומס.

בקשר ללוקטייט וחום דיפ', אין שום בעייה כי במקור שמים לוקטייט בברגי הקורונה מהמפעל.

הגליל נכנס בלחץ לקייס גם בהרכבה לפני שנה, וגם בטיול כשבדקתי. לכן אני חושש קצת לשים שם שוב את החלק הזה. לא ברור בכלל איך הוא יכול לצאת.. אולי בצד אחד, החור בקייס התרחב והוא רוטט? צריך לבדוק.

נ.ב
ראיתי שבקרוס שאפט החור לפין הזה קצת אובלי. לא יודע אם זה אמור להיות כך. אני חושב שיש לי קרוס שאפט ספייר.. אז נבדוק.

kobiarava
31-05-09, 13:21
אני נתקלתי בעבר בקייס, שככל הנראה האידיוט שעבד עליו לפני לא הצליח לשלוף ממנו את הרול-פין המדובר (שלדעתי נקרא בעברית פין גזירה) בדרך המקובלת-פטיש ודורן מדוייק, אז בחכמתו הרבה-הוא קדח אותו. כמובן שהקדיחה לא היתה הכי ממורכזת, או הכי יציבה, והתוצאה היא שהקדח היה גדול מעט בשביל הפין, והוא נכנס בלחיצת אצבע קלה, לעומת המצב התקין שבו צריך לדפוק אותו היטב בפטיש או ללחוץ אותו על פרס כדי להכניס למקום. התלבטתי מה לעשות ולבסוף נאלצתי לקדוח שוב, על מקדחת עמוד יציבה ומדויקת כמובן, ועליתי מידה אחת ברול-פין, כמה שידוע לי העניין עובד היטב עד היום. אני באופן אישי לא הייתי מחליף את הפין היעודי בשום דבר אחר, לא קשה ולא יקר להשיג רול-פינים כאלה במגוון גדול של קטרים ואורכים שונים.






קובי

danel
09-06-09, 20:03
לא קשה ולא יקר להשיג רול-פינים כאלה במגוון גדול של קטרים ואורכים שונים.


אהלן קובי, אשמח לדעת איפה ניתן להשיג כאלה רול פינים.

kobiarava
09-06-09, 20:28
אהלן קובי, אשמח לדעת איפה ניתן להשיג כאלה רול פינים.



בכל בירגיה שמכבדת את עצמה. אם היית קרוב, הייתי מזמין אותך לכוס קפה ושולח אותך הבית עם חמישה...





קובי

danel
09-06-09, 20:34
אני אמשיך לחפש, תודה על הרצון הטוב :cool:

eysham
09-06-09, 20:38
בקשר ללוקטייט וחום דיפ', אין שום בעייה כי במקור שמים לוקטייט בברגי הקורונה מהמפעל.




ערן, יש 7000 סוגי לוקטייט שמחולקים ל-70000 תת-סוגים...

אולי הגזמתי במספרים אבל הכוונה היא שיש לוקטייט לכל סביבה/חומר/חוזק נדרש וכו' שתחשוב עליה.

איל

gp1
09-06-09, 20:53
ערן
יש ללוקטייט סוג של לוקטייט למיסבים . הבקבוק אדום והחומר בצבע צהוב . הוא משמש לתפוס מיסבים בקייסים . השתמשתי בכזה לתפוס בוקסה במוט רדיוס בלנדרובר לאחר שבית הבוקסה במוט נשחק והיא החליקה בחופשיות . החזיק יפה במשך שנתיים עד להחלפה הבאה .

סביר להניח שזה יישמור את הפין C במקומו

-->