PDA

צפייה בגרסה מלאה : פגוש צינורות במקום פגוש מקורי



G-Jimny
01-06-09, 13:39
שלום לכולם,

בשעה טובה התחדשתי לי בג'ימני חדש.

אני מעוניין להחליף את הטמבון הקדמי בפגוש צינורות - האם יש בעיה עם זה? רישוי? ביקורת משטרה?

מה היתרונות/חסרונות של פגוש צינורות?

תודה,
G

גלדיאטור
01-06-09, 13:53
כמה סנטימטרים מעל הכיתוב הזה יש כפץור של "חיפוש" תלחץ. תכתוב "פגוש צינורות"
יתן לך המון תשובות

בגדול:
הוא יותר חזק
הוא משפר זויות גישה
יותר קל להתקין עליו כננת
יש יגידו שיותר יפה
נותן אפשרות להרים בהייליפט
נותן עוד מקומות לעיגון/שאקלים לחילוץ וכו

חסרון:
הולך רגל שיפגש איתו ישבר לחתיכות.
כבד

כל הדברים הנ"ל נוגעים לפגוש ברזל חזק
ולא לפגוש שופוני מנירוסטה שקונים ומחברים עם 2 ברגים

G-Jimny
01-06-09, 17:38
כמה סנטימטרים מעל הכיתוב הזה יש כפץור של "חיפוש" תלחץ. תכתוב "פגוש צינורות"
יתן לך המון תשובות

בגדול:
הוא יותר חזק
הוא משפר זויות גישה
יותר קל להתקין עליו כננת
יש יגידו שיותר יפה
נותן אפשרות להרים בהייליפט
נותן עוד מקומות לעיגון/שאקלים לחילוץ וכו

חסרון:
הולך רגל שיפגש איתו ישבר לחתיכות.
כבד

כל הדברים הנ"ל נוגעים לפגוש ברזל חזק
ולא לפגוש שופוני מנירוסטה שקונים ומחברים עם 2 ברגים

תודה. חיפשתי והחכמתי.
מה לגבי הפן החוקי? האם ידוע למישהו משהו על עניין חוקיות פגוש צינורות/ברזל?

G

גלדיאטור
01-06-09, 18:00
מוסך נותן לך אישור אני יודע כלומר המורשים בינהם
במידה וזה פגוש מבנייה עצמית ישנם כחולים שאולי יציקו לך אבל אני לא נתקלתי באירוע כזה

נסה למצוא את דרור ברלי הוא בטח ידע הוא יודע מה החוק לא מרשה
ואם לא אז מישהו כבר ידע

MMR
02-06-09, 00:08
חזק זה לא בהכרח טוב! לפגוש תפקיד חשוב בספיגת אנרגיה בזמן תאונה, לעבור לפגוש ברזל "חזק" אומר גם לוותר חלקית על התפקיד החשוב הזה, בנוסף אתה מעביר את האנרגיה ישירות לשלדה כך שבמצבים מסויימים תאונה לא קשה עלולה לגרום לך נזק מיותר. ברכב קל כמו הג'ימני זה אפילו מתחדד...
למה דחוף להחליף דווקא את הפגוש?

גלדיאטור
02-06-09, 01:28
נסה להשוות תאונה שבה פגוש הברזל יגרום נזק לשאסי
לאותה תאונה בלי פגוש הברזל הנזק של פגוש גריל פנס אחד או שניים רדיאטור וונטה וכו
אחרי הכל אנחנו (וטוב שכך) לא נוטים לעשות תאונות כה חמורות לדעתי נזק לשאסי לא סביר מתאונות שהרכב ישאר אחריהם על הכביש ולא יוכרז כטוטל לוסט

זו דעתי

G-Jimny
02-06-09, 07:53
חזק זה לא בהכרח טוב! לפגוש תפקיד חשוב בספיגת אנרגיה בזמן תאונה, לעבור לפגוש ברזל "חזק" אומר גם לוותר חלקית על התפקיד החשוב הזה, בנוסף אתה מעביר את האנרגיה ישירות לשלדה כך שבמצבים מסויימים תאונה לא קשה עלולה לגרום לך נזק מיותר. ברכב קל כמו הג'ימני זה אפילו מתחדד...
למה דחוף להחליף דווקא את הפגוש?

בג'ימני החדש הפגוש הקדמי מאוד נמוך ומאוד מגביל את זוית הגישה. בנוסף הוא הדבר הראשון שנפגע בנסיעות בשטח.

כל מה שאמרת הוא נכון ואני מסכים - איזה פתרון יצירתי אחר אפשר לעשות במקום להחליף פגוש למשהו יותר גבוה ?

Viper
02-06-09, 09:29
אם זכרוני אינו מטעני...
יש מישהו בפורום בעל ג'ימני שפשוט חתך את הפגוש המקורי לצורה הרצויה לו.
תערוך חיפוש ותמצא תמונות של הרכב שלו לאחר השינוי.
נראה לי שזה הפתרון העדיף עבורך.

G-Jimny
02-06-09, 09:36
אם זכרוני אינו מטעני...
יש מישהו בפורום בעל ג'ימני שפשוט חתך את הפגוש המקורי לצורה הרצויה לו.
תערוך חיפוש ותמצא תמונות של הרכב שלו לאחר השינוי.
נראה לי שזה הפתרון העדיף עבורך.

מכיר את הפתרון של חיתוך הפגוש.
אבל אני מעדיף שלא לחתוך את הפגוש המקורי - אולי אם אמצא פגוש מפירוק ואז פחות אכפת לי ממנו.

ערן המסוקס
02-06-09, 09:56
לחתוך את הפגוש בחלקו התחתון. גם יפה וגם קל (גם במשקל וגם בכסף).

אני לא מבין למה צריך לבנות מפלצות פלדה בפרונטים של רכבי שטח. זה רכב שטח, לא רכב ניגוח.

איש
02-06-09, 11:14
אני גם חושב שטמבון מתכתי הוא מסוכן בעליל להולכי רגל,
אך אם נשים בצד את העובדה הזאת , וניקח למשל את המשפחת הגיפים , הרי שאפילו גיפ חדש 2009 מגיע אם טמבון ברזל .כנל האמר ועד כמה כאלה ...
וכמובן שיש לדבר יתרונות שטח מובהקים (בתחום החילוץ )

אז איך ניתן לפסול זאת בגימיני בטענה שזה פוגע בהולכי רגל , אם זה בסופה זה בסדר ואל גימיני לא ?
אני חושב שיש כאן בעיית הטפת מוסר כאשר הגמל אינו רואה את דבשתו .
ואני מדבר באמת בכללי לא מכוןן לאף אחד בפורום .

ערן המסוקס
02-06-09, 11:18
עזוב הולכי רגל. טמבון סתם כבד, ואלא אם יש לך מטרה לנגח את השטח בכל הכח, אין טעם בטמבון חזק מאוד.

נקודות החילוץ והגרירה, לא קשורות לטמבון בכלל.

בנוסף לכך, המשקל המיותר מורגש במיוחד כשמדובר ברכב קליל וקטן כמו ג'ימני.

MMR
02-06-09, 14:54
אני גם חושב שטמבון מתכתי הוא מסוכן בעליל להולכי רגל,
אך אם נשים בצד את העובדה הזאת , וניקח למשל את המשפחת הגיפים , הרי שאפילו גיפ חדש 2009 מגיע אם טמבון ברזל .כנל האמר ועד כמה כאלה ...
וכמובן שיש לדבר יתרונות שטח מובהקים (בתחום החילוץ )

אז איך ניתן לפסול זאת בגימיני בטענה שזה פוגע בהולכי רגל , אם זה בסופה זה בסדר ואל גימיני לא ?
אני חושב שיש כאן בעיית הטפת מוסר כאשר הגמל אינו רואה את דבשתו .
ואני מדבר באמת בכללי לא מכוןן לאף אחד בפורום .

כשיהיה לך לובי כמו ליבואני הרכב לא תהיה לך בעיה....

חוץ מזה אני בטוח שהפגוש מהונדס הרבה יותר טוב מבחינת קריסה מאשר פגוש טיפוסי שאנחנו מכינים לבד.

רמי חיפה
02-06-09, 19:28
רק לידיעה כל החלפת טמבון ללא מקורי מוסיף מעט לזמן התגובה של פתיחת כריות האויר ברכב (אם יש).
לי אישית יש טמבון מתכת של אספיר בהחלט משפר את זווית הגישה אך גם במקומות "מסודרים" החלפת טמבון=הוספה לזמן התגובה של כריות האויר.

YNV
02-06-09, 20:26
הרי שאפילו גיפ חדש 2009 מגיע אם טמבון ברזל .כנל האמר ועד כמה כאלה ...


מלבד דיפנדר, קשה לי לחשוב על רכב שטח שמגיע עם פגוש ברזל מהיצרן.
גם בהאמר הפגוש פלסטיק בן פלסטיק

lior_b.s
02-06-09, 22:17
רק לידיעה כל החלפת טמבון ללא מקורי מוסיף מעט לזמן התגובה של פתיחת כריות האויר ברכב (אם יש).
לי אישית יש טמבון מתכת של אספיר בהחלט משפר את זווית הגישה אך גם במקומות "מסודרים" החלפת טמבון=הוספה לזמן התגובה של כריות האויר.


כריות האויר נפתחות ע"י חיישני תאוטה שנמצאים בקיר האש ללא קשר לפגוש..
לא חושב שמה שכתבת נכון...
ולגבי רכבים שמגיעים עם פגוש ברזל..גם סופה מגיע ככה וגם ניבה מגיעה עם פגוש אלומיניום 6 מ"מ שיותר חזק מכל פגוש ברזל שראיתי...

yoni_0000
02-06-09, 22:30
חזק זה לא בהכרח טוב! לפגוש תפקיד חשוב בספיגת אנרגיה בזמן תאונה, לעבור לפגוש ברזל "חזק" אומר גם לוותר חלקית על התפקיד החשוב הזה, בנוסף אתה מעביר את האנרגיה ישירות לשלדה כך שבמצבים מסויימים תאונה לא קשה עלולה לגרום לך נזק מיותר. ברכב קל כמו הג'ימני זה אפילו מתחדד...
למה דחוף להחליף דווקא את הפגוש?

הפגוש עצמו, הברגים, התושבות, משהו בשרשרת החיבור לרכב יקרוס הרבה יותר מהר מששלדת סולם ממוצעת תתעקם.....

הפגוש גם לא חייב להיות חזק במיוחד. גם אם רוצים להרים בהיליפט מפגוש כזה,
ג'ימיני הוא רכב קל, אז אפשר לחסוך במתכת ולבנות משהו יותר צנוע,
או לתכנן תושבות שבזמן מכה חזקה שנגרמת מתאונה יקרסו בהתאם.

רמי חיפה
02-06-09, 23:14
כריות האויר נפתחות ע"י חיישני תאוטה שנמצאים בקיר האש ללא קשר לפגוש..
לא חושב שמה שכתבת נכון...
ולגבי רכבים שמגיעים עם פגוש ברזל..גם סופה מגיע ככה וגם ניבה מגיעה עם פגוש אלומיניום 6 מ"מ שיותר חזק מכל פגוש ברזל שראיתי...

יש ויש קשר לפגוש ויש חישני תאוטה וחישני פגיעה בעוד מספר מקומות בין היתר בפגוש המקורי של הרכב.
אני יוגע על מה אני מדבר בדוק במוסך מורשה רציני.

ערן המסוקס
02-06-09, 23:57
יש ויש קשר לפגוש ויש חישני תאוטה וחישני פגיעה בעוד מספר מקומות בין היתר בפגוש המקורי של הרכב.
אני יוגע על מה אני מדבר בדוק במוסך מורשה רציני.

היכן נמצאים החיישנים בג'ימני?

G-Jimny
03-06-09, 00:00
היכן נמצאים החיישנים בג'ימני?


עד כמה שידוע לי אין שום חיישן בפגוש עצמו.
פירקנו כבר פגוש של ג'ימני וחוץ מהחיבור של פנסי הערפל אין שום חיבור אליו...

MMR
03-06-09, 00:02
הפגוש עצמו, הברגים, התושבות, משהו בשרשרת החיבור לרכב יקרוס הרבה יותר מהר מששלדת סולם ממוצעת תתעקם.....

הפגוש גם לא חייב להיות חזק במיוחד. גם אם רוצים להרים בהיליפט מפגוש כזה,
ג'ימיני הוא רכב קל, אז אפשר לחסוך במתכת ולבנות משהו יותר צנוע,
או לתכנן תושבות שבזמן מכה חזקה שנגרמת מתאונה יקרסו בהתאם.

לדעתי אתה טועה, פגיעה או עיוות בשלדה לא חייב להיות ויזואלי וברור. אני יכול לחשוב על כמה מקרים כמו פגיעת צד בחלק הקדמי או בחצי מהחזית, שבו פגוש "חזק" וגיבור יגרום יותר נזק מתועלת..
אגב אם מישהו שמע על סדנא שבנתה תושבות קורסות לפגוש לאחר תכנון מעמיק כולל חישובים, תוך התחשבות במשקל הרכב וגובה הפגוש, והעבירה אותו בדיקות וניסויים בפועל, אז באמת באמת שלא בציניות אני אשמח לראות דבר כזה.

משהו נוסף- כשאמרתי שתאונה עלולה לגרום לך נזק מיותר הכוונה היתה בעיקר לנזק פיזי, השאר פחות חשוב...

איש
03-06-09, 02:47
כשיהיה לך לובי כמו ליבואני הרכב לא תהיה לך בעיה....

חוץ מזה אני בטוח שהפגוש מהונדס הרבה יותר טוב מבחינת קריסה מאשר פגוש טיפוסי שאנחנו מכינים לבד.

קריסה מהולך רגל ? עומסי קריסה בשילדה לא מהונדסים לקרוס תחת מסה של הולך רגל , בשביל זה קיים הטמבון הוא כן .
הם נועדו ליצור התנגשות פלסטית בזמן תאונה קשה , שלא תהפוך לאלסטית והאיברים הפנימיים שלך יהפכו לסלט ביצים . במידה והם היו קורסים תחת מסה של הולך רגל לא היה להם משמעות .


לגבי משקל כמה כבר אמור לשקול פגוש צינורות ? 15 - 20 קילו , כל הוספה במשקל מורידה מביצועי הרכב . אבל לא בצורה קטסטרופלית .

MMR
03-06-09, 03:18
קריסה מהולך רגל ? עומסי קריסה בשילדה לא מהונדסים לקרוס תחת מסה של הולך רגל , בשביל זה קיים הטמבון הוא כן .
הם נועדו ליצור התנגשות פלסטית בזמן תאונה קשה , שלא תהפוך לאלסטית והאיברים הפנימיים שלך יהפכו לסלט ביצים . במידה והם היו קורסים תחת מסה של הולך רגל לא היה להם משמעות .


לגבי משקל כמה כבר אמור לשקול פגוש צינורות ? 15 - 20 קילו , כל הוספה במשקל מורידה מביצועי הרכב . אבל לא בצורה קטסטרופלית .

ברור שלא קריסה מהולך רגל אלא קריסה מתאונה!

whisky
03-06-09, 10:27
זה שיש רכבים שיש להם חיישנים לכריות אוויר על הטמבון זה נכון, אבל לא רלוונטי לג'ימני, או לכל רכב שטח אמיתי אחר שאני שמעתי עליו (לא יודע מה קורה בטוסון וCRV).

גם בעניין הזה כבר שנים שהרבה מהיצרנים לא מתקינים חיישנים בטמבון בגלל פגיעות אידיוטיות שהפעילו את הכריות וגרמו לבעיה בטיחותית.

לגבי פגוש צינורות: אם זה חשוב לך, לך על זה, אם אתה מרגיש שזה צורך שלך ברכב תעשה את זה, אני חושב שהבנת את היתרונות והחסרונות שיש לזה, כמו לכל שיפור אחר יש יתרונות וחסרונות, זה תלוי בדרישות שלך מהרכב ולאן אתה רוצה להגיע איתו...

מה שכן, אם תשמור על הטמבון, אז הכל בדרך כלל הפיך, תנסה לא טוב תחזיר, טוב תמכור את הטמבון שלך (או שתשמור לטסט הבא אם יעשו לך בעיות).

lior_b.s
03-06-09, 11:46
יש ויש קשר לפגוש ויש חישני תאוטה וחישני פגיעה בעוד מספר מקומות בין היתר בפגוש המקורי של הרכב.
אני יוגע על מה אני מדבר בדוק במוסך מורשה רציני.

תבדוק שוב במוסך ..אני פרקתי פגוש מג'ימני ואין בו שום חיישנים..מה שפרקתי היה ממודל 2001 החיישנים נמצאים בקיר האש (לפחות בזה שאני פרקתי) אלו חיישני תאוטה...לפחות בדגם הזה זה בדוק ממקור ראשון..

yoni_0000
03-06-09, 12:12
לדעתיאגב אם מישהו שמע על סדנא שבנתה תושבות קורסות לפגוש לאחר תכנון מעמיק כולל חישובים, תוך התחשבות במשקל הרכב וגובה הפגוש, והעבירה אותו בדיקות וניסויים בפועל


לא צריך להסתבך... בונים תושבות שיהיו חלשות במידה מספקת בשביל להישבר אחרי מכה חזקה. אספיר נראה לי עשתה משהו כזה.. אבל לא נראה לי שערכה ניסויים...
למי יש כסף לרסק כל פעם אוטו אחר רק בשביל לבדוק אם הפגוש נשבר?

MMR
03-06-09, 12:51
זה כל העניין- שאין... ולכן לא עושים. ואיך יודעים שזה "חלש מספיק"?

רמי חיפה
03-06-09, 16:40
שלום לכולם ולליאור.
א. אם לא ציינתי קודם אז מדובר ברכבים מ 2006 ומעלה.
ב. החיישן לא נמצא דווקא על הטמבון אלה כחלק מי מכלול של נקודות לחץ ומגע לכל אורך ורוחב הרכב.
ג. ברור הרי שיצרן הרכב שהעביר את הרכב בדיקות ריסוק לא לקח בחשבון את החלפת הטמבון הקידמי ואת השינוי
בהעברת האנרגיה לחיישן דרך חומר אחר בנקודות מגע אחרות ונקודות לחץ שונות מאשר בתיכנון המקורי.
אני לא מיתכוון להיכנס לויכוחים מיותרים מה גם שאני ממש לא מומחה בתחום, אבל ממש במקרה אני עובר עכשיו קורס מקיף של איגוד המוסכים וממש דיברו על זה והראו סרטים וניתוחיי תאונות(אחד המרצים הוזכר פה בתור מבין עניין לא זוכר את שמו אך הוא בעל מוסך וחברת הדרכות נהיגת שטח).
לסיום כמו שאמרתי גם לי יש טמבון מתכת לא מקורי ואני לא אחליף אותו לאחר הקורס אבל כדאי שאנשים ידעו ויעשו בעצמם את השיקול.

-->