התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הספק חשמל של מאווררי מחשב PC , והתאמתם לעבודה עם זרם של מצבר



GodsFather
08-06-09, 12:19
שלום,

במסגרת חיווט מחדש למערכת החשמל ברכב, הועברו ורוכזו כל החיבורים,הפיוזים והממסרים לקופסא מרכזית שמוקמה בדופן תא המנוע, צד נהג, בצמוד לקיר האש. בבדיקה לא מקצועית (נגעתי בקופסא :) ) , נראה כי הטמפ' לא ממש סימפטית ואולי עלולה להזיק לתפקוד האלמנטים שבתוכה.

בשביל לצנן את הטמפ', חשבתי לחבר מאווררי מחשב שיכניסו אויר מבחוץ מקצה אחד ויפלטו אותו מהקצה השני. השאלה היא האם מאוורר מחשב PC יכול לעבוד בחיבור רגיל או שצריך להתאים אותו בדרך כלשהיא כי האמפרז' הרשום עליו הוא נמוך מאד , למשל 0.5 ?

תודה,

אמיר

WILD 1
08-06-09, 13:22
לא צריך כלום עובד אצלי כבר שנים

רק שים לב שיש מאווררים 5V לא מתאים
12V - כן מתאים

יש גם 220V זרם חילופין.

רק לידעתך המיצב בתוך המאוור
יש כאלה עם מוליך נוסף צהוב לשליטה ממוחשבת על המהירות.

itay
08-06-09, 13:25
רק לידעתך המיצב בתוך המאוור
יש כאלה עם מוליך נוסף צהוב לשליטה ממוחשבת על המהירות.

מה לגבי החוט הצהוב? כשהמאוור מחובר למחשב, המעבד יכול לשלוט על מהירות הסיבוב - זה מובן. איך בחיבור לרכב? המחשב היחידי שיש ברכב הזה זה המחשבון של הטלפון....:rolleyes:

איתי.

asafk
08-06-09, 14:33
יש מאוררים של מחשב עם מיסב כדורים - זה מה שאתה צריך, ועם שני חוטים בלבד. חי לנצח, מצויין בתור מניפה למצנן שמן, למשל.

אסף.

GodsFather
08-06-09, 14:40
יש איזה דגם או המלצה ? כי אני הלכתי על מאווררים פשוטים בגדלים שונים, אבל לא ידעתי שיש גם שינויים כאלה...

אביעד פ.
08-06-09, 15:05
יש איזה דגם או המלצה ? כי אני הלכתי על מאווררים פשוטים בגדלים שונים, אבל לא ידעתי שיש גם שינויים כאלה...

המאווררים הפשוטים זה מה שאתה צריך. כאשר תחבר אותם למתח של 12V אתה תקבל הספק מקסימלי (והזרם יהיה 0.5 אמפר). אחרי החיבור שים לב שהמאוורר מסתובב לכיוון הנכון, ואם לא תהפוך את החוטים, זה יסדר אותך טוב.

שאר המאווררים הלא פשוטים מצטיינים בהספק נמוך יותר (פחות צריכת חשמל) ועוצמת רעש נמוכה יותר. אתה נוהג בסמוראי, אז הרעש לא יפריע לך זה בטוח.

אם יש לך חוט צהוב במאוורר, אל תחבר אותו לשום מקום, אין לך שום צורך לשלוט בעצמת האוורור, שיהיה תמיד מחובר ותמיד על מקסימום, זה לא מזיק. רק לשים לב שהמאוורר נכבה כאשר אתה סוגר סוויץ'.

תוספת קטנה של עריכה:
למצבר אין זרם, למצבר יש מתח, הזרם שנוצר הוא כאשר יש מעגל סגור והוא משתנה שתלוי בהתנגדות של הרכיבים במעגל, כך שלמצבר יש אינסוף זרמים אפשריים.

דידו
09-06-09, 06:55
המאווררים הפשוטים זה מה שאתה צריך. כאשר תחבר אותם למתח של 12V אתה תקבל הספק מקסימלי (והזרם יהיה 0.5 אמפר). אחרי החיבור שים לב שהמאוורר מסתובב לכיוון הנכון, ואם לא תהפוך את החוטים, זה יסדר אותך טוב.

שאר המאווררים הלא פשוטים מצטיינים בהספק נמוך יותר (פחות צריכת חשמל) ועוצמת רעש נמוכה יותר. אתה נוהג בסמוראי, אז הרעש לא יפריע לך זה בטוח.

אם יש לך חוט צהוב במאוורר, אל תחבר אותו לשום מקום, אין לך שום צורך לשלוט בעצמת האוורור, שיהיה תמיד מחובר ותמיד על מקסימום, זה לא מזיק. רק לשים לב שהמאוורר נכבה כאשר אתה סוגר סוויץ'.

תוספת קטנה של עריכה:
למצבר אין זרם, למצבר יש מתח, הזרם שנוצר הוא כאשר יש מעגל סגור והוא משתנה שתלוי בהתנגדות של הרכיבים במעגל, כך שלמצבר יש אינסוף זרמים אפשריים.

לא להפוך קוטביות! יש להפוך את כיוון הרכבת המאוורר, כנף המניפה מתוכננת לעבוד ביעילות רק בכיוון אחד,אם תהפוך קוטביות תוריד מהיעילות.

-->