התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה הכוונה בביטוי "יישור קו"?



עמרי
08-06-04, 11:20
אני שומע הרבה את הביטוי הזה ואני לא מבין מה הכוונה בביטוי "יישור קו"?
בתודה מראש

זאביק
08-06-04, 11:25
הכוונה היא להביא את הרכב למצב תקין.
יש דברים שאתה כמעט תמיד חייב לעשות מייד אחרי קנייה.
דבר ראשון, טיפול (אלא אם אתה יודע בוודאות מלאה מתי ומי עשה טיפול אחרון)
אח"כ אתה מגלה כל מיני תקלות קטנות, שלא שמת לב אליהם בזמן הבדיקה, ורצוי מאוד לתקן אותם כמה היותר מהר.
בסוף יש כל מיני דברים קטנים שמעצבנים אותך ואתה רוצה לתקן.

זה לוקח כמה שבועות, ואז אתה מרגיש שבאמת יש לך רכב תקין ומוכן לנסיעה/טיולים, ושאפשר להתחיל גם לשפר אותו.

איציק - 4X6ZH
08-06-04, 11:34
דבר ראשון זה רק לבדוק שמנים מינימום הנדרש לאפשר המשך נסיעה .
לא לנסוע נסיעות רחוקות . לא לבדוק מה הרכב יודע לעשות !!
אבל בהחלט להשתמש ברכב תוך כדי רישום תקלות \ רעשים \ נזילות \ חשד לתקלות .
ללמוד כיצד המערכות עובדות .
ורק אז להחליט על כיוון תחזוקה רצוי .
לתרגם לכסף .להוסיף זמן . לחשב מה אפשר לעשות לבד ?
ואז להתחיל לישר קו .
********
מה הטעם להחליף שמנים כללי ולגלות שיש נזילה במחזירי שמן של הממסרה ?
מה הטעם להחליף חגורת טימניג ולגלות אחרי שבוע שיש בעיה באלטרנטור ?
מה הטעם להחליף בלמים ולגלות אחרי כמה ימים שיש צורך להחליף גם מיסבים ?
*********
בקיצור סוף מעשה במחשבה תחילה .
*********
איציק

נמרוד
09-06-04, 09:59
זאביק כתב את הרעיון הכללי, ואיציק הרחיב. אבל רובנו לא איציק, במקרה הטוב יש לנו נסיון עם רכב אחד או שניים קודמים והרבה פעמים גם זה לא. לכן - שיהיה לכם את ספר הטיפולים (הוצאת היינס למשל) ביד מייד אחרי הקנייה. יש תמיד פרק שלם של Tune-up, זה הפרק הראשון בספר בד"כ, והוא כולל בעצם את כל המרכיבים של הטיפולים והבדיקות השוטפים. יש גם פרק איתור תקלות מסודר (מה שיש לאיציק בראש, אבל ברמה של מתחילים)... מאתרים את ההסבר לכל רעש (או לפחות את האפשרויות ומתייעצים הלאה), לומדים מהספר איפה לחפש סדקים, נזילות, איך נראית רצועה תקינה, איך בודקים את הצלבים, איך מרימים כל גלגל באויר ומרגישים חופשים במיסבים ובתפוחי ההגה. הכל בשפה ברורה (אנגלית כמובן) בליווי תמונות ואיורים.

יש ספר לכל רכב כמעט, וכל שנייה שיש לכם כלי רכב ועדיין אין לכם את הספר המתאים, היא טעות.

fuksi
16-06-04, 18:05
מנסיוני המר (כמעט)
ברכב ישן שווה להחליף את צנרת המיים קומפלט...חוסך כאבי ראש בעלות זעירה יחסית.

-->