PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבההת GV2008 ע"י ספייסרים בלבד ... אפשרי ?



works4me
26-06-09, 01:27
אני מנחש שהשאלה די ברורה :-)
אם יש למישהו חוות דעת ומחירים של הגבהות שונות אני אשמח לגלות דברים חדשים :-)
תודה מראש לעונים

zivo
26-06-09, 09:59
לא רק שאפשרי, זה אפילו יותר טוב מהקיטים הנפוצים בארץ, שמחליפים קפיצים.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29894

works4me
27-06-09, 18:23
כל השרשור הנ"ל רק מדבר על הגבהת ספייסרים קדמיים , הכל טוב ויפה אבל השאלה היא האם ניתן להגביה גם מאחור בעזרת ספייסרים ולא רק ע"י החלפת הקפיץ\בולם ?

למישהו בכלל יש מושג מי יכול לייצר ספייסרים קדמיים ? אני מתכנן הגבהה בקרוב וזה מאוד יעזור לי

תודה חבר'ה :-)

zivo
27-06-09, 18:37
יקירי...
כל השירשור הנ"ל אני כתבתי אותו, והפנתי במיוחד לאתר של RR כדאי לראות את הפרטים.
הסט הזה מגביה גם מלפנים וגם מאחור ע"י ספסרים.
ההבדל הוא שמלפנים יד STRUTS שזה בולם וקפיץ משולבים, אז מנמיכים את הכל ביחד עם אותו ספסר.
מאחור, הבולם והקפיץ מותקנים לחוד, ולכן את הקפיץ מנמיכים ע"י ספסר אבל את הבולם צריך להאריך לחוד. ראה תמונה מצורפת עם הספסר (שחור) בראש הקפיץ.
שים לב טוב לאורך של הבולם שהוא פתוח - 59 ס"מ, הקיטים בארץ 53-56 ס"מ.
אפשר לייצר לבד, אני רק לא בטוח אם זה שווה. ב 500-600 ש"ח יש לך את הסט המוביל בעולם, כמה יותר זול יעלה לך????

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=13197&d=1231098446

works4me
27-06-09, 20:45
תודה רבה ידידי , תשובה לעניין , לא היה בתשובתי שום כוונה לערער את כל מסכת הבדיקות שעברת :-)

בקיצור אתה אומר שעדיף אפילו להזמין את הקיט ללא הבולמים ולהחליף את האחוריים למתכווננים בשביל המשחק בקשיחות ?

zivo
27-06-09, 23:32
השיקולים שלי-

#1 הגבבהה של STRUTS קידמי, ע"י קפיץ חזק \ ארוך יותר (הפתרון המקובל בארץ) זו שגיאה כי זה מקטין את המהלך האפקטיבי שלו, שהוא קצר גם כך. לכן יש שתי בררות, או להשקיע בSTRUTS חדש, וזה יקר, או ספסר.

#2 אחת הסיבות לקניית ג'יפון GV 06+, ולא איזה סופה ישנה :-) זה נוחות נסיעה בכביש (כי בשטח הסופה עבירה יותר..). מאחור, אין שום סיבה להחליף לקפיץ קשוח יותר שיגרום לGV לקפץ כמו תיש, ספסר, גם יותר זול, וגם שומר על רכות הנסיעה המקורית.

#3 הגבהה של 5 ס"מ בקפיץ האחורי, צריכה לבוא בשילוב של בולם ארוך יותר (חבל להפסיד את האופציה של הגדלת מהלך מתלה). הגירסאות הישראליות שמשתמשות בבולם קצר + שינוי נקודת העבודה של ה STRUTS הקידמי, גורמות לרכב להצליב במהירות. אתה צריך שם בולם של 59-60 (פתוח). תזהר מארוך יותר, בGV, הבולם עוצר את הפתיחה, זה יכול לגרום נזק לצלבים.

4# איזה בולם לשים מאחור?
הגבההת מרכז הכובד, פוגעת ביציבות הרכב, ע"מ לשמור על יציבות טובה, כדאי להשקיע בבולם טוב. ה GV הוא רכב קל. הבדלי המשקל, באחוזים, בין רכב ריק למלא, גדולים בהבה מאשר ב SUV גדול. שני השיקולים האלו הביאו אותי לבחור בבולם מונו בלוק, גז מתכוונן. מכאן הבחירה ב MX6 קצרה.

#4 להזמין ספסר, או לאלתר בארץ? הספסר מאחור די פשוט. מלפנים, על ה STRUTS זה סיפור אחר. יש שמה ברגים בראש ה STRUTS שצריכים להתחבר לספסר, וברגים בספסר שצריכים להתחבר לתושבת ברכב. גם מי שעושה את כל העבודה לבד (להוריד מידות, למצוא חומר, לחרוט, לשלב את הברגים....אני בספק אם יעלה לו זול מהמחיר של יבוא מ RR (אל תחפש תחליפים אחרים, לא שווה את המחיר ולא את האיכות).

אלון_ק
28-06-09, 00:46
דעתי היא שספייסר מתאים אם אתה לא מוכן לשלם על החלפת קפיצים ובולמים שמבוצעת באופן מושכל יותר. זה שיקול לגיטימי, אתה לא תהיה הראשון (ולא האחרון) שחוסך כמה אלפי שקלים בהגבהה. לגיטימי, אבל בעל חסרונות רבים ובפירוש פחות טוב מהגבהה שמבוצעת באופן מושכל יותר.

הגבהות הן לא עניין גורף. אחד נוסע ריק ביומיום, השני עמוס; אחד נוהג רגוע בשבילי קק"ל, אחר אוהב להרגיש שהוא בWRC. הגבהה צריכה להיות תפורה ומותאמת לצרכים האינדבידואלים של הנהג, אבל זה עולה כסף.

אתה צריך להגדיר לעצמך למה אתה רוצה להגביה. ללא פרט זה, לא תוכל להתאים הגבהה לצרכים שלך; אין דין הגבהה לשם תוספת משקל כדין הגבהה שתאפשר נסיעה מהירה יותר בשביל משובש.

זיו,
1. לא ברור לי מהו "המהלך האפקטיבי". תוכל להבהיר?

2. אני לא מכיר את הGV החדשה אישית, אך אני בטוח שקיימים בשוק קפיצים שיהיו קשיחים יותר ולא באופן מופרז. מוחות נסיעה היא עניין של טעם וריח, אדם אחר עשוי לאהוב את ההרגשה של רכב קשיח יותר. ספייסר מגדיל את גלגול המרכב, אגב, ולזה יש השפעה על נוחות הנסיעה (לא בכביש בקו ישר, כמובן - רק כאשר המרכב מתגלגל).

3. אני מבין שאתה בטראומה מסדנא כלשהיא, אך דומני כי אתה מכליל ובכך עושה עוול לכולם. "הגרסאות הישראליות", כהגדרתך, יכולות להיות טובות בהרבה ממה שנתקלת בו - אבל צריך להיות מוכנים לשלם על זה. אנחנו לא בשוק האמריקאי בו ימכרו כמה אלפי יחידות, פיתוח של מוצר כזה כאן יהיה עבור יחידות בודדות והתמחור בהתאם.

zivo
28-06-09, 02:40
אלון,
אני לא בשום טראומה, תקרא טוב את הקישור (בתחילת השרשור), בדקתי לפני, ולכן לא נפלתי ולא נפגעתי.... לפני שנכנסתי לפרוייקט הזה, דיברתי עם כל הסדנאות שמציעות הגבהות לGV. זה מביש, חובבני, חלטורה אחת גדולה.
כולם ללא יוצא מהכלל, סירבו לתת פרטים טכנים אמיתיים - מידות, מק"ט, מפרט, דגם.
כולם משתמשים בטירמנולוגיה של..."אחרי עבודה מאומצת הצוות המקצועי....בלה בלה..." אין נתון טכני אחד, אין כלום, חושך.
החזקתי ביד, מיששתי, שני קיטים של שתי הסדנאות המובילות השוק הזה, כולל התקנה שנעשתה ע"י היבואן אצל אחת מהחברות האלו- GV08. אנחנו מדברים על קיט שעולה בסביבות 4K ש"ח. הקפיצים KS שמיועדים לGV, אין וויכוח, יש לי את המק"ט ובדקתי בקטלוג.
הבולם, זה בולם פושט - מונרו 33086 (20$), קצר ב 2 ס"מ מהבולם המקורי (למרות שהרכב הוגבה ב 5ס"מ). הMX6 שהחליף אותו נקנה לפי האורך ש RR ממליצים - תמונה 4 ממחישה את הבדל :( . בנוסף (תמונה 2_1), הזרוע של כיוונון האורות, נחתך \ נשברה (במקום הארכה).
הרכב עצמו נוסע כמו תיש, גם בגלל הבולם הגרוע וגם בגלל הקושי של הקפיצים. בעל הרכב הזה, נסע ברכב שלי, וזרק את הקיט כמו שהוא לטובת RR וMX6 . הקיט של הסדנה השניה - נסעתי ברכב כזה, גם כן קופץ, בדקתי את הבולמים, אורך של הבולמים המקוריים(ברכב שעבר הגבהה), וקצרים ב 4 ס"מ מהבולמים שלי. לשם שינוי, זה בולם איכותי יותר , בילשטיין, אבל דגם שמיועד לטנדר ניסאן (לפי הקטלוג של בילשטיין), אז מה הפלא שהרכב קשיח???
לשם השוואה מצורפות שתי תמונות, של ה GV שלי (SANYZZ) ושל ה GV08 עם הקיט שהרכיב היבואן - שים לב להבדל בגובה הגלגל שהמתלה פתוח. אותו מעבר, אחד עם גלגל באויר ואחד עדיין עם אחיזה.
בקיצור, בולמים לא מתאימים, הקשחה מיותרת של הרכב, מהלך מתלה שגוי, עבודה חובבנית, ומחיר בשמיים.

לשאלות הטכניות -
1- מהלך אפקיטיבי - המהלך של ה STRUTS ב GV קצר מאוד (11-12 ס"מ). שהרכב יוצא מהיצרן, ה STRUTS בערך בין השליש לאמצע. החלפה לקפיץ ארוך ב 5 ס"מ מוציאה את ה STRUTS כמעט עד הסוף. יש פה אבסורד - למרות שהקפיץ חזק יותר, מהלך השקיעה ארוך יותר, לעומת זאת מהלך ההתארכות קוצר ל 2-3 ס"מ. נוצר מצב שה STRUTS לא נסגר לעולם (אולי אם תקפוץ מדרגות?;)) אבל ביום יום, בהצלבות אתה מאבד אורך של התארכות. בקיצור, אותו STRUTS אבל עובד כל הזמן בקצה המהלך. אם במקור כל ה 11 ס"מ עבדו (4- 7+), עכשיו אתה יושב בנקודה שמאפשרת 2+ בלבד והתקצרות תאורטית של 9 ס"מ , אבל שהקפיץ חזק יותר, אין מצב שתנצל את זה.
2- "ספסר מגדיל את גלגול הרכב" - נכון, כל הגבהה מגדילה את הנטייה לגלגול. גם אם לא הייתי שם ספסר, ורק מחליף את הקפיץ בקפיץ ארוך יותר, אבל עם אותו K, הרגישות לגלגול היתה גדלה.
נכוון קפיץ חזק יותר, מקטין את הגלגול, אבל, גם שובר את הגב. דווקא בגלל הטענה (הנכונה) הזו, נורא חשוב להקפיד על בולמים טובים. את תוספת ההקשחה שאני צריך, אני בחרתי להשיג ע"י הוספת כריות אויר (המחירים של זה בארץ, זה סיפור בפני עצמו).
החשבון הספי - כריות, ובולמי מונו, גז מתכווננים, ו קיט RR => כל זה ביחד 1700 ש"ח לעומת ה 4000 ש"ח של הסדנאות בארץ.
אפשר בכלל להשוות????

3- אני מוכרח להגיד שאני ממש לא מבין מה ניסת להגיד :confused: מי אמר שכל דבר חייבים לפתח וליצר בארץ? למה אני אני צריך לממן את החלטורות של מישהו? איך שבארץ כל אחד מוכר קומבינה אחרת (ולפי דבריו השקיע רבות בפיתוחה...) ובארה"ב הקטנה נמכר קיט אחד בלבד????
מישהו, שמוכר מאות יחידות בשנה, פיתח כבר, למה להמציא גלגל (עקום) נוסף???
מילא, סופה, נגיד (לפחות בעבר) שהסופה שונה מ JEEP US, זה תרוץ לפתוח מקומי, אבל למה לצ'ירוקי זה ברור שמביאים קיטים מ US ול GV מאלתרים בארץ? ל מ ה???
והכי גרוע, מילא יקר, גרוע, וחובבני.

אלון, אני לא יודע ממה אתה מתפרנס, אבל אתה "כצרכן" של המוצרים האלו, אתה שמבין מה זה בטיחות ולמה אסור לאלתר, למה אתה מנסה בכלל להגן על התופעות האלו?
אסור לנו להשלים, לא עם המחירים ולא עם החלטורות. העולם נהיה "כפר גלובלי קטן", אין סיבה להתפשר בפחות ממה שיש בעולם הנאור, הצנע נגמרה :p

אלון_ק
28-06-09, 15:19
1. אם משרעת המהלך אכן קטנה כפי שאתה מתאר והקיטים הקיימים אכן מגביהים ליחס של 2/3 סגירה, אזי יש להניח שתהיה הרעה בנוחות בנסיעה על כביש רגיל, עם זאת היכולת לנסוע מהר יותר בשטח תעלה. זה לא מפתיע, זה צפוי וזה נורמלי. אופטימאלי זה כנראה לא כל כך, אבל זה בדיוק העניין עם פשרות. אי אפשר גם וגם וגם. פתרון אופטימאלי יותר יהיה קפיץ המגביה פחות, עם קבוע מתאים, אבל את זה אני מבין שאין.

2. קפיץ חזק יותר איננו בהכרח נוח פחות. כן, יש המון מקום להשוואה ואם ניקח רכבים אחרים, כמו ל"ר או הג'יפים מהדוגמאות שלך, אפשר לראות שבפירוש אין בחירה בספייסרים עם כריות אוויר כשיטה להגבהה אלא בוחרים בהחלפה לקפיץ ובולם אחר. על זה שזה הפתרון הנכון יותר אני מניח שאין לנו וויכוח, לדעתי הדיון ביננו מסתכם בכך שאתה מרגיש שהפתרונות הפרטניים בארץ אינם עונים על הדרישות והפתרון "הבשל" היחידי הוא הקיט של RR, זאת על אף היותו מבוסס ספייסרים (להבדיל מ"בגלל היותו מבוסס ספייסרים"). הרי ברור שאין בעיה לייצר קפיץ מתאים וקיט הגבהה שלם סביבו, ככל הנראה פשוט אין מספיק ביקוש - אחרת היית רואה 30 קיטים "בשלים", בדיוק כמו לויטארה הישנה.

אני חושב שאתה טועה מאוד בנוגע לכל עניין המחירים והחלטורות (באופן כללי. פרטנית כמובן שיש סדנאות שגם אני מרגיש שהן כאלו). עברנו על זה בעבר וכבר הגענו למסקנה שבאינטרנט לא נפתור את זה, בוא נסכם שנסגור את זה על כוס קפה במפגש ג'יפולוג הבא.

zivo
28-06-09, 23:50
אלון,
בוא נסכם :-)
אם ניתן להחליף את הבולם, החלפת קפיץ עדיפה על ספסר.
בג'יפון \ SUV (בניגוד ל 100% שטח קשוח), הנטיה שלי לא להקשיח (יותר מדי) אלא לשאוף להארכת הקפיץ.

במקרה של STRUTS, שאי אפשר להאריך אותו, עדיף ספסר שמנמיך את (הבולם והקפיץ ביחד), מאשר להוציא את הבולם מננקודת העבודה שלו.
דרך אגב, אחת האכזבות שלי "מהסדנאות", שאף אחת מהן לא מוסיפה 5 ס"מ למוט של ה STRUST למעלה (כמו שאנחנו יודעים לעשות בבולמים), ולא שלא נסיתי לשאול על הרעיון הזה, פשוט אין עם מי לדבר :-(

לגבי הקפה, ב GV יש תמיד הכל, אספרסו, תה צמחים, בוץ.....;)

-->