התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לגבי התקנת יחידת מזגן פנימית



ישי.פ
27-06-09, 18:32
אני בהתלבטות לגבי התאמת היחידה הפנימית של המזגן שפירקתי מסוופיט
אני יכול לשים אותו או במאונך או מאוזן.

1. אם הוא מאונך אז אין כל בעיה עם הצנרת היא מתאימה בול לחורים!!
אבל לי נראה שהסידור הזה תופס יותר מדי מקום ברגלי הנוסע:???:
בנוסף המאוורר ישאב מחלקו הצר של המעבה מה שנראה לי פחות טוב ולא אפקטיבי.

2.הסידור השני הוא לשים את המעבה שוכב. הבעיה היא שצריך איכשהו להתאים את הצנרת ואני מפחד
לפגוע בצינורות. בנוסף אני לא יודע אם זה בעייתי מבחינת ניקוז המים.

אני לא מתכוון להשאיר אותו כך ללא כיסוי גם לגבי זה אשמח לעצות.

itay
28-06-09, 04:49
ישי,

הוא לא בא באיזו קופסת פלסטיק? אין לו בית?

איתי.

איציק - 4X6ZH
28-06-09, 08:41
אתה לא יכול להתקין את סוללת המזגן ( רדיאטור פנימי ) איך שאתה רוצה .
יש כמה שיטות של קירור ולפי זה מוזרם הקרר ( הגז ) במערכת .
לפי זה בנוי הרדיאטור . רדיאטור להצפה או רדיאטור המיועד לעבוד עם שסתום התפשטות .
( יש עוד כמה שיטות )
לכן גם יש צינור עבה ( צינור ההחזרה ) וצינור דק ( צינור הכניסה )
ברגע שאתה לא תשמור על הכללים האלה . המערכת או לא תעבוד . או תעבוד בלחצים לא נכונים
מה שיגרום לתפוקת קירור נמוכה .
או תתחיל לקבל קרח על הסוללה

השאלה שלך במקום אבל התשובה מורכבת . תשתדל להשאיר עד כמה שאפשר כמו שהיה מורכב
על הרכב ממנו זה פורק .

איציק

ישי.פ
28-06-09, 09:05
היה כיסוי פלסטיק שממש לא התאים מבחינת הכניסות והיציאות שלו. לכן החלטתי לבנות אחד מפיבר
שיתאים. איתי אם יש לך רעיון איך להשתמש בכיסוי המקורי של הסוויפט ;)

איציק צרפתי תמונה האם זה שסתום התפשטות??

בכל אופן לא נראה לי שאוכל לשים את היחידה בתצורה המקורית; לכן אשמח להמלצות מה כן
ומה לא לעשות.

תודה.

איציק - 4X6ZH
28-06-09, 10:41
כן זה השסתום .
השסתום יכול להיות בככל מצב התקנה \ אפילו בכל מקום
אבל התפקוד הטוב ביותר הוא כאשר הוא צמוד לסוללה .
השסתום מקבל צינור בלחץ ( שיש בתוכו נוזל )
השסתום מיצר את נפילת הלחץ שממנה מתקבל שינווי בטמפרטורה . ווהכל מתרחש בתוך ההרדיאטור .

איציק

RAMURAI
28-06-09, 12:33
ישי. למה אתה לא מעוניין בפורמולה?
כי אחרי כל הבניה שלך זה הולך לתפוס מקום לא פחות מפורמולה.

ישי.פ
28-06-09, 12:58
שתי סיבות למה לא פורמולה

1.כסף הפורמולה עולה יותר ממה שעולה לי כרגע.

2.אני מעוניין שהמזגן יצא מהפתחים המקוריים, ולא רק מרגלי הנוסע. במקרה הזה הנוסעת
(שתגיד שקר לה ואני אמות מחום בנתיים)

איציק לפי תשובתך הבנתי שאם אני משכיב את המעבה אין בעייה, מכיוון שהשסתום ממש צמוד למעבה.
יש איזה שהוא מרווח שאני חייב לשמור בין המארז לבין המעבה עצמו?

איך אני משנה את מיקום הצינורות. האם יש מזגנאי שיכול לעשות כזה דבר?

תודה.

איציק - 4X6ZH
28-06-09, 14:49
פעם נוספת !

אתה לא יכול להשכיב את היחידה !
אתה צריך להתקין אותה בדיוק כמו שהיתה מותקנת בהתקנה המקורית .
מה שהיה למעלה ישאר למעלה .

איציק

itay
28-06-09, 15:53
ישי,

אני לא מבין. הרדיאטור שצילמת שאתה מחזיק ביד, היה לו בית?
אם כן, איפה הוא ומה קרה לו? למה אתה לא רוצה להשתמש בו?
אם כי הוא לא מתאים בדיוק - שוב, כמו שעניתי לך בה"פ, אתה צריך להתאים את היחידה
למה שיש לך היום. אין מנוס מזה שזה יתפוס מקום לרגלי הנוסעת.
את היחידה אתה חייב להרכיב בדיוק איך שהיא היתה מורכבת ברכב התורם - אופקית, אנכית לא משנה מה, העיקר אותו דבר.
אתה מנסה לקחת מערכת מרכב אחד ולדחוף אותה לרכב שני. אתה צריך לעשות הרבה התאמות אבל תשאף כמה שיותר להיצמד לאיך המערכת היתה מורכבת ברכב התורם. בצע רק את ההתאמות המינימליות שאתה צריך לעשות - גם במערכת שאתה שם וגם ברכב שלך, שאליו אתה מכניס את המערכת.

איתי.

נ.ב. - האם הסתדרת עם התושבת של המדחס ומהמעבה מקדימה?

ישי.פ
28-06-09, 17:28
תושבת המדחס של הסוויפט מתאימה בול!
הרדיאטור נראה מתאים הוא יחכה ליחידה הפנימית שתותאם,
מכיוון שהתאמת ושל הרדיאטור נראת לי הרבה יותר פשוטה.

איתי אני מבין שהכי טוב להיות נאמנים למקור. הבעיה היא שהמקור לא מתאים לסמוראי,
ואני מנסה לבנות הכול בצורה אופטימלית ולא גסה.
לא בא לי לאנוס את הסמוראי אני מעדיף לשנות את המזגן

נראה לי שמחר אני אלך להתייעץ עם מזגנאי לראות אם אפשרי לשנות את מיקום המעבה.

itay
28-06-09, 17:56
תושבת המדחס של הסוויפט מתאימה בול! ספר לי על זה.... :wink:
הרדיאטור נראה מתאים הוא יחכה ליחידה הפנימית שתותאם,
מכיוון שהתאמת ושל הרדיאטור נראת לי הרבה יותר פשוטה. את המעבה זה די פשוט, תנסה לדחוף את המאוורר שלו....:rolleyes:

איתי אני מבין שהכי טוב להיות נאמנים למקור. הבעיה היא שהמקור לא מתאים לסמוראי, נכון
ואני מנסה לבנות הכול בצורה אופטימלית ולא גסה.
לא בא לי לאנוס את הסמוראי אני מעדיף לשנות את המזגן

נראה לי שמחר אני אלך להתייעץ עם מזגנאי לראות אם אפשרי לשנות את מיקום המעבה."מאדה" אם אתה מתכוון ליחידה הפנימית

לשנות את מקומו לאן? עדיין לא השבת לשאלתי, מה קרה לבית של המאדה שיש לך ביד? הוא הרוס? אם תרצה, אתה יכול לקפוץ אלי וננסה לחשוב ביחד/תראה איך אני התקנתי אצלי.

בלי לעשות הכללות, מזגנאים לא אוהבים הרפתקאות כאלו. אלא אם יש לך מישהו שיש לך דיבור איתו, אין לך מה לדבר עם מזגנאי, לפחות לא בשלב הזה. שמור את הכוחות כשתצטרך לסגור את נושא הצנרת + הגז....:D

איתי

ישי.פ
28-06-09, 18:58
צודק!! תיקון מאבה=מאדה
הפלסטיק בריא ושלם, רק פרקתי אותו. לטעמי הוא ממש מסורבל ולא מתאים לסמוראי,
אלא אם תראה אחרת(אולי תעלה תמונות של מה שמותקן אצלך)

דיברתי כבר עם מזגנאי והמחיר לוואקום ומילוי גז הוא 250 ש"ח

itay
28-06-09, 19:12
צודק!! תיקון מאבה=מאדה
הפלסטיק בריא ושלם, רק פרקתי אותו. לטעמי הוא ממש מסורבל ולא מתאים לסמוראי,
אלא אם תראה אחרת(אולי תעלה תמונות של מה שמותקן אצלך)

דיברתי כבר עם מזגנאי והמחיר לוואקום ומילוי גז הוא 250 ש"ח

מחיר סביר, על צנרת דיברת איתו ? שם מתחבא השטרונגול.... חשמל אני מבין שאתה /(אני) :-) עושה.
איך אני אראה אחרת, אם אני אעלה את התמונות? :rolleyes:
אני אשתדל לעלות תמונה היום/מחר. שוב, מהיכרות (מועטה אומנם) עם מאדיים ובתיהם, קשה לי להבין מה זה "מסורבל להתאמה". אולי אתה תעלה תמונה שלו ....

ishc
28-06-09, 20:10
המעבה אצלי תפוס בכלל בתא המנוע ליד הרדיאטור של המזגן

yossivarman
29-06-09, 09:22
היי
אני ביצעתי התקנה כזאת בעבר - איש מיזוג עשה לי את זה.
אם אתה רוצה שזה יראה נורמלי - וגם הקור יצא מהחורים המקוריים.
הייתי הולך על יחידה פנימית מקורית מיד שניה - לא תמצא כזה בישראל.
אני הבאתי מפה
http://members.cox.net/aftermarket4x4/used_sam.html
הגיע מהר - ויצא זול - 60 דולר כולל הכול.
לדעתי שווה.
מתי שהוא אתה גם תרצה למכור את הרכב הזה.
אני לא הייתי מתקרב לרכב אם חיבורי "פרטץ'"
הייתי ממשיך הלאה לחפש - ולא קונה את הרכב שלך.
תעשה את זה כמו שצריך.
כל שאר החלקים מסויפט מתאימים.
my two cents
יוסי

נעם.א.
25-07-09, 08:00
תתיעץ עם אשר 0522549732 אלוף בסוזוקי וצדיק אמיתי!

-->