PDA

צפייה בגרסה מלאה : חשיבות דיוק כיוון פרונט



eysham
29-06-09, 22:30
אחרי החלפת קפיצים ל-OME ה-WJ עלה בכמעט 4"
הרכב נסע די יפה אבל בכל מקרה, הלכתי כמו ילד טוב לכיוון פרונט.
למרות שהיתה לי הרגשה שהכיוון לא התבצע כמו שצריך (נראה לי ששיחק עם הנתונים במחשב יותר מאשר עם האוטו)

אחרי הכיוון הרכב מרגיש יותר חופשי, פחות הדוק - למרות שלא בטוח שזה רק בגלל הכיוון.

הנתונים שקיבלתי מפלט הבדיקה:

קמבר: ימין 1.24- שמאל 1.30-
קסטר: ימין 3.12 שמאל 3.15
התבדרות אופנים: ימין 1.4 מ"מ שמאל 1.2 מ"מ (כוללת 2.6 מ"מ)

הנתונים הדרושים לפי הספר, קמבר: בין 0.75- ל- 0 (מומלץ 0.37-)
קסטר: בין 5.7 ל- 7.2 (מומלץ 6.5)

לפי ה-FSM אי אפשר לכוון קסטר וקמבר.
האם יש מה לעשות? האם צריך לעשות משהו?

איל

נמרוד
29-06-09, 22:55
קמבר אי אפשר לכוון, הוא בנוי לתוך הסרן. הקמבר שנמדד טיפה יותר מהמקורי, אני מאמין שיתכן שזו שגיאת שנובעת משיטת המדידה. תוודא רק שאין לך חופשים בבולג'וינטים. אם הכל בסרן תקין - זה מה יש.

קסטר לעומת זאת, בהחלט משתנה עם ההגבהה, אתה הקטנת אותו בחצי לעומת מה שנדרש על ידי עצם ההגבהה. בZJ/XJ/TJ יש אפשרות לכוון קסטר על ידי שינוי תושבת השלדה של הזרועות התחתונות האם בWJ אין אפשרות כזאת? לחלופין, אם קיט ההגבהה שלך כולל זרועות שניתן לכוון את האורך שלהן - זו בדיוק המטרה, לכוון קסטר. הקסטר הקטן ביחס למקורים גם מסביר את התחושות שלך.

ה Toe-in נראה תקין.

eysham
30-06-09, 00:11
תודה נמרוד.

הזרועות התחתונות הן המקוריות, ללא אפשרות כיוון בתושבות עד מה שאני יודע...
לגבי הבולג'וינטים אני אבדוק אם יש חופש. בדיקה על ג'ק ולנדנד את הגלגל מעלה/מטה זה מספיק? או שיש שיטה יותר מעמיקה?

איל

grand
30-06-09, 08:47
הכיוןן פרונט היחיד שצריך בגראנד לאחר ההגבהה - קצת כיוון החוצה של הגלגלים הקדמיים.
לא הצלחתי להבין.. האם לפני כיוון הפרונט הרכב נסע יותר הדוק?
אם כן.. אולי שווה לגשת שוב למכוון שקצת מבין בג'יפים מוגבהים.

ד"א, החלפת את מוט הפנארד ואת בולם ההגה?

ב WJ בהגבהות מסוג זה כמעט ואין שינוי בהתנהגות הדינאמית של הרכב , אך אולי אותו "כמעט" זה השינוי שאתה מרגיש. הרי בכל זאת יש שינוי בגובה ובתחושה הכללית, עלית מפרייבט לג'יפ.
אתה תמיד מוזמן לסיבוב על הרכב שלי עם SETUP די דומה כדי להרגיש אם יש באמת בעיה כלשהי.

רמי.

eysham
30-06-09, 09:14
רמי,

ההיגוי לא היה הדוק כמו F1 אבל הוא הרגיש לי בסדר. (אולי כי ידעתי שיש מחיר להגבהה...)
אחרי הכיוון לא הרגשתי שינוי מהותי... (אולי כי ציפיתי ליותר...) ומיד ירדתי לשטח לבדוק.

בשורה התחתונה אישתי (שהרכב שלה ביומיום) אומרת שהוא יותר שט ממה שהיה לפני הכיוון פרונט (אחרי ההגבהה)

אני אראה מה המצב אחרי החלפת הבושינגים בבולמים לכתום (הוזמן כבר) והארכת הלינקים למייצב האחורי. זה לא אמור להשפיע על ההיגוי אבל לך תדע.

יש פנהרד מתכוונן JKS ויש בולם הגה OME


לדעתי הסטאפים שלנו זהים עד כמה שאני זוכר.
OME HD,
MX6 (על איזה דרגה אתה נוסע בכביש?)
ספייסרים 0.75"
ספייסר ל-A
BPE
Q-Disco
JKS ATB
OME בולם הגה
ועוד מונעי בריחת קפיץ עליון קדמי, מאריכי במפסטופ וכו'...

רק הגלגלים שלי 70 ולא 75.

יהיה שיפור עם זרועות מתכווננות תחתונות קדמיות?

איל

איציק - 4X6ZH
30-06-09, 10:14
אתה מתאר מצב ( ואני מדגיש מההסבר שלך בלבד )
של מיתלה קידמי שלא מכוון נכון .
או של מיתלה קידמי שמשנה את הכיוון של עצמו תוך כדי הקפיצה ( נדנוד הרכב בנסיעה )

הכל נחמד ויפה ומתרגלים לזה אבל !
בקפיצה לפני סיבוב או בקפיצה לאחר הסיבוב הרכב יכול להמשיך לכיוון אחר :(

לא לזלזל בבדיקה יסודית .
בבדיקה רגילה של הכיוונים לא לוקחים בחשבון את מהלך המיתלה . ולא בודקים עד כמה הכיוון משתנה תוך כדי קפיצת הרכב.
כיוון המיתלה תמיד משתנה בנסיעה. ולכן היצרן חישב ומיקם את הזרועות ואת הקפיצים שמצב שמערכת ההיגוי
תיהיה מיועדת לנסיעה בכביש במהירות .
כשאתה מגביה את הרכב את גורם לשינוי כללי במיקום החלקים ולפעמים נוצר מצב שבסגירת המיתלה או בפתיחה
הגלגל גם יוצא מהמקבילות שלו לשאר הגלגלים .
זה גורם לרכב לשוט .
והנהג מרגיש שקשה לשמור על מסלול ישר \ שההגה קל יותר \ שההגה בורח מבלי שהרכב מסתובב
ועוד
ועוד

לפעמים שינוי קל בכיוון השפור יכול לתת תשובה חלקית סבירה. ( לחרוג מהוראות היצרן )
אבל אלה שינויים שיש לעשות המעקב מקצועי ובציוד מדויק

איציק

איציק

eysham
30-06-09, 23:23
לפעמים שינוי קל בכיוון השפור יכול לתת תשובה חלקית סבירה. ( לחרוג מהוראות היצרן )
אבל אלה שינויים שיש לעשות המעקב מקצועי ובציוד מדויק

איציק

יש מקום מומלץ לבדוק ולכוון, עדיף באיזור חיפה וצפונה?
זרועות מתכווננות תחתונות קדמיות בלבד יעזרו בצורה משמעותית? או שאם כבר כדאי גם אחוריות? גם עליונות?

איל

נמרוד
01-07-09, 08:28
ב WJ בהגבהות מסוג זה כמעט ואין שינוי בהתנהגות הדינאמית של הרכב , אך אולי אותו "כמעט" זה השינוי שאתה מרגיש. הרי בכל זאת יש שינוי בגובה ובתחושה הכללית, עלית מפרייבט לג'יפ.
אתה תמיד מוזמן לסיבוב על הרכב שלי עם SETUP די דומה כדי להרגיש אם יש באמת בעיה כלשהי.


רמי, להגיש שבהגבהה של 4 אינץ', ועוד כזאת שמשתמשת בזרועות מקוריות, אין כמעט שינוי בהתנהגות הדינמית - אני חושב שסף הרגישות שלך נמוך מדי... :D השינויים מורגשים על בטוח, לטובה ולרעה, ועל זה הבחור מדבר הרי. זוית הקסטר משתנה בדיוק כפי שהמכון מדד, וזה בהחלט משפיע על יציבות ותחושת ההגה, זויות משתנות, בושינגים נמצאים במתח גדול יותר, בקיצור כל התופעות שאנחנו מכירים וצריך להתמודד איתן.

grand
01-07-09, 09:37
רמי, להגיש שבהגבהה של 4 אינץ', ועוד כזאת שמשתמשת בזרועות מקוריות, אין כמעט שינוי בהתנהגות הדינמית - אני חושב שסף הרגישות שלך נמוך מדי... :D השינויים מורגשים על בטוח, לטובה ולרעה, ועל זה הבחור מדבר הרי. זוית הקסטר משתנה בדיוק כפי שהמכון מדד, וזה בהחלט משפיע על יציבות ותחושת ההגה, זויות משתנות, בושינגים נמצאים במתח גדול יותר, בקיצור כל התופעות שאנחנו מכירים וצריך להתמודד איתן.

לא בדיוק נמרוד.
להבדיל ממה שאנו מכירים מה ZJ וה XJ , ששם 3" ומעלה משפיעים מייד על ההתנהגות, בWJ מערכת ההיגוי לשמחתנו אחרת, וטובה מהיגוי ה Y של הדגמים הישנים. ותאמין לי שסף הרגישות שלי מפותח לחלוטין :) יש שינוי מסויים, אך הוא קל מאוד שתוך יום-יומיים נשכח. אצלי הרכב אינו משייט.
לכן לפני שנכנסים לסרט ללא סוף, צריך נסיעה קצרה ברכב שלו כדי לדעת על מה מדובר, מספיק חופש או הידוק לא מספק בפנהרד למשל כדי שהרכב ישייט.
ד"א
זה שהרכב של אייל עלה ב 4", זה עדיין לא אומר שזו ההגבהה האמיתית, עם הקפיצים העייפים שהיו לו ( וגם לי..) הרכב ישב על מינוס 1" לפני ההגבהה וגם קצת ירידה בשבוע-שבועיים הראשונים שתהיה לו בפועל הוא יעלה כ 3".

eysham
01-07-09, 11:25
רמי,

יש לך SWAYBAR אחורי מחוזק?

איל

אייל67
01-07-09, 17:19
זה שהרכב של אייל עלה ב 4", זה עדיין לא אומר שזו ההגבהה האמיתית, עם הקפיצים העייפים שהיו לו ( וגם לי..) הרכב ישב על מינוס 1" לפני ההגבהה וגם קצת ירידה בשבוע-שבועיים הראשונים שתהיה לו בפועל הוא יעלה כ 3".

רמי,

בכמה גבה הג'יפ שלך ?
קדימה -אחורה ?

אייל

grand
01-07-09, 19:04
אייל - אין לי מחוזק.

הרכב עלה ב 9-10 ס"מ ממה שהיה (קפיצים ישנים).

eysham
02-07-09, 21:03
טוב...

אחרי החלפת הבושינגים בבולמים האחוריים לכתום, והרכבת מוטות ארוכים יותר למייצב האחורי המצב השתפר.
לא יודע מה מאלה השפיע אבל משהו השתנה.

זה עדיין לא אחיזת כביש של פרארי, אבל בהחלט סביל.

איל

איציק - 4X6ZH
02-07-09, 21:44
מה לעשות אקרמן צדק .
ספק עד כמה יועצי הפורום שמעו על אקרמן והזויות שלו .:wink:

איציק

eysham
03-07-09, 00:16
איציק,

אני מודה שעד לפני כמה דקות גם אני לא ממש הכרתי את רודולף.
http://www.rctek.com/technical/handling/ackerman_steering_principle.html (לינק שנמרוד נתן פעם בשרשור מושגי יסוד)

אבל מה הקשר בינו לבין פתרון הבעיה שלי? לא שיניתי כלום במערכת ההיגוי או בנאקלים.

איל

-->