PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעש דפיקה עמומה מכיוון גלגל קידמי שמאל



omri_t
12-07-09, 00:55
שלום לכולם.


בשבוע שעבר במהלך טיול בצפון התחיל רעש של דפיקה עמומה מכיוון קידמת האוטו מצד שמאל (נהג).
הרעש הופיע כאשר הגלגל הקידמי שמאלי קופץ.
כל 15 מטר עצרתי שוב ושוב וחיפשתי את מקור הרעש.
אינטואיטיבית בחנתי את ההיגוי, את המתלה וכו' חיפשתי משהו משוחרר או חלילה שבור.
אפילו הרמתי את שני הגלגלים הקידמיים באוויר בכדי למצוא את מקור הרעש- הכל באמת נראה תקין.
בסופו של יום, בשבת בערב, גיליתי שהברגים שמחזיקים את הרדיאטור של המזגן השתחררו...
שמח וטוב לב חיברתי ברגים חדשים ויצאתי לבחון את הסיפור- הרעש אכן פחת מאוד - אבל לא נעלם לגמריי.

התופעה:

כאשר הרכב עובר מהמורה קצרה (מעבר מעל אבן, מעבר בור קטן וכו') נישמע רעש של דפיקה עמומה מכיוון גלגל קידמי שמאלי.
ממה שאני מבחין, זה קורה כשהגלגל הקידמי קופץ, ונדמה כאילו כשהוא חוזר למקומו נשמע הרעש המדובר.
בזמן הרעש אני גם מרגיש מכה קלה בהגה- משהו ממש קל וגם הגיוני שיורגש בשל הזעזע אבל אולי יש קשר כלשהו.
שוב, הרמתי את הרכב באוויר וניענעתי את הגלגלים הקידמיים- נראה ונישמע תקין. ולא שומע את הרעש המדובר.
אני לא רואה שום דבר חופשי שעשוי לרקוד בעת קפיצה של הגלגל ולגרום לנ"ל.
(אציין שמדובר בסמו 97 כלומר סלילים)

וכאן אני צריך את עזרתכם:

מה זה יכול להיות? במה לחשוד? מה לבדוק ואיך?


תודה מראש !

MMR
12-07-09, 09:38
קצת קשה להבין בלי לראות ולשמוע, אבל נשמע כמו בולם גמור. אתה על הבולמים המקוריים?

GodsFather
12-07-09, 09:54
כמה דברים -

1. לבדוק בושינגים של הבולמים (הגומיות בעין של הבולם)
2. לבדוק בולם הגה, אם ההגה זז, אולי הבולם מת/נפגע ולכן גם רעש המכה (בהנחה ויש בולם הגה)
3. מוט מייצב, גם אותו צריך לבדוק, אפילו שהוא לא אמור להשפיע על ההגה (בהנחה ויש מוט מייצב)

תוכל לשלוח תמונה של הפרונט שלך , אולי נראה משהו שפספסת ?

ori r
12-07-09, 13:36
בנוסף למה שאמיר ציין (חוץ מבולם הגה שנראה לי שאין במסולסלים שלנו) תבדוק את החלק העליון של הבולם
לפעמים בגלל מכה חזקה הוא עלול לסדוק/לשבור את החלק העליון של התושבת שלו והוא פשוט מתחיל לאט לאט לעבור דרכה

פשוט תבדוק אם החלק העליון של הבולם מתחיל לעבור דרך התושבת, אנסה להעלות תמונה שתסביר בדיוק על מה אני מדבר...

ori r
12-07-09, 13:42
בנוסף למה שאמיר ציין (חוץ מבולם הגה שנראה לי שאין במסולסלים שלנו) תבדוק את החלק העליון של הבולם
לפעמים בגלל מכה חזקה הוא עלול לסדוק/לשבור את החלק העליון של התושבת שלו והוא פשוט מתחיל לאט לאט לעבור דרכה

פשוט תבדוק אם החלק העליון של הבולם מתחיל לעבור דרך התושבת, אנסה להעלות תמונה שתסביר בדיוק על מה אני מדבר...

מוקף בעיגול

omri_t
12-07-09, 19:01
אז ככה:
אכן אין בולם הגה בשנתון שלי.
מוט מייצב לא מרעיש, כי הוא נח לו במחסן... :)

נותרנו עם עניין בולם הזעזועים
התושבת העליונה של הבולם -אותה "כיפה", בצד השמאלי בחלק העליון של כל ה"כובע" אכן נגזרה \ נפתחה בעבר ורותכה חזרה למקום (אצל הבעלים הקודמים) על פניו נראה שלם ותקין. וגם הבולם הקודם לא סבל מבעיה כלשהי.
האמת היא שהבולמים כרגע לא המקוריים, ולמען האמת הוחלפו ממש לא מזמן והרעש הופיע לאחרונה.
(הבולמים לא היו חדשים כשהורכבו).
כל הארוע אכן מחשיד כרגע את הבולם יתכן מאוד שזה הסיפור.
תושבת הגומי התחתונה של הבולם, זו שמחוברת לסרן, נראת תקינה ושלמה- יש מה לבדוק מעבר לעניין הויזואלי?

אשמח לקבל המלצותכיכם- איך לבחון האם הרעש מגיע מן הבולם.

תודה רבה על העזרה!!

ד ו ר ו ן
12-07-09, 20:36
- יש מה לבדוק מעבר לעניין הויזואלי?
תודה רבה על העזרה!!
תעבור על הברגים ותהדק, גם מה שנראה לך סגור- תנסה לראות מה משוחרר עם בוקסה מתאימה-לא ביד.
היה לי בדיוק אותו סיפור, בורג בולם תחתון היה קצת משוחרר, מה שנתן חופש לבולם לנוע ולדפוק במעבר באמפים או הפרעות בכביש.

שוב,
ויזואלית זה נראה שלם אך הבורג היה משוחרר ברהמ שביד זה לא זז אבל עם בוקסה הוא נסגר מאד בקלות.

ori r
13-07-09, 00:45
תפתח את מכסה המנוע, יש מעין כיפת גומי מעל המקום בו נמצאת תושבת הבולם (אם היא עדיין שם), תוריד אותה (פשוט למשוך, אין שם הברגה או משהו) ותנסה לנדנד את הרכב, אם אתה רואה שהבורג העליון של הבולם זז למעלה למטה זה אומר שהתושבת שלך נסדקה שוב (זה די נפוץ, בעיקר כששמים בולמים לא מקוריים שמפעילים לחץ גדול יותר על התושבת המקורית)
אם בא לך להשקיע עוד כמה דקות, פשוט תבריג החוצה את הום והגומי מחלקו העליון של הבולם ואת תוכל לראות אם באמת מתחת לגומי יש סדק חדש

בהצלחה!
אורי

azora
13-07-09, 17:57
היי היי,
אולי קרה לך מה שקרה לי (בדיוק אותם תסמינים)

הרכבתי בולמים חדשים לאחר הגבהה והסתבר שההלחמה במקום לא החזיקה - ומה שמנע מהבולם להיפתח לגמרי היה הבודי -.- ככה שבשטח לקח לנו איזה 10 דקות להבין מי נגד מי ולעלות על הבעיה. תרים מכסה מנוע ותבדוק אם הבולם שלך לא מקובע כמו שהוא אמור להיות. וכמו שאמרו כבר לפני, תנענע, או יותר טוב - תבקש מחבר לנענע, ותראה אם הדפיקות באות מכיוון החלק העיליון של הבולם.

נ.ב. - באתי למורי, יומיים אחרי, כמו חדש.

omri_t
14-07-09, 22:00
יש לי שבוע מטורף בעבודה בקושי מוצא זמן לנשום.
היום חזרתי על סף קריסה- ואמתי לעצמי שאני חייב לפרק משהו וללכלך את הידיים אחרת זה לא יגמר טוב..

בקיצור, פירקתי את הבולם מלפנים, בחנתי שם את כל העסק.
הדבר היחיד שלא בסדר שהחור דרכו עובר הבורג התחתון שמחזיק את הבולם גדול משמעותית מהבורג עצמו.
וכנראה זו הסיבה שהעסק מרעיש.
החזרתי הכל חזרה, הידקתי טוב טוב. אז ראיתי שבבולם השני אכן יש צורך להדק מעט.
יצאתי לסיבוב- והכל נישמע בסדר, הרעש לא קיים. ואפשר שוב להרביץ בשבילי עפר....

עכשיו רק נשאר למצוא פתרון כדי שלא ידפוק שוב.

ori r
14-07-09, 23:28
יש לי שבוע מטורף בעבודה בקושי מוצא זמן לנשום.
היום חזרתי על סף קריסה- ואמתי לעצמי שאני חייב לפרק משהו וללכלך את הידיים אחרת זה לא יגמר טוב..

בקיצור, פירקתי את הבולם מלפנים, בחנתי שם את כל העסק.
הדבר היחיד שלא בסדר שהחור דרכו עובר הבורג התחתון שמחזיק את הבולם גדול משמעותית מהבורג עצמו.
וכנראה זו הסיבה שהעסק מרעיש.
החזרתי הכל חזרה, הידקתי טוב טוב. אז ראיתי שבבולם השני אכן יש צורך להדק מעט.
יצאתי לסיבוב- והכל נישמע בסדר, הרעש לא קיים. ואפשר שוב להרביץ בשבילי עפר....

עכשיו רק נשאר למצוא פתרון כדי שלא ידפוק שוב.

אמורה להיות מעין טבעת גומי מתחת לאום שסוגר את ההברגה, זה מונע ממנו להפתח
בנוסף, אם החור משמעותית יותר רחב מהבורג אולי שווה לך למצוא דרך להקטין את החור (ריתוח טבעת עם חור יותר קטן בראש התושבת)

העצה אינה תופסת לגבי בחורות - נא לא לנסות בבית :)

-->