צפייה בגרסה מלאה : כמה מנורות\ פנסים אפשר להפעיל..?
סופת המדבר
28-07-09, 22:29
כמה מנורות (פנסי ערפל) אפשר להפעיל
בזמן שהאוטו מונע?
נגיד שכל מנורה 55W
אני חושב להפעיל 6 פנסים האם זה יהיה אפשרי (חוץ מהרגילים של האוטו
שגם ידלקו באותו זמן)
או שיש איזה שהיא סכנה למצבר\ אלטרנטור.?
ערן המסוקס
28-07-09, 22:45
לדעתי לא צריכה להיות בעיה. אבל צריך להעביר כבל רציני ועבה בשביל המערכת הזאת. כמעט 30 אמפר עוברים שם. צריך גם פיוז עם בית פיוז גדולים, ולא הרגילים שימסו בעומס הזה.
כמה מנורות (פנסי ערפל) אפשר להפעיל
בזמן שהאוטו מונע?
נגיד שכל מנורה 55W
אני חושב להפעיל 6 פנסים האם זה יהיה אפשרי (חוץ מהרגילים של האוטו
שגם ידלקו באותו זמן)
או שיש איזה שהיא סכנה למצבר\ אלטרנטור.?
זה יגרום לעומס על המצבר,תצטרך לשים מצבר של לפחות 90 אמפר.
מורן
סופת המדבר
29-07-09, 07:01
שתי פנסים כבר מחוברים עם פיוז וריליי
ואת הארבע האחרים אני כבר יחבר עם פיוז וריליי
ככה שיהייו שתי מעגלים
אז מה אתם אומרים זה אפשרי או לא? (בלי להחליף מצבר)
(ואם נגיד אני מחליף מצבר לא צריך להחליף אלטרנטור?)
ומה כדאי? לחבר את שתי המעגלים על אותו כפתור
ששתי הריליים ידלקו באותו זמן או עדיף להדליק כל מעגל בנפרד
ככה שהצריכה הראשונית תיהיה מחולקת?
ערן המסוקס
29-07-09, 07:48
לא צריך להחליף מצבר. העומס נופל על האלטרנטור לא על המצבר, כשהמנוע עובד כמובן.
אתה יכול לשים את כל הנורות על כפתור אחד.
שים לב לעובי החוטים, גם לפלוס וגם למינוס שמפעילים את הנורות! ישירות מהמצבר.
סופת המדבר
29-07-09, 18:31
כן אני ישים חוטים עבים..
תודה..
ואיזה פיוז מומלץ ל 4מנורות?
ערן המסוקס
29-07-09, 23:59
2 פיוזים של 15 אמפר במקביל, כדי שלא ימס בית הפיוז.
חנן-ג'יפולוג
30-07-09, 07:54
על צריכת זרם של כמעט 30 אמפר אל תשתמש בנתיכים בערך כולל של 30 אמפר. הם יתחממו מאוד ויהרסו כל מה שבסביבתם. 40 אמפר יהיה נכון יותר, ואתה כמובן חייב שכל שאר המעגל לא יהיה חלש יותר מהנתיכים אז הוא צריך להיות בנוי לפחות ל50 אמפר, כולל ממסרים, מוליכים וכו'. שקול פיצול של המעגל לשניים, כדי שתהיה מסוגל להשתמש ברכיבים נפוצים יותר בשוק. ממסרים, נתיכים ובתי נתיך סטנדרטיים, למשל, לא עומדים בזרם כזה.
סופת המדבר
30-07-09, 09:20
אני צריך לחבר רק 4מנורות (2 כבר מחוברים)
אני ישים חוטים עבים ונראה לי שאני ישים פיוז כמו הראשים בסופה 40-50
(או כמו שערן כתב אני ישים שתיים אפילו של 20 במקביל)
ומה נראה לכם שריליי רגיל לא יעמוד בעומס?
או לבנות לכל 2 מנורות מעגל בנפרד? (פיוז- וריליי אבל שידלקו מאותו כפתור)
ערן המסוקס
30-07-09, 21:57
2 של 15 אמפר מספיק בשביל 4 נורות, לזה התכוונתי.
ריליי אחד מספיק להפעיל את כל הנורות, גם את כל השש נורות לדעתי. רשום על הרילי. אני חושב שהוא מתאים עד 50 אמפר. במידה ואתה שם את כולם על רילי אחד זה אומר שצריך לבנות את המעגל לזרם של 30 אמפר עם מקדם ביטחון גדול.
אפשר לחבר 2 ריליים, אחד שכבר קיים ולהוסיף עוד אחד עם הפיוזים המדוברים, וששניהם יופעלו ע"י כפתור אחד.
סופת המדבר
31-07-09, 13:34
אני מצטרך על השיגוע
אבל רציתי לשים 4 פנסים על הגג
אבל הבנתי (מקריאה בפורומים אחרים) שזה יותר מסתם ''לא חוקי''
ושהשוטרים לא מוכנים אפילו לוותר פעם אחת
אלא אם מישהו יודע אחרת..?
אז נראה לי שחבל גם לקנות 4 פנסים וגם לקבל דוח
ערן המסוקס
01-08-09, 20:20
שמים כיסוי על הפנסים. מורידים את הכיסוי רק בשטח וזהו.
הי
למה הכוונה לעובי חוט עבה?
איזה קוטר?
או איזה GAGE?
נושא נוסף
נאם יש בעיה בתוכנית החשמל שלי?
תודה
מפסקים איכותיים, חוטים, בתי פיוז, ממסרים וכיוצ"ב רכיבים לתוספות חשמל ברכב?
six 4 life
03-08-09, 15:53
שמים כיסוי על הפנסים. מורידים את הכיסוי רק בשטח וזהו.
מתחת לגובה הפנס הראשי בלבד, וכיסוי חובה.
מתחת לגובה הפנס ולא מכוסה- עילה לדו"ח תקין וחוקי.
מעל גובה הפנס, או במקרה המדובר, על הגג - אחלה בחלה של עילה לדו"ח בתוספת סיכוי גבוה מאוד להורדה מהכביש, מכוסים- או לא.
חנן-ג'יפולוג
03-08-09, 18:19
אתמול הסתכלתי על שני ממסרים שהיו זרוקים אצלי. על אחד היה רשום 20\30 אמפר, על השני 40 אמפר. כמו שכתבתי קודם אתה לא רוצה שרכיבים במעגל יהו קטנים יותר או זהים לערכי הנתיך שמגן עליו, ואתה לא רוצה נתיך שהוא בדיוק בערך של הזרם שזורם בפועל במעגל. חפש ממסר שהוא לפחות 50 אמפר, או פצל את המעגל לשניים.
פנס סטנדרטי צורך 55W, שזה על 12V בסביבות 4.5 אמפר. ככה שכל זוג פנסים שאתה מוסיף מגדיל את הצריכה בכ-10 אמפר. לך עם השיטה של חנן, ותוסיף פנסים בזוגות עם חיווט שמתאים ל-20 אמפר לכל זוג, ואתה מסודר. את המפסק ששולט על הממסרים, אתה יכול לחבר לכל הממסרים ביחד.
הי
למה הכוונה לעובי חוט עבה?
תקפוץ אלי תראה דוגמא של כמה עבה.
יש בעיה בתוכנית החשמל שלי?
כן, היא בצד השני, וקוראים לה דיסקו.
פיוזים במקביל לאותו מעגל זה פתרון רע!
מי מבטיח לך שעוצמת הזרם בשני הפיוזים תהיה זהה?
מספיק שהחיבור קצת פחות איכותי \ התנגדות הפיוז שונה במקצת בשביל שהמעגל יצא מאיזון ושני הפיוזים ישרפו!
פיוז של מגבר לסטריאו של הרכב יעשה אחלה עבודה
סליחה אבל עדיין לא הבנתי למה זה טוב?
הפנסים ברכב לא מספיקים?
זוג אחד נוסף לא עונה על צרכיך?
זה לציד ממוטות?
ראוי לשקול אופציה של זרקאור ידני ניטען עם אפשרות קיבוע או לחילופין מעבר לגופי תאורת לדים בעצמה גבוהה או קסנון.
אופציות אלו גם לא יעמיסו על מע' החשמל וגם לא יסבכו אותך עם החוק.
ראוי לזכור שנורות הדרך הרגילות (הלוגן) בזבזניות להחריד ובעצם יותר תנור חימום מספקיות אור
פיוזים במקביל לאותו מעגל זה פתרון רע!
מי מבטיח לך שעוצמת הזרם בשני הפיוזים תהיה זהה?
מספיק שהחיבור קצת פחות איכותי \ התנגדות הפיוז שונה במקצת בשביל שהמעגל יצא מאיזון ושני הפיוזים ישרפו!
מעגלים מקבילים, לא שני פיוזים לאותו מעגל. השליטה בריליי של כל המעגלים יכולה להיות במפסק אחד.
סופת המדבר
04-08-09, 10:29
ראוי לשקול אופציה של זרקאור ידני ניטען עם אפשרות קיבוע או לחילופין מעבר לגופי תאורת לדים בעצמה גבוהה או קסנון.
[/quote]
מז'תומרת לדים? בתור מה?
ולפי מה שזכור לי פנסי קסנון זה גם לא חוקי כלכך
מעגלים מקבילים, לא שני פיוזים לאותו מעגל. השליטה בריליי של כל המעגלים יכולה להיות במפסק אחד.
מעגלים מקבילים זה מצוין
בשרשור הזה היתה גם הצעה לשני פיוזים במקביל (שנים של 20 שישמשו כפיוז של 40) וזה רע.
ראוי לשקול אופציה של זרקאור ידני ניטען עם אפשרות קיבוע או לחילופין מעבר לגופי תאורת לדים בעצמה גבוהה או קסנון.
מז'תומרת לדים? בתור מה?
ולפי מה שזכור לי פנסי קסנון זה גם לא חוקי כלכך[/quote]
1. ניתן להשיג כיום נורות לד במקום הנורות הרגילות של הרכב
2. לא אמרת לאיזה צורך התאורה ומכאן עלתה האופציה לזרקאור, שיש גם כאלו עם קסנון..
קפיש?
3. אתה יכול גם לשקול נורות פיליפס דיימונד וויז'ן- חזקות מאד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.