צפייה בגרסה מלאה : לחץ שמן בסופה - תופעה חדשה
שלום חברים.
לאחרונה יש לי בעיה חדשה.
כשמנוע קר, הלחץ שמן מראה בחצי הסקאלה של השעון,
כשהמנוע חם ממש הלחץ מראה על 0 ורק עם הרבה גז הוא עולה קצת..
החלפתי יוניט לחץ שמן, החלפתי שמן ופילטר, כלום לא עזר.
אני חושש שזה המשאבת שמן או שיכול להיות שזה הלאגרים בקרנק?
מה דעתכם?
המנוע מתנהג רגיל חי בועט מושך טוב ולא מעשן ולא צורך שמן. וגם לא משמיע רעשים.
גם השעון עצמו יכול לזייף קשות - בהתחשב בעובדה שמדובר בזבל עופות (תוצרת FARIA - משהו מהסוג הכי זול ונחות שתע"ר מצאו באמריקה)
החלפת שמן ומסנן, וגם יוניט - עכשיו נסה לחבר במקום היוניט שעון לחץ-שמן מכני (אפשר אפילו בלי לחווט ולהריץ אותו לתוך הקבינה - רק בשביל הבדיקה) ולראות מה קורה. בדיקה כזו בטח קלה ופשוטה (וזולה) יותר מאשר להוריד קרטר ולהחליף משאבת שמן...
חנן-ג'יפולוג
29-07-09, 07:53
כדאי לבדוק במיידית עם שעון מכני מה הלחץ ואם הוא אכן נמוך להתארגן בזריזות על אבחון מקיף, בלי לקחת שבויים, עד להשגת לחץ שמן נכון. גם אם זה אומר הורדת קרטר, מדידת מרווח שימון במיסבי הקרנק/טלטלים, פירוק משאבה לבדיקה/החלפה וכו'.
לא להמשיך לנסוע עם לחץ שמן נמוך!!!
בדקתי עם שעון מכני התופעה אותו דבר.
אתם אומרים רוב הסיכויים זה משאבה?
איזה שמן ואיזה פילטר?
מתיי הבעיה הופיעה? מה היה קודם?
איציק - 4X6ZH
29-07-09, 09:13
רוב הסיכויים שהמשאבה לא מצליחה לבנות לחץ . ! .
למה משאבה לא מצליחה לבנות לחץ ?
1 חופש במיסבי גל הארכובה .
2 חופש במשאבה עצמה .
3 שסתום פורק לחץ תפוס פתוח .
4 מרימים הדראולים דולפים .
5 משקעי שרף בתחתית אגן השמן שנשאבים לתוך רשת הסינון רק כשהמנוע חם . ונופלים לתחתית המנוע כהמנוע מתקרר . ( תקלה נפוצה במנועים שיש להם משקעי שרף ) .
6 הכל ביחד כתוצאה מבלאי פנימי במנוע .
איציק
אוקיי אני אחליף משאבה ונבדוק מה הענינים...
איציק - 4X6ZH
29-07-09, 09:49
אתה כנראה מתעקש לעבוד בשיטת מצליח .
אבל זה לא מה שמנסים להסביר לך .
מנוע \ אגן שמן \ תקלת לחץ שמן מנוע . זה לא החלפת פלגים ונראה .... ;)
אתה חייב לעשות כמה בדיקות לפני פרוק המנוע .
להחליף שמן ומסנן שמן .
שמן המנוע צריך להיות טוב ( לא כזה שנמכר על המשקל בהום דיפו ) .
המסנן חייב להיות מסוג מוכר וידוע שיש לו שסתומים לחץ ללחץ הנכון .
לאחר שאתה מוריד אגן שמן אתה חייב לבדוק את מרווח גלגלי השיניים במשאבה .
במגביל לבדוק את מצב השתום \ קפיץ השסתום .
בנוסף יש להוריד את מיסב הטלטל הרחוק ביותר ממשאבת השמן ועל מיסב זה יש לעשות בדיקות מרווחים .
כמובן שאפשר לפתוח ולסגור ובסוף זה לפעמים גם מצליח
שיהיה לך בהצלחה .
איציק
איציק,
החלפתי פעמיים מסנן שמן וגם שמן.
אפשר קצת פירוט יותר מעיק לבדוק את המרווח במיסב הטלטל כמה הוא צריך להיות?
איציק - 4X6ZH
29-07-09, 12:33
לא נראה לי שיש לך יכולת \ נסיון למדידות כאלה .
אבל שיהיה לך קנה מידה .
המרווח שמקובל הוא 0.05 מ"מ או 0.002 אינצי .
אתה חייב לבדוק גם אובליות ואז המקובל הוא מקסימום 0.07 או 0.0028 אינצי .
המידות שכתבתי הם מהזכרון כללי למנוע בנזין .
המידות המדויקות שאתה צריך לעבוד רק מספר היצרן .
את המדידה יש לעשות עם מקרומטר ( ללא שמן בכלל )
ולהעזר בפלסטיק גיג שחייב להיות ללא כל שאריות שמן .
הפעם באמת אתה צריך הרבה מזל . זאת עבודה שדורשת הרבה סבלנות ונסיון רב .
איציק
חנן-ג'יפולוג
29-07-09, 12:37
לנפי שאתה רץ לחפש כלי מדידה, תפתח תראה. יתכן מאוד שבחינה ויזואלית של המיסבים, שסתום הבטחון והמשאבה כבר תסגיר לך את גורם התקלה.
משהו לא מובן לי אם אכן היה לחץ שמן נמוך היו אמורים להישמע מהמנוע תקתוקים לא?
או מהמרימים הרי הם הידראולים...
אבל אין שום רעש!!
לא מובן לי..
איציק - 4X6ZH
29-07-09, 12:52
איפה גבול ההסבר ?
מתי אתה באמת בטוח שהצד השני מבין על מה אתה מדבר ?
איך להסביר מבלי שהצד השני יחשוב שאתה מקשה עליו .
בקיצור גם לי יש שאלות :cool: :)
איציק
חנן-ג'יפולוג
29-07-09, 12:56
משהו לא מובן לי אם אכן היה לחץ שמן נמוך היו אמורים להישמע מהמנוע תקתוקים לא?
או מהמרימים הרי הם הידראולים...
אבל אין שום רעש!!
לא מובן לי..
אתה לא רוצה להגיע למצב שכבר יש רעשים עקב לחץ שמן נמוך, אלא לתפוס את זה בשלב שעוד אין נזק סופני.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.