PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית שאקלים נדנדות



גלדיאטור
31-07-09, 13:29
זה טוב זה לא?
במה זה פוגע?
זה חזק?
מה הייתרונות של זה?
אני חושב שנורא פשוט וזול (בהנחה ויש מסגר לצידך)
להכין כאלו נדנדות

כל מי שיכול לשפוך אור תודה

הרצתי חיפוש ורק מצאתי פה מה המידות כדי להכין
בקיצור האם זה כדאי מבחינת שיפור או שזה אליה וקוץ בה

דידו
02-08-09, 07:28
לא ממש ברור מה אתה שואל
אתה מתכוון להאריך שאקלים?

נמרוד
02-08-09, 08:20
לייצר שאקלים באמת פשוט למדי, ויש בפורום שרשורים על גבי שרשורים בנושא - רובם מלפני 4-5 שנים ומעלה, כשהסיקסים היו הכלי הכי הפופלארי ורוב הסופות עדיין לא נגנבו :sad: וגם חיפשנו תמיד את הפתרונות הזולים להגבהה.

הגבהה על ידי שאקלים ארוכים בלבד עובדת, היא נותנת כמה ס"מ טובים, אבל ככל שאתה מנסה להוציא יותר על ידי שאקלים ארוכים יותר, אתה פוגע יותר בהתנהגות של הג'יפ. אפשר גם לבנות את השאקלים כך שיהיו יותר או פחות קשיחים, השיטה הפשוטה ביותר היא פשוט שני לוחות עם חורים מפלדה 8-10 מ"מ עובי, אבל בלי חיזוקים נוספים זו השיטה שגם מייצרת הכי הרבה חופשים. הגישה הנכונה היא להתאים את אורך השאקל לקפיץ הנתון (מקורי, מעורגל, קיט...).

מה בעצם אתה מחפש לעשות?

גלדיאטור
22-03-11, 12:35
ממשיכים
אני רוצה להשיג עוד גובה בעיקר בסרן הקידמי. שכן הנדנדות בגלדיאטור מאחורה לא בנויות כמו לפנים .
כמה הגבהה זה יכול לתת בהנחה ואני לא רוצה התנהגות גרועה של הרכב
האם חמישה אינצ' זה הגיוני?

חוץ מלהחליף את הנדנדות מה אני עוד צריך לעשות?

אייל
22-03-11, 13:28
חוץ מלהחליף את הנדנדות מה אני עוד צריך לעשות?

אני יכול להמליץ לך על להמתין כמה ימים...הגלדיאטור שלי עלה קומה ב-3 אינטצ', עוד כמה ימים יהיו רשמים...
כמה עולה, כמה עלה, כמה ירד, אני אפרסם בקרוב (פחות או יותר רגע אחרי שאני אדע...).

גלדיאטור
22-03-11, 14:11
אבל אתה מגביה ברכשית סט עלים חדש מושלם כולל בולמים והכל
אני מחפש משהו זול ומהיר
אבל אני גם מכיר אותך ואתה תמיד נהנה כלכך מהרכב שאתה לא מעלה תמונות בסוף חחחחח:)

בכל אופן אשמח לראות לקרוא ולהתרשם

מוני אורבך
22-03-11, 14:11
יש לא מעט שיטות להגביה רכב עם שילדה וקפצים.
היקר (ודי ברור הטוב ביותר) הוא להחליף קפצים.
קפצים ובולמים טובים יתנו לך גם מהלך מתלה יותר טוב, נוחות יותר טובה.
היותר זול הוא ערגול קפצים. ענין די זמני (קפצים ישנים ירדו מהר) וגם תקבל יותר קשיחות
הכי זול הוא שקלים יותר ארוכים. אין סיכוי שתוכל להגביה ב 5 אינץ אבל 2 או אפילו 3 אפשרי
יש לזה המון המון חסרונות. אי יציבות בכביש ושבירת עינים הן מהמרכזיות.

הגבהה משנה גם את הגאומטריה של המתלים, וחיבים להביא זאת בחשבון.
ככול שההגבהה יותר גדולה, כך גם הבעיות גדלות.

גלדיאטור
22-03-11, 14:35
מוני בסוף כל מה שאני רוצה זה שהכנף הקדמית תתרחק מהצמיג יותר

מה השינויים ברכב מעבר להחלפת השאקלים המקוריים לארוכים יותר מתועשיים.

אייל
22-03-11, 17:00
רעיון מספיק דבילי שאפילו אני כמעט יישמתי אותו: spoa...תעלה את הקצפים מעל הסרן ומאחורה תשים קוביות. ההשקעה: חבקים חדשים בין הקפיצים לסרן, הארכה משמעותית של הדרייב שאפט הקידמי, צינורות ברקס ארוכים וללכת לבית כנסת כל יום שלא הורידו אותך מהכביש...זהו.

גלדיאטור
22-03-11, 17:38
גם לעשות SPOA דורש שינויים
בולמים מוט הגה/ פיטמן מונמכת צנרת ברקס

six 4 life
22-03-11, 17:39
שכחת גם זוג בולמים ארוך הרבה יותר, שינוי מוט ההיגוי שיורד מתיבת ההגה אל הנאקל, ובניה של זוג תושבות קפיצים מעל הסרן כולל כיוון זוית הביצה.
סתם ככה לידע כללי- חרא של דבר.

גלדיאטור
22-03-11, 17:40
ארז אתה יכול להרחיב גם על הנדנדות בבקשה?

six 4 life
22-03-11, 17:55
תמדוד כמה ס"מ יש לך מבורג עליון לבורג תחתון (מרכז בורג למרכז בורג) בשאקלים הקדמיים ותחזור עם תשובה.

דרור ברלי
22-03-11, 18:17
כשאתה מגביה רק באמצעות נדנדה ארוכה אתה מקבל תוספת גובה בשיעור חצי מהפרש אורך בין הנדנדה החדשה לישנה.
הסבר: לדוגמא, נדנדה ישנה עם 10 ס"מ בין החורים. נדנדה חדשה עם 14 ס"מ בין החורים. ההפרש - 4 ס"מ. הגבהת הרכב בפועל תהיה 2 ס"מ בלבד...
לטעמי בעקבות "הגבהה" כזו השינוי לרעה בהתנהגות הכביש הוא מוחשי, ובוחני המשטרע מונחים מלמעלה בעניין הזה ויודעים לחפש את זה. סתם לידיעה, מבחינתם, נדנדה לא מקורית = הורדה מהכביש.
לדעתי החלפת נדנדות מוצדקת רק במקרה של קפיץ ארוך יותר, וגם זה רק כדי לאפשר לו לעבוד נכון, ולא כדי להגביה.
מי שרוצה לייצר נדנדות ארוכות יותר, שיקפיד שהן ייראו ככל האפשר כמו המקוריות, וכן - אני יודע שגלדיאטור הוא רכב נדיר שהשוטרים לא מכירים...

לטעמי אם כבר להגביה, אז לעשות את זה כמו שצריך - החלפת קפיצים. כל שיטה אחרת היא בסופו של דבר עבודה בעיניים.

גלדיאטור
22-03-11, 18:53
כן הסיפור הוא שאני רוצה רק להרחיק את הכנף (בלי לחתוך אותה) אני לא מחפש את הגובה האוטו די גבוה

גלדיאטור
22-03-11, 18:55
המרחק מבורג לבורג הוא 12 ס"מ

אייל
22-03-11, 19:12
אם רק הרחקת הכנף מעניינת אותך למה לו בודיליפט?

גלדיאטור
22-03-11, 20:56
זה שהחמוצים חינם בשווארמה אומר שלא תיקח?

-->