צפייה בגרסה מלאה : שאלה למבינים-ממיר מתח.
הגיע שמועה לאוזני שיש ממיר מתח שמתחבר לשקע של המצית שנותן הספק של 1000V יכול להיות?
ואם כן זה הסוף לגנרטורים למינהם?
לפי החישוב שלי (אם זה נכון) אפשר לחבר אליו 2 פרוז'קטורים ועוד נשאר כוח למטען של פלא' או מכשיר אחר עם צריכה נמוכה יכול להיות?
בשימוש ממושך אין סכנה לחיי המצבר ו/או חיישנים צמות חשמל ושאר ירקות למינהם?
אשמח אם מישהו ישפוך קצת אור בנושא.
חנן :confused: :-?
>>הגיע שמועה לאוזני שיש ממיר מתח שמתחבר לשקע של המצית שנותן הספק של 1000V יכול להיות?
אתה מתכוון ל 1000W(וואט לא וולט) , וכן יש כאלה , יש לי ברכב מותקן של 1500W
>>אם כן זה הסוף לגנרטורים למינהם?
לא זה לא הסוף לגנרטורים - לכל אחד יש מטרה משלו , בממיר אתה לא אמור להשתמש הרבה זמן - הוא לא מיועד לזה , וגם יגמר המצבר מהר מאוד - אתה לא רוצה להשאיר את הרכב מונע כל הלילה ...
>>לפי החישוב שלי (אם זה נכון) אפשר לחבר אליו 2 פרוז'קטורים ועוד נשאר כוח למטען של פלא' או מכשיר אחר עם צריכה נמוכה יכול להיות?
כן - אתה יכול לחבר אליו , אבל לזמן קצר.
>>בשימוש ממושך אין סכנה לחיי המצבר ו/או חיישנים צמות חשמל ושאר ירקות למינהם?
כן - יש סכנה למצבר - הוא יגמר די מהר.
החיבור למצבר צריך להיות ישיר - לא דרך שאר החוטים הרגילים של הרכב.
אמיר.
>>הגיע שמועה לאוזני שיש ממיר מתח שמתחבר לשקע של המצית שנותן הספק של 1000V יכול להיות?
אתה מתכוון ל 1000W(וואט לא וולט) , וכן יש כאלה , יש לי ברכב מותקן של 1500W
>>אם כן זה הסוף לגנרטורים למינהם?
לא זה לא הסוף לגנרטורים - לכל אחד יש מטרה משלו , בממיר אתה לא אמור להשתמש הרבה זמן - הוא לא מיועד לזה , וגם יגמר המצבר מהר מאוד - אתה לא רוצה להשאיר את הרכב מונע כל הלילה ...
>>לפי החישוב שלי (אם זה נכון) אפשר לחבר אליו 2 פרוז'קטורים ועוד נשאר כוח למטען של פלא' או מכשיר אחר עם צריכה נמוכה יכול להיות?
כן - אתה יכול לחבר אליו , אבל לזמן קצר.
>>בשימוש ממושך אין סכנה לחיי המצבר ו/או חיישנים צמות חשמל ושאר ירקות למינהם?
כן - יש סכנה למצבר - הוא יגמר די מהר.
החיבור למצבר צריך להיות ישיר - לא דרך שאר החוטים הרגילים של הרכב.
אמיר.
במילים אחרות כל עוד הרכב מונע אין בעיה לשים עליו מתח כזה?
אם הבנתי נכון לחבר את השקע של המצית ישירות למצבר?
תודה על התשובה.
חנן
זה נכון על תנאי
תלוי במצב המצבר ויכולת האולטרנטור
כי 1000W זה קרוב ל 90A
אבל זה רק ללא הפסדים כי יעילות הממיר לא 100%
יש גם צריכת זרם של הרכב ויתר המתקנים
כך שאולטרנטור ממוצע של 100A RMS לא יספיק כך שחלק מההפעלת הממיר תהיה על חשבון ריקון המצבר.
לי נשרף אלטרנטור אחד כתוצאה משימוש ממושך בממיר מתח גדול שכזה
לעומת זאת ממי מתח קטן מאוד עם מנורה של 28 וואט החזיקה לי מ שעה 9 בערב עד למחרת ב 8 בבוקר מבלי להניע פעם אחת את הרכב
sidewinder
06-08-09, 09:09
שקע מצית רגיל של רכב מיועד ל עד 10 אמפר
אם יש צורך ביותר חיבור ישיר למצבר עם כבלים מתאימים (16 ממ"ר לפחות)
יוסי
זה נכון על תנאי
תלוי במצב המצבר ויכולת האולטרנטור
כי 1000W זה קרוב ל 90A
אבל זה רק ללא הפסדים כי יעילות הממיר לא 100%
יש גם צריכת זרם של הרכב ויתר המתקנים
כך שאולטרנטור ממוצע של 100A RMS לא יספיק כך שחלק מההפעלת הממיר תהיה על חשבון ריקון המצבר.
לפי מה עשיתה את החישוב ולמה 90 אמפר?
לפי מה עשיתה את החישוב ולמה 90 אמפר?
החישוב פשוט,
הספק= מתח X זרם
P=V*I
המתח של מצבר רגיל של כל הג'יפים הפרטיים הוא 12 וולט,
מכאן שהספק של 1000 וואט, לחלק למתח של 12,
נותן בערך 84 אמפר של זרם. זרם רציני לכל הדעות שדורש כבל עבה ועמיד בטמטפרטורות גבוהות.
אביעד.
לפי מה עשיתה את החישוב ולמה 90 אמפר?
זה יותר מ 90A כי הנצילות כ 70 אחוז
אז אם אין לפני את דף המאפינים של הממיר המדובר לכן כתבתי מה שהוא קרוב...
אבל בתאוריה זה כמו ש אביעד פארן (http://www.jeepolog.com/forums/member.php?u=11330) כתב ,
מזה משנה 6A כאשר גם 90A וגם הטאורתי 84A אין משמעות .
כפי שכתבתי כדי לדעת בדיוק צריך את המאפינים .
1 המדויק ביותר יהיה אם תחבר מנורה של 1000W לממיר
2 האולטרנטור יתן 13.6V
3 תחבר מד זרם אנלוגי מכוייל במכון התקנים בתור להספקת הזרם.
4 לא ממהמצית אלה עם מולכים של כ 16 ממ"ר או יותר תלוי באורך המוליכים כולל עם חיבור מקצועי למצבר.
5 תעשה קריאות זרם כל דקה לפחות במשך שעה.
6 לאחר שעה תוכל לחשב צריכת זרם ממוצעת.
כל זה אם האולטרנטור שלך מספיק גדול ושרד :)
1000 וואט ב 220 וולט אבל
אני לא מבין את החישוב שאתם עושים
אני חושב שיש לכם טעות
1000 וואט ב 220 וולט אבל
אני לא מבין את החישוב שאתם עושים
אני חושב שיש לכם טעות
התבלבלת :
ברכב יש מצבר 12V שמספק את האנרגיה לממיר ולא תקע שקע 220V ........:p
ה תקע שקע 220V ........:p זה המוצא...................:lol:
זרם מוצא מקסימלי מותר/מומלץ זה 1000W לחלק ל 220 זה בערך 4.5A .
התבלבלת :
ברכב יש מצבר 12V שמספק את האנרגיה לממיר ולא תקע שקע 220V ........:p
ה תקע שקע 220V ........:p זה המוצא...................:lol:
זרם מוצא מקסימלי מותר/מומלץ זה 1000W לחלק ל 220 זה בערך 4.5A .
וקצת לחדד: במוצא אכן יש 4.5A ב 220V וכמו שידוע, בשנאים היחס בין המתחים
נותן לך יחס הפוך בין הזרמים כלומר: V1/V2 = I2/I1
ואז הזרם הוא קצת יותר מ 83A שזה יוצא בדיוק כמו ההספק לחלק לזרם (P=VI).
תודה חברים.
נראה לי שהבנתי-עדיף לחבר ישירות למצבר.
ועדיף "לנצל" 80%-90% מהיכולת של הממיר ולא להגיע לסף היכולת.
ואני חייב לציין החכמתי מהשירשור הזה.
חנן.:D;):p
תודה חברים.
נראה לי שהבנתי-עדיף לחבר ישירות למצבר.
ועדיף "לנצל" 80%-90% מהיכולת של הממיר ולא להגיע לסף היכולת.
ואני חייב לציין החכמתי מהשירשור הזה.
חנן.:D;):p
זה לא רק עדיף זה הכרחי!
ממירים מעל 300W יש לחבר למצבר ולא לשקע המצית !
לא רצוי לנצל את מלא ההספק של הממיר ולכן אם יש לך ממיר של 1000W עדיף לחבר 3פרוז'קטורים של 300W ולא 2 של 500W ויש פרוז'קטורים עם 2 נורות PL 25W שנותנים אור לא רע בכלל וממש לא גומרים לך את המצבר!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.