PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיבור מצבר נוסף - איך עושים



rob
07-08-09, 15:52
נשרף לאחי הרכב!
בדרך כלל זה תחילתו של שרשור עצוב
אבל לאחי היה ביטוח מקיף ומצבר כמעט חדש
אז עכשיו לי יש מצבר נוסף כמעט חדש (56A)

האם אני יכול לחבר אותו במקביל למצבר הקיים?
האם מבחינת האלטרנטור לא יהיו בעיות?

בהמשך אני אארגן מעגל חכם, אבל כרגע לא יזיקו לי ה50 אמפר הנוספים.

shachar
07-08-09, 16:57
באופן קבוע זה לא מומלץ אלא אם הם שניהם מאותו גודל בדיוק

WILD 1
07-08-09, 17:02
נשרף לאחי הרכב!
בדרך כלל זה תחילתו של שרשור עצוב
אבל לאחי היה ביטוח מקיף ומצבר כמעט חדש
אז עכשיו לי יש מצבר נוסף כמעט חדש (56A)

האם אני יכול לחבר אותו במקביל למצבר הקיים?
האם מבחינת האלטרנטור לא יהיו בעיות?

בהמשך אני אארגן מעגל חכם, אבל כרגע לא יזיקו לי ה50 אמפר הנוספים.

לא לחבר במקביל כי אין שני מצברים בעלי התנגדות פנימית שווה- מצבר אחד יפרוק את השני או להפך.
מכוניות עם שני מצברים במקביל הם כאלה שנבדקו והותאמו ע"י היצרן והם מסידרה עוקבת.

אפשר לחבר במקביל רק כאשר יש טעינה אחרת אחד פורק את השני.
אפשר לחבר במקביל לצורך התנעה (למשל) לזמן קצר.

מבחינת אולטרנטור לא תהיה בעיה מאחר וכל אולטנטור מצויד במגביל זרם ורובם גם בגשש חום.....

לשחר עד שכתבתי כתבת.........

לא שייך לגודל וצבע רק היתנגדות פנימית קובעת אבל יש דרך למדוד אבל לא אצל החשמלאי רכב השכונתי.

asafk
07-08-09, 17:04
אתה יכול לחבר במקביל, אבל קח בחשבון שאתה מקצר את חיי המצברים.
כאן:
http://www.jeepolog.com/530.html
סקרתי את השיטות השונות לחיבור קצת יותר מתוחכם.

אסף.

WILD 1
07-08-09, 17:23
אתה יכול לחבר במקביל, אבל קח בחשבון שאתה מקצר את חיי המצברים.
כאן:
http://www.jeepolog.com/530.html
סקרתי את השיטות השונות לחיבור קצת יותר מתוחכם.

אסף.

זה לא שהוא מקצר את חיי המצבר
זה שאחרי יום יומיים אין סטרטר.

אבל הכל סטיסטיקה ומזל מזל מזל.............

כדי לא להיות בטוח לא היתי מיעץ לחבר כי אם לא יהיה לו סטרטר זה יהיה על מצפוני......

rob
08-08-09, 17:15
אם אני מחבר מפסק 100A עם בורר 2 מצבים.
או מצבר 1 מחובר למערכת החשמל
או מצבר 2 מחובר למערכת החשמל

האם יעבוד?

כמה זמן צריך לחבר מצבר של 55A לאלטרנטור שמיועד ל-100A על מנת שיטען עד הסוף?

האם הגיוני לעבוד עם מצבר ראשי מחובר קבוע
בזמן טיול להטעין את המצבר המשני כאשר לילה רק המשני מחובר
בבוקר מחזירים את הראשי להנעה של הרכב ואז לכמה זמן את המשני על מנת להטעין אותו.

האם יהיו נזקים?

WILD 1
08-08-09, 17:52
במקור הזכרת משהו חכם.....
:)
מפסקים זה לא...כי

1 הם תמיד נשרפים

2 כי אתה סומך על המוח האנושי שיזכור לעשות את הפעולה הנכונה בזמן הנכון....ולכן לפי חוקי מרפי...

בקישורהמצורף יש פתרון פשוט ונפוץ בארה"ב...
בעמוד 1
http://jeeptrip.com/page.aspx?div=Albums&group=8&item=2650

אם אתה מוכן להשקיע כמה מאות אני ממליץ על מה שמוכרים הנפלד טכנולוגיה או מהשהו דומה

אשר לזמן הטעינה - זה תלוי בכל כך הרבה פרמטרים שאף בר דעת לא יתחייב לך....:)

Nir_Az
08-08-09, 17:57
במקור הזכרת משהו חכם.....
:)
מפסקים זה לא...כי

1 הם תמיד נשרפים

2 כי אתה סומך על המוח האנושי שיזכור לעשות את הפעולה הנכונה בזמן הנכון....ולכן לפי חוקי מרפי...

בקישורהצורף יש פתרון פשוט ונפוץ בארה"ב...
בעמוד 1
http://jeeptrip.com/page.aspx?div=Albums&group=8&item=2650

אם אתה מוכן להשקיע כמה מאות אני ממליץ על משמוכרים הנפלד טכנולוגיה או מהשהו דומה

אשר לזמן הטעינה - זה תלוי בכל כך הרבה פרמטרים שאף בר דעת לא יתחייב לך....:)

אתה יכול לחבר את שניהם בזמן שאוטו מונע ושינהם יטענו
אתה רק חייב לדאוג שהם לא יהיו מחוברים בזמן שהרכב מכובה, כי אז אחד יפרוק את השני במקרה שהם לא זהים
אין שום בעיה לעשות מה שרצית עם הבורר, רק תזכור שמצב יכול להגיע לזרם קריטי (נמוך) רק מספר פעמים וכל פעם שזה קורה את מוריד מהאיכות שלו אז רצוי לדאוג שהוא יהיה תמיד טעון.
יש מוצרים לקניה (אני קנית בחול) זה נקראה BATTARY ADD של BLUE SEA וזה מוצר שדואג לעשות הכל אוטומטי, בדרך כלל משתמשים בזה ליכטות כך שתוכל למצוא מוצרים כאלו בחנויות ליכטות בארץ רק יקר יותר

בהצלחה
אם אני לא טועה היה מוצר דומה גם לרסטה ויש ל ARB מוצר כזה (שווה בדיקה מול הנפלד היבואן)

-->