PDA

צפייה בגרסה מלאה : סרנים: צף? חצי-צף?



OFF-RoaD
07-08-09, 17:15
שלום כולם

חיפשתי קצת בפורום ובמדריך לזיהוי סרנים והבנתי שסרן שיש בו מיסב אחד לציריה ולגלגל הוא חצי צף, וסרן שבו יש שני מיסבים נפרדים הוא צף.

ולשאלות:
1. האם אלו שתי התצורות היחידות הקיימות? הוא שיש עוד אפשרויות?
2. מה ההבדל בתאכלס? על מה זה משפיע ואיך זה מורגש מבחינת הרכב?

ערן המסוקס
07-08-09, 19:49
בסרן חצי צף, משקל הרכב נמצא על הציריה. היא מחזיקה את הגלגל במקומו.

בסרן צף מלא, הגלגל מוחזק ע"י בית הסרן עם מיסב. גם אם נשברת לך ציריה, אתה יכול להמשיך להתקדם עם הרכב, ואפילו להוציא את הציריה מהמקום החוצה, כאשר הגלגל עדיין מחובר ולנסוע כך.

OFF-RoaD
08-08-09, 00:15
אז מה בעצם היתרונות של חצי צף?

שי משה
08-08-09, 00:52
אז מה בעצם היתרונות של חצי צף?


עודד מה הבעיה יום שבת אני מחליף סרן חצי צף לצף אתה מוזמן:rolleyes:

lizard
08-08-09, 01:37
עלות ייצור ומשקל.

OFF-RoaD
08-08-09, 02:01
משקל של מיסב? ועלות של אחד? זה לא די זניח ביחס לתועלת של נסיעה עם ציריה גמורה?
אני לא מוצא את הקאצ'...

שי, דבר איתי, אני אשמח לבוא להתלכלך קצת :)...

lizard
08-08-09, 08:54
בסרן צף מלא יש יותר חלקים. לכן הוא עולה יותר וכבד יותר.
בסרן חצי צף יש 2 מיסבים. אחד בדפרנציאל והשני בקצה הציריה (ליד הגלגל).

סרן קדמי הוא סרן צף מלא. בסרן אחורי צף מלא יש את אותם מכלולים פרט לנושא ההיגוי.

OFF-RoaD
08-08-09, 09:55
אוקיי... ולמה סרן קדמי חייב להיות סרן צף מלא? רק כדי לאפשר את הנסיעה (וההיגוי) עם ציריה תקולה? או שגם במצב רגיל יש לזה משמעות? אולי להוריד עומס מיותר מגלגל שצריך לעמוד בעומס של פניה?

ערן המסוקס
08-08-09, 10:28
סרן אחורי צף מלא, זה אומר שיש חיבור בין הציריה לגלגל. החיבור הזה יהיה נקודת תורפה. בסרן חצי צף הציריה מאסיבית יותר, והיא יחידה אחת עם הנאבה שמחזיקה את הגלגל עצמו. פשוט וחזק. כמו כן בחצי צף, מיסב אחד חיצוני, בעוד בצף מלא 2 מיסבים חיצונים אשר עומדים בעומסים גדולים יותר, ודורשים טיפול תקופתי וכוון.

בסרן קדמי, אין הרבה ברירה, מכיוון שבכל מקרה הציריה עשוייה מ2 חלקים (מפרק להיגוי). היא אינה חלק קשיח אחד, ולכן אי אפשר לשים עליה את משקל הרכב.

-->