צפייה בגרסה מלאה : האם לשים טרמוסטט שנפתח בחום נמוך יותר??
מזה כשנתיים שנסעתי עם טרמוסטט שנפתח בחום נמוך - ג'קי המליץ לי עליו....
לאחרונה החלפתי לטרמוסטט הסטנדרטי של החברה, ומאז חום המנוע גבוה ב-8 מעלות בערך.
אם בעבר החום היה בין 88-95, היום החום בין 95 ל- 100 ומעלה.
בוודאות אין שום בעיה במערכת הקירור - רדיאטור נקי, משאבת מים תקינה, פאן קלאצ' תקין ואין אוויר במערכת.
האם זה תקין או שכדאי לחזור לטרמוסטט הנמוך??
מזה כשנתיים שנסעתי עם טרמוסטט שנפתח בחום נמוך - ג'קי המליץ לי עליו....
לאחרונה החלפתי לטרמוסטט הסטנדרטי של החברה, ומאז חום המנוע גבוה ב-8 מעלות בערך.
אם בעבר החום היה בין 88-95, היום החום בין 95 ל- 100 ומעלה.
בוודאות אין שום בעיה במערכת הקירור - רדיאטור נקי, משאבת מים תקינה, פאן קלאצ' תקין ואין אוויר במערכת.
האם זה תקין או שכדאי לחזור לטרמוסטט הנמוך??
גם לי יש בעיה לאחר ניקוי ראדיאטור טרמוסטט חדש מגקי והחלפת משאבה עדיין בטיול איטי עם מזגן החום עובר את 105 מעלות וזה נראה לי חריג. חבל שאף אחד לא עונה לך מה כדאי לעשות.
אולי אני אבדוק עם גקי לטרמוסטט 78 מעלות אבל נראה לי שהראדיאטור בכל מקרה יגיע לחום הגבוה.
יש סיבה לחום גבוה יותר ,
(אלא אם החום הגבוה הוא רק ביום חמסין במאמץ עם מזגן)
או רדיאטור סתום (פנימית או חיצונית), או משאבת מים , או מנוע , או מדחס מזגן גמור וכו' וכו'
אמיר.*
יש סיבה לחום גבוה יותר ,
(אלא אם החום הגבוה הוא רק ביום חמסין במאמץ עם מזגן)
או רדיאטור סתום (פנימית או חיצונית), או משאבת מים , או מנוע , או מדחס מזגן גמור וכו' וכו'
אמיר.*
תודה על התשובה. היום החלפתי טרמוסטט ל 78 נקווה שלא יתחמם. בכל מקרה המנוע תקין רק קצת מרעיש אבל זה נראה לי בסדר אחרי 380.000 ק"מ.נעשה ניקוי ראדיאטור שהיה סתום והמשיך להתחמם. השאלה שלי אם תוכלו לענות לי היא מה החם מנוע הנורמלי. תודה מראש.
תלוי איזה רכב ואיזה תנאים - מה החום אצלך אחרי הטיפולים למיניהם ?
אמיר.
כבר כתבתי בנושא הזה. בדיסקברי בנזין חובה לשים טרמוסטת של78C ואסור לשים של88C אחרון מיועד לדיזל ובפועל הוא נפתח ב94-95C וזה בסופו של דבר ידפוק לכם את הראשים במנוע כי מנוע באופן קבוע עובד בטממפרטורה יותר גבוהה מאשר שהוא בנוי אליה. בחברת המיזרח טועים לגבי העניין והתחילו לשים 88C . לא מזמן עשינו טיפול למערכת קירור לדיסקו בנין. יחידי של78C מצאנו של אוסטין מנטגו. רכב לא מתחמם מעל האמצע עם מזגן בשטח,בעליות בשיא החום.
רוצים לשמור על המנוע שימו רק 78C עלות אפסית.
גרשון,
כתבת שבבנזין חובה - האם מומלץ גם בדיזל TDI300??
מאז ששמתי טרמוסטט רגיל, החום מתייצב על 95 מעלות -
כשהיה לי טרמוסטט שנפתח בחום נמוך, תמיד החום היה נמוך יותר...
כשעברתי במוסך המרכזי נאמר לי שזה בסדר, שזה חום העבודה הנורמלי של המנוע.
האם מומלץ להחליף לנמוך גם בדיזל???
לא מומלץ להחליף לנמוך בדיזל , כי אז המנוע עובד יותר זמן כשהוא קר מידי ...
יש טמפ עבודה מומלצת למנוע.
אם המנוע מתחמם - יש סיבה כמו שאמרתי ...
אמיר.
למה לא לשים טרמוסטט עם מק"ט מדוייק כפי שמופיע ב - Microcat???
איציק - 4X6ZH
01-09-09, 14:19
למה לא לשים טרמוסטט עם מק"ט מדוייק כפי שמופיע ב - Microcat???
אלה שמוציאים את המקטים ( יצרן הרכב \ או החלקים ) רחוקים מלהיות צדיקים .
לא פעם הם מכשילים אותך ( רק שאתה לא יודע את זה ) .
יצרני הרכב מזמן הפסיקו לדאוג לרכב .
הוא דואג ליצר ויש מי שדואג למכור .
תתקין טרמוסטט קר יותר ותחסוך לעצמך הרבה צרות .
ל - TD5 למה קר טוב יותר? המנוע צריך טמפרטורת עבודה מדוייקת, לא כך?
איציק - 4X6ZH
01-09-09, 15:07
צריך ללכת אחורה לאיך בנוי טרמוסטט .
כמה סוגי טרמוסטט יש .
איפה יצרן המנוע מיקם את הטרמוסטט .
כמה סוגי טרמוסטטים היצרן ממליץ \ או מאפשר לשימוש בסוג המנוע הזה .
איזה שינוי עשה היצרן בהוראות שלו עצמו מיום יצור המנוע ועד ליום קנית חלק החילוף .
באיזה תנאי שטח הרכב נוסע . עיר \ מחוץ לעיר \ עליות \ גרירה \ שטח \ מדבר ....
מה הגובה הטפוגרפי הממוצע של השטח הרים 3000 מטר גובה זה לא ים המלח -300 .
(רתיחת מים קשורה קשר ישיר ללחץ הברומטרי )
וכמובן שיש להוסיף איזה מערכת קירור יש למנוע טרופית ( לעומס חום כבד ) או רגילה .
ולא לשכוח איזה פקק רדיאטור יש לרכב ( באיזה לחץ הוא פורק ) . יש קשר ללחץ האטמוספרי
לחץ נוזל הקירור בתוך המנוע כפונקציה של סוג נוזל הקירור ( ריכוז האאנטי פריז ) .
ריכוז נוזל הקירור קשור לחום הסביבה . והריכוז קשור ליכולת נוזל הקירור להוליך חום .
ויש עוד גורמים ( כמו סוג הדלק ) סולר חורף סולר קיץ . בנזין 95 או נטול ....
ואיפה תאום המנוע ....
אז מה היתה השאלה ? :shock: איזה טרמוסטט להשתמש .
או למה היצרן לא ממליץ ומסביר מה טוב . :(
איציק
השאלה היא כזו
"האם מותא לעבוד כבוע בדיזל TDI300 בטמפ סביב ה 80 מעלות ולא סביב ה 90 מעלות ?"
האם באמת מישהו יכול לענות?
אצלי יש מד חום מדוייק, עם המקורי הרכב יושב על 90 כל זהמן, עם ה חליפי נמוך יושב על 80 כל הזמן.
מעלה שוב את הנושא עם השאלה: במנועי בנזין - למה לא לוותר על הטרמוסטט בכלל ולהזרים נוזל קירור בחופשיות? אני מדבר כמובן על רכב בישראל החמה... האם מישהו ניסה וסבל מזיופים במנוע? בחורף?
איציק - 4X6ZH
13-09-09, 12:28
מנוע ולא חשוב איזה דיזל \ בנזין \ נפט \ גז \ .... חייב טרמוסטט למערכת הקירור שלו
מערכת הקירור יכולה להיות על אויר או על מים טרמוסטט חייב להיות .
יש מנועים שהוצעת הטרמוסטט רק תשבש את יעילות המנוע ( הספק \ תצרוכת דלק )
ויש מנועים שהוצעת הטרמוסטט תגרום לנזקים כבדים .
לפעמים המנוע יכול להגיעה לרתיחה והנהג כלל לא ירגיש .
טרמוסטט לא מוציאים !
כדי לתת הסבר טוב לא לא מציאים טרמוסטט יש ללכת לשעורי התאוריה על איך עובד מנוע .
איזה חלק מתחמם וכמה .
מתי תערובת הדלק נדלקת ( מתפוצצת ) ולמה .
למה נדרשת תערובת דלק עשירה לצורך התנעה .
למה יש פלגי חימום במנוע דיזל .
למה מחממים דלק ( גם במנוע בנזין ) .
מה מתרחש במערכת נשמי מנוע כשהטמפרטורה יורדת .
ועוד
ועוד
איציק
תתקין טרמוסטט קר יותר ותחסוך לעצמך הרבה צרות .
איציק, מה עניין טמפרטורה של טרמוסטט והתחממות יתר? כדי להגיע לרתיחה, מערכת הקירור לא מצליחה לפנות את כמות החום שנוצר במנוע, ובמצב הזה (אם תקין) התרמוסטט פתוח, לא משנה מתי הוא התחיל להפתח.
ההגיון היחיד שאני מוצא בהחלפה לטרמוסטט אחר, היא שינוי טמפרטורת העבודה של המנוע באופן כללי, בלי קשר להתחממות יתר במצב עומס וכו' ...
איציק, תסביר לי איפה אני טועה (אני בטוח שאתה יודע ...)
איציק - 4X6ZH
13-09-09, 16:13
שיעורי הטרמודמיקה הטובים הם בשטח .
לא סתם יצרן המנוע נותן לך כמה אפשריות .
וכשתיהיה במעבדה על דינממוטר . והדלק יהיה הדלק המדויק . ועומס המנוע יהיה מדויק .
ובכלל הכל יעבוד לפי הספר . אז גם הטרמוסטט יעבוד לפי הספר .
אבל כמו שאתה יודע בשטח זה לא שחור ולבן יש הרבה אפור .
ומערכת הקירור נכנסת לרוויה . ולא מצליחה להעביר מספיק חום .
למה ?
האמת לא יודע .
כל אחד והסיבות שלו . ( ויש המון אפשרויות) .
כל השרשור הזה מזכיר לי את הנהג שמתעקש למלות את מיכל העודפים \ מצנן המנוע .
בדיוק לקו המקסימום . וכל יום הוא ממלא וביום שלמחרת חסר .
עד שיום אחד הוא ממהר ולא ממלא .
ולמחרת פלא פלאים . המפלס ירד והפסיק .לרדת .
מה היצרן סימן את קו הגובה במקום הלא נכון ?
ומאז הוא נוסע שנוזל הקירור באמצע והכל בסדר .
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.