PDA

צפייה בגרסה מלאה : רוצה לגדול - עליה במידת צמיגים למען שיפור מהירות



omri_t
08-08-09, 11:40
נתחיל מזה שעשיתי חיפוש. ושיש לי יותר מידי זמן פנוי כי זרקו אותי לחו"ל מהעבודה.

אני נועל כיום 215 על הסמו שלי על הג'אנטים המקוריים.
טרנספר 1000 ובשאיפה בימינו אנו קיט 4.16

רוצה לעלות במידת הצמיגים משתי סיבות (ע"פ סדר החשיבות):
1. אני ממש חייב לשפר את המהירות הסופית בכביש לאור שינוי ייחסי ההעברה- קשה לי במצב הקיים.
2. להרים את הסרן עצמו

האופציה הנפוצה והמוכרת היא צמיג - ר15 75 235
עם הג'אנט המקורי 5.5" מקבלים הגבהה כלשהי שאמורה להיות מורגשת.
אבל בעיקר מקבלים רוחב, שזה דבר מצויין, אבל לא כל כך עונה למטרות שאני הצבתי.

השאלה שלי- האם ישנן אופציות ראליות אחרות?
חשבתי למשל לעלות לג'אנט 16
ועליו צמיג שיתן יותר גבוהה מהמצב הקיים שלי אבל בערך באותו רוחב צמיג.

מישהו עשה דבר כזה? מה היתרונות והחסרונות?

אשמח מאוד לשמוע דעתכם בנושא.

ori r
08-08-09, 13:24
היי עמרי,
עד שהמומחים האמיתיים יענו זו דעתי:
עליה בקוטר החישוק תצריך התאמות על מנת שלא תיגע עם הצמיג בכנפים בכל הצלבה קטנה, אני כרגע עם צמיגי 215 ובהצלבות אני משפשף את הכנפיים, על ג'אנט 16 זה יהיה מורגש הרבה יותר

בנוסף אני חושב שעליה במידת הצמיג (מבחינת רוחב) וגם בקוטר החישוק עלולים ליצור עומס על שאר המכלולים - צפה לבלאי מואץ ופוטנציאל נזקים גדול יותר

cj64
09-08-09, 19:58
אתה נוסע על 215 !אבל באיזה חתך? אם 75 ואתה רוצה 235\75אז לא עשית כלום אלא רק התרחבת![אני נוסע על 235 ולא יודע אחר ,ככה קניתי את האוטו .וואלה לא נוגע בכנף ולא בטיח!!]:confused:

אדי
09-08-09, 22:04
אתה נוסע על 215 !אבל באיזה חתך? אם 75 ואתה רוצה 235\75אז לא עשית כלום אלא רק התרחבת!
לא נכון. משמעות החתך היא גובה דופן הצמיג באחוזים מרוחבו, כך ש-75% מ-235 מ"מ גדול מ-75% מ-215 מ"מ. למעשה, רדיוס 235/75/15 גדול ב-0.75*20 מ"מ (שהם 15 מ"מ) מרדיוס צמיג במידה 215/75/15.

reuvenk
09-08-09, 22:08
הנתון 75 במידה מתיחס לאחוזי גובה מתוך הרוחב, 75% מתוך 235 זה יותר גבוה מ75% מתוך 215,
לטרנספר 1000 יש אותה הפחתה בHI כמו לקיט 4.16 12%, לא יהיה הבדל בין מה שיש עכשיו לקיט,
סמוראי זה לא רכב מהיר. אם אתה רוצה מהירות תחליף לטרנספר רגיל( מה שנותן יותר בשטח נותן פחות בכביש או להפך). אם אתה רוצה להגדיל מידת צמיג כדי להוסיף מהירות אתה יכול להגדיל למידה יותר גדולה מ235 גם אם ג'אנט בקוטר 15, אתה רוצה ג'אנט 16? אני לא יודע לגבי זה אבל הקוטר החיצוני והמשקל יהיו בערך אותו דבר, אז כל בעיה של נגיעה בכנף או יכולת סחיבה של האוטו את המשקל הגדול יותר תיהיה אותה בעיה, אני לא יוגע אם אפשר לאשר ג'אנט 16 לסמוראי, בטוח לא באופן חוקי.
הסיכום: זה לא רכב מהיר. אתה רוצה עוד מהירות אתה יכול להגדיל גם על 15. או להחליף טרנספר. (או אוטו)

GodsFather
09-08-09, 22:15
1. אני ממש חייב לשפר את המהירות הסופית בכביש לאור שינוי ייחסי ההעברה- קשה לי במצב הקיים.
2. להרים את הסרן עצמו




בהתייחסות לסעיף 1 - לאן אתה טס בדיוק ? כמה מהר אתה רוצה לנסוע ? 120 ? 140 ? חשבת על יציבות הרכב במהירויות האלה ? על יכולת בלימה, היגוי ושיוט ? אתה משנה את מבנה הרכב, כל מה שרשמתי כאן יפגע, בהנחה והיום אתה חושב שאתה מגיע למהירויות האלה.

בהתייחסות לסעיף 2 - 235/75 יעשו את העבודה, מעל לזה אתה מגביר מאד את העומס על המכלולים ברמה קיצונית (גם עם 235 אתה מגביר, אבל זה עוד סביל). אם אתה מתעקש -30" / 31" וזה קצה גבול יכולת הסרן המקורי של הסמוראי מבלי שידרוגים וחיזוקים וצריך לקחת בחשבון גם את בית הסרן ולא רק את הציריות האומללות שבתוכו. אל תתנו לי דוגמאות של סמוראים עם 33" , יש לי תשובה גם לזה.

איפה אתה מטייל שאתה צריך קלירנס יותר גבוה מ29 - 31 לסמוראי ? עד כמה אתה חושב שזה כל כך נחוץ? אני לא שואל סתם, אני מנסה להבין מה אתה חושב להשיג ומה החששות שלך, כי גם אצלי היו חששות והן נפתרו ברמה מספקת מבלי להשתגע עם מידות גלגלים וג'נטים. (מצאת ג'נט 16 עם מעגל חלוקה של סמוראי ? וצמיגי שטח תואמים ? וכמה זה עולה לפני שבכלל נגענו בשיפורים שצריך לרכב עצמו ? וכמה זה נפוץ בשוק ? )

לא ממליץ לך לנסות להמציא את הגלגל, אלא אם המאה בידך (בהרבה עותקים :) ) ואם אתה אוהב הרפתקאות. אני מוכן לסייע לך בתהיותך, כאן ואו בפרטי.

omri_t
09-08-09, 23:08
ערב מצויין.

ראשית תודה לכולם על התגובות.

אני אחדד:
אני מעוניין להתקין ברכב גלגלים במידה גדולה יותר בעיקר בכדי לפצות על המהירות הסופית.
אני לא מדבר על 120-140... אני מדבר על יכולת לעבור את ה 100.
כי כרגע אני מגיע ל 90 בערך בסביבות 3.8 סל"ד זה רועש ומעצבן ואני לא מצליח להתרגל כי יש לי פריווט ביום-יום.
עכשיו ההתלבטות שלי היא אם ללכת על האופציה של 235.75.15 או למשל ללכת על 215.75.16
שניהם יתנו לי קוטר 28.8" אך עם הבדל ברוחב הגלגל.

מהתגובות שלכם, אני מבין שכנראה זו התחכמות, לא בטוח שהמידה נפוצה ושבכלל אמצא ג'אנט
ובסופו של דבר זה בחירה שלא באמת מקדמת אותי לשום מקום.

אי לכך, באם לאף אחד אין הערה מחכימה - כנראה שאבחר באופציה הנפוצה.

שוב, תודה על העזרה!!

עמרי.

cj64
09-08-09, 23:19
לא נכון. משמעות החתך היא גובה דופן הצמיג באחוזים מרוחבו, כך ש-75% מ-235 מ"מ גדול מ-75% מ-215 מ"מ. למעשה, רדיוס 235/75/15 גדול ב-0.75*20 מ"מ (שהם 15 מ"מ) מרדיוס צמיג במידה 215/75/15.

אתה צודק !במאה אחוז
עכשיו כמה זה 15 מ"מ ?כי נראה לי שזה לא כ"כ רחוק :cool:

נמרוד
09-08-09, 23:32
235/75R15 זה לדעתי אופציה מצויינת לסמוראי, ששיפר יחס העברה סופי כמו שלך(כמובן שצריך להיות מוגבהה בהתאמה). זה לא יפצה אותך על כל 12% האחוזים שהטרנספר הוריד במהירות הסופית, אלא רק 6% וקצת לעומת מידה מקורית של 205/75R15. וזו מידה נפוצה, זמינה, יש מבחר גדול של צמיגי שטח... אם לא היה את הצל התמידי של עניין הרישוי, אין לי ספק ש235/75R15 היתה נחשבת למידה הסטנדרטית שלא לומר מתונה, של בעלי הסמוראים בפורום הזה.

אתה יכול להתקין ג'אנט 16 של גראנד ויטארה ואז יש לך אפשרות לצמיגים גדולים, צרים וזמינים - 235/85R16 - מידה מקורית של דיפנדר. זה שינוי גדול, אבל כאמור אפשרי ונעשה - ראה: http://www.jeepolog.com/148.html

http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/with_watermark/jeepolog_tire_guide/tire_size_conversion_chart1.jpg

http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/without_watermark/nexus_suspension_pics/Pb080017.jpg

cj64
09-08-09, 23:38
אתה יכול להתקין ג'אנט 16 של גראנד ויטארה ואז יש לך אפשרות לצמיגים גדולים, צרים וזמינים - 235/85R16 - מידה מקורית של דיפנדר. זה שינוי גדול, אבל כאמור אפשרי ונעשה. *
לפי מה שרשמת אתה מתכוון שגאנטים של ג וירה או דיפנדר מתאימים אז גם לcj [מעגל חלוקת הברגים?]:confused:

נמרוד
09-08-09, 23:40
של גראנד ויטארה כן (לא יודע לגבי השנתונים האחרונים). של דיפנדר - לא. התכוונתי שמידת הצמיג זהה, מעגל החלוקה של הג'אנט כמובן שונה לגמרי.

cj64
09-08-09, 23:49
[quote=נמרוד;259892]של גראנד ויטארה כן (לא יודע לגבי השנתונים האחרונים). של דיפנדר - לא. התכוונתי שמידת הצמיג זהה, מעגל החלוקה של הג'אנט כמובן שונה לגמרי.[/quote
תודה!:D יש לי חבר שמחפש הרבה זמן 16 לסיקס:p[דרך אגב באיזה מודל זה קיים בויטארה?]

נמרוד
09-08-09, 23:59
מודלים 99-2005.

omri_t
10-08-09, 00:52
235/75R15אתה יכול להתקין ג'אנט 16 של גראנד ויטארה ואז יש לך אפשרות לצמיגים גדולים, צרים וזמינים - 235/85R16 - מידה מקורית של דיפנדר. זה שינוי גדול, אבל כאמור אפשרי ונעשה


הריר עוד יעשה לי קצר בלפטופ... :-)
לטעמי, מבחינה קוסמטית זה סקסי ברמה קיצונית.

כנראה שזה לא ריאלי בסמו סלילים שהבעלים שלו מעוניין להישאר שפוי.



תודה-רבה!!

GodsFather
10-08-09, 09:28
90 קמ"ש ב3.8 סל"ד ?! זה נשמע לי לא מדויק בעליל...

אבל, כמו שסיכמת - 235/75 זו המידה המתאימה לך, בהנחה ולא תוכל ללכת על ההצעה של נמרוד.

ישי.פ
10-08-09, 09:53
למה לא מדוייק בעליל?
הוא עם טרנספר 1000 ואם אני לא טועה, הסמוראי שלו מהשנים שהיחס הסופי קצר יותר(1:3.9).

GodsFather
10-08-09, 09:58
עדיין, ההפרש לא מסתדר... 3500 סל"ד עוד סביר,אבל לגרד את ה4 סל"ד ב90?

עם קיט 6.54 אתה מגרד את ה4 סל"ד ב100 קמ"ש עם מידה מקורית בצמיג וגם זה בקושי ושם יש הפחתה של 20 אחוז...

מה שכן אפשר לומר על הסרנים עם היחס המופחת, שהם ישרדו את הצמיגים הגדולים יותר טוב.

ori r
10-08-09, 13:18
עדיין, ההפרש לא מסתדר... 3500 סל"ד עוד סביר,אבל לגרד את ה4 סל"ד ב90?

עם קיט 6.54 אתה מגרד את ה4 סל"ד ב100 קמ"ש עם מידה מקורית בצמיג וגם זה בקושי ושם יש הפחתה של 20 אחוז...

מה שכן אפשר לומר על הסרנים עם היחס המופחת, שהם ישרדו את הצמיגים הגדולים יותר טוב.

יש מצב שמד המהירות/סל"ד שלו לא מדוייק וזה יסביר את הכמה קמ"שים החסרים או את הכמה סל"דים העודפים...

azora
10-08-09, 13:56
ערב מצויין.

ראשית תודה לכולם על התגובות.

אני אחדד:
... אני מדבר על יכולת לעבור את ה 100.
כי כרגע אני מגיע ל 90 בערך בסביבות 3.8 סל"ד זה רועש ומעצבן ואני לא מצליח להתרגל

עכשיו ההתלבטות שלי היא אם ללכת על האופציה של 235.75.15 או למשל ללכת על 215.75.16
שניהם יתנו לי קוטר 28.8" אך עם הבדל ברוחב הגלגל....

עמרי.

רק בגלל שזה עלה, (לדעתי בכלל צריך להפוך את החישוב של אלון לדביק).
להלן:


יחסי ההעברה בהילוכים:
1st 3.652
2nd 1.947
3rd 1.423
4th 1.000
5th 0.795
Reverse 3.466

לצמיג 235/75/15 יש היקף של 2.3 מטר. זה אומר שכל סיבוב שלו אתה עובר 2.3 מטר. כשהמנוע מסתובב 3500 סל"ד זה 58.33 סיבובים לשניה. יחס ההעברה בהילוך חמישי הוא 0.795, לכן היציאה מהגיר (הכניסה לטרנספר) מסתובבת 58.33/0.795=73.38. היחס בגיר בHI הוא בערך 1:1.6, לכן נחלק את התוצאה ב1.6 ונקבל 45.8625 (טעות במקור של אלון 3>) סיבובים לשניה. זה נכנס לדיפ', שם היחס הוא 1:3.9 אז נחלק ב3.9 ונקבל שהגלגל מסתובב 11.75 פעמים בשניה. נכפיל במרחק שהוא עובר (2.3 מטר) ונקבל מהירות סופית של 27 מטר לשניה. נכפיל ב3.6 כדי לקבל קמ"ש, יוצא לנו 97.36 קמ"ש.

איך יש לי זמן לזה? הפורום הוא התרפיה שלי, השקט מהשטויות של הלימודים. גם כשלומדים למבחן אפשר לעשות הפסקות...
לבחור שאליו היה מופנה הציטוט הנ"ל היה טרנספר 1000.
אם אני לא טועה לצמיג 215/75/15 יש היקף של 2.1 מטר.
ב-90 קמ"ש (לאחר חישוב) עם צמיג 215 הסל"ד צריך לעמוד על 3,543

אלון_ק
10-08-09, 23:06
אממה, החישוב הזה נכון בתיאוריה בלבד. יש שני משתנים חשובים שלא ידעתי (או הבנתי) כשעשיתי את החישוב הזה, הם רדיוס גילגול והחלקת הצמיג. אני מוכן לתת הסבר קצר על שניהם אם זה מעניין מישהו (בשרשור נפרד), אבל לטובת השרשור הזה - אין מה לחשב כמו שאני ניסיתי אז ומצוטט כאן, זה פשוט לא נכון. זה קצת יותר מדי קירוב של המציאות בשביל שזה יתאים באמת.

-->