PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם בלם יד יכול לשמש כמו נעילה?



RONI
11-08-09, 15:33
מקרה שקרה.
עליה די קשה ,עם הצלבות מטורפות.
ניסיון ראשון ,נכשל בגלל ההצלבות וכיבוי מנוע,בעידן הBBD, גלישה לאחור.
תוך כדי ניסיון הנעה נלחץ בלם היד [רגל].
נסיון נוסף,הצליח,לאחר העליה התברר כי לא שיחררתי את המעצור!!
האם בחרתי נתיב אחר,נכון?
או האם בלם היד עזר לי?!

six 4 life
11-08-09, 15:58
במקרים מסויימים כמו הצלבה למשל, הוא מונע מכל הכח לברוח לגלגל עם הפחות אחיזה מאחר וגם הוא תפוס ברמה מסויימת ע"י הברקס, והתוצאה היא שהגלגל השני בעל האחיזה ממשיך לקבל חלק מהכח. כך שהתשובה היא כן, בחלק המקרים.
פיתרון לקמצנים? אולי...

אורי41
11-08-09, 17:29
במקרים מסויימים כמו הצלבה למשל, הוא מונע מכל הכח לברוח לגלגל עם הפחות אחיזה מאחר וגם הוא תפוס ברמה מסויימת ע"י הברקס, והתוצאה היא שהגלגל השני בעל האחיזה ממשיך לקבל חלק מהכח. כך שהתשובה היא כן, בחלק המקרים.
פיתרון לקמצנים? אולי...


הכול נכון רק פיתרון שעולה יקר בסוף

six 4 life
11-08-09, 18:32
אין ספק, וברכבים יותר מורכבים מCJ שעוד איכשהו יודע לסבול התעללות מפגרת כזאת, זה עולה מאוד ביוקר.

IlanHadar
11-08-09, 19:37
ברכבים עם דיפ' מוגבל החלקה יש טכניקה להשתמש בבלם היד כדי להאט גלגל שברח ולהעביר מומנט לגלגל השני.

כמו שנאמר זה בדרך כלל נגמר יקר (ציריות גזורות).

RONI
11-08-09, 20:13
בדרך כלל. איזה כח צריך להפעיל בכדי לנעול ,או לעצור את הגלגל המסתחרר.?

ערן המסוקס
11-08-09, 20:43
לא. הבלם לא עוזר בכלל בכלום אפילו לא מעט, כשמדובר בדיפרנציאל פתוח.

הוא מפעיל בלימה על הגלגל המסתחרר וגם על הגלגל שעל הקרקע, ולכן אחד מבטל את השני, והגלגל שבאוויר ימשיך להסתחרר.

האפשרות היחידה שזה יעזור, היא אם הבלם בצד המסתחרר עוצר חזק יותר משמעותית מהצד השני. ואם זה קורה, אז יש תקלה רצינית במערכת הבלמים.

idanx2
11-08-09, 21:53
ונגיד ואנחנו מוצאים דרך לנעול את אחד הגלגלים (סטיקים כמו בבאגים למשל או פיצול הצינור או הכבל לשתי ידיות נפרדות כמו בטרקטור ) האם הדרך יכולה לשמש כפתרון לנעילה ? :confused:
תיאורטי כמובן ...
מה גם שבטנדר או ג"יפ אין ציריות מאחור ....

six 4 life
11-08-09, 22:00
לא. הבלם לא עוזר בכלל בכלום אפילו לא מעט, כשמדובר בדיפרנציאל פתוח.

הוא מפעיל בלימה על הגלגל המסתחרר וגם על הגלגל שעל הקרקע, ולכן אחד מבטל את השני, והגלגל שבאוויר ימשיך להסתחרר.
זה נעשה על ידי נעילה חלקית של בלם החירום, לא נעילה מלאה. אתה מקבל חיכוך שאמנם מפעיל עומס על הגלגל בעל האחיזה גם, אבל מוריד מאיבוד הכח ששואף לברוח לגלגל בעל פחות האחיזה. תוצאה- הגלגל בעל יותר האחיזה ירויח עוד קצת כח תנועה, מאחר וריסנת חלק מבריחת הכח לגלגל השני.
זה עובד כמובן רק בLOW ובצורה נכונה, וגם כשזה עובד זה לא מציאה ולא מתקרב לנעילה.

נמרוד
11-08-09, 22:01
אם אתה בונה מערכת שמפעילה את הבלם של כל גלגל בנפרד, אז כן, זה ידמה במידה רבה נעילה ההבדל הוא שכשגלגל אחד נעול והדיפרנציאל פתוח, הגלגל השני יסתובב במהירות כפולה. זה כאילו שיש לך נעילה, אבל ויתרת על הילוך הכוח. כך בדיוק עובדות מערכות בקרת המשיכה שקיימות היום פחות או יותר בכל רכב שטח חדש.

ד ו ר ו ן
11-08-09, 22:10
אם אתה בונה מערכת שמפעילה את הבלם של כל גלגל בנפרד, אז כן, זה ידמה במידה רבה נעילה ההבדל הוא שכשגלגל אחד נעול והדיפרנציאל פתוח, הגלגל השני יסתובב במהירות כפולה. זה כאילו שיש לך נעילה, אבל ויתרת על הילוך הכוח. כך בדיוק עובדות מערכות בקרת המשיכה שקיימות היום פחות או יותר בכל רכב שטח חדש.
ככה עובדת המערכת בכל הטרקטורים הישנים- דוושות ברקסים אחוריים מפוצלות.
כשגלגל אחד מחליק אתה מתקן עם הברקס הרלוונטי או לחילופין עושה סיבוב על המקום כמו ברכב זחלי.
זה לא יעיל כמו נעילה כי זה יוצר חיכוך רב עם הקרקע בצד אחד שמפריע לתנועה קדימה וזורקת לצד אחד בניגוד לנעילה או מוגבל החלקה.

idanx2
11-08-09, 22:12
ואילו נזקים באמת יכולה לגרום מערכת כזו(נגיד ואני מתקין אותה רק על הסרן האחורי) ? כי אצלי בטנדר לא קיימת נעילה (ניסן) ולכן הרעיון קצת מוצא חן בעיניי ויכול להיות שאוכל להשיג סטיקים כאלו .... השאלה היא האם אנחנו נתקעים בשטח בגלל זה או שרק מגבירים את הבלאי ...??

נמרוד
11-08-09, 23:32
ואילו נזקים באמת יכולה לגרום מערכת כזו(נגיד ואני מתקין אותה רק על הסרן האחורי) ? כי אצלי בטנדר לא קיימת נעילה (ניסן) ולכן הרעיון קצת מוצא חן בעיניי ויכול להיות שאוכל להשיג סטיקים כאלו .... השאלה היא האם אנחנו נתקעים בשטח בגלל זה או שרק מגבירים את הבלאי ...??

יותר יעיל, פשוט, בטוח, ולדעתי גם זול, להתקין נעילת דיפרנציאל אמיתית. לניסאן יש לרוב הסרנים האחוריים נעילות גם של ARB וגם דטרויט בשוק.

גלדיאטור
11-08-09, 23:57
בהאמר צבאי ישנם דיפ מוגבלי החלקה ושימוש במה שנקרא נגדים מודולציה לחיצה על הברקס והגז יחד כדי שיהיה התנגדות ולא כל הסיבובים ילכו לגלגל שבאויר
אכן מעביר סיבובים לגלגל שעל הקרקע מה שכן מספר הציריות הגזורות מכך הם רבות בעיקר משימוש לא נכון ומוגזם של גז או לתת מלא גז בעליה ושהרכב מצליב הם נוחתים על הברקס במכה ונותנים יותר גז

העיניין עם בלם היד זה טריק שעושים עם חניכים צעירים שהם תקועים בהצלבה ואין לך זמן לחזור לרכב פשוט אתה אומר לו להרים ולאט לאט להוסיף גז זה מדמה נעילה אחורית כי את הקידמיים לא בלמת

שניהם לא בריאים
אם כי בצבא ארצות הברית אכן מלמדים לעשות את זה
מצטער על חוסר בסימני הפיסוק נסו לקרוא מהר.

idanx2
12-08-09, 08:28
לניסן ווינר לא קיימת נעילה לא כאן ולא בחו"ל .... אז האופציות לפתרון מועטות ...
בכל אופן אשמח לשמוע איזה נזק יכול להגרם לסרן האחורי משימוש כזה ....

kobiarava
12-08-09, 08:50
מה גם שבטנדר או ג"יפ אין ציריות מאחור ....


אתה בטוח?

ש01
12-08-09, 10:49
בטנדר בפאלו מעט בלם יד - עושה עבודה מצויינת בהצלבות, אובדן אחיזה של גלגל במעלות וכד'.

גלדיאטור
12-08-09, 21:31
אתה בטוח?

זה דריישפטים לצדדים :p

יונתןמצפה
12-08-09, 21:54
זכורה לי פעם אחת שהשיטה הזו עבדה לי:
מעבר של חריץ עמוק באלכסון ברמה"ג, הצלבה דבילית שהיה לי ברור שאכנס אליה- קדימה עליה/אחורה עליה... הרכב מפרפר קדימה אחורה... רכב לבד!

שימוש איטי ומדוד בבלם היד תוך לחיצה מאד מתונה על הגז והרכב טיפס באלגנטיות החוצה.

בעלייה עם שיפוע תלול, מדרגות והצלבות, לא בטוח שזה היה עובד ללא נזקים.

בשורה התחתונה אני עם נמרוד, עם זה היה יעיל וטוב כנראה שכמה חברות גדולות היו פושטות את הרגל...

לא במקום נעילה אלא כפתרון נקודתי למצב של "אין ברירה".

ערן המסוקס
12-08-09, 22:13
אתם רציניים??

מישהו פה שמע על "בקרת משיכה" ??

בכל מקרה, אני מוכן לעשות ניסוי. גלגל אחורי אחד על ג'ק בקבוק, גלגל שני על הרצפה. מנסה לנסוע, ולאט לאט מוסיף לחץ על הברקס. האם הרכב יפול מהג'ק?

RAMURAI
12-08-09, 22:26
אתם רציניים??

מישהו פה שמע על "בקרת משיכה" ??

בכל מקרה, אני מוכן לעשות ניסוי. גלגל אחורי אחד על ג'ק בקבוק, גלגל שני על הרצפה. מנסה לנסוע, ולאט לאט מוסיף לחץ על הברקס. האם הרכב יפול מהג'ק?

כן. הוא יפול.
ואני חשבתי שאתה מבין משהו.:o

ערן המסוקס
12-08-09, 22:41
מחר אני עושה את הבדיקה. נראה... אני אומר שלא יפול.

יאללה.. תתחילו לשים כסף.

RAMURAI
12-08-09, 22:45
מחר אני עושה את הבדיקה. נראה... אני אומר שלא יפול.

יאללה.. תתחילו לשים כסף.


חבל. תפסיד:twisted:

יונתןמצפה
12-08-09, 23:13
זכורה לי פעם אחת שהשיטה הזו עבדה לי:
מעבר של חריץ עמוק באלכסון ברמה"ג, הצלבה דבילית שהיה לי ברור שאכנס אליה- קדימה עליה/אחורה עליה... הרכב מפרפר קדימה אחורה... רכב לבד!

שימוש איטי ומדוד בבלם היד תוך לחיצה מאד מתונה על הגז והרכב טיפס באלגנטיות החוצה.

בעלייה עם שיפוע תלול, מדרגות והצלבות, לא בטוח שזה היה עובד ללא נזקים.

בשורה התחתונה אני עם נמרוד, עם זה היה יעיל וטוב כנראה שכמה חברות גדולות היו פושטות את הרגל...

לא במקום נעילה אלא כפתרון נקודתי למצב של "אין ברירה".

שכחתי להוסיף- מדובר היה בטרופר ידני, מוגבל החלקה...

tzagi
13-08-09, 05:54
כן. הוא יפול.
ואני חשבתי שאתה מבין משהו.:o

זה לא שוייס לא מבין,
הוא...יש לו בעיה קלה של לקבל רעיונות חדשים, וגם, להודות כשהוא טועה (בעיה מזרח ארופאית טהורה שמשפיעה עמוקות על המזרח התיכון) אבל, אוהבים אותו למרות כל זאת, הוא חמוד. (למרות שהיו לי סיוטים מהג'ינג'ית שלו)

ערן:
אין רכב בעולם שהמנוע שלו לא יכול להתגבר על הבלם חרום, אולי איזה רכב רוסי אבל אלה לא רכבים שנועדו להובלת בני אנוש מתחילה.

ערן המסוקס
13-08-09, 07:56
מה הקשר להתגבר על בלם החירום? אני מדבר על זה שבלם החירום או שימוש בבלמים (אותו הדבר בעצם) יגרום לדימוי נעילה ברכב עם דיפרנציאל פתוח.

תמיד אני פתוח לרעיונות חדשים, אבל מצד שני, אני גם תמיד חושב ומפעיל את הראש לפני שאני מקבל דברים. אם למישהו יש הסבר פיזיקלי לעניין אשמח לשמוע. בינתיים הגיע היום, ובקרוב אני אדע.

tzagi
13-08-09, 08:26
מה הקשר להתגבר על בלם החירום? אני מדבר על זה שבלם החירום או שימוש בבלמים (אותו הדבר בעצם) יגרום לדימוי נעילה ברכב עם דיפרנציאל פתוח.

תמיד אני פתוח לרעיונות חדשים, אבל מצד שני, אני גם תמיד חושב ומפעיל את הראש לפני שאני מקבל דברים. אם למישהו יש הסבר פיזיקלי לעניין אשמח לשמוע. בינתיים הגיע היום, ובקרוב אני אדע.

זאת היתה הטענה שלך,
שהפעלת הבלמים תנטרל את התהליך של הנעילה לקמצנים בגלל שהגלגל הנוגע בקרקע ינעל גם,
לא עובד ככה.

זה פטנט ישן מאד....מזמן WW2

גיא
13-08-09, 11:01
תחפש כתבות ישנות של ערן בטאטא, הוא בנה איזה שהוא סוג של פתרון לעניינים ( או לכאלו שיש להם טאטא ) שבזמן ההצלבה כשהסרן יורד בצד אחד אז איך שהוא נימשך הכבל של הבלם חניה בצד שיורד ועוצר רק את הגלגל ההוא.

אני לא זוכר איך זה פעל ולכן לא יכול להרחיב - אבל זה באמת פעל בצורה מסויימת.

חנן-ג'יפולוג
13-08-09, 15:04
אני עם ערן, לגבי דיפ' פתוח. כוח הבלימה שהבלם מפעיל על הגלגלים סימטרי וכך גם המומנט שיוצא מהדיפ' לכיוון שתי הציריות, אז עוד כוח הנעה מפצה על עוד כח בלימה. זה באמת לא אמור לתרום כלום.

אבל, לגבי דיפ' מהסוג של הטרוטראק, עד כמה שאני מבין את דרך פעולתו, מספיק שיהיה כח בלימה קטן על הגלגל שבאוויר כדי לספק הרבה יותר כח לגלגל השני, כח שהוא רב יותר מכח הבלימה, ואז בהחלט מרוויחים יכולת הנעה בגלגל האפקטיבי. לא סתם הלחיצה על הבלמים בהאמרים עובדת כל-כך טוב (כל עוד הם לא נשברים).

מה לגבי דיפ' מוגבלי החלקה אחרים, עם דיסקיות חיכוך? צריך להבין את צורת הפעולה של כל דיפ' כזה ולנתח אותו לגופו.

מנסיוני עם דיפ' פתוח זה באמת לא עוזר בכלל.

אבל, בפעם אחת שהייתי תקוע בבוץ טובעני, ואחרי שכמעט נואשנו מלהצליח להתקדם, לחיצה על הגז ברגל ימין, תוך כדי בעיטות מהירות וחזקות בברקס ברגל שמאל גרמו לג'יפ לצאת מהביצה, כמו קסם.

מה ההגיון של זה? בשלב ההאצה המומנט על הציריה של הגלגל שבאוויר הוא לא אפס כי נדרש שם מומנט לצורך האצת הגלגל. בגלל היות הדיפ' פתוח אז אותו מומנט בדיוק מועבר גם אל הגלגל האפקטיבי, ומעט המומנט הזה יכול, אולי, להזיז את הרכב במצבים גבוליים. הבעיטות בבלם גרמו להאצות חוזרות ונשנות של הגלגלים. שני הגלגלים.

יקיר גרין
13-08-09, 16:30
מה הקשר להתגבר על בלם החירום? אני מדבר על זה שבלם החירום או שימוש בבלמים (אותו הדבר בעצם) יגרום לדימוי נעילה ברכב עם דיפרנציאל פתוח.

תמיד אני פתוח לרעיונות חדשים, אבל מצד שני, אני גם תמיד חושב ומפעיל את הראש לפני שאני מקבל דברים. אם למישהו יש הסבר פיזיקלי לעניין אשמח לשמוע. בינתיים הגיע היום, ובקרוב אני אדע.

נו??? נפל??

ערן, נפל לי אסימון לגבי למה הסיפור עם בלם היד עובד ...
בבלמי תוף יש אפקט של המרצה עצמית, כשהגלגל מסתובב ... הגלגל שעל האדמה לא מסתובב, ולכן כח הבלימה שם קטן יותר!

גל_כ
13-08-09, 16:40
נו??? נפל??

ערן, נפל לי אסימון לגבי למה הסיפור עם בלם היד עובד ...
בבלמי תוף יש אפקט של המרצה עצמית, כשהגלגל מסתובב ... הגלגל שעל האדמה לא מסתובב, ולכן כח הבלימה שם קטן יותר!


חברים,
אני מכיר באופן אישי מישהו שבנה מערכת כזו.
הוא פיצל את בלם היד לימין ושמאל, ומשתמש בבלמים בתור "נעילה ידנית"
ראיתי יותר מפעם אחת איך הוא מצליח לעבור מכשולים שלא היה לו סיכוי לעבור בלי "הנעילה".

כמובן שאין מה להשוות לנעילת דיפרנדיאל אמיתית, ובכ"ז זה נותן את עוד קצת, מה שמאפשר לעבור מכשולים קשים יותר בקלות.

גל

יקיר גרין
13-08-09, 16:44
חברים,
אני מכיר באופן אישי מישהו שבנה מערכת כזו.
הוא פיצל את בלם היד לימין ושמאל, ומשתמש בבלמים בתור "נעילה ידנית"
ראיתי יותר מפעם אחת איך הוא מצליח לעבור מכשולים שלא היה לו סיכוי לעבור בלי "הנעילה".

כמובן שאין מה להשוות לנעילת דיפרנדיאל אמיתית, ובכ"ז זה נותן את עוד קצת, מה שמאפשר לעבור מכשולים קשים יותר בקלות.

גל

גל הדיון הוא לא על מערכת שמפרידה את הבלימה, היא על שימוש בבלם החניה כדי לקבל אפקט שדומה לנעילה, ראיתי את זה עובד כמה פעמים, אבל כמו ערן, קשה לי להבין איך זה יכול לעבוד ...

גל_כ
13-08-09, 16:56
גל הדיון הוא לא על מערכת שמפרידה את הבלימה, היא על שימוש בבלם החניה כדי לקבל אפקט שדומה לנעילה, ראיתי את זה עובד כמה פעמים, אבל כמו ערן, קשה לי להבין איך זה יכול לעבוד ...

או שאני לחלוטין Off או שזה מאד פשוט:

בלם היד / החניה עוצר את הגלגלים האחוריים.
אם גלגל אחורי מסתחרר, והבלם שלו (ושלו בלבד) עוצר אותו מהסחרור, אזי הכוח שמפעיל הבלם בעצירת הסחרור עובר לגלגל השני (בגלל הדיפ' הפתוח), מה שגורם לאפקט של נעילה.

יקיר גרין
13-08-09, 17:00
או שאני לחלוטין Off או שזה מאד פשוט:

בלם היד / החניה עוצר את הגלגלים האחוריים.
אם גלגל אחורי מסתחרר, והבלם שלו (ושלו בלבד) עוצר אותו מהסחרור, אזי הכוח שמפעיל הבלם בעצירת הסחרור עובר לגלגל השני (בגלל הדיפ' הפתוח), מה שגורם לאפקט של נעילה.

גל, אבל הבלם חניה עוצר את שני הגלגלים ...

גל_כ
13-08-09, 17:08
גל, אבל הבלם חניה עוצר את שני הגלגלים ...

אז זה בדיוק מה שאמרתי בהתחלה. הבחור פיצל את בלם היד לימין ושמאל - יש לו 2 ידיות!
והוא בולם רק את הגלגל הרלוונטי!

ערן המסוקס
13-08-09, 19:17
אופס.. שכחתי לעשות את הניסוי. כרגע הגעתי הביתה מהעבודה, ואני עדיין ג'יפה. הולך עכשיו לחנייה ועושה את הניסוי. עוד כמה דקות תהיה תשובה.

ערן המסוקס
13-08-09, 19:33
אוקיי, חזרתי מהניסוי. בהחלט אפשר לאמר שלמדתי כמה דברים על החיים... :rolleyes:

six 4 life
13-08-09, 19:41
תן תשובה מה יצא לך בסוף.

נימי
13-08-09, 19:42
הניחוש שלי ערן זה שללא בלם יד הגלגל הסתובב באויר ועם בלם יד הרכב התקדם

מחכה לתשובות

יקיר גרין
13-08-09, 20:19
אוקיי, חזרתי מהניסוי. בהחלט אפשר לאמר שלמדתי כמה דברים על החיים... :rolleyes:

נראה לי שערן עסוק בלכתוב הודעה בשרשור האידיוטים הישן ...

ערן המסוקס
13-08-09, 20:40
איפה ג'ו.. ורמוראי.. אני רוצה לשמוע גם את התגובות שלהם.

יונתןמצפה
13-08-09, 20:40
נראה לי שערן עסוק בלכתוב הודעה בשרשור האידיוטים הישן ...

ענק...

הלוואי, זואת תהיה הודעה מנצחת!

RAMURAI
13-08-09, 20:41
אוקיי, חזרתי מהניסוי. בהחלט אפשר לאמר שלמדתי כמה דברים על החיים... :rolleyes:


אחרי שלמדת משהו חדש. יש מצב שלא תרכיב את הנעילה אחורית עכשיו???

tzagi
13-08-09, 20:49
איפה ג'ו.. ורמוראי.. אני רוצה לשמוע גם את התגובות שלהם.

בנתיים......לא אמרת כלום, אני לא שמעתי שהודת משהו, בנתיים יש רק ספקולציות,אז אין מה להגיד שכבר לא נאמר.

ערן המסוקס
13-08-09, 20:56
ראית גבירותי ורבותי. למדתי הרבה.

למדתי שאת חוקי הפיזיקה אי אפשר לנצח.

למדתי שבמלחמת העולם השנייה היו אנשים בהסטרייה תקועים בבוץ ויורים עליהם, אז הם לחצו על כל הדוושות שהם מצאו מתחת לרגליים כדי לצאת.

למדתי שג'ו יכול להיות עורך דין.

ולמדתי שהטריק הזה, לחלוטין לא עובד. למרות שבאמת ניסיתי.. ממש עשיתי הכל כדי שיצליח, אבל לא הצליח. למרות שהייתי על ג'ק בקבוק, שנגיעה קלה בקלאץ' ב4X4 עם לוקר סגור הפילה אותי ממנו.

ד ו ר ו ן
13-08-09, 21:11
בהאמר צבאי ישנם דיפ מוגבלי החלקה .
הדוגמא וההגדרה לא נכונים במקרה הזה.
בהאמרים אין דיפ' מוגבלי החלקה אלא דיפ' מסוג טורסן עם גלג"ש חלזוניים שמיועד למודולציה הזו ולא מתפקד כמו דיפ' רגיל שמעמיסים עליו ברקסים.

גלדיאטור
13-08-09, 21:27
גם בפורד צבאית זה עובד
שם אין טורסן ויש מוגבל החלקה LSD אם אני לא טועה

ערן המסוקס
13-08-09, 21:43
גם באיסוזו דימקס, עושה רושם שזה עובד. אתמול נעשה בשטח בהצלבה מלאה שגרמה לעצירת הרכב, בעמידה במקום. מרים בלם חנייה נותן קצת גז והרכב מתקדם.

יונתןמצפה
14-08-09, 01:21
רק רגע ערן...

אם זכור לי נכון, בלם היד (רגל) אצלך לא מי יודע כמה. אם בכלל...

מה שאומר שהשתמשת בברקס הרגיל שכידוע מפעיל 70%~ בלימה קדימה ו- 30% אחורה, משמע- כמו לשים בוקים לפני הגלגלים ולבדוק אם זה עובד. :confused:

לך תתקן את בלם החנייה שלך ותחזור בבקשה על הניסוי!

tzagi
14-08-09, 03:08
רק רגע ערן...

אם זכור לי נכון, בלם היד (רגל) אצלך לא מי יודע כמה. אם בכלל.

לך תתקן את בלם החנייה שלך ותחזור בבקשה על הניסוי!

מסקנה הגיונית מאד, רכב ישן, כבלים מתוחים, עד היום היו לי עשרות CJ, אבל לא זוכר אחד שהבלם חרום עבד כמו שצריך... ערן, תחזור על הנסיון עם רכב יותר מודרני (טויוטה הילקס לדוגמה :-) )

tzagi
14-08-09, 05:07
למדתי שג'ו יכול להיות עורך דין.



על זה תשלם,
יש פה מינימום של 2 עורכי דין כרגע שמשחיזים גרזנים, עלבון כזה לא מגיע להם (למרות שלהגיד עליהם חפי פשע...אי אפשר)

ערן המסוקס
14-08-09, 07:57
בלם החנייה שלי עובר טסט.. והשתמשתי בו. יאללה מה קרה.

ציפור קטנה לחשה לי, שהיום יבוצע שוב הניסוי, אבל על סמוראי ללא נעילות, כאשר הוא על ג'ק אחד קדימה ואחד אחורה. ועוד יבוצע ע"י בן אדם שמוכן להשבע שזה עובד. בוא נראה..

RONI
14-08-09, 10:17
יש לך מסרטת וידאו?
אני מוכן להיות הדוגמן ולהוכיח לך.

ערן המסוקס
14-08-09, 14:29
הוידאו עלי, ההוכחה עליך.

היום אמרתי לעצמי.. אולי אני טועה? אולי בלם החנייה שלי פארש? אולי ברקס אחורי אחד לא עוצר טוב? אז ניסיתי שוב. קודם הרמתי בלם חנייה וניסיתי לנסוע קדימה. וואללה עוצר מעולה. השארתי אותו מורם, והרמתי, הפעם את הגלגל השני על ג'ק. ניסיתי.. ו.. התוצאה ברורה.

-->