התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מצבר חלש והשפעתו על ביצועי מנוע



דרור ברלי
22-08-09, 21:35
עשיתי סיבוב על ג'יפ CJ שמנועו לכאורה במצב מעולה (וכמוהו כל המכניקה של הג'יפ עושה רושם של מצב טוב++), אבל תחושת הכוח והתאוצה ממש לא הרשימו, ואני יודע איך CJ טוב צריך לנסוע.

המצבר שלו ישן וחלש והג'יפ הניע בקושי. גם אחרי נסיעה של יותר מ-20 דקות רצופות כמה וכמה קילומטרים טובים המצבר התקשה להניע את הג'יפ.
פרט נוסף - הג'יפ מצויד במזגן. לא הרגשתי הבדל בביצועים כאשר המזגן פועל או כבוי, אבל הג'יפ לא הצליח להניע בשום מצב כאשר מפסק המזגן במצב פועל. משמע שהמצבר חלש.


האם יש קשר בין חולשת המצבר לבין הביצועים הלא מרשימים?

raanan
22-08-09, 21:43
בסרק משפיע (מנוע מגמגם ונוטה להכבות)
בשאר תחום הסל"ד (האלטרנטור מספק מתח )לא אמורה להיות השפעה אלא אם אחד התאים במצבר מקצר (סיכוי נמוך מאד)

רענן

דרור ברלי
22-08-09, 21:45
זהו, שבסרק הוא עבד יפה מאוד. - יציב וחלק.
גם בהאצה - לא גמגם, לא חתך, לחצי שמן יפים, נשמע בריא מאוד - אבל לא בועט בגב...

kobiarava
22-08-09, 21:47
הי דרור
בתשובה לשאלה-לא אמורה להיות השפעה של מצב המצבר על ביצועי המנוע. במצב תקין, עם אלטרנטור וטעינה תקינים, המצבר מסיים את תפקידו ברגע שבו המנוע נדלק, ואת כל צריכת הזרם של המנוע והאבזרים מסביב, מספק האלטרנטור בלי שום בעיה, ואת העודפים (שבד"כ יש לא מעט) מנצל המצבר לטעינה מחדש, כל זאת, כמובן, בסל"ד שמעבר לסרק. אם כך, הירידה בביצועים כנראה מופיעה בגלל בעיה אחרת...





שבוע טוב-קובי

raanan
22-08-09, 22:04
בהנחה שאתה לא סתם חושד במע' החשמל , הייתי בודק :
א. כיוון הצתה
ב. פלגים וכבלים
ג. כוהל/מגבר הצתה

רענן

coas
22-08-09, 22:29
בנוסף לבדיקות הנ"ל ובהנחה שמדובר באלטרנטור מקורי מומלץ לבדוק את חיבור האלטרנטור לסטרטר סולנואיד, החוט המקורי הוא 6ממ"ר עם fusible link בקצהו, שנים של קורוזיה לא עושות טוב לחוט.
בCJ אין מינוס נפרד לאלטרנטור, כך שאם אין מינוס טוב לבלוק אין גם טעינה טובה. מאותה סיבה גם אין מינוס טוב למודול ההצתה שגם הוא מקבל מינוס מהבלוק ומכך ניצוץ חלש. מינוס נפרד לאלטרנטור, 10ממ"ר, יעשה פלאים.

עוד אבסורד הוא שחוט הרגש (sense) מחובר ליציאה מהאלטרנטור, כך שהאלטרנטור דוגם את עצמו ולא צריכה אמיתית במערכת. מומלץ להעביר את החוט לפלוס אחרי סוויץ בתא המנוע.

cj64
23-08-09, 00:40
הקרבורטר כנראה על הפנים,סביר להניח שלא מגיע מספיק דלק!!

shlomi71
23-08-09, 02:06
פרט נוסף - הג'יפ מצויד במזגן. לא הרגשתי הבדל בביצועים כאשר המזגן פועל או כבוי, אבל הג'יפ לא הצליח להניע בשום מצב כאשר מפסק המזגן במצב פועל. משמע שהמצבר חלש.



המדחס מתנתק?

ערן המסוקס
24-08-09, 08:11
אצלי המצבר מת, והרכב סוחב לא רע. בקרוב שם מצבר חדש, ואוכל לאמר אם יש הבדל.

סטרטר שלא מצליח להניע את המנוע יכול לנבוע מקידום הצתה מוגזם או סטרטר לקוי, לא בהכרח ממצבר גמור. יש להתחבר עם כבלי הנעה לג'יפ ולראות אם הג'יפ מניע. אם כן, אז כמובן שזה מצבר חלש.

על כל פנים, יש מנועים של CJ שסוחבים טוב יותר ויש כאלה שפחות. וכמובן זה תלוי בכוון נכון ואיכותי של המנוע ותקינות רכיביו.

במקרה, הגרוע, והכל תקין ומכוון טוב בוודאות, והרכב לא סוחב משהו, תמיד אפשר להחליף את ראש המנוע הסורר לראש מודרני, או ראש מנוע של סופה, ולפתור את בעיות הסחיבה. זה לא עניין מסובך או יקר.

אגב, אכן מצבר מת עלול לגרום לאלטרנטור לעבוד קשה, כי הוא מנסה להנחית את המתח. תלוי במה שקרה למצבר. כשהמצבר תקין חזק אבל מרוקן, ממש מרגישים ורואים את זה. במצב של מצבר מת כמו שלי, לא מרגישים כלום, כי המצבר לא מקבל טעינה.

tzagi
24-08-09, 08:48
מומלץ להעביר את החוט לפלוס אחרי סוויץ בתא המנוע.

Do that and you wont be able to turn off the pos
(sorry, I'm in Lordsburg New Mexico, no henglish here)

the original wire to the alt is a resistence wire, as in , the wire itself acts as a resistor, if eliminated the alt will back feed to the coil and the key switch wont turn the car off.
the best solution is to install a diode or a resistor into the circuit.

השמשוני יחיעם
24-08-09, 09:16
דרור שלום,

לפעמים אגזוז ישן וסתום (בעיקר כאלו ש"צלחו" מעברי מים ובוץ) פועל כמו אגזוז-ברקס.

חומר למחשבה!!!!

coas
24-08-09, 15:23
Do that and you wont be able to turn off the pos
(sorry, I'm in Lordsburg New Mexico, no henglish here)

the original wire to the alt is a resistence wire, as in , the wire itself acts as a resistor, if eliminated the alt will back feed to the coil and the key switch wont turn the car off.
the best solution is to install a diode or a resistor into the circuit.


ג'ו, לא את הexcite, את הsense.

מה שכתבת נכון לגבי הexcite שהוא בעל התנגדות 35ohm, הSense הוא חוט 6ממ"ר רגיל.

-->