PDA

צפייה בגרסה מלאה : איזה תחזוקה נירדשת לחלון חשמלי בגג ?



גיא
03-09-09, 07:54
בטראנו יש חלון גג חשמלי מקורי, אני מת מפחד ממנו, כי שמועות טוענות שכזה מתקלקל זה אלפי ש"חים לתקן.

כשסוגרים ממש לקראת הסוף יש איזה רישרוש / שיפשוף ...של מילימטר.

האם ישנה איזו תחזוקה מונעת / נידרשת ?
מגרזים / לא מגרזים וכו' ?..

תודה.

איציק - 4X6ZH
03-09-09, 08:19
חלון גג חשמלי \ ידני הוא רימון בלי ניצרה .
בתנאי מזג האויר בארץ זה רק ענין של זמן עד שזה נתקע .
בנגנון חשמלי אתה כלל לא מרגיש שזה נתקע ומכאן מתחילות הצרות .

הבעיה העיקרית שהשמש החום שמתפתח בחלל הגג מקשה את הגומיות .
אבק וליכלוך שחודרים למסילות הגג מקשים על סיבוב ותנועת המיכללים .

יש להקפיד על נקיון ועוד פעם ניקיון וניקיון . ( סמרטוט לח ומברג וניקוי המסילות )
רצוי לא להשתמש בלחץ אויר לניקוי כי אתה דוחף את הליכלוך פנימה .
רצוי לא לגרז את מסילות הגג .
( יש שמן עדין דק למטרה הזאת )
באותם מקומות שיש לגרז \ לשמן יש להקפיד על ניקוי שאריות השומן הישן שמתיבש
צובר על עצמו אבק והופך לגוש שתוקע את תנועת המנגנון .

את צינורות הניקוז אפשר לנקות לשטוף במים רצוי מים חמים מהקומקום ( זה ממיס את השומן ומרכך את הצינור )

כמה שפחות תפתח את הגג כך תחסוך לעצמך צרות .
המשחק של הילדים בגג לפתוח לסגור . זה סוף הגג !

ובכל מצב במיקרה ואתה מרגיש שהעסק הולך קשה או נתקע . רצוי לא להפעיל כח מבלי שאתה מבין מה תוקע את המערכת .

איציק

גיא
03-09-09, 08:50
חלון גג חשמלי \ ידני הוא רימון בלי ניצרה .
בתנאי מזג האויר בארץ זה רק ענין של זמן עד שזה נתקע .
בנגנון חשמלי אתה כלל לא מרגיש שזה נתקע ומכאן מתחילות הצרות .

הבעיה העיקרית שהשמש החום שמתפתח בחלל הגג מקשה את הגומיות .
אבק וליכלוך שחודרים למסילות הגג מקשים על סיבוב ותנועת המיכללים .

יש להקפיד על נקיון ועוד פעם ניקיון וניקיון . ( סמרטוט לח ומברג וניקוי המסילות )
רצוי לא להשתמש בלחץ אויר לניקוי כי אתה דוחף את הליכלוך פנימה .
רצוי לא לגרז את מסילות הגג .
( יש שמן עדין דק למטרה הזאת )
באותם מקומות שיש לגרז \ לשמן יש להקפיד על ניקוי שאריות השומן הישן שמתיבש
צובר על עצמו אבק והופך לגוש שתוקע את תנועת המנגנון .

את צינורות הניקוז אפשר לנקות לשטוף במים רצוי מים חמים מהקומקום ( זה ממיס את השומן ומרכך את הצינור )

כמה שפחות תפתח את הגג כך תחסוך לעצמך צרות .
המשחק של הילדים בגג לפתוח לסגור . זה סוף הגג !

ובכל מצב במיקרה ואתה מרגיש שהעסק הולך קשה או נתקע . רצוי לא להפעיל כח מבלי שאתה מבין מה תוקע את המערכת .

איציק

הבנתי .. תודה.

לגבי הילדים, הם מאוכזבים ממני כבר מהיום הראשון של האוטו, אני לא מרשה לשחק עם זה ובקושי פותח אותו. ( מת מפחד ... )

Jacob80
03-09-09, 10:26
קח את הדברים בפרופורציות.

אני למשל מאד מאד אוהב את החלון בגג ורב הזמן אני פותח אותו (בטיולים - תמיד), אם אתה גם מהאנשים שמפיקים הנאה מהחלון גג אז תשתמש בו ואם יתקלקל אז תתקן - אז מה?

ברכב הקודם שלי, כשקניתי אותו ראיתי שיש המון חלודה שם (כי האדם הקודם לא השתמש ושכח אותו קצת פתוח למשך איזה שנתיים), אז תיקנתי אצל פחח והמשכתי להשתמש בו יום יום.

כולה חלון גג לא מדע טילים

איציק - 4X6ZH
03-09-09, 11:22
קח את הדברים בפרופורציות.
.

כולה חלון גג לא מדע טילים

ועל זה אני יכול להוסיף אני מקווה שלא יתברר לך שלחצן השיגור של הטיל נמצא בתוך מנגנון הפעלת החלון .

ברוב כלי הרכב החדשים מערכת ההפעלה \ מפסקי הגג . אלה שנמצאים במיכלול בית המראה . או בתוך מנורת התיקרה . ( אנטנה GPS + GSM )
חלקים אלה הם למעשה עוד מחשבים של אביזרי הרכב השונים . בעיקר מערכות הזעקה
מערכות מיזוג אויר . ומערכות יצוב הרכב כולל חישני מהירות ומרחק הממוקמים בחלק
הפנימי של השמשה הקידמית . ( וזה בלי להכנס למנגנון הפעלת מגב אוטמטי ) .

אני לא מבין גדול במדע טילים .
אבל יש לי הרגשה שבטיל מצוי יש פחות חלקים .

איציק

אלדר
03-09-09, 14:53
הייתי ממליץ לנקות את פתחי המרזב של הגג בחלק הקידמי (נמצא בתחתית הכנף ממש בחיבור של המגן בוץ הקדמי).
כאשר אלו סתומים אין למים לאן להתנכז.
לאחר מכאן לעשות ניסוי לפתוח את הגג ולשפוך מים למרזבים (לא כמות גדול)ולראות עם המים מתנכזים.
אם יוצא מים מה טוב אם לא צריך לפתוח את החלק הפנימי של הגג.

Pageup
03-09-09, 15:06
הייתי ממליץ לנקות את פתחי המרזב של הגג בחלק הקידמי (נמצא בתחתית הכנף ממש בחיבור של המגן בוץ הקדמי).
כאשר אלו סתומים אין למים לאן להתנכז.
לאחר מכאן לעשות ניסוי לפתוח את הגג ולשפוך מים למרזבים (לא כמות גדול)ולראות עם המים מתנכזים.
אם יוצא מים מה טוב אם לא צריך לפתוח את החלק הפנימי של הגג.

מה שאתה צריך לחשוש ממנו זה לא אם החלון יתקע, אלא האטימה ונזילות.
ה-מחלה של הטרנו זה הנזילות מהסאנרוף. תוודא לפני תחילת החורף שכל המרזבים
פתוחים והניקוז טוב. אם לא תעשה את זה כנראה שתמצא שלולית או ריפוד גג סחוט מים.

גיא
03-09-09, 15:42
תודה.

אמיר ב.
09-09-09, 09:31
קח את הדברים בפרופורציות.

אני למשל מאד מאד אוהב את החלון בגג ורב הזמן אני פותח אותו (בטיולים - תמיד), אם אתה גם מהאנשים שמפיקים הנאה מהחלון גג אז תשתמש בו ואם יתקלקל אז תתקן - אז מה?

ברכב הקודם שלי, כשקניתי אותו ראיתי שיש המון חלודה שם (כי האדם הקודם לא השתמש ושכח אותו קצת פתוח למשך איזה שנתיים), אז תיקנתי אצל פחח והמשכתי להשתמש בו יום יום.

כולה חלון גג לא מדע טילים

אם תקרא את ספר הרכב תמצא שם הנחיה חד משמעית לא לפתוח את הגג בשטח. זה גם הגיוני - האבק הורס את המנגנונים כמו שכתב איציק מעלי והטלטולים במצב פתוח לא תורמים לעסק.

חוץ מזה, אין מה לפחד להשתמש. אם ייתקע, יש פלסטיק לפני המתגים של אורות הקריאה (לא רחוק מהמראה המרכזית) שאם תפתחו אותו תמצאו בורג אותו ניתן לסובב ידנית ולסגור את החלון שמש. ככה לפחות הוא יהיה סגור ולא יתקע פתוח. אחרי שסגרתם תוכלו להחליט אם להשקיע את הכסף הנדרש לצורך תיקון.

דרך אגב, עדיין מחפש פיתרון לבעיה המעצבנת של עליית טמפ' (קטנה, לא משמעותית אבל מעצבנת ומספיקה כדי לפעמים לנתק את המזגן) בנסיעה בשטח.

אמיר

גיא
09-09-09, 09:57
אין לי את הספר המקורי, באמת רעיון טוב לנסות להשיג אחד מניסאן.

בכל מקרה, מהש מפחיד אותי בעיקר הוא הפלסטיקים הלבנים העדינים שממרכזים את המסילות.
אם הם נישברים אז שום בוגר ידני שבעולם לא יסגור את זה.

כרגע המצב סבבה, ואני לא לחוץ

רק רווצה להבין

תודה.

איציק - 4X6ZH
09-09-09, 10:15
דרך אגב, עדיין מחפש פיתרון לבעיה המעצבנת של עליית טמפ' (קטנה, לא משמעותית אבל מעצבנת ומספיקה כדי לפעמים לנתק את המזגן) בנסיעה בשטח.

אמיר

הפרד את רדיאטור הגיר מהמנוע . \ התקן רדיאטור חיצוני לגיר .
יש לבדוק מה הגורם לניתוק .
התחממות של כלל המערכות
לחץ גבוה במערכת מיזוג האויר .
מרווח אויר גדול במצמד המדחס .

הבדיקות קלות אבל מחייבות את התקלה בזמן הבדיקה .
אין תקלה = בדיקה תקינה .

איציק

אמיר ב.
09-09-09, 11:02
הפרד את רדיאטור הגיר מהמנוע . \ התקן רדיאטור חיצוני לגיר .
יש לבדוק מה הגורם לניתוק .
התחממות של כלל המערכות
לחץ גבוה במערכת מיזוג האויר .
מרווח אויר גדול במצמד המדחס .

הבדיקות קלות אבל מחייבות את התקלה בזמן הבדיקה .
אין תקלה = בדיקה תקינה .

איציק

תודה איציק. בטראנו 2002 יש כבר רדיאטור נפרד לגיר. עשיתי ניקוי רדיאטור לפני כחודש. קצת בעיה לבדוק לחץ במערכת מיזוג האויר או מרווח פן קלאצ' בעת התרחשות התקלה כי היא מתרחשת רק בזמן מאמץ.

גיא
09-09-09, 11:48
לא יודע בשנה שלך
אבל לי נאמר שבדגם של י (98) יש בעיה ידועה שבה יש חיישן טמפ' שנמתק את המדחס
החיישן הוא אלקטרוני
וכשהוא מתקלקל הוא מנתק גם כשלא חם מספיק

------


מישהו יודע באיזה מכוניות / דגמים יש את מנוע כמו שלי ? 98 ידני דיזל 2700 טורבו אינטרקולר ..

אני זקוק לחיישן קראנק משומש / או מאיביי ... בארץ זה יקר מידי.

איציק - 4X6ZH
09-09-09, 12:57
מה גם לכם יש חיישן כזה :roll: :roll: :roll: :roll: :(

מה לעשות אתם רוצים רכב חכם \ מודרני :p
זה לא יפה מה שאני כותב .
אבל בשקט בשקט שלא יראו אותך קצר את שני רגלי החיישן .8-)

איציק

kobiarava
09-09-09, 13:16
מה גם לכם יש חיישן כזה :roll: :roll: :roll: :roll: :(

מה לעשות אתם רוצים רכב חכם \ מודרני :p
זה לא יפה מה שאני כותב .
אבל בשקט בשקט שלא יראו אותך קצר את שני רגלי החיישן .8-)

איציק

איציק, אתה ממליץ על קומבינה:twisted::twisted:? עליך לא הייתי מאמין!:mrgreen:






קובי

איציק - 4X6ZH
09-09-09, 13:21
לפעמים יש קומבינה רשמית ואז קוראים לזה קריאת שרות :rolleyes:
לפעמים יש קומבינה פיראטית ואז קוראים זה XXXX
תכלס הבן אדם רוצה מזגן .
לפעמים לא כדאי להמתין להוראות יצרן . עד שהם יבואו דגם הרכב כבר לא יהיה בשימוש .

איציק

גיא
09-09-09, 13:33
אנחנו מדברים על משהו שנימצא על המדחס ?

יש שם מלא חוטים
זה לא כל כך ברור מה החיישן ...

------

איציק, מכיר אולי את הנושא של חיישן קראנק למנוע שלי ? איזה דגם מתאים יש פה בארץ ? ( או באינטרנט )

תודה.

אמיר ב.
09-09-09, 13:49
איציק שלח תמונה של החיישן הזה שנראה על מה אתה מדבר

איציק - 4X6ZH
09-09-09, 15:41
מדובר על חיישן טרמי שנמצא בתוך גוף המדחס . נכנסים אליו 2 חוטים ולמעשה הוא יושב בחיבור בטור ל (+) בכניסה למצמד מדחס .
זה רכיב שיש בהרבה מדחסים ובא לתת הגנה בפני חום על המדחס .
הכל יפה ונחמד .
אבל בארץ לפעמים עומס החום הסביבתי בתא המנוע גבוה .
ולא פעם מתקבל ניתוק המדחס בגלל חום סביבתי ולא בדיוק עומס על המדחס .

יש כלי רכב שהרכיב לא קיים
יש מדחסים שיש להם .
יש מדחסים מקוריים של אותו רכב ולא יהיה להם .
בקיצור הרכיב הוא רשות ולא חובה .

מצד שני תפקידו בפועל זאת הגנה של הגנה . למערכת יש הגנה מלחץ \ ומעומס .
למנוע יש הגנה מחום .
למערכת מיזוג אויר בדרך כלל יש הגנות נוספות .
ואז מגיעה השמיציק הזה ומתחיל לנתק ולחבר מתי שממש חם באמצע הפקק . ושניה אחרי זה הכל מסתדר .

בפועל לצערי \ לשמחתי ניתוק הרכיב והכל ממשיך לעבוד .
לכן כתבתי בשקט בשקט תעקוף אותו . אבל רק אחרי שאתה בטוח שהוא הגנב .

איציק

גיא
09-09-09, 15:42
איך מזהים אותו ?

-->