PDA

צפייה בגרסה מלאה : חידה במערכת הבלמים



yair999
05-09-09, 08:59
הג'ימני נכשל בטסט מייד לאחר טיפול 60,000 ק"מ במוסך בגלל:
- שני צמיגים אחוריים שחוקים
- בלם שירות לא תקין (הגלגל האחורי שמאלי אינו בולם מספיק, מדובר בבלמי תוף, בלם העזר תקין)

תוצאות מבחן הבלימה:
כוח בלימה סרן אחורי - ימין: 130 ק"ג, שמאל: 60 ק"ג
יעילות בלימה בבלמים - 39%
כוח בלימה בלם עזר - 17%

המוסך החליף בין התופים של הגלגלים האחוריים ושייף ידנית את הסוליות והתופים - לא עזר.
מסקנת המוסך: צריך סוליות חדשות למרות שהעובי שלהן מספיק כי כנראה הן יבשות וכן צריך לחספס את התופים.

ברכב בוצעה החלפת הסוליות וליטוש תופי הבלמים האחוריים לפני 15,000 ק"מ ושנה ורבע.

שאלות:

1. זה הגיוני שבלם העזר תקין ובעית הבלימה בסוליות/תופים? הרי בלם העזר משתמש באותה מערכת בלימה, רק מפעיל אותה מכנית.

2. האם העובדה שהצמיגים שחוקים קשורה לכוח בלימה נמוך בבדיקה? אם כן, יש טעם קודם להחליף צמיגים ולבדוק שוב את הבלימה לפני טיפול בבלמים?

3. זה הגיוני שהסוליות יבשות לאחר שהוחלפו בטיפול הקודם כאמור לעיל ושהחלפתן תפתור את הבעיה?

4. יכול להיות שמשהו במערכת ההידראולית שמפעילה את הבלמים גורם לבעית בלימה בגלגל אחד בלבד?

תודה על פתרון החידה.

יונתןמצפה
05-09-09, 12:15
אני לא מתיימר להיות מבין גדול בבלמים אבל הייתי בודק:
1. שהרפידות לא נרטבו משמן מאיזושהי סיבה.
2. מנגנון הכיוון האוטומטי לא תפוס/לא תקין.


תשווה בין הרפידות בשני הצדדים ותראה אם יש הבדלים משמעותיים בשחיקה בין שני הצדדים. אם יש הייתי חושד במנגנון הכיוון האוטומטי.

שוב, אני לא מתיימר להיות מבין גדול אבל ההגיון שלי אומר שהחלפה בין התופים היא לא לעניין. התופים נשחקים עם הזמן בצורה מסויימת. לרוב מה שעושים זה חריטה מדוייקת במקביל להדבקת/החלפת סוליות.

הבידקה של בלם החנייה היא לא מדד כי ברגע שהרכב יוצא מגלילי הבדיקה זה נחשב תקין. עד כמה שאני יודע הם לא מודדים % בלימה של בלם החנייה.

-->