yair999
05-09-09, 08:59
הג'ימני נכשל בטסט מייד לאחר טיפול 60,000 ק"מ במוסך בגלל:
- שני צמיגים אחוריים שחוקים
- בלם שירות לא תקין (הגלגל האחורי שמאלי אינו בולם מספיק, מדובר בבלמי תוף, בלם העזר תקין)
תוצאות מבחן הבלימה:
כוח בלימה סרן אחורי - ימין: 130 ק"ג, שמאל: 60 ק"ג
יעילות בלימה בבלמים - 39%
כוח בלימה בלם עזר - 17%
המוסך החליף בין התופים של הגלגלים האחוריים ושייף ידנית את הסוליות והתופים - לא עזר.
מסקנת המוסך: צריך סוליות חדשות למרות שהעובי שלהן מספיק כי כנראה הן יבשות וכן צריך לחספס את התופים.
ברכב בוצעה החלפת הסוליות וליטוש תופי הבלמים האחוריים לפני 15,000 ק"מ ושנה ורבע.
שאלות:
1. זה הגיוני שבלם העזר תקין ובעית הבלימה בסוליות/תופים? הרי בלם העזר משתמש באותה מערכת בלימה, רק מפעיל אותה מכנית.
2. האם העובדה שהצמיגים שחוקים קשורה לכוח בלימה נמוך בבדיקה? אם כן, יש טעם קודם להחליף צמיגים ולבדוק שוב את הבלימה לפני טיפול בבלמים?
3. זה הגיוני שהסוליות יבשות לאחר שהוחלפו בטיפול הקודם כאמור לעיל ושהחלפתן תפתור את הבעיה?
4. יכול להיות שמשהו במערכת ההידראולית שמפעילה את הבלמים גורם לבעית בלימה בגלגל אחד בלבד?
תודה על פתרון החידה.
- שני צמיגים אחוריים שחוקים
- בלם שירות לא תקין (הגלגל האחורי שמאלי אינו בולם מספיק, מדובר בבלמי תוף, בלם העזר תקין)
תוצאות מבחן הבלימה:
כוח בלימה סרן אחורי - ימין: 130 ק"ג, שמאל: 60 ק"ג
יעילות בלימה בבלמים - 39%
כוח בלימה בלם עזר - 17%
המוסך החליף בין התופים של הגלגלים האחוריים ושייף ידנית את הסוליות והתופים - לא עזר.
מסקנת המוסך: צריך סוליות חדשות למרות שהעובי שלהן מספיק כי כנראה הן יבשות וכן צריך לחספס את התופים.
ברכב בוצעה החלפת הסוליות וליטוש תופי הבלמים האחוריים לפני 15,000 ק"מ ושנה ורבע.
שאלות:
1. זה הגיוני שבלם העזר תקין ובעית הבלימה בסוליות/תופים? הרי בלם העזר משתמש באותה מערכת בלימה, רק מפעיל אותה מכנית.
2. האם העובדה שהצמיגים שחוקים קשורה לכוח בלימה נמוך בבדיקה? אם כן, יש טעם קודם להחליף צמיגים ולבדוק שוב את הבלימה לפני טיפול בבלמים?
3. זה הגיוני שהסוליות יבשות לאחר שהוחלפו בטיפול הקודם כאמור לעיל ושהחלפתן תפתור את הבעיה?
4. יכול להיות שמשהו במערכת ההידראולית שמפעילה את הבלמים גורם לבעית בלימה בגלגל אחד בלבד?
תודה על פתרון החידה.