צפייה בגרסה מלאה : גיהוץ שבילים
יש לי שאלה (עשיתי חיפוש ועיינתי בהרבה שרשורים בנושא)
ברשותי סמוראי 98 ואני מעוניין בשינוי משמעותי וחד משמעי לנסיעה
מהירה וסבירה בשבילים.
אני לא מעוניין בהגבהות ו/או שינוי מידת הצמיגים.
שינוי משמעותי וחד משמעי - לא תקבל.
החלפה של קפיצים לקפיצי הגבהה קשים יותר ובולמים איכותיים יותר (מונוטיוב) תהפוך את האוטו ליציב ומהיר יותר על שבילים, אבל לנוקשה יותר ונוח פחות. ובכל מקרה זה לא יהיה שינוי קיצוני, את המהות של רכב שטח קטן, קל וקופצני לא ניתן לשנות על ידי שינויים קלים.
אהלן!
בהמשך למה שכתב נמרוד.
לי יש סמו 97. כלומר גם קפיצי סלילים.
וגם אני לא הייתי מרוצה מנוחות הנסיעה.
במקרה שלי, הבולמים הקידמיים שלי היו חלשים והאחוריים היו לא במידה הנכונה (ככה קניתי).
גם לאחר החלפתם לבולמים חדשים ותקינים עם הקפיצים המקוריים- הנסיעה השתפרה אך נוטרה דרע'ק!
ביררתי מה ניתן לעשות בכדי לשפר את המצב-
לאחר החלפת קפיצים ובולמים כמתואר אצל נמרוד אכן החיים נהיים טיפה יותר יפים.
ומהות ההחלפה היא בדיור מה שכתב נמרוד. האוטו נהייה "קשיח" יותר.
עם זאת, הוא אכן משתפר פלאים בדיוק בנהיגת שבילים.
להגיד לך שהאוטו הופך להיות משהו נוח?? לא, ממש לא. אבל אפשר לחיות עם זה.
ולטעמי זה שיפור מהותי מהמקור.
אופציות אחרות, לצערי לא מוכרות לי.
העצה שלי:
פשוט תעשה סיבוב ותרגיש בעצמך.
מדובר בעלות לא קטנה בכלל. וכל אחד עושה את החשבון שלו אם זה כדאי או לא.
את העבודה אצלי עשה מורי- והייתי ממליץ לך להיוועץ בו לראות מה ניתן לעשות, גם לטובת הדגמה......
בהצלחה!!!
תודה על התשובות
אני אתייעץ עם מורי
יש באוסטרליה סט בולמים + קפיצים 40 מ"מ כ 650$ כולל משלוח (מצ"ב לינק)
האם מישהו יכול לחוות את דעתו.
תודה
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350246813351&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
יש לי שאלה (עשיתי חיפוש ועיינתי בהרבה שרשורים בנושא)
ברשותי סמוראי 98 ואני מעוניין בשינוי משמעותי וחד משמעי לנסיעה
מהירה וסבירה בשבילים.
אני לא מעוניין בהגבהות ו/או שינוי מידת הצמיגים.
אני החלפתי בהמלצת מורי לקוני. קצת יקר, אבל ניתן לשים לב להבדל ניכר בנוחות נסיעת שבילים מהירה.
אם בא לך ואתה בסביבת רחובות, אתה יכול לקפוץ אלי לנסיעת מבחן.
אפי
050-7620532
GodsFather
10-09-09, 02:15
שילוב של מערכת מתלים טובה עם כיסא איכותי תעשה את העבודה.
מערכת של קוני היא מצויינת וממה שאני יודע בארץ היא הכי נפוצה לסמוראי סלילים בשל הקוילאובר מקדימה (זה לא שאין עוד מערכות ואף טובות ממנה אבל המחירים כפולים פלוס)
כיסא טוב שירד מרכב נורמלי ואו כיסא ייעודי אורטופדי של פירמות מוכרות יעשה את העבודה, גם כאן עניין המחיר בהתאם אבל מצדיק עצמו.
itamarperez
10-09-09, 05:24
אני גם מתחבט באותה השאלה בערך... כשאתה מדבר על מערכות טובות יותר מהקוני, למה בדיוק אתה מתכוון?
יש לי שאלה (עשיתי חיפוש ועיינתי בהרבה שרשורים בנושא)
ברשותי סמוראי 98 ואני מעוניין בשינוי משמעותי וחד משמעי לנסיעה
מהירה וסבירה בשבילים.
אני לא מעוניין בהגבהות ו/או שינוי מידת הצמיגים.
תחליף לאמריקאי. [xj,zj,wj,jk,tj,yj ובטוח שגם דיסקו3 עושה עבודה מופלאה וטויוטה לנד קרוזר לא חשוב מה ... ] תתקין קפיצים ובולמים איכותיים, ותקבל יכולת גיהוץ מדהימה .
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה.
אתה לא יכול לצפות שתיסע ברכב שעולה כמו מה שאני משלם על דלק, ולקבל "איכות גיהוץ שבילים " ... זה לא עובד.
בשביל כבוד צריך לעבוד.
ובשביל גיהוץ שבילים צריך להשקיע ברכב הנכון.
בטוח שבהשקעה נכונה תקבל שיפור אבל זה בוודאי לא יהיה שינוי של 100%. גם לא 50%....
:)
GodsFather
10-09-09, 11:19
אתה קצת נסחף, אם כי אכן יש הבדל משמעותי בין סמוראי לרכבים שציינת.
מנסיון - אפשר לשפר מאד את יכולת הגיהוץ ואיכות הנסיעה, העלויות לא מצדיקות לסמוראי, אבל אם מישהו רוצה להשאר עם הרכב הרבה זמן ואו יש לו כסף נזיל, לבריאות.
בסמוראי עלים יש אפשרות שהוכחה מספר פעמים והיא מעבר לקפיצי סיקס.
בסמוראי סלילים, בארץ, האופציות מצטמצמות בשל פערי מחירים בין קוני (800-1200 לבולם, לפני הנחות) לפוקס (כפולות של הסכום הקודם, לבולם) ואו לבולמים בייבוא מיוחד.
itamarperez
10-09-09, 11:20
תחליף לאמריקאי. [xj,zj,wj,jk,tj,yj ובטוח שגם דיסקו3 עושה עבודה מופלאה וטויוטה לנד קרוזר לא חשוב מה ... ] תתקין קפיצים ובולמים איכותיים, ותקבל יכולת גיהוץ מדהימה .
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה.
אתה לא יכול לצפות שתיסע ברכב שעולה כמו מה שאני משלם על דלק, ולקבל "איכות גיהוץ שבילים " ... זה לא עובד.
בשביל כבוד צריך לעבוד.
ובשביל גיהוץ שבילים צריך להשקיע ברכב הנכון.
בטוח שבהשקעה נכונה תקבל שיפור אבל זה בוודאי לא יהיה שינוי של 100%. גם לא 50%....
:)
עזוב... למה אמריקאי, שישאר עם היפני, למה לא כבר אימפרזה WRX??? מגהצת שבילים עם קיטור.
ועכשיו ברצינות, אחת הסיבות שאני מחזיק סמוראי היא בגלל שבמחיר של הסמוראי אני יכול לממן דלק לג'יפ כמו שלך, וזה עוד לפני שקניתי את הג'יפ ;).
GodsFather
10-09-09, 11:29
SOS4U קצת נסחף, אם כי אכן יש הבדל משמעותי בין סמוראי לרכבים שציינת.
מנסיון - אפשר לשפר מאד את יכולת הגיהוץ ואיכות הנסיעה, העלויות לא מצדיקות לסמוראי, אבל אם מישהו רוצה להשאר עם הרכב הרבה זמן ואו יש לו כסף נזיל, לבריאות.
בסמוראי עלים יש אפשרות שהוכחה מספר פעמים והיא מעבר לקפיצי סיקס.
בסמוראי סלילים, בארץ, האופציות מצטמצמות בשל פערי מחירים בין קוני (800-1200 לבולם, לפני הנחות) לפוקס (כפולות של הסכום הקודם, לבולם) ואו לבולמים בייבוא מיוחד.
מסכים עם אמיר בנושא הכיסא. זה נושא מהותי ששכחתי.
החלפת כסאות לבדה היא שיפור מצויין בייחסי עלות\תועלת.
אצלי הסמו בא עם זוג קידמיים מקוריים ח-ד-ש-י-ם.
אבל הגב שלי ושל הצ'יקיטה התפרק בטיול הראשון למדבר יהודה.
לאחר מכן היה כסא הידראולי של אספיר- מאוד מאוד לא אהבתי- דרע'ק אמיתי מבחינתי.
עכשיו יש כסאות של סיווק. שהתקנתי בגובה הנכון לטעמי (ראש לא בתקרה, גבוה מהמקור ונוח ברגליים)
(ידוע לי שאחרים הלכו על כסאות של פיאסטה וולוו ששניהם ידועים כמצויינים)
לדעתי, איכות הנסיעה השתפרה מאוד. העלות שולית ממש.
חבר'ה, סמוראי הוא סמוראי, הוא לא יהפוך להיות צ'רוקי, גם לא סיקס- לטוב ולרע.
בקיצור-
תתחיל מבדיקה שהבולמים באמת תקינים.
לאחר מכן תחליף כסאות.
ותחסוך... כי אם אתה באמת מטייל לא תהייה לך ברירה לשלם או לסבול...... :)
בהצלחה!!
הלו, לא להפגע. . . ..
אבל יש גם לקחת את הדברים בפרופורציות, הסמוראי קל מדי מכדי "שיגהץ" שבילים. עכשו מה תעשה ? תוסיף משקל , תגדיל מנוע כדי לפצות על המשקל ? ולאן הגענו ? ל XJ ... או ל YJ ...
עכשו ברצינות, סמוראי מדוגם הוא כלי מדהים, לא פחות. אבל גם לו יש מגבלות. וגיהוץ היא אחת מהן. זה כמו שתבקש ZJ V8 חסכוני ... זה לעג לרש .. או דיסקו ללא נזילות ...
טיפוס על סלעים הוא יעשה טוב מכל המפלצות המוצצות, בעדינות ובחיסכון, אבל צריך להבין שגם לחמוד הזה יש מגבלות.
אם אתה מוכן להשקיע, אולי תגיע לשיפור ניכר ועדיין לא תתקרב למה ש ZJ [ודומיו] מביא מהבית ללא שיפור. לא כל שכן לאחר שיפור.
לעניות דעתי שיפור הכסא אכן יכול לתת פתרון חסכוני מצד אחד ויעיל מאד מהצד השני.
בהצלחה
הלו, לא להפגע. . . ..
אבל יש גם לקחת את הדברים בפרופורציות, הסמוראי קל מדי מכדי "שיגהץ" שבילים. עכשו מה תעשה ? תוסיף משקל , תגדיל מנוע כדי לפצות על המשקל ? ולאן הגענו ? ל XJ ... או ל YJ ...
עכשו ברצינות, סמוראי מדוגם הוא כלי מדהים, לא פחות. אבל גם לו יש מגבלות. וגיהוץ היא אחת מהן. זה כמו שתבקש ZJ V8 חסכוני ... זה לעג לרש .. או דיסקו ללא נזילות ...
טיפוס על סלעים הוא יעשה טוב מכל המפלצות המוצצות, בעדינות ובחיסכון, אבל צריך להבין שגם לחמוד הזה יש מגבלות.
אם אתה מוכן להשקיע, אולי תגיע לשיפור ניכר ועדיין לא תתקרב למה ש ZJ [ודומיו] מביא מהבית ללא שיפור. לא כל שכן לאחר שיפור.
לעניות דעתי שיפור הכסא אכן יכול לתת פתרון חסכוני מצד אחד ויעיל מאד מהצד השני.
בהצלחה
אני לא יודע איך ברכבים אחרים, אצלי בסמוראי ( על סיקס) הגעתי ל 80 קמ"ש (מהירות GPS) בשטח, כמה חברי פורום היו ברכב והיו מופתעים. הנוחות משתפרת פלאים.
איתי.
אני לא יודע איך ברכבים אחרים, אצלי בסמוראי ( על סיקס) הגעתי ל 80 קמ"ש (מהירות GPS) בשטח, כמה חברי פורום היו ברכב והיו מופתעים. הנוחות משתפרת פלאים.
איתי.
לסמוראי אין בעייה להגיע למהירויות גבוהות בשטח. בעצם יש לו בעייה אבל היא לא נעוצה במתלים אלא במנוע...
בשביל טוב ניתן גם להגיע למהירויות גבוהות מאלו. הג'י פי אס אצלינו מדד לפני שנתיים 110 קמ"ש מהירות מקסימלית בקטע האחרון של חרמון אילת. אני יכול להעיד שהספקתי בשברירי שנייה לראות את המחוג סביב המהירות הזאת בכמה קטעי עפר טובים של ציר המערכת.
80 קמ"ש זו לא מהירות כ"כ גבוהה בשביל סמוראי גם בשבילים לא טובים כמו ציר המערכת. מהירות ממוצעת של 51 קמ"ש שנמדדה אצלינו לאורך 550 ק"מ שטח מחייבת פעמים רבות לעבור מהירות של 80 קמ"ש.
הבעייה היא לא במתלים אלא במנוע וזה כבר עניין אחר לשפר... הבעייה האמיתית היא להגיע למהירות כזאת בקטעי דרך קצרים וכאן המנוע הוא נקודת הטורפה.
כאשר המתלים קשיחים יותר יכולת הגיהוץ משתפרת עם המהירות. כמובן ששוב, מנוע חזק שמסוגל לתת כוח זמין ביציאה ממכשול יוסיף המון ליכולת ה"גיהוץ" של הרכב...
GodsFather
10-09-09, 22:17
הבעייה היא לא במתלים אלא במנוע וזה כבר עניין אחר לשפר... הבעייה האמיתית היא להגיע למהירות כזאת בקטעי דרך קצרים וכאן המנוע הוא נקודת הטורפה.
גם לבעיות המנוע יש היום פתרונות ולא יקרים וללא צורך במעבר ל1.6
בהמשך תהיה גם הדגמה...
חן אלינועם
10-09-09, 22:43
שינוי משמעותי וחד משמעי - לא תקבל.
החלפה של קפיצים לקפיצי הגבהה קשים יותר ובולמים איכותיים יותר (מונוטיוב) תהפוך את האוטו ליציב ומהיר יותר על שבילים, אבל לנוקשה יותר ונוח פחות. ובכל מקרה זה לא יהיה שינוי קיצוני, את המהות של רכב שטח קטן, קל וקופצני לא ניתן לשנות על ידי שינויים קלים.
קפיצים של tgm בולמים של koni יעשו את העבודה :גיהוץ שבילים יעיל במהירות של 70 קמ"ש לפחות .תכין 6 אלפיות .יש את האופצייה הזולה יותר והיא :אותם קפיצים בשילוב בולמים של מונרו לפחות 2 אלפיות פחות ....זה מה שיש אצלי סמו 98 הותקן אצל הד"ר לפני כחודש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.