צפייה בגרסה מלאה : מדוע שאני צופר אני לעיתים מתחשמל.(סופה)
יש לי סופה מחשמלת ממש מדליקה לעיתים כאשר אני צופר ונוגע בברזל של הגיר אני מקבל זץ חשמלי.
האם יש למישהו הסבר לתופעה?
בשביל לוודא כי הכל תקין אצלי ואני לא צריך תרופות לאיזון הנפש או המוליכות ביקשתי מחבר שינהג ויצפור מדי פעם והא גם קיבל זרם.
האם זה קיים בעוד סופות?
ינון והמחשמלת:roll:
יש לי סופה מחשמלת ממש מדליקה לעיתים כאשר אני צופר ונוגע בברזל של הגיר אני מקבל זץ חשמלי.
האם יש למישהו הסבר לתופעה?
בשביל לוודא כי הכל תקין אצלי ואני לא צריך תרופות לאיזון הנפש או המוליכות ביקשתי מחבר שינהג ויצפור מדי פעם והא גם קיבל זרם.
האם זה קיים בעוד סופות?
ינון והמחשמלת:roll:
לא מכיר ומבין בסופות אבל,
מה שאתה מתאר זאת תופעה של "חוק לנץ".
על סליל הזרם (של הצופר) מתפתח מתח גבוה הפוך בזמן הפסקת הצפירה, הזרם מתפרק דרכך לאדמה.
הפיתרון, לבודד את המפסק והכי חשוב לחבר דיודה הפוכה במקביל לסליל הצופר (כמו שיש לממסרים).
מטרת הדיודה לפרוק המתח שמתפתח (עפ"י חוק לנץ) בחזרה לסליל למניעת פגיעה במערכות חשמל אחרות.
רענן
זה נשמע כאילו המפסק שבמרכז ההגה לא מבודד כמו שצריך.
תפתח אותו ותרא שהכול מחובר כמו שצריך.
האם סליל הצופר יושב בהגה או על הצופר עצמו
האם ניתן למקם את הדיודה/ממסר לפני החיבור לצופר עצמו?
ינון
:Dסופה פיצוץ:D
תבדוק את החוטים יש לך מעקף כורדי או קצר, צופר סוגר '-' לא '+'.
יש לי צופר כפול קנים לא ברור לי מאיזו תוצרת.
המאת ששילוב נזילות דלק ורכב מקצר בהחלט יכול להוות מלכודת גנבים יפה שבסופה (מלשון סוף) הרכב מתפוצץ עם המו.... שגונב אותה.
האם סליל הצופר יושב בהגה או על הצופר עצמו
האם ניתן למקם את הדיודה/ממסר לפני החיבור לצופר עצמו?
ינון
צריך לחבר ישירות על הצופר .
קתודה ל +
אנודה ל -
תבדוק לפני כן קוטביות של החוטים שמגיעים לצופר.
רצוי דיודת עומס לזרמים גבוהים למרות שלא אמור לזרום זרם גבוה (זה רק ספייק של מתח ).
בהצלחה
רענן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.