PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת מי קירור בדיפנדר - ניכנס פחות מדי!



dovt
16-09-09, 17:10
שלום!

היום - במיסגרת טיפול השנתי - החלפתי מי קירור. (רכב: דיפנדר 1997 מנוע Tdi300).
לפי הספר - קניתי 3 "גלונים" (~4.5 ליטרים בכל מיכל.)

אותו ספר מגדיר כמויות של כל הנוזלים דרשים לרכב:

CAPACITIES
The following capacity figures are approximate and are provided as a guide only.
Capacities (approx.)* Litres
Engine sump oil 5,8 ........................................ ........................
Extra when refilling after fitting new filter 0,85 ..........................
Manual gearbox 2,67 ........................................ .......................
Transfer gearbox oil 2,30 ........................................ .................
Front differential 1,70 ........................................ .......................
Rear differential 1,70 ........................................ ........................
Power steering box and reservoir LHD 2,90 ............................
Power steering box and reservoir RHD 3,40 ............................
Swivel pin housing oil/grease (each) 0,35 ................................
Fuel tank usable fuel 89,0 ........................................ ................
Cooling system 11,50 ........................................ ........................
Washer bottle 3,0 ........................................ ...........................
NOTE: * All levels must be checked by dipstick or level plugs as applicable.


עבדתי לפי ספר: פתחתי מיכל עיבוי, ניתקתי את הצינור התחתון, פתחתי מכסה רדיאטור והבורג בבית טרמוסטאט. מים ישנים ירדו מהר, לרוב - מחוץ לדלי שהכנתי. :-)

התחלתי למלא מים חדשים עם כל שלושת הפתחים פתוחים. בסוף גלון הראשון מים התחילו להישפך ממיכל עיבוי. רדיאטור וטרמוסטאט עדיין פתוחים ויבשים!!
חיכיתי כמה דקות והתחלתי למלא מים מגלון השני. באמצע הגלון הופיעו מים מרדיאטור ומהטרמוסטט. סגרתי הכל, הפעלתי מנוע ל-5 דקות, חום מנוע היה תקין, וכמות המים במיכל
עיבוי היתה תקינה. בס''ך הכל מלאתי פחות מ-8 ל' מים, אף על פי שלפי הספר היתי אמור למלא 11 ל' מים. משהו יכול להסביר את זה?

oren13
16-09-09, 17:14
יש לפתוח את הפתח לייד המשאבת מים בזמן מהמנוע עובד כדי לנקז אוויר
ואז לבדוק את כמות המיים במיכל
אורן

מוני אורבך
16-09-09, 18:19
בבלוק המנוע יש 3 ליטר מיים שלא מתנקזים אם אתה רק מנקז מהרדיטור.

כדי לנקז אותם אתה צריך לפתוח את בורג הניקוז בבלוק המנוע.
אל תעשה זאת !!!
הבורג הזה עשוי פליז והוא מאוד רגיש.
אולי הוא ישרוד פתיחה ואולי אולי הוא ישרוד את הסגירה.
מנסיון הוא מאוד רגיש...
אין להשיג בורג כזה אצל גקי או בכל מקום אחר !
כאשר היה לי דיסקברי פתחתי אותו על מנת לנקז.
בסגירה הפעלתי מעט כוח (לא יותר ממה שצוין)
הוא התפרק לשנים )-:
הרכב הושבת לכמה ימים כי לא מצאתי כזה בורג.
ההברגה היא מאוד יוצאת דופן, והבורג משום מה עשוי פליז.
בסוף נאלצתי ללכת לחרט שיחרוט לי בורג כזה.

עזוב את ה 3 ליטר האילו, מספיק שניקזת את ה 8 מתוך ה 11.

ylrt
16-09-09, 18:19
להערכתי, ההפרש של 2 הליטר אלה המים שנשארו ברדיאטור החימום.
מכיוון שהפתח שמעל הטרמוסטט גבוה ממיכל העיבוי, גם אם תמלא את מיכל העיבוי עד סופו, לא יצאו מים מהפתח העליון ויישאר שם אוויר.
אותי לימדו שאחרי שעושים מה שכתוב בספר - אפשר לוודא הוצאת כל האוויר על ידי נשיפה עם הפה בפתח מיכל העיבוי, כאשר פקק הטרמוסטט פתוח, עד שיוצא משם מים - ואז לסגור אותו.
בכל מקרה, אם ההפרש הוא כמו שציינת, נראה לי שזה בסדר, בגלל המים שנשארו ברדיאטור החימום.
בימים הקרובים תבדוק אם חסר.

dovt
16-09-09, 21:31
תודה רבה לתגובותכם!

(חששתי מסתימה בראדיאטור..)

אשים עין על כמות המים ביומים הקרובים - בינתיים הם "על הרמה"!

שנה טובה לכם!

דב

AvigdorAharon
19-09-09, 23:49
שלום!

היום - במיסגרת טיפול השנתי - החלפתי מי קירור. (רכב: דיפנדר 1997 מנוע Tdi300).
לפי הספר - קניתי 3 "גלונים" (~4.5 ליטרים בכל מיכל.)



גלון = 3.78 ליטר, ז"א קניתי קצת יותר מ 11 ליטר.
אולי זה פתר לך את התעלומה?

אביגדור

dovt
21-09-09, 12:02
גלון = 3.78 ליטר, ז"א קניתי קצת יותר מ 11 ליטר.
אולי זה פתר לך את התעלומה?

אביגדור

אביגדור, תודה על תיקון.

בדקתי - על "גלונים" שקניתי הודפס (באנגלית :) 5Le Capacity.
כמו שכתבתי בתחילת שירשור - מלאתי קצת יותר מ-1.5 "גלוים" אלה, שזה בערך (7.5L =(5*1.5 (אולי ~ 8L).
אמת, כמות המים ירדה קצת (אחרי הרצה ראשונה כ-1cm~ במיכל עיבוי). הוספתי - ובינתיים הכל תקין.

*רק* אחרי נסיעה אני רואה קצת רטיבות סביב בורג עיליון בבית טרמוסטאט. האים יש סיכוי שאבנית תצתבר שם ותסתום ת'הברגה או עדיף לא לסמוך על זה ולאטום? אם כן - באיזה חומר להישתמש? (סרת טפלון של ינסטלטורים מתאים?)

דב

-->