dovt
16-09-09, 17:10
שלום!
היום - במיסגרת טיפול השנתי - החלפתי מי קירור. (רכב: דיפנדר 1997 מנוע Tdi300).
לפי הספר - קניתי 3 "גלונים" (~4.5 ליטרים בכל מיכל.)
אותו ספר מגדיר כמויות של כל הנוזלים דרשים לרכב:
CAPACITIES
The following capacity figures are approximate and are provided as a guide only.
Capacities (approx.)* Litres
Engine sump oil 5,8 ........................................ ........................
Extra when refilling after fitting new filter 0,85 ..........................
Manual gearbox 2,67 ........................................ .......................
Transfer gearbox oil 2,30 ........................................ .................
Front differential 1,70 ........................................ .......................
Rear differential 1,70 ........................................ ........................
Power steering box and reservoir LHD 2,90 ............................
Power steering box and reservoir RHD 3,40 ............................
Swivel pin housing oil/grease (each) 0,35 ................................
Fuel tank usable fuel 89,0 ........................................ ................
Cooling system 11,50 ........................................ ........................
Washer bottle 3,0 ........................................ ...........................
NOTE: * All levels must be checked by dipstick or level plugs as applicable.
עבדתי לפי ספר: פתחתי מיכל עיבוי, ניתקתי את הצינור התחתון, פתחתי מכסה רדיאטור והבורג בבית טרמוסטאט. מים ישנים ירדו מהר, לרוב - מחוץ לדלי שהכנתי. :-)
התחלתי למלא מים חדשים עם כל שלושת הפתחים פתוחים. בסוף גלון הראשון מים התחילו להישפך ממיכל עיבוי. רדיאטור וטרמוסטאט עדיין פתוחים ויבשים!!
חיכיתי כמה דקות והתחלתי למלא מים מגלון השני. באמצע הגלון הופיעו מים מרדיאטור ומהטרמוסטט. סגרתי הכל, הפעלתי מנוע ל-5 דקות, חום מנוע היה תקין, וכמות המים במיכל
עיבוי היתה תקינה. בס''ך הכל מלאתי פחות מ-8 ל' מים, אף על פי שלפי הספר היתי אמור למלא 11 ל' מים. משהו יכול להסביר את זה?
היום - במיסגרת טיפול השנתי - החלפתי מי קירור. (רכב: דיפנדר 1997 מנוע Tdi300).
לפי הספר - קניתי 3 "גלונים" (~4.5 ליטרים בכל מיכל.)
אותו ספר מגדיר כמויות של כל הנוזלים דרשים לרכב:
CAPACITIES
The following capacity figures are approximate and are provided as a guide only.
Capacities (approx.)* Litres
Engine sump oil 5,8 ........................................ ........................
Extra when refilling after fitting new filter 0,85 ..........................
Manual gearbox 2,67 ........................................ .......................
Transfer gearbox oil 2,30 ........................................ .................
Front differential 1,70 ........................................ .......................
Rear differential 1,70 ........................................ ........................
Power steering box and reservoir LHD 2,90 ............................
Power steering box and reservoir RHD 3,40 ............................
Swivel pin housing oil/grease (each) 0,35 ................................
Fuel tank usable fuel 89,0 ........................................ ................
Cooling system 11,50 ........................................ ........................
Washer bottle 3,0 ........................................ ...........................
NOTE: * All levels must be checked by dipstick or level plugs as applicable.
עבדתי לפי ספר: פתחתי מיכל עיבוי, ניתקתי את הצינור התחתון, פתחתי מכסה רדיאטור והבורג בבית טרמוסטאט. מים ישנים ירדו מהר, לרוב - מחוץ לדלי שהכנתי. :-)
התחלתי למלא מים חדשים עם כל שלושת הפתחים פתוחים. בסוף גלון הראשון מים התחילו להישפך ממיכל עיבוי. רדיאטור וטרמוסטאט עדיין פתוחים ויבשים!!
חיכיתי כמה דקות והתחלתי למלא מים מגלון השני. באמצע הגלון הופיעו מים מרדיאטור ומהטרמוסטט. סגרתי הכל, הפעלתי מנוע ל-5 דקות, חום מנוע היה תקין, וכמות המים במיכל
עיבוי היתה תקינה. בס''ך הכל מלאתי פחות מ-8 ל' מים, אף על פי שלפי הספר היתי אמור למלא 11 ל' מים. משהו יכול להסביר את זה?