PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריך רשימת חלפים שחייבים להחליף (רכב שעמד מספר שנים)



ybar
19-09-09, 13:01
ברשותי רכב שעמד ללא תזוזה מספר שנים ואני מתכוון להחזירו לשימוש , כשלב ראשון אני צריך רשימה של חלפים שעליי להחליף על בטוח ,אשמח מאוד לרשימת חלפים מפורטת שעליי לרכוש בשלב הראשון ,אם אפשר גם את שמות החלפים באנגלית בשפה המיקצועית זה מאוד יעזור לי .
תודה רבה מראש וחג שמח לכל חבריי הפורום.

eran4x4
19-09-09, 18:12
כידון

ציפלינגים


משולש אחורי

איך אתה רוצה תשובה רצינית בלי לציין את פרטי הרכב ומה מצבו, וגם עם הפרטים לא ממש ברור שאפשר יהיה לתת לך תשובה רצינית ללא בדיקה של מצב הרכב....

גלדיאטור
19-09-09, 19:31
חשוב שתענה על כמה שאלות בינהן

1 איזה רכב
2 איזה שנה הרכב
3 כמה זמן עמד הרכב
4 באיזה תנאים ? בחוץ בפנים מקורה בשמש וכו
5 באיזה מצב האוטו נכנס למשך העמידה הממושך?

אני הוצאתי טנדר גלדיאטור 79 שעמד יותר מ10 שנים במכולה
אבל הוא נכנס לשם בנסיעה אחרי טיפול

היה קצת עבודה על הרכב כמו תושבות משאבת מים ריתוך בפח שנאכלה תושבת בודי
צמיגים ברקסים (הכללל בברקסים)
החלפת שמנים ניקוי טנק דלק
צריך הרבה יותר פרטים ...

יכול להיות המון המון המוןןןןן עבודה ומטה...

ybar
19-09-09, 19:57
להלן הפרטים:
הרכב הינו שברולט קמארו שנת 92 ,עמד כ5-6 שנים ללא תזוזה, עמד בחוץ תחת כיפת השמיים בשמש/גשם פרט לשנה אחת שחנה בחנייה פרטית מקורה , הרכב נכנס למצב "הקפאה" במצב נסיעה ותקין לחלוטין.
פרט לצמיגים, מצבר, צינורות בלם,וכמובן טיפול הכולל החלפת שמנים /נוזלים ופילטרים איזה עוד חלפים עליי להחליף בוודאות ?

גלדיאטור
19-09-09, 20:12
צינורות מים
צינורות גומי בכללי
צינורות גומי שבברקסים
גומיות למיניהם רצועות

זה מה שרצוי אני בטוח שיש עוד דברים
אבל תבדוק מה חסר ולא עובד אצלך
הרשימה תהיה ארוכה ואם לא היא לא תהיה קצרה זה בטוח

זה בנוגע לחלקים יש אבל הרבה עבודה מעבר
האם המנוע מסתובב? הכניסו שמן לצילינדרים לפני האחסנה?

ybar
20-09-09, 00:19
נכון ללפניי שנתיים המנוע הסתובב ואף הניע, טרם האחסנה לא נוקזו השמנים/נוזלים הכל נשאר מלא.

גלדיאטור
20-09-09, 09:44
לפעמים כיודעים שהוןלכים להעמיד רכב להרבה זמן מכניסים לו שמן מעל הבוכנות בתוך הצילינדרים(כן כן)
כדי למנוע מרעין בישין שיתווצרו שם
אני מבין שלא עשו את זה
אגב גם שמן בדיפ האחורי רצוי לבדוק ואת מצב הקורונה פיניון(אצלי היה חלודה)
זה שהוא הסתובב אז זה טוב גם היום תצטרך לטובתך ולטובת המנוע לבדוק קודם ידנית אם הוא מסתובב או לא

שנה טובה
אגב אני מחזיק אותך עם האף מחוץ למים כרגע... עוד מעט יגיעו החבר'ה הגדולים הם יוצאו אותך מהמים לגמרי וגם יתנו לך מגבת ושוקו חם

ybar
20-09-09, 10:54
אפשרי בכלל לסובב מנוע V8 אמריקאי בצורה ידנית באמצעות הפולי מנוע?

shmil
20-09-09, 20:31
כן, אפשר, אבל כדאי מאד שהפלאגים יהיו בחוץ.

ועכשיו לעניין ההנעה:
קיימות שתי אסכולות -
זו של הזהירים מאד, או בעלי המנועים הנדירים מאד, שאין להם חלקי חילוף, שגורסת החלפת שמנים, פלאגים, פילטרים, מים, דלק, בדיקת צנרת ואפילו החלפתה, שימון בוכנות דרך פתח הפלאג, הפעלת משאבת שמן ללא הנעב וטוללא סיבוב המנוע לפני הנעה, ועוד.

האסכולה השנייה, של פחות "זהירים", ואני בתוכם, שאומרת - קודם תניע ואחר כך נראה אם יש טעם. לפני הנעה - לבדוק שמן, לבדוק מים, ולוודא שאין שמן במים ומים או בוצה מיוחדת בשמן, ורצוי לוודא שיש לך שעון לחץ שמן ושעון חום מנוע. אחר כך תניע, וכשהרכב מונע, תוודא שאין נזילות/בריחות וכד'.

ייתכן שמנוע שעמד כמה שנים ינפח במשך כה אלפי ק"מ לפני שישתחרר.
אם זה המצב, כדאי גם לעשות פלאשינגים. אבל, שוב - זה כבר אחרי שהוא הניע.

המנוע אינו מנוע נדיר או יקר במיוחד. לכן, לטעמי - תניע, תראה שהוא בכלל תקין, ואז, אם תחליט להשמיש, בצע את השורות הבאות:

פלאגים - רצוי להחליף, תלוי במצבם.
צנרת דלק שאינה ממתכת - רצוי להחליף.
פילטר אויר - רצוי, לא חובה.
צנרת בלמים - תלוי במצב הבלימה.
שמן בלמים - להחליף.
צנרת מים ןרצועות מנוע - למען השקט הנפשי - להחליף.
שמן מנוע - אני לא הייתי מחליף לפני הנעה, אלא רק אחרי כשעה או שעתיים עבודה.
שמן ופילטר גיר - לטעמי - לחמם ולהחליף.
שמנים בסרנים - אין חובה.

kobiarava
20-09-09, 20:42
ייתכן שמנוע שעמד כמה שנים ינפח במשך כה אלפי ק"מ לפני שישתחרר.
אם זה המצב, כדאי גם לעשות פלאשינגים. אבל, שוב - זה כבר אחרי שהוא הניע.




אהלן שמיל



אני בדיוק במצב הזה עכשיו, מנוע שהנעתי (בדרך הראשונה, אני מהמחמירים) אחרי שנתיים-שלוש עמידה, עובד יפה, עגול וחזק ובכ"ז מנפח, עבד עד עכשיו שעות בודדות.
על איזה פלאשינג היית הולך במקרה גזה, לשחרר את הרינגים שכנראה מכווצים\מלוכלכים?

תודה ושנה טובה






קובי

shmil
20-09-09, 21:26
לרוקן שמן, להשאיר פילטר שמן ישן, למלא 3.5 ליטר סולר וחצי ליטר נפט.
לתת לעבוד חצישעה בסרק, עם עין על שעון לחץ שמן ועין על שעון חום מנוע.
לחץ שמן אמור להיות. נמוך, אבל אמור להיות. אם אין לחץ בכלל, לתת לעבוד 5-10 דקות ולדומם. ושוב - בסרק, בסרק, בסרק.

אח"כ - להחליף שמן ופילטר.
לחזור על הטיפול כל 5000 ק"מ.
אצלי השתחרר הניפוח אחרי 15,000, ואני יודע על עוד כאלו, כולל מבין באי האתר, שהשתחרר להם אחרי 10-15 אלף ק"מ.
ועדיין, כשהורדתי קרטר אחרי אותם 15,000, ולאחר שהניפוח נפסק, מצאתי בתוך רשת סינון השמן עלי אקליפטוס.

הנפט, אגב, הוא בשביל הגומיות ומחזירי השמן, הוא מחזיר להם גמישות ו"מנפח" אותן. אבל לא לשים יותר מ10-15 אחוז נפט. הוא לא הכרחי, אך בעיני עדיף עם.

וכמו שאיציק אומר - הטיפול מסוכן.
מסוכן כי בתוך המנוע חומר דליק.
מסוכן - כי אם גומיות ומחזירים לפני התפוררות, הם יתפוררו.
מסוכן - כי אם יש מעבר שמן סתום - לא בהכרח תצליח לפתוח אותו.

tzagi
21-09-09, 05:30
לרוקן שמן, להשאיר פילטר שמן ישן, למלא 3.5 ליטר סולר וחצי ליטר נפט.
לתת לעבוד חצישעה בסרק, עם עין על שעון לחץ שמן ועין על שעון חום מנוע.


שכח מהסולר, תחליף בATF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תחליף פילטר גם לפני, אין לך דרך לוודא שהפילטר לא סתום, ואז הBYPASS יפתח והפילטר לא יתפוס את הליכלוכים.

והכיייייי חשובבבבבבב1!!!!!!!

לא להניע בלי להחליף את הדלק!!!!!!!!!!!!!
דלק ישן יהרוס את המנוע או ומערכת הדלק בקצרה.....מנסיון!

ybar
21-09-09, 06:23
מה בדיוק הכוונה במנוע מנפח? כשמנוע מנפח יהיה קשיי הנעה בניסיון ההתנעה הראשון?
הפעלת משאבת השמן ללא התנעה ,הכוונה לתת סטרטר למספר שניות בלבד כאשר חוט ההצתה בין הקויל למפלג מנותק, נכון?

shmil
21-09-09, 08:42
מה בדיוק הכוונה במנוע מנפח? כשמנוע מנפח יהיה קשיי הנעה בניסיון ההתנעה הראשון?
אין קשר, מנוע מנפח זה מנוע שחלק מהגזים בורח דרך הרינגים אל חללו התחתון, קרי - קרטר.

הפעלת משאבת השמן ללא התנעה ,הכוונה לתת סטרטר למספר שניות בלבד כאשר חוט ההצתה בין הקויל למפלג מנותק, נכון?
הקושי בבהנעה בנסיון הנעה ראשון נובע בד"כ מהעובדה שבמשך השנים כל השמן ירד למטה, ולא נשארה אף טיפה במרמים, במיסבים של הקראנק והקאמשאפט.

בהפעלת משאבת השמן, הכוונה היא לפירוק מפלג על מנת לסובב את משאבת השמן באופן מיכני ללא סיבוב של המנוע. זה נועד בכדי שיגיע שמן למרימים, יגיע שמן לקסוות בקראנק, בקאמשאפט ולנדנדי השסתומים. ואז, ההנעה הראשונה תהיה כאשר יש שם כבר שמן.

פעולה זו, כפי שאמרתי בפוסט הקודם, היא למחמירים מן המחמירים, למנועים שחלקיהם נדירים. כך לפחות, לטעמי.

-->