צפייה בגרסה מלאה : כיצד לנתק שסתום EGR כך שהמחשב יחשוב שהמערכת עדיין קיימת?
ברצוני לבטל את שסתום הEGR ברכבי(שברולט קמארו סמול בלוק 305 TBI )מאחר ולצערי גיליתי סדק בסעפת היניקה, וטרם הצלחתי להשיג סעפת תואמת בדיוק למקורית נאלצתי לרכוש סעפת הדומה ב-99% למקורית פרט לאותו שסתום EGR שסתום/סגור הרמטית בסעפת החדשה, השאלה היא כיצד לבטל את השסתום בדרך המהירה והפשוטה ביותר מבלי לפרק לגמריי את כל המערכת מהרכב ומבלי שהמחשב "ירגיש" בביטולו של השסתום ושהמנוע ימשיך לתפקד ולעבוד "עגול" כבעבר ?
תודה רבה מראש וסופ"ש נעים לכל חבריי הפורום.
קשה לי להבין....מה הקשר בין ביטול הEGR לסדק בסעפת ואיך הביטול יעזור לך,
אז מבחינה אלקטרונית בלבד, תמדוד את ההתנגדות (כמובן שצריך לדעת בין איזה חוטים)
תביא נגד בערך המתאים, חבר לקונקטור....והמחשב יקרא את הערך הנכון.
וכדי לצאת לידי חובה.. כל הקומבינה הזאת לא מומלצת בכלל, ברכבים האלה הEGR זה חלק אינטגרלי ממערכת הדלק,
ביטולו יגרום לתערובת עשירה, יקצר את חיי המנוע, יגרום לצריכת דלק נוראית ועוד שמות......SO<<<PAY YOUR $ AND TAKE YOUR CHANCES
אוליי לא הבהרתי את עצמי כמו שצריך , אני מעוניין לבטל את הEGR (יותר נכון נאלץ)מכיוון שלא הצלחתי להשיג את הסעפת יניקה הזהה בדיוק לסעפת המקורית(עם השסתום)ולכן רכשתי סעפת יניקה ללא השסתום EGR (המקום שבו היה אמור להיות השסתום סגור ואטום לחלוטין ), כלומר כאמור השסתום עצמו כבר מבוטל בסעפת החדשה כל מה שנשאר זה הצינורית וואקום שמתחברת אליו ועוד קונקטור חשמלי שמתחבר לסולנואיד, השאלה היא מה עליי לעשות עם מה שנשאר פתוח באוויר ע"מ שהמחשב כביכול יחשוב שהמערכת עדיין פעילה?
האם במנוע הזה ניתן בכלל לבטל את מערכת הEGR מבלי להתקל בבעיות הנעה או תפקוד המנוע בכלל?
מיחזור גזי הפליטה היא שיטה להפחתת כמות הגז הרעיל NOX הנפלט בתנאי טמפרטורה
גבוהים בתא הבעירה. ערבוב גזי הפליטה עם תערובת טריה גורמים להקטנת ערך השיא
של טמפרטורת הבעירה בתא הבעירה. (חלל הצילינדר )
מחזור גזי הפליטה מבוצע ע"י מערכת פנימית הקשורה לתזמון השסתומים או ע"י מערכת
חיצונית המופעלת ע"י יחידת ניהול המנוע האלקטרונית.
בשיטת המחזור הפנימית מתזמנים את שסתומי היניקה והפליטה כך ששסתום היניקה נפתח עוד לפני סגירת שסתום הפליטה. הדבר גורם לערבול תערובת טריה הנכנסת למנוע דרך שסתום היניקה עם גזי פליטה שרופים היוצאים דרך שסתום הפליטה.
במנועים גדולים בהם המילוי הנפחי גדול ניתן להשהות את השסתומים יותר זמו במצב הדדי פתוח,
על ידי כך להקטין יותר את היווצרות ה-NOX תזמון השסתומים במצב זה מוגבל עקב עליה ב- HC
בראש ובראשונה עליך לדעת איזו מערכת EGR מותקנת אצלך ברכב מאחר ולי אין היכרות עם הרכב הנ"ל
לא אדע לומר לך אם ניתן להתעלם ממערכת מיחזור הגזים. EGR
תשאיר את מתקן הישן מחובר רק לכבל ותפוס בבנד לקיר אש
זה הכי לא מסובך שאני מכיר
בהצלחה
אורי
אורי, תוכל בבקשה להסביר שוב את תשובתך, לא בדיוק הבנתי את כוונתך?
אורי חשב (כמוני בהתחלה) שמדובר במודל חדש יותר עם EGR חשמלי, לפי התאור שלך, הרכב לפני 96 וזה לא.
אין קשר למחשב ואין לך מה לקמבן. סע לשלום.
אכן הרכב שנת 92 ,אז בשורה התחתונה מה שאתם אומרים למעשה זה שלרכב הנ"ל מהמודל הזה אין בעיה להניע ואף לעבוד "עגול" גם ללא הEGR , הבנתי נכון?
אז כל שנשאר לי לעשות זה להשאיר את הקונקטור מחובר למקומו ואת הצינורית וואקום שהיתה מחוברת לשסתום עצמו פשוט לסתום/לאטום וזהו?
איציק - 4X6ZH
27-09-09, 10:59
זרוק את הכל פרק כל צינור אפשרי .
פקקים וצינור עוקף .
וסע לשלום .
יש לך סעפת בלי חורים לEGR חצי עבודה ואולי כל העבודה כבר נעשתה .
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.