PDA

צפייה בגרסה מלאה : אורך חיים של מנוע 4.0 JEEP WRANGLER TJ



niv mori
28-09-09, 03:59
לאחר כמה קילומטר בממוצע נדרש לעשות "אוברול" למנוע ?
או שיש אופציות אחרות .. (וסליחה על הבורות):confused:

sos4u
28-09-09, 12:39
לאחר כמה קילומטר בממוצע נדרש לעשות "אוברול" למנוע ?
או שיש אופציות אחרות .. (וסליחה על הבורות):confused:

אתה מתכוון "אורך חיים"? או "אורח חיים"?
אורך חיים = כמה ק"מ יחזיק המנוע עד שיידרש לאוברול ..
אורח חיים = איך הוא יגיע לשם....

דרור ברלי
28-09-09, 13:24
אפשר למדוד אורך חיים בק"מ, בשנים, בשעות מנוע...
אורך החיים תלוי באופי השימוש, באיכות הטיפולים וכו'.
חוץ מזה אתה מדבר על רכב חדש יחסית. הראשונים יצאו בסוף 2006, מישהו כאן מכיר כלי כזה שכבר הגיע לשיפוץ מנוע?
מסופקני.

אני גם מהמר שכמו כל כלי רכב מודרני, שיפוץ המנוע הזה אינו כלכלי, אלא החלפה במנוע מפירוק/יבוא.

niv mori
28-09-09, 14:15
אפשר למדוד אורך חיים בק"מ, בשנים, בשעות מנוע...
אורך החיים תלוי באופי השימוש, באיכות הטיפולים וכו'.
חוץ מזה אתה מדבר על רכב חדש יחסית. הראשונים יצאו בסוף 2006, מישהו כאן מכיר כלי כזה שכבר הגיע לשיפוץ מנוע?
מסופקני.

אני גם מהמר שכמו כל כלי רכב מודרני, שיפוץ המנוע הזה אינו כלכלי, אלא החלפה במנוע מפירוק/יבוא.



אז קודם כל תודה על התגובות .. וכן התכוונתי אורך חיים .. אבל בוא ננסה להיות יותר ספציפיים..
יכול להיות שלא מדובר בV6 אלא במנוע אחר, אני מדבר על רנגלר JK מודל 2001 שעברה 180 אלף ק"מ
כמה זמן לדעתכם עד שיצטרך לעבור אוברול ?

sos4u
28-09-09, 14:34
JK הוא דגם חדש מ 2006 ומעלה, אתה מדבר כנראה על YJ
והתשובות שניתנו לפני נכונות מאד. לא ניתן לקבוע על סמך הנתונים, מתי יגיע לאוברול. נקודה.
יש כאלה שנועים עם חצי מליון ק"מ ועדיין נוסעים ויש שינפחו את נשמתם ב 185 אלף. הכל תלוי בטיפול שזכו לו ובהתעללות מצד שני. ולכן כל מקרה לגופו. . .

המלצתי, מצא מוסך שיטפל בך לפני שאתה קונה רכב, וקח לשם את הרכב לבדיקה.
1. למוסך יש יותר ידע, נסיון, וכישורים ממך לבדוק את הנושאים שציינתי.
2. למוסך שייידע מראש שהוא "עלול" או "עשוי" לטפל ברכב יש אינטרס לא לצאת "פארש" ולתת דיאגנוסטיקה נכונה. [בהנחה ומדובר במוסך אמין, שאתה סומך עליו...]


בהצלחה

niv mori
28-09-09, 14:38
JK הוא דגם חדש מ 2006 ומעלה, אתה מדבר כנראה על YJ
והתשובות שניתנו לפני נכונות מאד. לא ניתן לקבוע על סמך הנתונים, מתי יגיע לאוברול. נקודה.
יש כאלה שנועים עם חצי מליון ק"מ ועדיין נוסעים ויש שינפחו את נשמתם ב 185 אלף. הכל תלוי בטיפול שזכו לו ובהתעללות מצד שני. ולכן כל מקרה לגופו. . .

המלצתי, מצא מוסך שיטפל בך לפני שאתה קונה רכב, וקח לשם את הרכב לבדיקה.
1. למוסך יש יותר ידע, נסיון, וכישורים ממך לבדוק את הנושאים שציינתי.
2. למוסך שייידע מראש שהוא "עלול" או "עשוי" לטפל ברכב יש אינטרס לא לצאת "פארש" ולתת דיאגנוסטיקה נכונה. [בהנחה ומדובר במוסך אמין, שאתה סומך עליו...]


בהצלחה


תודה רבה :smile:

niv mori
28-09-09, 15:18
JK הוא דגם חדש מ 2006 ומעלה, אתה מדבר כנראה על YJ

ודרך אגב אתה צודק אכן התחילו לייצר את הJK ב2006 אבל את הYJ הפסיקו ליצר ב96 אז מסתבר שדיברתי על הדגם TJ .. שייצרו בין לבין ..

basel lj
28-09-09, 16:26
JK הוא דגם חדש מ 2006 ומעלה, אתה מדבר כנראה על YJ

ודרך אגב אתה צודק אכן התחילו לייצר את הJK ב2006 אבל את הYJ הפסיקו ליצר ב96 אז מסתבר שדיברתי על הדגם TJ .. שייצרו בין לבין ..

:phi
tj from 1997-2006
jk start at 2007
thanks

kobiarava
28-09-09, 16:26
JK הוא דגם חדש מ 2006 ומעלה, אתה מדבר כנראה על YJ

ודרך אגב אתה צודק אכן התחילו לייצר את הJK ב2006 אבל את הYJ הפסיקו ליצר ב96 אז מסתבר שדיברתי על הדגם TJ .. שייצרו בין לבין ..



אכן TJ, שמקבילו הישראלי הוא הסופה 2. בסה"כ המנוע נחשב אמין, 6 צילינדר בטור, 4 ליטר, כמעט זהה למנוע בסופה (או YJ). אם לא עבר ארועים חריגים, מנוע כזה משנת 2001 אמור עדיין להיות מנוע מצויין.
דא"ג, ישנה דעה רווחת שלמנועים האלה לא ניתן לעשות אוברול מלא, כי אחרי חריטה הצילינדר מאבד את החיסום\הקשיה\ציפוי\שקר כלשהו, ומחזיק אלפי קילומטרים בודדים לפני שהוא נופח את נשמתו בשנית, לכן מקובל להחליף אותם ולא לשפץ.






קובי

דרור ברלי
28-09-09, 17:51
זהו אחד המנועים האמינים והמוצלחים ביותר של תעשיית הרכב בכלל והאמריקנית בפרט.
לא מעט מנועים כאלה מתחילת/אמצע שנות ה-90 שעברו מאות אלפי ק"מ ועדיין לא נפתחו, והם במלוא אונם.
כעיקרון ואם טופל כיאות, אין למנוע הזה כשלים מכניים ידועים או רגישויות מכניות כרוניות כלל, למעט אולי נטייה להזעת שמן ממחז"ש אחורי - בעייה מסורתית ידועה של מנועי שש בוכנות בטור של Jeep.
רוב התקלות בו, אם בכלל, יהיו קשורות לניהול מנוע/הצתה/הזרקה.

jeep.il
28-09-09, 20:15
בו נעשה לו קצת סדר בדברים המנוע המדובר הוא מנוע i6 הטורי שהופיע לראשונה ברכבים כמו הצ"ירוקי (כמו של נמרוד ) והגראנד צ"ירוקי ולאחר מכן בtj והסופה 2 (אם הארבע דלתות המצחיקות)ואילו בסופה המקורית המנוע הוא אותו מנוע אך הוא בנוי קצת אחרת יש לו פחות תוספות מאשר ברכבים שהזכרתי קודם והוא אף יוצא מזה אם טיפה טיפה פחות כוח .ואילו בyj המקורי בין השנים 87 ל90 המנוע הזה היה מצויד בקרבורטור מנוהל מחשב .

kobiarava
28-09-09, 22:13
בו נעשה לו קצת סדר בדברים המנוע המדובר הוא מנוע i6 הטורי שהופיע לראשונה ברכבים כמו הצ"ירוקי (כמו של נמרוד ) והגראנד צ"ירוקי ולאחר מכן בtj והסופה 2 (אם הארבע דלתות המצחיקות)ואילו בסופה המקורית המנוע הוא אותו מנוע אך הוא בנוי קצת אחרת יש לו פחות תוספות מאשר ברכבים שהזכרתי קודם והוא אף יוצא מזה אם טיפה טיפה פחות כוח .ואילו בyj המקורי בין השנים 87 ל90 המנוע הזה היה מצויד בקרבורטור מנוהל מחשב .



אתה עושה סדר ומטעה את הבחור? לא, המנוע שב-TJ הוא בהחלט לא אותו מנוע כמו ב-XJ. דומה, אבל גם שונה. המנועים בסופה, YJ ו-XJ, לעומת זאת, הרבה יותר קרובים (כמעט זהים), וגם מערכת ניהול המנוע היא די זהה. מנוע 4.0L מוזן קרבורטור כלל לא שייך לדיון, הוא אמנם הגיע אכן ברנגלרים המוקדמים, אבל לא נוגע כלל לעניין השאלה המקורית, ששואלת על מנוע ברנגלר 2001, שהוא כמובן TJ.







קובי

דרור ברלי
28-09-09, 22:32
המנוע מוזן המאייד הממוחשב ברנגלרים הראשונים היה 4.2 ליטר. אותו מנוע 258 שאתם מכירים מה-CJ.

jeep.il
28-09-09, 22:35
אז כנראה שאני עיוור וכל המנועים שראיתי של סופות גראנדים וxj דומים ושל tj שונה וזה במוסך שמטפל בג"יפים( בו אני מטפל ועובד כשצריך שם עזרה נוספת).

דרור ברלי
28-09-09, 22:39
המנוע עצמו דומה עד זהה בכולם.
ההבדל הנראה לעין הוא בסעפות יניקה ופליטה, אבל גם ובעיקר בניהול מנוע.

kobiarava
28-09-09, 22:52
המנוע עצמו דומה עד זהה בכולם.

הבלוק זהה, הראשים שונים



ההבדל הנראה לעין הוא בסעפות יניקה ופליטה, אבל גם ובעיקר בניהול מנוע.



ויש הבדל ויזואלי בולט נוסף, שהוא סידור האביזרים על המנוע. האלטרנטור במנועים החדשים יותר נמצא מתחת למשאבת ההגה, ולא מתחת למדחס המזגן.





קובי

ofiredri
28-09-09, 23:14
הבדל נוסף משמעותי משנת 2000 ומעלה הוא סביב מערכת ההצתה . ב 99 ומטה ההצתה כוללת מפלג מיושן ומ2000 המפלג אלקטרוני, מדוייק, וחסין יותר למים .

המנועים יכולים לחיות 500,000 ק"מ בטיפול נכון למרות שלא מדובר במנוע "מפונק" .

מצטרף לדרור בעניין רמת אמינות גבוהה ומחזיר השמן האחורי שנוטה להזיע.
יופי של מנוע בכל הפרמטרים, במיוחד במומנט מקסימלי שזמין בסל"ד מאוד נמוך יחסית.

** מנהלים, בבקשה שנו את הכותרת בהתאם לדיון עצמו : "אורך חיים של מנוע 4.0 ליטר TJ 2001" . תודה מראש.

AvigdorAharon
29-09-09, 10:58
רק לסבר את האוזן:
258 מעל 300K עובד כמו טיגריס סיבירי (לאחר החלפת אטם ראש)
242 כרגע ב 200K עובד כמו פנתר אפריקאי (לאחר אטם ראש)

המנועים של פעם מחזיקים זמן \ מרחק רב מאוד, צריך רק לטפל כראוי.

אביגדור

-->