PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה ההבדל בין מערכת קירור סגורה לפתוחה?



ybar
03-10-09, 08:46
מה בדיוק ההבדל בין מערכת קירור סגורה לפתוחה וכיצד ניתן לזהות איזה מערכת ישנה ברכב רק ממבט בתא המנוע?
איזה מבין המערכות יעילה יותר?
תודה מראש וחג שמח לכולם.

איציק - 4X6ZH
03-10-09, 08:51
כמו ההבדל בין סיר בישול רגיל לסיר לחץ .

איך אתה מבדיל בינהם ?
ומתי מים רותחים ? ( לא תמיד ב 100 מעלות C )

ybar
03-10-09, 13:33
למיטב הבנתי ההבדל בין מערכת קירור סגורה לפתוחה הוא בעיקר בלחץ בהן הם פועלות.מערכת פתוחה פועלת בלחץ נמוך יחסית,יש לה מיכל עיבוי פשוט וכמו כן ישנו מכסה לרדיאטור.היתרון הגדול שלהן הוא בפשטות שלהן.מערכות סגורות ישנם ברנו,פולקסווגן ודגמים מסויימים של פיאט.מערכות אלו חייבות להיות אטומות הרמטית,וכל כניסה של אוויר פוגעות בתיפקודן.במערכות אלו כל טיפול מחייב מוסך.ברוב המכוניות היפניות ישנן מערכות פתוחות שהינן קלות בהרבה לתחזוקה.במערכת סגורה חייבים לנקז אוויר אחרי כל טיפול במערכת. האם הבנתי נכון את ההבדלים בין המערכות ואת אופן תיפקודן?

גיא
03-10-09, 16:06
מערכת סגורה לא מחייבת מוסך, יש פקקים במקום הכי גבוה. משם אפשר להוציא אויר.

מערכת סגורה פועלת תחת לחץ ומאפשרת טמפ מים הרבה יותר גבוהה מ 100 מעלות.

eliyoval
03-10-09, 16:37
במערכת סגורה ניתן לעקב את רתיחת המים כך שהמים יתחילו לרתוח ב-115 מעלות
אך שאלתך אמורה הייתה להיות
מה הם היתרונות והחסרונות במערכת קירור סגורה ופתוחה?
החסרון הבולט ביותר במערכת פתוחה שלאחר כל נסיעה או אחת לשבוע עליך להוסיף מים למצנן (רדיאטור)
היתרון אין צורך בהוצאת אוויר מהמערכת פשוט למלא מים במצנן עדיף בבוקר לאחר שהרכב נח לא בלילה
החסרון במערכת סגורה יש להוציא אוויר מהמערכת בשעת הוספת מים תהליך שנהג ממוצע יתקשה לבצע אותו למרות שזה דיי פשוט
היתרון במערכת הזו שניתן להגיע במנוע לטמפ" של 98 מעלות וברכבי פולקסווגאן לטמפ" של 110 מעלות ובכך לשפר את תהליך בעירת הדלק ויוצא מכך את ביצועי המנוע.
כמו כן יתרון בולט במערכת סגורה שאין צורך להוסיף מים כלל וכלל מאחר והמים הרותחים שהתפשטו להם במצנן ובמנוע זולגים להם אל מיכל העיבוי וממתינים להם שם עד שהמנוע יתקרר וחוזרים לאיטם אל המצנן
חסרון נוסף במערכת סגורה שאם קיימת דליפה במערכת אפילו קלה ביותר המערכת חדלה מלתפקד דבר אשר יגרום לך לכאב ראש ולהוצאות כספיות לא קטנות.

Micha
03-10-09, 21:28
החסרון הבולט ביותר במערכת פתוחה שלאחר כל נסיעה או אחת לשבוע עליך להוסיף מים למצנן (רדיאטור)

גם לי היה פעם אוטו כזה...

ybar
04-10-09, 06:11
לאן נעלמים המים במערכת פתוחה שצריך להוסיף אחת לשבוע? זה מצב טבעי ותקין במערכת פתוחה ?
מערכת שיש בה גם פקק רדיאטור ובנוסף מיכל עיבוי חיצוני נחשבת לפתוחה, נכון?

גיא
04-10-09, 07:35
מתאדים.

למרות שאני זוכר שהיתה לי פעם פיאט 127 (מודל 77 ואופל קאדט 82 ואופל קורסה 84 וסמוראי 86)עם מערכת לגמרי פתוחה .. לא זוכר שמילאתי מים כל כך הרבה ...

איציק - 4X6ZH
04-10-09, 08:31
מי שהוא מוכר לך סיפורים .
מהתשובות כאן יהיה לך קשה להבין .
חלק מהמגיבים ממש לא מבינים את השאלה שלך .וחלק אחר לא יודע מה זה רתיחה של נוזלים .

כמו שאני מבין חסר לך מים ברכב XXXX המוסך מנסה לסגור ענין בסיפורי מערכת
פתוחה סגורה ...

בשביל שאפשר יהיה לתת לך תשובה רצינית כדאי לספר את כל הסיפור (רצוי ללא פרשנות ) .

איציק

tallevi
04-10-09, 10:41
אני למדתי שלצורך קירור מנוע בעירה פנימית ישנן שתי אפשרויות :
א.קירור אוויר(חלף מן העולם במושגים שלנו)
ב.קירור מים במערכת סגורה.
לא שמעתי ולא נתקלתי במנוע עם מערכת מים פתוחה(ומגדל קירור על הגג אמור לבלוט למרחקים...)אני גם לא מבין איך מערכת פתוחה אמורה להתמודד עם טמפרטורת מים של קרוב ל150 מעלות צלזיוס מבלי שהמים ירתחו,הרי הלחץ שמקנה המערכת הסגורה זה מה שמונע מהמים לרתוח כאשר הם עוברים את ה-100 מעלות,לא?
ולא,זה לא משנה עם יש מיכל עיבוי או אין,בשני המקרים מדובר במערכת סגורה!

טל.
נ.ב:
אשמח ללמוד אם קיימת מערת כזו (עם נימוק תיאורטי משכנע)

איציק - 4X6ZH
04-10-09, 12:02
מה שמן המנוע לא מקרר ?
האויר שמסביב למנוע לא מקרר ?
המים לא בדיוק עומדים במקום במערכת הקירור .

-->