התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חדש בתחום - מעוניין בטוסון או קשקאי



c-shark
09-10-09, 23:42
שלום ,
אני מעוניין לקחת מהליסינג בחברה יונדאי טוסון טקסס או ניסן קשקאי ואני נוטה ללכת על הטוסון בגלל מחיר .
איך הוא לדעתכם בהתחשב בעובדה שאני מעוניין לרדת לשטח איתו (לא לשטח כמו הגדולים).
האם צריך למגן אותו איכשהו ואם כן במה ונא להוסיף הערכות מחירים .
תודה מראש.\
שחר

whisky
11-10-09, 15:42
אתה יכול להריץ פה חיפושים כל היום ועדיין המסקנה תהיה זהה:

שני הרכבים הם לא רכבי שטח, לא גדולים ולא קטנים, מדובר ברכבי שביל בלבד, אם כבר שביל אז זה לא באמת משנה.

לקחתי את הטוסון של אמא שלי לנגב עלינו מה שעלינו וירדנו את מה שירדנו. עזוב מיגונים פשוט אל תכניס אותו לשטח, אתה יודע איך להיכנס ואין לך מושג איך תצא. תשים מיגונים יפתח לך התאבון ותאבון בטוסון זה המון תלפים של ש"ח לתיקון הנזקים.

בהתחשב במה שכתבתי, אני הייתי הולך על מה שנוח לך יותר ומה שעולה לך פחות או התמורה ביחס לכסף שווה יותר לך, אל תחשוב עליו כרכב שטח אחרת תצטער על זה.

אנחנו לא אהבנו את הטוסון הקשוח בגלל המושבים הקשוחים שלידם נסיעה על הדיפנדר נראית רכה(אנחנו זה: אני, אישתי, אמא שלי, האחים שלי, האחות שלי וזהו בערך כל מי שנהג על הרכב) אבל הרכב חמוד מאוד לא יודע מה מקבלים בדגמים של היום של אמא שלי היה בן שלוש לפני שנה.

דעתי ודעתי בלבד, אף אחד לא חייב להסכים לה, אבל היא הדעה הכי נכונה שיש :p

דרור ברלי
11-10-09, 15:54
נסיעת שבילים לא תהווה בעיה.
שבילים כבושים ונוחים, רמת עבירות קלה-בינונית, לא "שבילים" כמו מעלות, שבילי אש, וכו'.
צריך להיזהר על הגחון ועל מכלולים חשופים, צמיגי כביש וכו'.

קשקאי יפה יותר ונחמד יותר בכביש, טוסון עדיף בשטח בזכות מערכת העברת כוח יעילה יותר.
בקשקאי יש גיר רציף, והוא מתחמם ומאבד יעילות עד כדי החלקה ועצירת ההתקדמות עד שיתקרר. לדעתי גיר רציף ברכב שטח זה דרעק שלא מתאים לשום שימוש שמחוץ לכביש.

c-shark
11-10-09, 17:55
בקיצור נשמע כי עדיף ללכת על מזדה 6 או פורד מונדאו ? :confused:
אבל בכל זאת אני אשאל עוד שאלה , מה אומר המושג "מערכת הנעה 4X4 קבועה עם מצב נעילה" ?
תודה מראש.

דרור ברלי
11-10-09, 18:04
מה אומר המושג "מערכת הנעה 4X4 קבועה עם מצב נעילה" ?
תודה מראש.



זו מערכת AWD - הנעה קבועה לכל הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי אורכי שמאפשר לנסוע בנוחות ובביטחון בכביש.
הדיפרנציאל הזה ניתן לנעילה כדי לקבל חלוקת כוח 50:50 קשיחה וקבועה בין הסרנים. עד כאן זה דומה למה שיש בלנדרוברים לדוגמה.

אבל הג'יפונים המדוברים נוסעים בכביש בדרך כלל בהנעה קדמית בלבד (משיקולי שיפור תצרוכת דלק וכו') ומערכת ההנעה שלהם מעבירה כוח לסרן האחורי על פי דרישה (גלגל קדמי מחליק למשל). בנהיגה בשטח, שברירי השנייה שדרושים למערכת שכזו להגיב מהווים לעתים קרובות את ההבד להדק בין "עובר" לבין "נתקע"... נעיל הדיפ' המרכזי בכל ירידה מכביש, פותרת בד"כ את הבעיה. אלא שלחלק מהג'יפונים אין נעילה שכזו, ואלה ממש לא מיועדים/יכולים לנסוע בשום סוג של שטח שאינו סלול ומפולס היטב.

c-shark
11-10-09, 18:18
אז לפי מה שאני מבין הטוסון נוסע באופן קבוע 2X4 הנעה קדמית ורק בנעילה הוא עובר ל4X4 ?

דרור ברלי
11-10-09, 18:31
לא.
הוא נוסע בכביש ב-2X4 ועובר בעצמו ל-4X4 על פי הצורך, אבל רוב המומנט עדיין מועבר לגלגלים הקדמיים.
רק במצבי חוסר אחיזה קיצוניים הוא מחלק את הכוח שווה בשווה בין הסרנים. בשטח זה המצב המועדף, ולכן אפשר, מומלץ ולדעתי גם צריך לנעול את הדיפרנציאל המרכזי שלו בכל ירידה מהכביש. אגב, הנעילה הזו משתחררת אוטומטית במהירות שמעל ל-35 או 40 קמ"ש... אני כבר לא זוכר טוב.

בעלי טוסון שצברו נסיון עם המערכת, יוכלו להרחיב.
מעבר לזה, מדובר ביופי של אוטו, שהמגבלה היחידה שלו בשימוש משפחתי היא תא מטען קטן יחסית.

asafk
11-10-09, 23:13
אני לא אוהב את זה, ולא סובל את זה.
אבל
עם טוסון אפשר להסתדר בשטח קל. עם קשקאי לא. הוא נמוך יותר, מערכת ההנעה פחות מתאימה לשטח, והכי גרוע - אם משהו באמת יתאמץ ויתקלקל, השירות של קרסו.

בקיצור, אם היו מכריחים אותי לבחור אחד מהשניים, ברמה של אקדח לרקה וכאלה, אז טוסון.

אסף.

whisky
12-10-09, 09:28
בקיצור, אם היו מכריחים אותי לבחור אחד מהשניים, ברמה של אקדח לרקה וכאלה, אז טוסון.

אסף.

אף פעם לא הבנתי את הדבר הזה: אני אם היו מצמידים לי אקדח לרכה הייתי בוחר את ההכי יקר, מוכר וקונה נעילות, הגבהות, קשת התהפכות, כננת, צבע, ריפוד...

בכיף, עכשיו איפה האקדח?

whisky

-->