PDA

צפייה בגרסה מלאה : ויטרה ארוך מול טראנו ארוך



oren77
10-10-09, 11:51
שלום,
אני מעונין להחליף את הגימיני הידני ברכב גדול יותר.
כרגע מתלבט בין ויטרה לטראנו.
צרכים ורקע:
נוסע הרבה מאוד בשטח ב"שבילים קלים"
כפעמיים בחודש שבילים קצת יותר אתגריים
בגדול נוסע די הרבה - כ 50,000 ק"מ בשנה(פרטי)
מחפש רכב אוטומטי
צריכת דלק סבירה (1/10)
אמין וסחיר(אוהב להחליף מידי פעם...)
תקציב עד כ -50,000 ש"ח.

קראתי בפורומים על הויטרה אך אני צריך קצת מיקוד לגבי הדגמים השונים:
5 דלתות אוטו' 1600 בנזין (ישנים קצת, האם עדיין אמינים? האם כדי בכלל?)
5 דלתות אוטו' 2000 בנזין או דיזל
יש שמועות לגבי תקלות ואמינות של חלק מהדגמים,
הייתי שמח אם מישהו יוכל לעשות קצר סדר.

לגבי הטראנו הארוך:
מה ההבדלים בין השנתונים השונים? איזה שנתון כדי לחפש?
(במקרה הזה התקציה מאפשר עד 2002 במקרה הטוב).

תודה,
אורן

raanan
10-10-09, 18:33
נתחיל מהסוף,
לדעתי אתה צריך לשקול שימוש בשני רכבים , פרייבט קטן ליום יום לקמ' הרב שאתה נוהג,
ג'יפ/ג'יפון לטיולי שטח בסוף שבוע.
קשה לי להאמין שבתקציב שציינת אפשר לחיות עם ג'יפ/גיפון בקמ' הרב עם הוצאות אחזקה סבירות.

מאד מומלץ שתקרא את הסקירה הזאת (עדיין רלוונטית למעט המחירים שצנחו מטה) :
http://64.50.169.115/208.html

לעצם השאלה שלך,
יתרונות עיקריים לויטארה , פשטות , אמינות יחסית טובה , צריכת דלק 1:9.5 משולב, יכולת לשיפורים במחירים סבירים.
טראנו לא מכיר אבל, נראה שהוא נותן תמורה יותר גבוה בכביש מויטארה (רכב גדול יותר)
בשטח (כסטנדרטיים) פחות או יותר שיוויון עם יתרון לטראנו . העניין הוא שבד"כ לויטארות יש נעילה אחורית שמשנה את המאזן לטובתן .

בד"כ הויטארות הארוכות שמורות יותר מהויטארות הקצרות והפתוחות בפרט (רכב לצעירים) .

בהצלחה בבחירה
רענן

oren77
10-10-09, 19:11
קודם כל תודה,
האמת לא חשבתי על האופציה של שני רכבים...
אני צריך לתת למחשבה הזו קצת לשקוע ולעשות קצת חישובים כלכליים.
בנוסף להכל אני מחזיק אופנוע שטח (עם טסט וביטוח....) בעיקר כדי לזכור שאני גם אופנוען....
קצת קשה לי לחשוב שאני לבדי צריך שלושה רכבים...
ולאישתי יש גם אוטו שהיא צריכה ליום יום....

רציתי בכל זאת לחדד את השאלה לגבי שלושת דיגמי הויטארה:
ישנים? דיזל או בנזים? בכל מקרה אני מעדיף 5 דלתות ואוטומטי (אם אני נשאר עם רכב אחד כמובן...).

תודה,
אורן

raanan
10-10-09, 20:58
קודם כל תודה,
רציתי בכל זאת לחדד את השאלה לגבי שלושת דיגמי הויטארה:
ישנים? דיזל או בנזים? בכל מקרה אני מעדיף 5 דלתות ואוטומטי (אם אני נשאר עם רכב אחד כמובן...).

תודה,
אורן

אני חושב שאתה מתכוון לויטרה ולדגם המחליף גראנד ויטארה.
ויטארה ארוכה (מלבנית) משנת 94 עד 98 , מנוע 1.6 מוזרק 16 שסתומים , משנת 96/97 עם כריות אוויר,
בכל השנתונים 4 חלונות חשמל, מראות חשמל.
(יש יוצאים מהכלל משנתון נמוך יותר שהגיעו בייבוא אישי נקראים SIDEKICK כמעט אין שום הבדל)
יש בארץ שני רכבים שיובאו מאירופה עם מנוע V6 בנפח 2000 סמ"ק , אחת ידנית, השנייה=?

גראנד ויטארה ארוכה (מעוגלת) שנת 99 עד 2006 , מנוע 2.0 כל התוספות כמו בויטארה, קיים גם בדיזל (אין הרבה כאלו, לא נחשב הצלחה הדיזל) .
בשנת 2003 הצטרף דגם עם מנוע בנזין 2700 סמ"ק V6 נקרא XL-7 , רכב ארוך משמעותי ומרווח מאד, מצוין בכביש , לשטח כבר בעייתי, מתאים יותר לשבילי קק"ל.

2007 והלאה גראנד ויטארה חדשה מנוע 2.0 , מאחור כבר אין סרן "חי" , הטרנספר כבר לא PART TIME אלא הנעת 4X4 קבועה.
2009 מנוע 2.4 שנותן פתרון לחוסר כח ולהחלפות הילוכים תכופות שהיו עם הדגם 2.0 .

בקיצור, ככל שמתקדמים עם השנים הויטארה מתרחקת מהשטח ונצמדת לג'יפונים (טריוס/CRV/RAV4 ) הרבה פלסטיק ופוזה , נוחות ושימושיות לכביש , עדיין יש טרנספר עם LOW אך מי יודע לכמה זמן ....

רענן

oren77
11-10-09, 01:05
שוב תודה,
אחרי שקראתי את הכתבה שצירפת בתגובה הראשונה והפירוט בתגובה הזו נראה לי שהתמונה מתחילה להתבהר.
אני בחיפוש אחר ויטארה ארוכה (מלבנית) משנת 94 עד 98...ש"לא ראתה שטח...." (אני יודע שאין כאלו...).
אם לא נמצא, אז נלך על הויטרה 2000 בנזין.
וצריכים לשדרג לאישתי את הרכב, כך שיהיה לנו נוח יותר בנסיעות ארוכות אולי ג'פון כמו טריוס למקרה שבכל זאת נמצא שביל מזדמן...
הטראנו תישאר העדיפות האחרונה.

אורן

-->