התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מאוורר לרדיאטור גיר



avi3241
12-10-09, 11:28
שלום לכולם!
יש לי רדיאטור לשמן גיר שיושב על הרדיאטור של הרכב.

ברצוני להוסיף וונטה לרדיאטור של השמן גיר.
כמה אמורה לעלות וונטה כזאת, ומאיפה אפשר להשיג באיזור המרכז/רחובות?
האם זה נכון לחבר אותה ישירות אחריי סוויץ ללא מפסק?
כלומר ברגע שנותנים סוויץ שהיא תעבוד?

תודה רבה

oren61
12-10-09, 11:59
בהמשך לשאלה אם מוסיפים רדיאטור לשמן גיר ,האם הוא בנוסף לקיים האורגינלי מחובר בטור או שמחברים אותו במקום האורגינלי.
אני מדבר על טרופר בנזין 2004 אטומט.

avi3241
12-10-09, 12:16
אני חיברתי בטור.
כלומר יש לו את הקירור של הרדיאטור הרגיל+קירור של הרדיאטור הנוסף.

oren61
12-10-09, 12:24
אני חיברתי בטור.
כלומר יש לו את הקירור של הרדיאטור הרגיל+קירור של הרדיאטור הנוסף.


ואין בעיה של לחץ שמן?
החיבור הוא בכניסה לרדיאטור הקיים או אחריו?

raanan
12-10-09, 16:05
ואין בעיה של לחץ שמן?
החיבור הוא בכניסה לרדיאטור הקיים או אחריו?

אני חיברתי בויטארה (רכב שונה אבל העקרון זהה) בטור,
הרדיאטור החדש מקבל את השמן מיציאת הגיר , המוצא שלו נכנס "לחליל" שברדיאטור המים של המנוע, מוצא "החליל נשאר מחובר לקו החזרת השמן לגיר.

הרעיון בשיטת חיבור זו,
השמן הלוהט מתקרר טרם כניסתו "לחליל" המנוע ובכך עוזר לשמור על טמפ' מים "קרירה" למנוע.
מצד שני, בחורף על מנת שלא יהיה קירור יתר לשמן גיר (בעיקר בבוקר בתחילת נסיעה) , החזרת השמן דרך החליל
מווסת את טמפ' השמן לתחום העבודה .

אין השפעה או שיש השפעה מינורית על לחץ השמן ממשאבת הגיר.

רענן

sofanish
12-10-09, 20:32
אני חיברתי בויטארה (רכב שונה אבל העקרון זהה) בטור,
הרדיאטור החדש מקבל את השמן מיציאת הגיר , המוצא שלו נכנס "לחליל" שברדיאטור המים של המנוע, מוצא "החליל נשאר מחובר לקו החזרת השמן לגיר.

הרעיון בשיטת חיבור זו,
השמן הלוהט מתקרר טרם כניסתו "לחליל" המנוע ובכך עוזר לשמור על טמפ' מים "קרירה" למנוע.
מצד שני, בחורף על מנת שלא יהיה קירור יתר לשמן גיר (בעיקר בבוקר בתחילת נסיעה) , החזרת השמן דרך החליל
מווסת את טמפ' השמן לתחום העבודה .

אין השפעה או שיש השפעה מינורית על לחץ השמן ממשאבת הגיר.

רענן


אצלי בטרופר ביטלתי את החליל ונעשה שימוש רק בקולר עצמאי חיצוני
הסיבה : לא רוצה מים בגיר או שמן גיר הצינורות המים של המנוע אם הרדיאטור כושל
נקודה למחשבה
איתי

סוזי המשתוללת
12-10-09, 22:39
אניי גם הרכבתי השבוע רדיאטור נפרד של חברת היידן האמריקאית (תודה לטושיי שקנה לי אותו לפני שנתיים:D)
גם אני כמו איתי מוותר על הרדיאטור הקיים ומחבר רק את החדש
אנחנו חיים בישראל וגם במקום הכי קר שמן הגיר מתחמם מהר יותר מאשר רדיאטור המנוע שמתחמם רק כשהטרמוסטט נפתח !!
מצד שני כשרדיאטור כושל ויש חדירת מים לשמן או שמן למים מדובר על הרס גיר מיידי
הרדיאטור שאני הרכבתי הוא כל כך גדול (ואם זאת יש לו כל כך הרבה מקום ברכב) שהוא אובר קיל רציני ולכן אין צורך בחיבור בטור
אגב הרדיאטור הוא מדגם 405 שמיועד למוטור הום אמריקאי ומשאיות בינוניות ועולה כ400 ש"ח להערכתי
ההתקנה פשוטה כמו משחק ילדים ולוקחת מקסימום שעה
כל מה שצריך זה מברג לבנדים של הצינורות קטר לחיתוך התפסים ורצט עם בוקסה 12 לפירוק תפס הרדיאטור הראשי (רק מזיזים אותו)

tooshey
12-10-09, 23:07
לטרופר דיזל מהדגמים החדשים יש מאוורר חשמלי חיצוני מקורי

אם אתה מעוניין באחד, צור קשר

בברכה,טושי

ronaldo
13-10-09, 10:47
נראה לי שההפרדה זה חכם.
שמוליק ואיתי תוכלו לעלות תמונות ? מאורר ?
כמות שמן הגיר הדרושה גודלת לכמה ?

tooshey
14-10-09, 21:01
נראה לי שההפרדה זה חכם.
שמוליק ואיתי תוכלו לעלות תמונות ? מאורר ?
כמות שמן הגיר הדרושה גודלת לכמה ?

רוני
מה שמטריד אותך זה עוד 200 סמ"ק שמן גיר?

טושי

ronaldo
18-10-09, 10:42
רוני
מה שמטריד אותך זה עוד 200 סמ"ק שמן גיר?

טושי

זה ושלום עולמי ! ;)


שמוליק כתב: "הרדיאטור שאני הרכבתי הוא כל כך גדול "
ועיניין לדעת כמה יותר שמן.

סוזי המשתוללת
18-10-09, 13:56
טושי שקרן
223.445456766879
סמ"ק בדיוק :D
רוני למה אתה מייחס חשיבות לעניין
ממילא מנדסי איסוזו לא חשבו שזה רלוונטי כמה שמן יש כי עובדה היא שאין מדיד :D

דיננוזאור שטח
25-10-09, 11:48
אניי גם הרכבתי השבוע רדיאטור נפרד של חברת היידן האמריקאית (תודה לטושיי שקנה לי אותו לפני שנתיים:D)
גם אני כמו איתי מוותר על הרדיאטור הקיים ומחבר רק את החדש
אנחנו חיים בישראל וגם במקום הכי קר שמן הגיר מתחמם מהר יותר מאשר רדיאטור המנוע שמתחמם רק כשהטרמוסטט נפתח !!
מצד שני כשרדיאטור כושל ויש חדירת מים לשמן או שמן למים מדובר על הרס גיר מיידי
הרדיאטור שאני הרכבתי הוא כל כך גדול (ואם זאת יש לו כל כך הרבה מקום ברכב) שהוא אובר קיל רציני ולכן אין צורך בחיבור בטור
אגב הרדיאטור הוא מדגם 405 שמיועד למוטור הום אמריקאי ומשאיות בינוניות ועולה כ400 ש"ח להערכתי
ההתקנה פשוטה כמו משחק ילדים ולוקחת מקסימום שעה
כל מה שצריך זה מברג לבנדים של הצינורות קטר לחיתוך התפסים ורצט עם בוקסה 12 לפירוק תפס הרדיאטור הראשי (רק מזיזים אותו)

האם יש יבואן להיידן בארץ או שיש להביא מארה"ב
בחלק הקידמי של המעבה מזגן יש גשר מתכת האם הוא לא מפריע להתקנה של רדיאטור גדול?

ronaldo
25-10-09, 12:57
טושי שקרן
223.445456766879
סמ"ק בדיוק :D
רוני למה אתה מייחס חשיבות לעניין
ממילא מנדסי איסוזו לא חשבו שזה רלוונטי כמה שמן יש כי עובדה היא שאין מדיד :D

לא מייחס חשיבות מיוחדת,... היתי סקרן כמה תוספת שמן נדרשה.
אצלי זה דיזל אוטומטי 2002 ומהנדסי איסוזו חשבו שזה רלונטי והתקינו מדיד,
ויש אפילו פרק ב-work shop manual-7A שמסביר איך להשתמש במדיד ולזהות מתי נדרשת החלפה...

אם אפשרי תעלו תמונות (או כתבה) על ההתקנה, יעזור גם לדינו.

-->