mixael
15-10-09, 23:14
אני עומד להרכיב מנוע של סובארו אימפרזה בעל 16 שסתומים (98+, 4 קמשפטים, כנראה יחס דחיסה גבוה יותר) ברכב שיש בו מערכת הזרקה המיועדת למנוע בעל 8 שסתומים (2 קמשפטים, עד שנת דגם 97), בעל נפח זהה.
השאלה היא האם מנוע מתקדם יותר יכול להיות מנוצל באופן מלא ויעיל ע"י מערכת הזרקה "טיפשה" ופשוטה ?
לפי תוכנת האוטודטה במנוע החדש יותר נתוני קומפרסיה תקינים גבוהים יותר מהישן => יחס דחיסה גבוה יותר? או שאני טועה?
ברור לי שיש הבדלים כאלה ואחרים בסעפות היניקה בין המנועים, אני מניח שזה פתיר.
למה אני עושה את זה? יש הזדמנות לתת קצת יותר חיים לרכב, דגמי המנועים זהים ( EJ16 ) והבירוקרטיה פשוטה יחסית. ההגיון אומר שמנוע בעל יכולת נשימה משופרת יהיה גם זריז יותר. אולם האימפרזות בעלות המנועים החדישים יותר מגושמות :confused:
על פניו, הדבר יכול לנבוע מניהול מנוע המכוון על חיסכון יתר? הרכבת ניהול "מיושן" יותר יכולה להניב תוצאות טובות יותר?
או שאני מפספס כאן משהו?
תודה מראש לעונים הפוטנציאליים
השאלה היא האם מנוע מתקדם יותר יכול להיות מנוצל באופן מלא ויעיל ע"י מערכת הזרקה "טיפשה" ופשוטה ?
לפי תוכנת האוטודטה במנוע החדש יותר נתוני קומפרסיה תקינים גבוהים יותר מהישן => יחס דחיסה גבוה יותר? או שאני טועה?
ברור לי שיש הבדלים כאלה ואחרים בסעפות היניקה בין המנועים, אני מניח שזה פתיר.
למה אני עושה את זה? יש הזדמנות לתת קצת יותר חיים לרכב, דגמי המנועים זהים ( EJ16 ) והבירוקרטיה פשוטה יחסית. ההגיון אומר שמנוע בעל יכולת נשימה משופרת יהיה גם זריז יותר. אולם האימפרזות בעלות המנועים החדישים יותר מגושמות :confused:
על פניו, הדבר יכול לנבוע מניהול מנוע המכוון על חיסכון יתר? הרכבת ניהול "מיושן" יותר יכולה להניב תוצאות טובות יותר?
או שאני מפספס כאן משהו?
תודה מראש לעונים הפוטנציאליים