PDA

צפייה בגרסה מלאה : 6 בטור v6 VS



itayhi
21-10-09, 20:27
אז מה בעצם ההבדל?

ברור לי ההבדל הפיזי.
יש הבדל מבחינת צורת עבודה? כ"ס? מומנט? מהלך בוכנה? צריכת דלק? התנהגות (ויברציות/העלאת סל"ד)?


סתם מתוך עניין, לא חלילה שחשבתי להחליף ל6 בטור...


תודה

איתי

בוזי
22-10-09, 21:13
מנועי V הם יותר קומפקטיים, לנפח נתון.
יש בהם יותר חלקים נעים.
באופן כללי מאוד וגס, הם נוטים לשחרר יותר מומנט בסלד נמוך ע"ח ההספק המקסימלי.
עניין הויברציות רלבנטי יותר לאופנועים, אבל בעיקרון ובתלות בזוית ה-V, מייצרים יותר ויברציות.

יש להם אחלה סאונד :) שזה בכלל נובע משתי סעפות פליטה.

תהנה

בעז

itayhi
23-10-09, 02:06
תודה :-)

צריכת דלק זהה (באותם נפחים כמובן)?
שיפוץ V6 יקר יותר בגלל הראש הכפול?
סתם מתוך עניין, חמסה חמסה שום בצל המנוע אצלי במצב מצויןץ


איתי

lizard
23-10-09, 09:17
יש בהם יותר חלקים נעים.


איזה יותר חלקים נעים יש בהם?

בוזי
23-10-09, 13:49
דיון מעניין על ההבדלים בין מנוע טורי למנוע V:

http://www.carsforum.co.il/vb/archive/index.php/t-58313.html

עוד חלקים נעים - מחייב קמשפט נוסף, בתור התחלה.

גלדיאטור
23-10-09, 14:53
דיון מעניין על ההבדלים בין מנוע טורי למנוע V:

http://www.carsforum.co.il/vb/archive/index.php/t-58313.html

עוד חלקים נעים - מחייב קמשפט נוסף, בתור התחלה.


לא נכון ישנם המון מנועים עם גל זיזים אחד למרות שהם וי

בוזי
23-10-09, 14:58
ידעתי שמישהו יקפוץ ויגיד את זה.
כאמור, כל מה שכתבתי, הוא כללי לגמרי, וגם אני יכול להביא דוגמאות נקודתיות שמוכיחות בדיוק ההפך.
זה נכון שאפשר להשתמש בקמשפט תחתי יחיד, כמו שלמנוע V יכול להיות ראש מנוע יחיד (פולקסווגן) ולמנוע טורי יהיו 2 קמשפטים.
אני מתייחס לתכנון הבסיסי.

lizard
23-10-09, 16:58
יצא לי לפרק מנוע או 2, במנועי GM שפרקתי היה רק גל זיזים אחד.
במנועים חדשים יכול להיות שיש יותר אבל לומר אופן גורף שיש יותר חלקים נעים זה פשוט לא נכון לדעתי. מה גם שכנראה שהמהנדסים של אותו מנוע שמו 2 גלי זיזים בגלל סיבה כלשהי. השיקול של "יש יותר חלקים נעים" הוא שיקול מטופש.

קיד
24-10-09, 20:35
ההבדל הכי גדול הינו באורך המנוע. זה אילוץ של יצרן הרכב.
מזה נגזר רוחב גדול של מנועי V. שוב, אילוץ של היצרן.
השאלה מה מפריע יותר ליצרן: האורך או הרוחב של תא המנוע.
תחשבו בגדול, מנוע של משאית. ההבדלים באורך וברוחב אדירים.

טכנית:
למנוע טורי יהיה תמיד מיסב ראשי אחד נוסף, עם אותו מספר בוכנות. זהו יתרון משמעותי.

למנוע V בעל גל זיזים עליון (כמו כל מנוע מודרני, וללא תלות האם גל יחיד או כפול) תהיה מערכת גלים כפולה. זהו חסרון. הגדלת מערכת הזימון צורכת הספק. למען קשיי התפיסה, מנוע I בעל 2 גלי זימון DOHC, יתקבל במנוע V סה"כ של 4 גלים. דוגמא: מנוע בנזין V6 של מיצובישי פג'ארו Q. בגדם הקצר גל זיזים יחיד. סה"כ 2 גלים במנוע, אחד בראש ימין ואחד ב ראש שמאל. בדגם הארוך גל זיזים כפול. סה"כ 4 גלים במנוע, 2 גלים בראש ימין.....

יתרון בנושא חלוקת החום למנועי V, עקב קו חלוקה קצר במחצית.

רעידות: יתרון משמעותי רק למנועי L. מנוע V לא יהיה חלק ממנוע I.

מומנט? תלוי בתכנון המנוע ללא תלות בתצורה.
הספק? ראה שורה למעלה.
יישום טכנולוגיות: זהה.

בברכה,
קיד.

asafk
24-10-09, 21:34
ועוד כמה דברים...
קירור - במנועי V בזוויות קטנות (60 מעלות ומטה), יש סכנה שמרכז המנוע לא יתקרר כהלכה. גם במנועי V של 90 מעלות, קיימת אותה בעיה, אבל בד"כ לא מורגשת, אלא במנועי אלומיניום שהתחממו - ואז יש סיכוי גדול לנזק בבלוק.
מערכות דלק, סעפת יניקה - אם לא מדובר במערכת רב נקודתית, קשה יותר לספק את רעבונו של מנוע טורי באופן אחיד לכל הבוכנות. ואחרי שאמרנו את זה - נושא תכנון הסעפות בנוע V גם הוא מקשה על הנושא. בד"כ באופן מסורתי במנועי V סעפת היניקה בפנים וסעפת הפליטה בחוץ. אבל מה עושים כשרוצים טורבו על מנוע V? איך מעבירים צנרת מהסעפות שבחוץ? סיפור. (אגב, פורד פתרו את הבעיה ממש לאחרונה בדרך לא מקובלת). ואיך מחלקים קוי דלק?
מהבחינות הללו המנוע הטרי יותר פשוט לבניה.
דבר חשוב הוא נושא הרעידות - מנועי 6 צילינדרים באופן כללי הם המאוזנים ביותר שיש. ומתוך מנועי ששת הצילינדרים הקיימים, מנוע טורי הוא המאוזן ביותר. זה מורגש במיוחד במנוים שעובדים בסל"ד נמוך ואמורים להפיק כוח בתנאים הללו.

בקיצור... הרבה שיקולים.

אסף.

itayhi
24-10-09, 23:04
תודה :-)


אמנם חלק קטן מהדברים שנאמרו פה לא הבנתי במלואם אבל זה בהחלט סיפק את יצר הסקרנות
הטבעי שלי.


שוב תודה.


איתי

ערן המסוקס
24-10-09, 23:11
אחד המעניינים. אם יש עוד מידע תרגישו חפשי.

אני לתומי, חשבתי שעידן המנועים הטוריים נעלם, והנה יצא לי לשחק עם מנוע של טריילבלייזר יחסית חדש עם מנוע 6 טורי.

שמעתי שמנועי ה6 בטור של JEEP ירדו מקו הייצור בגלל בעיות לעמות בתקני זיהום אויר, לא?

יריב קלר ברוך
24-10-09, 23:57
אחד המעניינים. אם יש עוד מידע תרגישו חפשי.

אני לתומי, חשבתי שעידן המנועים הטוריים נעלם, והנה יצא לי לשחק עם מנוע של טריילבלייזר יחסית חדש עם מנוע 6 טורי.

שמעתי שמנועי ה6 בטור של JEEP ירדו מקו הייצור בגלל בעיות לעמות בתקני זיהום אויר, לא?
טרייל בלייזר עם 6 טורי לי יש שנת 2006 עםV6 ולא מנוע טורי?

ערן המסוקס
25-10-09, 00:06
לא הבנתי כלום ממה שרשמת!?

נימי
25-10-09, 07:51
אני לתומי, חשבתי שעידן המנועים הטוריים נעלם

רוב המנועים של BMW בנפחים הבינוניים\קטנים הם עדיין 6 טורי, מעבר לשש צילינדרים הם מתחילים ב V

לגבי מה שיריב כתב
יש לו טרייל בלייזר שנת 2006 עםV6 ולא מנוע טורי

ערן המסוקס
25-10-09, 20:50
V6 על טריילבלייזר? אולי התכוונת לV8?

מנוע 6 צילינדרים בטריילבלייזר הוא רק 6 טורי, 250 כ"ס בכל שנות הדגם.


The TrailBlazer won the North American Truck of the Year (http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Car_of_the_Year) award in 2002. The 4.2 L I6 Atlas LL8 appeared on the Ward's 10 Best Engines (http://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines) list from 2002-2005 with innovative features such as DOHC (http://en.wikipedia.org/wiki/DOHC), Variable Valve Timing (http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Valve_Timing) (VVT) on the exhaust camshaft, and GM's Patented "Lost-Foam" casting process

The TrailBlazer comes with a 250 hp (186 kW) 277 lb·ft (376 N·m) all-aluminum 4.2 L "Atlas" LL8 inline-six (http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-6) engine standard and an optional 302 hp (225 kW) 330 lb·ft (447 N·m) aluminum small-block 5.3 L V8 with Active Fuel Management. The inline-six makes the TrailBlazer the most powerful six-cylinder SUV in its class.

דרור ברלי
25-10-09, 21:04
הספק מנוע VORTEC בטריילבלייזר בנפח 4.2 ליטר (6 טורי) שהיבואן הישראלי של שברולט (UMI) מפרסם הוא 275-291 כ"ס, בהתאם לשנת הייצור. זה מנוע לא-נורמלי. משוגע.
וכן - השתעשתי בזמנו ברעיון של השתלת מנוע כזה בסיקס/סופה... למרו תשזה נראה פשוט, זה לא, אבל התוצאה הסופית צריכה להיות טעימה. יאמי.

asafk
25-10-09, 21:30
אגב, יש עוד הבדל אחד, מוזיקלי. מנועי V נשמעים אחר מאוד ממנועים טוריים, והמוזיקה הכי יפה לדעתי היא האיפוק הכעוס של 6 טורי. אחריו הגירגור שהופך לנהמה של V8. דווקא V6 לא עושה לי את זה, מוזיקלית.

אסף.

נימי
25-10-09, 22:31
:rolleyes: כנראה שלא פיענחתי את הכתוב נכון

-->