צפייה בגרסה מלאה : טרופר מחליק לא עוצר בגשם
:confused:שלום לכולם.. בשעה טובה אני בעלים של טרופר בנזין 93 נקנה במצב מצויין. היום פעם ראשונה שיצא לנסוע בגשם ופשוט מפחיד! נסעתי במהירות די נמוכה ופעמיים איבדתי שליטה ובנס לא התנגשתי במישהו. בזמן הבלימה ההגה והבלמים כאילו נוטרלו ונשארתי ללא שליטה. ברכב אין ABS (לפי המכונאי שלי) בדקנו ברקסים והכל עובד פיקס(כביש יבש). השאלה מה עושים ואם הייתי משלב ל4X4 היה נמנע כל העניין? תודה מראש
meir alony
29-10-09, 17:26
גשם ראשון הכי מסוכן מוציא את כל השמן שטפטף מכלי הרכב לכביש וביחד עם שכבת האבק יצר עיסה שומנית שצפה על פני הכביש וגורמת להחלקה.
מאיר
איזה צמיגים יש לך?
שטח?
רגיל?
ומה מצבם?
בכל מקרה בכביש רטוב יש לנסוע לאט ובזהירות
נסיעה טובה ובטוחה
איזה צמיגים יש לך?
שטח?
רגיל?
ומה מצבם?
בכל מקרה בכביש רטוב יש לנסוע לאט ובזהירות
נסיעה טובה ובטוחה
צמיגים יחסית חדשים(3 חודשים) 50/50
לך עם הרכב למגרש החלקה ותעבור הדרכה על הרכב שלך!
מהירות יחסית נמוכה היא יחסית לחלותין ויתכן מאוד שממש לא מתאימה לרכב הספציפי ולנהג הספציפי.
בכל מקרה על תיסע עם 4X4 כי זה אוטו ללא דיפרנציאל מרכזי.
אתה אולי תרוויח קצת יציבות על הכביש, אבל בדרך תשבור יותר מידי חלקים.
היה לך פרייבט לפני הטרופר?
אם כן,תצטרך להסתגל להתנהגות השונה של הטרופר.
בד"כ גם לבולמים השפעה גדולה על איכות הבלימה, אם כי בצורה פחותה במהירויות נמוכות על כביש רטוב.
בדוק גם לחץ אוויר בצמיגים.
בברכה,טושי
סוזי המשתוללת
29-10-09, 22:51
היה לך פרייבט לפני הטרופר?
אם כן,תצטרך להסתגל להתנהגות השונה של הטרופר.
בד"כ גם לבולמים השפעה גדולה על איכות הבלימה, אם כי בצורה פחותה במהירויות נמוכות על כביש רטוב.
בדוק גם לחץ אוויר בצמיגים.
בברכה,טושי
טושי
התחלת נכון ואני חולק עליך כי המשכת לא נכון
בולמי זעזועים יכולים בהחלט להיות סיבה טובה לנעילת גלגלים בלחיצה קלה
בולמים רכים מדי או לא תקינים ורכב עם מוטות פיתול עייפים לא יעבירו את משקל הרכב בבלימה לגלגלים הקדמיים ומכיוון שגלגלים אלו מקבלים את מירב כח הבלימה הם ננעלים בקלות אם אין להם אחיזה - גם בלחיצה קלה ביותר
כמו שנכתב, גשם ראשון על סוגים מסוימים של כבישים הופך את הדרך לחסרת אחיזה באופן מדהים, זה באמת תופעת טבע שמפתיעה כל פעם מחדש.
באופן כללי, שילוב ל4X4 גם ברכב ללא דיפרנציאל מרכזי הוא רעיון טוב בכביש חלק, משפר את האחיזה ובעיקר את הבלימה פלאים. אין סכנה לנזק - הרי הכביש היה חלק מספיק כדי שהנושא יעלה לדיון, לא?
היה לך פרייבט לפני הטרופר?
אם כן,תצטרך להסתגל להתנהגות השונה של הטרופר.
בד"כ גם לבולמים השפעה גדולה על איכות הבלימה, אם כי בצורה פחותה במהירויות נמוכות על כביש רטוב.
בדוק גם לחץ אוויר בצמיגים.
בברכה,טושי
לפני הטרופר היתה לי GMC גם סיירה לאחר מכן ג'ימי ועברתי לבסוף לסונומה. בגדול הייתי משלב בגשם ובזה תם הסיפור. חשבתי שבטרופר העניין שונה. לחץ האויר טוב הצמיגים גם לגבי בולמים על פניו מרגישים בסדר אבל אבדוק את העיניין לעומק.
נראה לי שלעת עתה אאמץ את ההמלצה של נמרוד אלה אם יש עוד רעיונות....מה לגבי נסיעה על מצב 2?( במקום D.)
סוזי המשתוללת
30-10-09, 01:03
היתרון של שילוב 4x4 על כביש ללא דיפ מרכזיהוא היכולת להעביר כח בלימה מהגלגלים הקדמיים דרך גל ההינע לאחוריים
גם התנהגות הרכב בהאצה הופכת לניטרלית עם נטייה לתת היגוי שקל להשתלט עליו גם לנהג לא מיומן מול היגוי יתר של הנעה אחורית כביש חלק ומנוע חזק !!
תודה על כל התשובות המהירות והעזרה......דרך אגב מה לגבי כפתור הWINTER DRIVE יש לו השפעה מסויימת להשתמש או לא?
winter drive גורם לתיבת ההילוכים להתחיל את הנסיעה בהילוך שלישי, כך שלא תחליק בתחילת הנסיעה. מיועד למשטחים חלקים כגון קרח או שלג.
4*4 ללא דיפרנציאל מרכזי לא יגרום לרכב ללאבד אחיזה בסיבוב? הרי אנחנו אונסים את הגלגלים להחליק על הכביש.....
חנן-ג'יפולוג
30-10-09, 09:59
לא. הפרשי המהירויות בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים הם לא כאלה גדולים ובלאוו הכי כל צמיג, בכל תנאי דרך, בכל מזג אוויר, נמצא בכל זמן הנסיעה במצב של החלקה מסוימת.
בוקר טוב לכולם...רוצה לציין שהנסיעה עצמה בגשם בסדר הבעייה היתה רק בעצירה ולגמרי לא פתאומית, לפני רמזור לקראת פניה מהירות 30 קמ"ש ומטה. האם נסיעה בהילוך נמוך משנה חוץ משילוב?
4X4 ללא דיפרנציאל מרכזי אינו מיועד לשימוש בכביש גם אם הכביש רטוב.
זה רע מבחינת בטיחותית, וגם מבחינת הנזק למכלולי הרכב.
נכון שבגשם הכביש חלק יותר אבל בכביש המהירות גבוהה יותר ולכן דרוש היגוי מדוייק יותר וצפוי יותר.
עבודת הדיפרנצאלים מאפשרת להשוות את המהירות של כל הגלגלים למסלול תנועתם. גלגלים חיצוניים בעיקול עושים דרך ארוכה יותר. גלגלים קדמיים עושים דרך ארוכה יותר. באין דיפ' מרכזי הגלגלים הקדמיים והאחוריים שואפים לבצע את אותה הדרך (מרחק). מכיוון שלא כך קורה בפועל, מופעלים עומסים בין הרכב לדרך. סוליות הגלגלים "נאנסות" להחליק והרכב אינו צפוי.
התופעה המוכרת ביותר בחקר תאונות דרכים היא תיקוני היגוי "עצבניים" שגורמים לרכב להתהפך.
הזהרו!
באשר לטרופר שלך.
אני לוקח את נסיונך ברכבים כבדים ורכבי 4X4 כקיים.
כידוע לך, לצמיגי שטח מלא אחיזה גרועה בכביש רטוב. אינני יודע מה טיבם של צמיגי AT (לא היו לי מעולם), אך אני בטוח שצמיגי כביש עשויים לתת מענה טוב יותר בכביש רטוב.
בכל כלי הרכב מופעלים הבלמים האחוריים לפני הקדמיים, כדי למנוע סיחרור. מדובר בהקדמת בלימה מתוכננת במערכת הבלימה המכנית (Metering Valve). אני ממליץ לך לבדוק שלא הוחלפו מקומות בין הצינורות של הבלמים האחוריים והקדמיים (בד"כ היצרנים מונעים את האפשרות הטכנית לכך ע"י מחברים שונים או צינורות בתצורה שאינה מאפשרת החלפה). בלימת הגלגלים הקדמיים לפני האחוריים עשוייה לגרום לתופעת אי יציבות כיוונית קשה. באתר How stuff Works תיארו תופעה זו כמטוס שנע ללא כנף הזנב האנכית:
Having the rear brakes engage before the front brakes provides a lot more stability during braking. Applying the rear brakes first helps keep the car in a straight line, much like the rudder helps a plane fly in straight line.
ערן CJ
חנן-ג'יפולוג
30-10-09, 10:40
ערן, דובר על זה כבר מספר פעמים כאן בפורום. אתה מדבר בתיאוריה. בפועל, בצי רכב גדול שירדה בו הוראה לנהגים לשלב 4X4 בכביש בגשם, כמות התאונות שנגרמו מהחלקות ירדה מאוד.
אין קשר לעובדה שהגלגלים החיצוניים מסתובבים יותר מהפנימיים. שילוב הטרנספר לא מפריע לדיפרנציאלים בסרנים לעשות את עבודתם. כמו שכתבתי, ההבדל במהירות בין הסרן הקדמי והאחורי הוא קטן מאוד, ולשילוב הטרנספר ל4X4 בגשם יש רק אפקטים חיוביים. גם לא נצפתה שום עלייה ברמת הבלאי של המכלולים בטווח הארוך. עובדה.
מבחינתי האישית העניין ברור. אני ואשתי נוהגים בג'יפ מוגבה, על צמיגי שטח מלא, וההנחייה בבית ברורה - בגשם משמעותי, משלבים 4X4. כמובן שהנהיגה הופכת למתונה וזהירה באופן יוצא דופן, שונה לגמרי מאיך שאנחנו נוהגים בפריבט - מה שנכון גם על כביש יבש.
איך שאני רואה את זה - אם הכביש מספיק רטוב/חלק/חסר אחיזה כדי לגרום לנעילת בלמים - אז עושים סוויץ במחשבה - זה כבר לא כביש. אין בו אחיזה, ובשביל להתקדם ולבלום בשטח בלי אחיזה, משלבים 4X4.
ההבדל מכל שטח אחר והסיבה לתשומת הלב הוא לא האספלט עצמו, אלא העובדה שאנחנו לא לבד עליו.. לנעול גלגלים או לסתחרר על שביל זה כיף לא מזיק, אבל בכביש לפני רמזור, לא ממש.
4X4 ללא דיפרנציאל מרכזי אינו מיועד לשימוש בכביש גם אם הכביש רטוב.
זה רע מבחינת בטיחותית, וגם מבחינת הנזק למכלולי הרכב.
ערן CJ
ערן,
בהיילקס יש מדבקה מקורית שמסבירה מתי לשלב 4X4, מצויין שם גם מצבי כביש חלקלק.
בנוסף,
אני מכיר הנחייה דומה לזו שחנן הזכיר, לפחות עם סופה זה בהחלט שיפר את ההתנהגות שלה בכביש רטוב תו"כ גשם.
להגיד שאני נוסע ככה ברכב הפרטי שלי? לא ממש.
ד"א הדבר היה נכון רק לכביש פתוח, לא לתמרון ברמזורים או פניות הדוקות.
meir alony
30-10-09, 11:36
TOD יתרון או חסרון בכביש רטוב ?
בטרופר שלי יש מערכת TOD זה אומר שילוב 4X4 בהדרגה ולפי דרישה.
השילוב הוא אוטומטי כאשר יש הפרשי מהירות בין הסרנים וכח השילוב (העברת הכח לגלגלים הקדמיים) בהתאם לצורך 15%-30%-50%
מי יודע ?
מאיר
לא רואה שום בעיה בגשם ראשון לשלב 4X4 על הכביש, הכביש חלק כמו מרגרינה ושום נזק לא יכול להיגרם,
מה שכן, צריך לזכור ולהוציא מ 4X4...
סוזי המשתוללת
30-10-09, 22:01
מאיר
אל תערבב שמחה בשמחה
כאן אנחנו מדברים על בעיית נעילת גלגלים ופתרון "קומבינה" ואתה מכניס מערכת שאמורה לשלב כשההחלקה היא בלחיצה על הגז ולא על הברקס
בשביל הברקס בטרופר יותר חדש כבר יש abs
ב93 כנראה שעוד לא היה או שהיה רק לאחוריים
לי זה מריח כמו ABS בעבועבוע !!!
תפתח מכסה מנוע תראה אם בסמוך למסבר יושבת קופסת מתכת שאליה מתחברים הרבה צינורות - אם כן הפסדת --> יש לך ABS ברכב
למה הפסדת ?? כי בטרופר המערכת הזו מחורבנת והרבה יותר מסכנת מאשר מועילה - גם בכביש וגם בשבילים מהירים הדוושה מתנגדת לבלימה גם אם היא לא בלימת חירום
תצטרף להתרגל לזה או להוציא את הפיוז של ה ABS
איתי
שבת שלום....אתמול קפצתי למכונאי שלי ובדיוק התחיל גשם וכאן בירושלים לא חסרות ירידות ,יצאנו לנסיעה ומעצבן שאצלו הבלימה לא לוותה בשום בעיה ..אבל הוא נהג על מצב 3 בבורר הילוכים.
אגב חד משמעית אין ABS ברכב. הברקסים לא רק תקינים אפילו במצב חדש הוחלפו לא מזמן.
בכל אופן בנסיעה חזרה הביתה שילבתי גם להנעה כפולה וגם למצב 3 בהילוכים ועבר בסדר גמור. האם סביר לנסוע כך כל החורף מה גם שוב שיש כאן מדרונות חבל על הזמן.
שבת שלום....אתמול קפצתי למכונאי שלי ובדיוק התחיל גשם וכאן בירושלים לא חסרות ירידות ,יצאנו לנסיעה ומעצבן שאצלו הבלימה לא לוותה בשום בעיה ..אבל הוא נהג על מצב 3 בבורר הילוכים.
אגב חד משמעית אין ABS ברכב. הברקסים לא רק תקינים אפילו במצב חדש הוחלפו לא מזמן.
בכל אופן בנסיעה חזרה הביתה שילבתי גם להנעה כפולה וגם למצב 3 בהילוכים ועבר בסדר גמור. האם סביר לנסוע כך כל החורף מה גם שוב שיש כאן מדרונות חבל על הזמן.
לא יודע מה זה מצב 3, אבל לגבי שילוב 4X4 - זה הדבר הבטיחותי והנכון, אבל לא "כל החורף" אלא כשצריך - כשהכביש חלק וחסר אחיזה. לצערנו אחוז הימים הגשומים מתוך סך ימי החורף קטן...
לא יודע מה זה מצב 3, אבל לגבי שילוב 4X4 - זה הדבר הבטיחותי והנכון, אבל לא "כל החורף" אלא כשצריך - כשהכביש חלק וחסר אחיזה. לצערנו אחוז הימים הגשומים מתוך סך ימי החורף קטן...
בהילוכים יש D, 3, 2, 1 אז שילבתי ל 3
בהילוכים יש D, 3, 2, 1 אז שילבתי ל 3
זה אומר בסך הכל שהילוך רביעי לא ישתלב מעצמו. ברכבים אחרים זה נקרא Overdrive Off או משהו כזה, לפעמים זה כפתור נפרד. לא נראה לי שיש לזה קשר כלשהו לנושא הדיון.
שבת שלום....אתמול קפצתי למכונאי שלי ובדיוק התחיל גשם וכאן בירושלים לא חסרות ירידות ,יצאנו לנסיעה ומעצבן שאצלו הבלימה לא לוותה בשום בעיה ..אבל הוא נהג על מצב 3 בבורר הילוכים.
אגב חד משמעית אין ABS ברכב. הברקסים לא רק תקינים אפילו במצב חדש הוחלפו לא מזמן.
בכל אופן בנסיעה חזרה הביתה שילבתי גם להנעה כפולה וגם למצב 3 בהילוכים ועבר בסדר גמור. האם סביר לנסוע כך כל החורף מה גם שוב שיש כאן מדרונות חבל על הזמן.
עזוב אותך ממצב 3 .
שום, חמסה, תפילת הדרך, יעילים יותר ממצב 3 בגיר ....
סע בזהירות
רענן
איזה סוג צמיגים יש לך, לא ציינת, הייתה לי תופעה דומה שהיו לי דנלופ על הרכב. בתחילת החורף היה קשה לנסוע, זה גם קרה כאשר גשמים התחילו לרדת במעבר מכביש יבש לרטוב.
מבחינתי האישית העניין ברור. אני ואשתי נוהגים בג'יפ מוגבה, על צמיגי שטח מלא, וההנחייה בבית ברורה - בגשם משמעותי, משלבים 4X4. כמובן שהנהיגה הופכת למתונה וזהירה באופן יוצא דופן, שונה לגמרי מאיך שאנחנו נוהגים בפריבט - מה שנכון גם על כביש יבש.
איך שאני רואה את זה - אם הכביש מספיק רטוב/חלק/חסר אחיזה כדי לגרום לנעילת בלמים - אז עושים סוויץ במחשבה - זה כבר לא כביש. אין בו אחיזה, ובשביל להתקדם ולבלום בשטח בלי אחיזה, משלבים 4X4.
ההבדל מכל שטח אחר והסיבה לתשומת הלב הוא לא האספלט עצמו, אלא העובדה שאנחנו לא לבד עליו.. לנעול גלגלים או לסתחרר על שביל זה כיף לא מזיק, אבל בכביש לפני רמזור, לא ממש.
נמרוד עצתך מסתברת כנכונה...תודה לאל היו גשמי ברכה בימים האחרונה ונסיעה ב4X4 ממש השפיעה על הבלימה( לא ננעלו גלגלים) כמובן נסיעה איטית יותר ומתונה מה גם יש קושי יותר עם ההגה בסיבובים אבל לפחות הרכב עוצר . בנוסף לחץ האויר בגלגלים היה קצת נמוך קודם אז גם זה סודר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.