התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מוט רדיוס מיושר



amirk
31-10-09, 20:04
דיסקברי 98, מכה במוט רדיוס האחורי שעקמה אותו יפה יפה.
המוט יושר בשטח (וו גרירה מתאים בול למשימה), השאלה היא מה קורה עם המוט המיושר?

ניתן להמשיך לשתמש בו או שדינו נחרץ וצריך להחליפו?

תודה,
אמיר

idanw
31-10-09, 20:36
אם הוא ישר מדוייק, אז הוא יהיה חלש יותר ממוט רגיל, אבל אני לא הייתי מחליף אותו עד שהוא פשוט יישבר...
אבל עם יש חשש קל לזה שהוא לא ישר, זה עלול לגרום לבעיות כמו שחיקת צמיגים לא אחידה - ובעיה גדולה עוד יותר, עם יש לך נעילה אחורית אוטומטית.

עידן

amirk
01-11-09, 08:55
תודה,
נעילה אחורית אוטומטית אין.
החשש שלי הוא בבלימה, לפני שהמוט יושר הייתה משיכה חזקה שמאלה בעת הבלימה, לאחר הישור המשיכה נעלמה, אבל סביר להניח שהמוט לא ישר ב 100% למרות שבעין נראה כך, מה ההשפעה על מנגנוני הבטיחות?

המוט עשוי מברזל מלא?

טל חסיד
01-11-09, 09:42
עידן שלום
ההמלצה שלך לא לעניין: להחליף רק שישבר! ואם ישבר ב100 קמ"ש ? אתה תבוא להציל אותו!!!

יש סדנאות שמיצרות מוטות רדיוס מחוזקות תברר אצלם, ראיתי פה אפשהו שארז מאברלנד בנה כאלה מוטות מחוזקים. גם בפרו-גיפ בנו כאלה.

טל

idanw
02-11-09, 18:50
טל,

מדובר בצינור ברזל, אם הוא לא סדוק, אין שום סיבה שישבר בנסיעת כביש.

עידן

eran4x4
02-11-09, 19:43
עידן

צינור שכופף ויושר חלש משמעותית מאשר לפני הכיפוף....

טל חסיד
03-11-09, 17:20
עידן אני לא יודע מה ראית בחיים שלך (כניראה אתה צעיר מאד), אבל אני כן ראיתי מוט רדיוס אחורי מתעקם בלנדרובר וגם בטויטה פראדו, ואני לא ממליץ לאף אחד לנסוע אם אחד כזה עקום או מיושר , אולי רק בשביל לצאת מהשטח במהירות איטית מאד עד הגרר.

טל

idanw
03-11-09, 18:09
דווקא ראיתי כמה... ואני אפילו נוסע בדיפנדר שלי, בביטחון מלא כבר 100000 ק"מ עם מוט רדיוס אחורי שחטף מכה מסלע ויישרתי אותו במו ידי.
אני לא אומר שכל מוט בכל מצב אפשר ליישר, אבל עם מדובר בעיקום קטן, ללא סדקים או איבוד חומר, אין שום סיבה שיישבר בנסיעת כביש.

כמו שאמרתי, עם מוט עקום מסוכן לסוע.

עידן

amirk
03-11-09, 18:38
אולי רק בשביל לצאת מהשטח במהירות איטית מאד עד הגרר.


נשמע לי קצת מוגזם.

זו לא הפעם הראשונה שאני מעקם מוט רדיוס. רק שהפעם העקום היה משמעותי - כ 30 מעלות ולכן התייעצתי פה לגביי היישור.
לאחר העקום גררתי בשטח רכב תקול, ובנוסף לכל הצרות במהלך הגרירה נתקעו גלגליו ולא הסתובבו עקב בוץ, לכן היה צורך לשמור על מהירות ע"מ לא להיתקע. כפי שכתבתי הורגשה משיכה בעת בלימה, אבל מכאן ועד מה שכתבת המרחק רב.

asafk
03-11-09, 23:07
חיזוק-
קח סרגל, 20X4 יהיה לא רע, ורתך אותו, עומד, ריתוך לסירוגין, מתחת למוט המיושר.
אתה גם מוודא שהמוט באמת ישר וגם מחזק אותו.
הנה חתך מאולתר:
O (זה המוט)
| (זה הסרגל שמרותך אליו)


אני ממליץ לא לשתמש במוט מיושר. הוא עלול לקרוס ממאמץ די בקלות.

אסף.

טל חסיד
04-11-09, 11:52
מוגזם או לא, אני עזרתי למישהו בשטח עם פרדו לישר מוט רדיוס "שרק" התעקם והסרן הסתובב
הדרישפט גם חטף עיקום ולקינוח הקפיצים עפו מהתושבות שלהם כשהסרן הסתובב.

דרך עגב תיקרא עוד פעם את התגובה שלך הראשונה עידן: "אני לא הייתי מחליף אותו עד שהיה פשוט נישבר"

אני מקווה שאף אחד לא יקח את ההמלצה שלך ברצינות !

ואם אסף רשם לך שזה מסוכן אז סגור העניין. (אסף מהנדס רכב)

טל

amirk
04-11-09, 20:15
חיזוק-
קח סרגל, 20X4 יהיה לא רע, ורתך אותו, עומד, ריתוך לסירוגין, מתחת למוט המיושר.
אתה גם מוודא שהמוט באמת ישר וגם מחזק אותו.
הנה חתך מאולתר:
O (זה המוט)
| (זה הסרגל שמרותך אליו)


אני ממליץ לא לשתמש במוט מיושר. הוא עלול לקרוס ממאמץ די בקלות.

אסף.

תודה על הרעיון אבל אין צורך,
הבנתי שיש להחליף את המוט וכך יעשה, זוג מוחזקים, חדשים, דנדשים ואדומים להפליא כבר מחכים בסבלנות ליום שישי.
טל, עידן ואסף תודה על התגובות.

אמיר

-->