צפייה בגרסה מלאה : אחרי סמוראי מה כדאי?
שלום!
אחרי תקופה טובה עם סמוראי אני רוצה לעלות שלב בעוד כמה חודשים
איזה גיפ טיפה יותר גדול הוא עם עלויות אחזקה נמוכות ואמין ועם עבירות כמו של הסמוראי ומעלה.
אני מעוניין בשנתונים מ 96 ומעלה
יונדאי גלופר קצר, פגארו קצר,טראנו קצר,טרופר קצר? או עוד גיפים שלא הזכרתי.
והאם באמת גיפים קצרים יותר זולים לאחזקה מבחינת דלק וטיפולים מרכבים ארוכים?
תודה.
שלום!
אחרי תקופה טובה עם סמוראי אני רוצה לעלות שלב בעוד כמה חודשים
איזה גיפ טיפה יותר גדול הוא עם עלויות אחזקה נמוכות ואמין ועם עבירות כמו של הסמוראי ומעלה.
אני מעוניין בשנתונים מ 96 ומעלה
יונדאי גלופר קצר, פגארו קצר,טראנו קצר,טרופר קצר? או עוד גיפים שלא הזכרתי.
והאם באמת גיפים קצרים יותר זולים לאחזקה מבחינת דלק וטיפולים מרכבים ארוכים?
תודה.
מבחינת הרכבים שכתבת - אף אחד לא יהיה כמו הסמוראי.
כולם יהיו גדולים יותר, נוחים יותר - וגם יקרים יותר.
כל הרכבי םשם הם בגדר SUV ולא ג'יפ עם שני סרנים חיים וספרטנים כמו הסמוראי.
מכל הרשימה- אני יכול להמליץ רק על הטרופר כי זה מה שיש לי ומה שאני מכיר.
טרופרים קצרים יש רק משנת 98, ואני ממליץ לך רק על בנזין(מה שאומר צריכת דלק של 1 ל5-6).
לטרופר יש הכי הרבה אפשרויות לשיפורים, ממש כמו שיש לסמוראי, הוא רכב חזק ונוח, והבנזין גם אמין מאוד.
מבחינת השוואה בין ארוך לקצר - עלות האחזקה היא אותו דבר, ברוב הרכבים מדובר באותם חלקים ואין הבדלים בין ארוך לקצר פרט למשקל, ולבסיס גלגלים/אורך שלדה/סרחים וכו'.
מה עם גראנד ויטארה?
אפשרות נוספת - קיא ספורטג' - מנוע 2,000 סמ"ק אמין, כנ"ל לגבי הגיר. הילוך כוח, שלדת סולם וסרן אחורי חי. דורש שיפורים, המיידים הם הגבהה וצמיגים.
יתרונות מול הסמוראי (לא שהתנסיתי בסמוראי - אבל ממה שהבנתי מחברים והתלבטויות על רכב ראשון):
1. נוסע בבטחה בטווח המהירויות התלת ספרתיות בכביש מהיר
2. מקום לשלושה מאחור
3. מקום לציוד (הרבה ציוד אם יש לך וואגון כמו שלי)
לגבי אחזקה -
זול לרכישה - 2001-2003 ניתן לרכוש בטווח של 45-60 אלף ש"ח.
חלפים זולים ביותר, כמו כן טיפולים
ביטוח זול - 3,300 ש"ח למקיף כולל הכול
כל הפינוקים של SUV: חשמלי, אוטומט, מרווח (יחסית) בלי להרגיש שאתה נוסע במשאית קטנה.
חסרונות:
1. מנוע עצל בזינוק - לאח"כ שהוא תופס תאוצה הוא בסדר גמור
2. נעילה אחורית - אם תרצה להתקין - יקרה.
זהו.. נגמרו לי המילים... אני לא ממש מומחה גדול, מדבר מנסיון עם שנה על ספורטג' ופחות מ-10 טיולים ברמה טכנית בינוני+. (עדיין לא מוגבה, צמיגי 205 חצי חצי)
משה
אה, כן.. צריחת דלק של 1-6 בעיר, 1-8 מחוץ לעיר (יש אגדה אורבנית על 1-10, לא חושב שהיא רצינית..)
משה
אמיר חסידים
03-11-09, 17:16
איזה גיפ טיפה יותר גדול הוא עם עלויות אחזקה נמוכות ואמין ועם עבירות כמו של הסמוראי ומעלה.
סמוראי ארוך.....
הייתי בסרט הזה......:lol:
אפשרות נוספת - קיא ספורטג' - מנוע 2,000 סמ"ק אמין, כנ"ל לגבי הגיר. הילוך כוח, שלדת סולם וסרן אחורי חי. דורש שיפורים, המיידים הם הגבהה וצמיגים.
משה
מהכרות עם 2 רכבים כאלו .. אמינות היא לא המילה הראשונה שקופצת לי לראש ...
מכמה בירורים אני בעיקר מתלבט בין טרופר לפגארו
מה הצריכת דלק בטרופר ובפגארו סולר הקצרים?
איזה שנתונים עדיפים?
עלויות אחזקה שלהם?
הבנתי מתשובותיכם שהעלויות בין קצר וארוך לא שונים, האם בין סולר לבנזין הם שונים?
תודה לכם:)
למה לא היילקס?
אחלה עבירות, די אמין, שני סרנים חיים (עד 97), חסכוני בדלק יחסית...
החסרונות העיקריים שלו הם שהוא דיזל (שאני אישתי מעדיף), ולא נוח בכלל, למרות שנראה לי שתרגיש שיפור במעבר מהסמוראי...
אז ככה, התקציב שלי הוא עד 35 אלף ש"ח
והשיקולים העיקריים שלי ברכישה הם הצריכת דלק בעיקר ועלויות תחזוקה שוטפות.
אני משתמש בגיפ 4 פעמים בשבוע לנסיעות בכבישים לסידורים ולטיולים (כן כן ,זה מתחיל בטיול נמשך לסידורים וממשיך לטיול)
בקשר להייליקס: זה גם אופצייה,ראיתי הייליקס על גז זה משפיע על הביצועים שלו? ומה ההבדל בעצם בינו לבין פוראנר?
אני קצת מבולבל,
כשאתה אומר על גז, אתה מתכוון לבולמי גז, או מונע בגז?
כי עד כמה שידוע לי, בארץ ההיילקסים הם רק דיזלים, והתקנת גז לא אמורה להסתדר עם דיזל (שוב-עד כמה שידוע לי...)
במידה ואתה מדבר על בולמים, אז אין לי מושג, לי היו בולמים סטנדרטיים, והייתי די מאושר...
הוצאות שוטפות עם ההיילקסים עד 97 אני פחות מכיר-יצא לי לנהוג על כמה, ודי הרבה, אבל לא היו בבעלותי.
על דגמי 98 והלאה אני יכול לומר לך שאין כמעט הוצאות שוטפות-טיפולים לא מסובכים מדי, אין להם כמעט בעיות אמינות, והם די חסכוניים- שלי נתן לי 1 -9 ביום יום, ו-1 ל-8 בטיולים, ובתנאי עבודה(גרירה).
לא היה לי 4 ראנר,אז לא יודע לעשות השוואה.
לדעתי אם תחליט על היילקס, שווה להעלות קצת את התקציב, ע"מ לשמור קצת כסף ליישור קו שאחרי הקנייה...
מצטער על הטעות, ראיתי פוראנר מונע גז לא הייליקס.
ברור לי שצריך לעשות יישור קו אחרי הקנייה זה לא הגיפ הראשון
לא הבנתי בדיוק איך אם אני יעלה את התקציב ישאר לי כסף ליישור קו, אני מוכן לקנות רכב בעד 35000 לא כולל את היישור קו.
נראה לי שאתה הולך להכנס להרפתקאה
קלקולים בפג'רו/גלופר/טרנו/טרופר בשנתונים האלו יכולים לעלות הרבה כסף
אתה חייב שיהיו לך כמה אלפים טובים בצד בלי קשר לשיפורים
גיפים גדולים - קלקולים של גדולים
לדעתי, עדיף להמתין, לחסוך עוד קצת ולקנות מודל מתקדם יותר.
מבחינת הוצאות זה תמיד משתלם.
נסעת בסמוראי, אהבת?
הרכב היחיד שיהיה ספרטני באותה מידה, עם עבירות טובה כמו הסמוראי אבל הרבה יותר כוח - סופה (או דיפנדר, אבל אינני מכיר אותו או מחירים).
בכל רכב אחר תרגיש שמשהו חסר.
מבחינת עלויות - אחזקה - דומה,
דלק - יותר (אבל פחות משלושה סמוראים :D).
סופה וסיקס הם באותה רמת תחזוקה כמו סמוראי?
הבנתי גם שנסיעה בכביש תהיה יותר קשה מבסמוראי
דיפנדר וסופה -- כל כך לא אותו דבר ...
מזרח ומערב יותר קרובים גנטית מאשר שני הרכבים האלו.
קצת יותר גדול :),
עביר כמעט באותה המידה,
אותה עלות אחזקה
מודל 96 לפחות....
ויטרה קצרה מודל 97...
עלות האחזקה של כל הגדולים היא לפחות פי 1.5 מהסוזוקים.
(יש כמובן דוגמאות של יוצאים מן הכלל, אני מדבר על "כלל אצבע")
סופה וסיקס זה סרט שונה לחלוטין,
אתה יודע כמה אתה מוציא בקניה, מה תוציא אח"כ זה נעלם גדול.
לא רק מבחינת תקלות (דווקא ברכבים אלו לא אמורות להיות צרות משמעותיות) אלא מבחינת שיפורים שוינויים שתרצה לבצע. כולם אפשריים וכולם עולים כסף (החלפת מושבים/נעילות/ברזנט/גג פיבר ואפשר להמשיך...)
סער.
סופה וסיקס זה סרט שונה לחלוטין,
אתה יודע כמה אתה מוציא בקניה, מה תוציא אח"כ זה נעלם גדול.
לא רק מבחינת תקלות (דווקא ברכבים אלו לא אמורות להיות צרות משמעותיות) אלא מבחינת שיפורים שוינויים שתרצה לבצע. כולם אפשריים וכולם עולים כסף (החלפת מושבים/נעילות/ברזנט/גג פיבר ואפשר להמשיך...)
סער.
כל כך נכון, כל כך כיף :)
סופה וסיקס הם באותה רמת תחזוקה כמו סמוראי?
הבנתי גם שנסיעה בכביש תהיה יותר קשה מבסמוראי
סמוראי, קל משקל ומרגיש משייט בכביש, שלא לדבר על רוח צד.
בסופה, כל זה נעלם עם תוספת (משמעותית) של כוח, וכמה כוח...
six 4 life
09-11-09, 15:57
כיוון שלא חשבת עליו- סאן יאנג קוראנדו ידני
סרן חי אחורי דנה 44
אמינות ללא דופי ברכב ששמרו עליו
דיזל (לא חזק אבל עם גיר ידני הדבר פחות קריטי)
חזק מכנית
עם נעילה אחורית וקצת גובה הוא יודע לנסוע איפה שהגדולים נוסעים
אתה יכול למצוא יחידה שמורה באיזור ה20 ופחות.. שנתונים 97-8-9 ואולי אפילו יותר חדש.
השאלה אם תסתדר עם העיצוב...
מכל הרשימה שציינת פג'רו בנזין לא תמצא בפחות מ40-45 ואם תמצא הוא עומד למות או כבר גוויה.
אתה רוצה אמינות ועלויות אחזקה נמוכות, ויחד עם זה גם עבירות שלא נופלת משל הסמו (ואם אפשר יותר טובה-למה לא?), והרכב אינו משמש לנסיעות יומיומיות- חבר, אתה צריך JEEP...
קובי
סמוראי ארוך.....
הייתי בסרט הזה......:lol:
אני עם אמיר. בדיוק אותו סרט, הפיתרון: סמוראי ארוך!!! ב-35000 תוכל לקנות אחד ולדגם אותו, לא תאבד עבירות אלה רק תשפר. החיסרון היחיד הוא ירידה למודלים 87-88
GodsFather
09-11-09, 17:03
ב-35000 תוכל לקנות אחד ולדגם אותו
ב35K אתה צריך לקנות אחד שהוא כבר מדוגם ובמצב של להניע ולכבוש... קצת פרופורציה, זה אמנם סמוראי ארוך אבל עדיין נבלה ישנה ומעטים מהם עם פח סביר וזו המחלה הכי קשה לטיפול.
ואם כבר אז אפשר למצוא גם סיקסים במצב סביר במחיר כזה.
ב35K אתה צריך לקנות אחד שהוא כבר מדוגם ובמצב של להניע ולכבוש... קצת פרופורציה, זה אמנם סמוראי ארוך אבל עדיין נבלה ישנה ומעטים מהם עם פח סביר וזו המחלה הכי קשה לטיפול.
ואם כבר אז אפשר למצוא גם סיקסים במצב סביר במחיר כזה.
ב-35K אפשר לקנות סיקס מדוגם ומשופר, או לחליפין, סופה בסיסית ותקינה. עכשיו תשווה את זה לסמוראי ארוך...:cool:
קובי
GodsFather
09-11-09, 17:14
קובי, זה בדיוק מה שאני אומר - אם הולכים לכיוון הרכבים הישנים, המגוון גדול בהרבה וכל עוד שומרים על פרופורציה אפשר למצוא כלים לא רעים בכלל.
ובאמת בוא לא נכנס לויכוח של מה יותר טוב - סמוראי ארוך או סיקס.
ב-35K אפשר לקנות סיקס מדוגם ומשופר, או לחליפין, סופה בסיסית ותקינה. עכשיו תשווה את זה לסמוראי ארוך...:cool:
קובי
מה עדיף ?!
סופה בסיסית או סיקס משופר ? :-)
מה עדיף ?!
סופה בסיסית או סיקס משופר ? :-)
סופה משופרת :grin:
תקנה סופה בסיסית, טובה (!!!) ותשפר לאט עם הזמן, לפי מה שאתה צריך.
ב-35 אפשר לקנות סופות טובות עם לא מעט שיפורים.
סופה משופרת :grin:
תקנה סופה בסיסית, טובה (!!!) ותשפר לאט עם הזמן, לפי מה שאתה צריך.
ב-35 אפשר לקנות סופות טובות עם לא מעט שיפורים.
ואיך היא מתנהגת בכביש אם פעם או פעמיים בשבוע ארצה לסוע כפר סבא תל אביב ?
GodsFather
10-11-09, 13:48
יותר טוב מסמוראי..עד הדלק...
ב35K אתה צריך לקנות אחד שהוא כבר מדוגם ובמצב של להניע ולכבוש... קצת פרופורציה, זה אמנם סמוראי ארוך אבל עדיין נבלה ישנה ומעטים מהם עם פח סביר וזו המחלה הכי קשה לטיפול.
ואם כבר אז אפשר למצוא גם סיקסים במצב סביר במחיר כזה.
לא התכוונתי לקנות סמוראי ב-35K, אלא ש-35K מספיקים לקנייה ולדיגום רציני. אפילו סביר שישאר לא מעט עודף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.