PDA

צפייה בגרסה מלאה : לכמה מטפסת הטמפ' בתא המנוע של WJ?



אייל67
09-11-09, 18:56
יש למישהו מושג לאיזה טמפרטורה עלול להגיע האויר בתא המנוע של גרנד?
בהנחה כי לא נערך כל שינוי במערכת הקירור הסטנדרטית, ולא נפרצו פתחי איוורור נוספים.

מעוניין בערכי השיא (זחילה בפקק בקיץ הלוהט+מזגן, זחילת שטח וכד').

אייל

השועל
09-11-09, 20:14
שאלה מעניינת..

לא נראה לי שמישהו מדד דבר כזה.

asafk
09-11-09, 23:06
קח בחשבון 80 מעלות. זה נכון ברוב כלי הרכב, וזה ערך מקסימום, בד"כ לא תעבור את ה 70 ליותר מכמה עשרות שניות.
אבל קח בחשבון שיש נקודות חמות יותר - מעל סעפת פליטה וכו'.

אסף.

eysham
10-11-09, 00:39
אייל,

מה הכוונה? טמפ האוויר שמסביב למנוע? או בשעון החום של המנוע?

אם הכוונה היא האוויר, אז מה זה מעניין אותך? רוצה לאפות פיתות או משהו? מה שחשוב זה תכלס טמפ המנוע והגיר ולא המסביב. (אם כי כמובן שיש קורלציה בינהם וזה חשוב שהסביבה לא תהיה חמה מידי כדי לאפשר למנוע לא לרתוח).

בשעון אצלי בד"כ 90-100 מעלות בזמן עבודה.
לעיתים עובר מעט את ה-100 כשממש יש תנאים קיצוניים.

איל

shmil
10-11-09, 10:04
הכוונה לטמפרטורת חלל תא המנוע, ולא טמפרטורת המנוע.
יש יותר מטוען אחד שבארץ חם מדי בתוך תא המנוע, מה שמוביל לתקלות חשמל כאלו ואחרות בשל ייבוש חוטים, וגורר את התחממות המנוע עצמו, בשל פינוי אוויר גרקוע מן התא.

אייל67
10-11-09, 10:55
הכוונה אכן לטמפ' חלל תא המנוע, כפי שציין שמיל, ואכן עדות לחום הרב המתפתח אני מוצא במקומות שונים, כגון צינורות פלסטיק שרשוריים (בתוכם עוברות צמות שונות) ההופכים פריכים ומתפוררים, תפסי פלסטיק "הנשרפים", מתייבשים ונשברים וכד'.

נמסר לי ע"י ספק של מצברי ג'ל כי עמידותם לחום טובה פחות ממצברים רגילים (חומצה ועופרת) - לא יודע כמה אמת יש בדבר.
מכל מקום, פניה ישירה בסוגיה ליצרן בחו"ל העלתה השאלה באיזה תחום טמפ' אני צפוי להפעילו.

מכאן ועד אליכם הדרך קצרה ... :-D

אייל

השועל
10-11-09, 11:34
כנראה שצריך לעשות ניסוי..
להכניס מד חום לתא המנוע (כל פעם במיקום אחר) ולמדוד מספר פעמים בכמה נקודות (שעה) במהלך היום.
האמת שזו באמת שאלה מעניינת :)

יש מתנדבים שנוהגים ביום יום על הרכב שמוכנים לעשות את הניסוי?

אודי כוכב הצפון
11-11-09, 19:52
אני רוצה לספר לכם ( והכל אמת )
באחד מהטיולים שמתי עוף בשקית קוקי , והכנסתי את העוף
לקופסאת מתכת ( במקרה זה היה קופסאת תחמושת )
לא האריך בתאורים, אבל בחניון לילה אכלנו עוף מוכן לאכילה
אבל הצבע היה לא משהו,,,,כמו עוף מכובס אבל טעים בגלל התבלינים !

eysham
11-11-09, 22:47
אני רוצה לספר לכם ( והכל אמת )
באחד מהטיולים שמתי עוף בשקית קוקי , והכנסתי את העוף
לקופסאת מתכת ( במקרה זה היה קופסאת תחמושת )
לא האריך בתאורים, אבל בחניון לילה אכלנו עוף מוכן לאכילה
אבל הצבע היה לא משהו,,,,כמו עוף מכובס אבל טעים בגלל התבלינים !

ממש "מדפונה" מוטורי...

asafk
13-11-09, 11:38
כנראה שצריך לעשות ניסוי..
להכניס מד חום לתא המנוע (כל פעם במיקום אחר) ולמדוד מספר פעמים בכמה נקודות (שעה) במהלך היום.
האמת שזו באמת שאלה מעניינת :)

יש מתנדבים שנוהגים ביום יום על הרכב שמוכנים לעשות את הניסוי?


תקרא את התשובה שלי למעלה. יש מי שכבר עשה ניסוי. יותר מאחד. בכלי רכב אחרים, אבל התוצאות יהיו דומות.

אסף.

eysham
13-11-09, 12:04
תקרא את התשובה שלי למעלה. יש מי שכבר עשה ניסוי. יותר מאחד. בכלי רכב אחרים, אבל התוצאות יהיו דומות.

אסף.

אסף,

השאלה היא האם יש ל-WJ מיסודו בעיה מיוחדת בפינוי חום מתא המנוע, ואם כן, האם ניתן לשפר/לפתור אותה...

איל

eliyoval
13-11-09, 16:22
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23191
אני מקווה שזה יעזור לך.

eysham
14-11-09, 00:58
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23191
אני מקווה שזה יעזור לך.

סבבה, אבל לא כתוב שם מה בסוף עשית עם הבעיה...

איל

מלכי
14-11-09, 05:41
ב-ZJ סתם מתוך תחושה הרמתי את מכסה המנוע (ספיסרים על הצירים) באופן קבועה בגלל הפלסטיקים המתבשלים,בוצע באמצע הקייץ שיפור ניכר בקרור בכל מצבי הנסיעה כולל איכות המזגן.יש מניפה חיצונית נוספת שנים.

sos4u
14-11-09, 22:30
סבבה, אבל לא כתוב שם מה בסוף עשית עם הבעיה...

איל

אייל
1. אתה צודק- באמת לא ברור
2. אתה צודק - באמת חם שם. [ הרבה יותר מדי. ]
3. הפתרון מורכב מכל מה שהופיע בשרשור [טוב למעט הממטרה ...]
א. החלפת טרמוסטט
ב. פתיחת חרכים לניקוז אוויר חם
ג. מעבר לוונטה חשמלית
ד. בדיקה כוללת ומקיפה של מע' הקירור שעובדת כמו שצריך.

טוב, אל תתפוש אותי בסדר של הדברים, אתה יכול להתחיל מהסוף להתחלה ... רק בלי הממטרה ...
[בגלל היטל הבצורת ..]

השועל
15-11-09, 11:01
יוסי ,אני לא חושב שיש קשר בין שני הדברים.

בתא המנוע יהיה חם גם עם הרכב יצא מקו הייצור, כך שהבעייה היא לא עם התרמוסטט או עם שאר הדברים שציינת.

לצנן מנוע עם ריסוס מים.. :) רעיון מעניין ! אבל לדאבוננו, ממש לא ישים וגם די בעייתי אגב,הרי מה יקרה : אתה תעלה את רמת הלחות בתא הרכב ואז תגיד שלום למחשב ולשאר הסנסורים במנוע.
לשם השוואה: תהיה לך סאונה רטובה במקום יבשה.. חיי מערכת החשמל שלך יתקצרו ודי מהר.

נשוב רגע לשאלה של השרשור : מה הטמפ' הקיימת בתא המנוע? לפי זה נדע איזה מהפתרונות שמציעים פה "יעיל" .. פשוט נמדוד מה היה לפני ומה אחרי.
כמובן שהפתרון הפרקטי היום הוא מה שמלכי עשה ועוד כמה חברים, החסרון הוא שכל הזמן מעירים לך שהמכסה מנוע פתוח ע"י נהגים אחרים בכביש. (אחרי כמה זמן, זה כבר נהיה מעצבן קצת).

הפתרון השני הוא פתיחת אזורי יציאת אוויר על המכסה מנוע שהוא יעיל מאוד אבל דורש חיתוך פח (כמו שכבר ציינו פה ושמו לינקים), זה פתרון ישן אבל עובד יופי, בחו"ל מיישמים אותו הרבה גם לא על גי'פים..

sos4u
15-11-09, 12:02
יוסי ,אני לא חושב שיש קשר בין שני הדברים.

בתא המנוע יהיה חם גם עם הרכב יצא מקו הייצור, כך שהבעייה היא לא עם התרמוסטט או עם שאר הדברים שציינת.

לצנן מנוע עם ריסוס מים.. :) רעיון מעניין ! אבל לדאבוננו, ממש לא ישים וגם די בעייתי אגב,הרי מה יקרה : אתה תעלה את רמת הלחות בתא הרכב ואז תגיד שלום למחשב ולשאר הסנסורים במנוע.
לשם השוואה: תהיה לך סאונה רטובה במקום יבשה.. חיי מערכת החשמל שלך יתקצרו ודי מהר.

נשוב רגע לשאלה של השרשור : מה הטמפ' הקיימת בתא המנוע? לפי זה נדע איזה מהפתרונות שמציעים פה "יעיל" .. פשוט נמדוד מה היה לפני ומה אחרי.
כמובן שהפתרון הפרקטי היום הוא מה שמלכי עשה ועוד כמה חברים, החסרון הוא שכל הזמן מעירים לך שהמכסה מנוע פתוח ע"י נהגים אחרים בכביש. (אחרי כמה זמן, זה כבר נהיה מעצבן קצת).

הפתרון השני הוא פתיחת אזורי יציאת אוויר על המכסה מנוע שהוא יעיל מאוד אבל דורש חיתוך פח (כמו שכבר ציינו פה ושמו לינקים), זה פתרון ישן אבל עובד יופי, בחו"ל מיישמים אותו הרבה גם לא על גי'פים..

דני יקירי,
מי שמתעלם מהבעיה, מבין מעט במה שקורה מתחת למכסה המנוע של הגרנד.
צודק אייל וגם צודק אלי יובל. גם במקרה שהמנוע עובד תקין לחלוטין, בטמפ' עבודה בתחום התקין, עדיין במזג אוויר ים תיכוני, החום בתא המנוע בלתי ניסבל ולא בריא למכלולי הרכב האחרים שיש שם, [מצברים, צמות, חלקי פלסטיק וכו']

הפתרון מורכב מכל התשובות שלמעלה, קודם כל מערכת קירור תקינה, נקיה עם נוזל קירור ולא מים כמובן. עם פןקלץ שנבדק ונמצא תקין, [או מוסב לחשמלי..]

ובנוסף לכך יש צורך למצוא לאויר החם שנכלא תחת מכסה המנוע דרך החוצה.

ראה פתרונו המצויין של מאיר רוטברג, ראה כל מי שפתח דרך כזאת או אחרת במכסה המנוע .. עם ונטה או בלעדיה. כונס בכיוון הנכון והאוויר ייצא בכוחות עצמו.
מנסיון קודם עם פג'רו פתיחת מכסה המנוע באיזור הזכוכית היה פתרון נפלא, פשוט, החלפה של הברגים לארוכים יותר ובוקסה קטנה פתרו את העניין. בגרנד, אחרי לא מעט התלבטות אני לא רואה דרך אחרת למעט תריסים במכסה המנוע. הפתרון של כונס מגביה את מכסה המנוע ומקטין את שדה הראיה הבעייתי בעליות חדות וממש מהווה סכנה. תריסים בצידי המכסה יהיו פתרון אלגנטי, לא מסתיר ויעיל

בהצלחה לכולנו

ושיהיה חורף גשום ובוצי ...

השועל
15-11-09, 12:23
שוב,
אין קשר בין שני הדברים.
לא צריך להתעלם מהבעיה במנוע עם מערכת הקירור. מה שאני מנסה להגיד זה שגם עם תתקן את כל הבעיות שיש לך במנוע ובמערכת הקירור של המנוע, החום ישאר שם.. אין שום קשר למצב הרכב.

שיפור יציאת האוויר יקטין את החום שבתא המנוע, הפתרונות רשומים אצלך ואצל כל שאר החברים שציינו כבר את הפתרון.
שנינו מבינים מה צריך לעשות.

-->