PDA

צפייה בגרסה מלאה : פאג'רו Q קצר 2500 - עזרה באבחון ממצאים



יואב פולס
20-11-09, 11:47
שלום,
הלכתי הבוקר לראות Q קצר, 2500, ידני. הרכב נראה בסדר, מכה מקדימה, פנס אחורי עליון שבור מאחורה ובקלית שבורה, עם זאת הרכב נראה סבבה.
הרכב עבר 230,000 ק"מ אמיתיים. אדם פרטי, לא סוחר.
דברים שראיתי בבדיקה שטחית:
1. כשהמנוע עובד ופותחים פתח מילוי שמן - הוא זורק שמן החוצה, לא מעט. רואים גם שכל הבלוק ליד פתח המילוי רטוב משמן. תקין? לא תקין?
2. יש לרכב רדיאטור קטן מקדימה משמאל - אליו נכנסים שני צינורות - עליון ותחתון. העליון כולו ספוג בשמן, מהחיבור ועד כמה שרואים את הצינור. זה נראה כמו משהו שנוזל כבר תקופה ארוכה מלמעלה למטה, וצובר אבק, מתייבש ומקבל שיכבה נוספת. (מיקום הרדיאטור הזה מסומן בחץ צהוב)
3. דריישפטים - שניהם משחקים רבע סיבוב (אולי קצת פחות מרבע) לכל כיוון.
4. האוטו מתרסק על כל במפ או מהמורה בכביש.

בנסיעה - האוטו נוסע טוב, לא מעשן תחת עומס, מגיב היטב, ונותן תחושה טובה של סחיבה. כמובן שמעל ל 110-120 קמ"ש "אין עם מי לדבר".
מה דעתכם בדגש על 1 ו 2.
תודה,
יואב

sgill
20-11-09, 12:29
חבל שאתה מסתיר את המספר. דווקא עם מספר גלוי אנשים אולי יוכלו לכתוב לך שהם מכירים שת הרכב ויודעים מה עבר עליו ואיך טופל.

אולי מישהו פה אפילו לקח אותו לבדיקה וויתר עליו.

גיא
20-11-09, 15:58
לא מכיר מיצובישי אבל נישמע שהרדיאטור הקטן זה אינטרקולר, משמע אויר מתקרר ולא מים.
זה שיש שם שמן אומר שהציר של הטורבו מאבד שמן... זה מסתדר עם הק"מ ...
וזה אומר שמתי שהוא ולא ממש בעתיד הרחוק כניראה תתרחש שם החלפת טורבו.

המנוע זורק שמן מלמעלה זה אומר אולי שיש לחץ איפה שלא אמור להיות. מה שאולי מצביע על העובדה שהמנוע לא ממש ממש במיטבו ( אני מפשט דברים .. נכון )

האוטו מתרסק על כל במפ. זה אולי אומר שבולמי זעזועים יצאו לפנסיה מזמן. אם הם מקוריים של האוטו אז זה אומר שהם ממש ממש ממש ממש גמורים מזמן. תחפש סדקים בתושבות ובשלדה.

חוצמיזה, איך אפשר לתת דיעה על משהו באינטרנט ? .. בלי לראות ?

אגב, איוז שנה האוטו ?

lior_b.s
20-11-09, 16:44
שאלה שלא קשורה למצב הרכב..
Q זה לא הדגם עם הכנפיים המנופחות?

יואב פולס
20-11-09, 17:27
ליאור - Q זה פאג'רו מ 94' ועד 2000. יש כל מיני דגמים, ארוך/קצר/קצר פתוח, ידני / אוטומטי, בנזין/דיזל,מפואר/פשוט.
גיא - תודה, זה כנראה לא האינטרקולר - הוא יושב במקום אחר, יותר לכיוון רדיאטור מזגן.
הרכב משנת 98'.

גיא
20-11-09, 18:40
זאת תמונה נכונה ? ( סתם חיפשתי מנוע של פג'רו 98 בגוגל .... )

אם כן, זה ניראה של המזגן ואם כן אז בטח יש גז, כי השמן בגז. ואם אין גז ושמן אז אולי המדחס גמור ? ...


בקיצור, אין עשן בלי אש.

יואב פולס
20-11-09, 18:52
סימנתי על התמונה שלך את הצינור הרטוב.
למרות שמאוד התרשמתי מהנסיעה ברכב, אוותר עליו. אמשיך לחפש. אם מישהו יודע על רכב ששווה מבט - אשמח לקבל בה"פ.
תודה,
יואב

יואב פולס
20-11-09, 18:55
והתמונה...

גיא
20-11-09, 19:34
קשה לדעת כשאני לא מכיר את האוטו. אבל לפי החיבור לחץ הזה והעובדה שאין מאוורר וזה קטן יחסית ..... אני הייתי משער קולר שמן גיר.

זה אוטומטי ?

יואב פולס
20-11-09, 19:58
ידני.
זריקת השמן מהמנוע למעלה הרבה יותר מטרידה. אלא אם לא ירגיע אותי כאן מישהו בר-סמכא, שמכיר ויודע שתופעה שכזו נורמלית ב Q, מבחינתי המנוע הזה גמור.

גיא
20-11-09, 20:04
אי אפשר ללמוד שחיה בהתכתבות .. אבל ...

עם כל ההסתייגויות האפשריות .....

כשמת לי המנוע של הדיסקו, התופעה המתוארת היתה מאוד מורגשת.
יחד עם התנעה קשה עד קשה מאוד, ואכילת שמן. היתה מדרגה של מילימטר בצילינדר.

-->