התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טיפול מנע בחלודה



לביא סמו וסומו
21-11-09, 08:14
חברים שבת שלום,

האמת מבחינת כללית המצב שלי מעולה והרכב נקי לגמרי מחלודה אבל יש את הכמה נקודות הספציפיות האלה בסמוראי שקשה להתמודד מולם אצלי קיימות שתיים כאלה:
1. מתחת למסגרת שמשה קדמית וטיפה מעליה
2. ליד צירי מכסה המנוע

האמת לא משהו רציני בכלל (לא לפדנט כמוני) אבל יש מספר כתמי חלודה וגם תחילתו של סדק(הסדק המפורסם ליד צירי מכסה המנוע - על הבודי ולא על המכסה).(מאמין שאתם מכירים את זה :))

אני ישתף אותכם בלבטים שלי.

המחשבה הטבעית שעולה היא פחחות וצבע אבל אותה מונעים מספר סיבות:
1. אין לי כסף לזה (הבנתי מחיפוש שזה סדר גודל של כמה אלפים וגם העבודה לא משהו)
2. האמת גם אם היה לי אני לא מצליח לדמיין את עצמי נוסע עם סמוראי צבוע ומלוקק , ניזהר מכל שיח שמא חס וחלילה .....יילך הצבע;) - המכות הקטנות ותיקוני הצבע הקטנים זה חלק מהאופי של הרכב שלי וחלק גדול מהאהבה שלי אליו

אבל אל מול זה חלודה זה לא בבית ספרנו , מה שמוביל אותי לשאלה ולפיתרון הבא:
טיפול נקודתי בכתמי החלודה למניעת התפשטות, מי מכם שמכיר דרך לעשות זאת בצורה יסודית ולא חייב הכי אסטטי שבעולם העיקר יסודי(את האסטטיקה נשאיר לרוביקונים) אז אשמח אם ידריך אותי בתהליך .

אודה על התייחסותכם...

nir.samo
21-11-09, 08:26
באופן כללי במקרים לא קשים ניתן לשייף את החלודה ולצבוע עליה בחומר שנקרא ממיר חלודה שפשוט מעלים אותה.
אם האוטו לא נסע בים ולא סבל מהזנחה פושעת זה אמור להספיק.
בויטארה שלי יש מקומות שזה עשה פלאים ואיפה שהחלודה עמוקה יותר יש צורך בפחחות.
תעלה תמונות שנוכל לראות את המצב.

לביא סמו וסומו
21-11-09, 08:50
מה המינוח המקצועי של החומר , מחיר? איפה משיגים?מה זה תרסיס או משחה?

kruvi
21-11-09, 08:56
מה המינוח המקצועי של החומר , מחיר? איפה משיגים?מה זה תרסיס או משחה?

יש של מגוון חברות לי אישית יש של טמבור .
ה"מינוח" המקצועי של החומר הוא אבץ .לא זוכר מחיר לא בשמים ואפשר להשיג
בכול טמבוריה.
אני אישית מעדיף לשייף טוב לפני (בלי פחד להיכנס בחלודה) ורק אז ממיר
חלודה ולאחר יבוש צבע יסוד חובה.
בהצלחה.
איתי

לביא סמו וסומו
21-11-09, 09:38
ואם צריך חומר מילוי לאחר שיוף החלודה במה להשתמש ?

jonny boy
21-11-09, 09:45
ואם צריך חומר מילוי לאחר שיוף החלודה במה להשתמש ?

"בונדו" מה שנקרא - מרק פחחים

לביא סמו וסומו
21-11-09, 10:22
הבעיה שהבנתי שהבונדו הזה נסדק ונשבר וזה יותר פיתרון אסטטי מאשר מקצועי...

הירשפלד יובל
21-11-09, 13:15
CONVERTITORE DI RUGGINE ELIMINA LA RUGGINE 250ml TECH SOLUTION
זהו חומר ממיר חלודה איטלקי (נקנה באלקטרו סליל י-ם 25 ש"ח) עשה עבודה יפה (למרות שנדע רק לאורך זמן).
אתה מנקה היטב מחלודה רופפת,מורח את החומר ותוך מספר דקות תחזה בריאקציה הכימית שהופכת את החלודה מגוון חום/שחור לכחול מתכתי. אילו שכבות נוספות תשים אחר כך לשיקולך ,אני זיפתתי את כל רצפת הרכב מלמעלה ואת רובו למטה במיוחד את קורות השלדה ובתי הגלגלים בזפת קר.ישנם חומרים דומים של טמבור ו-סאסאטק.

הירשפלד יובל
21-11-09, 13:24
ביטול כפל הודעה.

omri_t
21-11-09, 17:26
אתמול אחה"צ השקעתי שעה וטיפלתי בחלודות.
היו לי שתי נקודות לא יפות על הגג, וכמה נקודות פחות מהותיות בשאר הרכב.

לביא- שים לב שלפעמים יש חלודה מעבר למה קרואים בעין.
במיוחד בתפרים בהם אתה רואה רק כתם ג'ינג'י ורק כאשר מתחילים לשייף רואים שהאזור הסמוך כולו חלוד גם מתחת לצבע.

אני השתמשתי בדרמל עם נייר ליטוש עדין, שייפתי את הצבע.
ניקיתי במים. צבעתי בממיר חלודה של טמבור.
לאחר מכן (לפחות 3 שעות) משייפים שוב בעדינות מנקים, וצובעים בצבע ייסוד טוב.

אם יש שקעים \ בורות ורוצים ליישר את השטח, אפשר ליישם בונדו ולשייף אותו ואז לצבוע.

בהחלט שווה לטפל בזה כדי לא למצוא את עצמך עם חור בגג או ציר שנתלש.
שים לב למרזבים שישנם בסמוראי, גם מתחת לפלסטיק שמחפה עליהם.

בהצלחה!!

-->